امتیاز موضوع:
  • 59 رأی - میانگین امتیازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبــار کارشناسی ارشد و دکــترا (دولتی/آزاد)
#11


امشب؛ پایان مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112816765
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۲
vahid (14)-24.jpg

مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد 92 امشب پایان می‌یابد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، داوطلبانی که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، می‌توانند در مهلت اعلام شده نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کنند.

داوطلبان برای ثبت‌نام باید به سایت http://www.azmoon.org مراجعه و بر اساس علاقه 20 رشته محل را انتخاب کنند. همچنین متقاضیان باید در نظر داشته باشند که پذیرش فقط بر اساس اولویت نمره کل صورت می‌گیرد و ثبت یک رشته محل در انتخاب اول مزیتی را جهت پذیرش ایجاد نخواهد کرد.

همچنین در این دوره از آزمون، داوطلبان می‌توانند حوزه امتحانی مورد نظر خود را در بین 46 حوزه‌ای که مرکز آزمون در سطح کشور تعیین کرده است، انتخاب کنند. این اقدام به آن‌ها کمک می‌کند تا در نزدیک ترین حوزه به شهر محل زندگی خود آزمون دهند و دچار هزینه‌های اضافی نشوند.

زمان برگزاری آزمون طی روزهای 9 و 10 و 11 خرداد ماه و اعلام نتایج در شهریور ماه سال 92 خواهد بود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#12


مهلت ثبت‌نام آزمون ارشد دانشگاه آزاد تمدید شد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112917453
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۲
vahid (1)-26.jpg

رییس مرکز آزمون دانشگاه آزاد از تمدید مهلت ثبت‌نام آزمون کارشناسی ارشد 92 دانشگاه آزاد تا فردا 30 بهمن ماه خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر ناصر اقبالی اعلام کرد: آخرین فرصت برای جاماندگان از ثبت نام آزمون سراسری کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی تا پایان روز دوشنبه 30 بهمن ماه خواهد بود و داوطلبانی که به هر دلیل تا کنون نتوانسته‌اند در این آزمون ثبت نام کنند، می‌توانند با مراجعه به سایت http://www.azmoon.org 20 رشته محل را بر اساس علاقه انتخاب کرده و آن را ثبت کنند.

رییس مرکز آزمون گفت: در این آزمون انتخاب حوزه امتحان با داوطلب است و هر فرد می‌تواند نزدیک ترین شهر را به محل زندگی خود در بین 46 حوزه‌ای که مرکز آزمون در سطح کشور تعیین کرده است، گزینش و در سایت ثبت کند.

اقبالی در مورد زمان برگزاری آزمون سراسری 92 گفت: این آزمون در 9، 10 و 11 خردادماه سال 92 برگزار می‌شود و اعلام نتایج پذیرفته شدگان در شهریور ماه سال 92 خواهد بود.

اقبالی در پایان توصیه کرد: متقاضیان اگر در مراحل ثبت نام با سوال یا ابهامی مواجه شدند، می‌توانند از طریق سایت http://www.azmoon.org و http://www.pubr-azmoon.com سوال خود را مطرح یا به آدرس porsesh@azmoon.net ایمیل خود را ارسال نمایند تا کارشناسان مرکز در اسرع وقت به آنها پاسخ گویند.

انتهای پیام

توکلی خبر داد:

کلید سوالات آزمون ارشد 92 امروز منتشر می‌شود/ نحوه اعتراض داوطلبان
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91112917893
یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱
erfan-7-9.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش، گفت: کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد 92 امروز منتشر می‌شود.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه کلید سوالات آزمون کارشناسی ارشد امروز منتشر می‌شود، اظهارکرد: داوطلبان می‌توانند در این مهلت برای مشاهده کلید سوالات به سایت سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org مراجعه کنند.

وی در خصوص مهلت ارسال اعتراضات، گفت: در صورتی که داوطلبی نسبت به کلید سوالات اعتراض و یا سوالی دارد، می‌توانند پس از انتشار کلید اولیه نسبت به این امر اقدام کند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد در محدوده زمانی 15 تا 19 اردیبهشت ماه، گفت: دفترچه راهنمای انتخاب رشته تحصیلی کارشناسی ارشد حداکثر تا 15 اردیبهشت ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#13

انتقاد "دانشجو" از عملکرد برخی از اساتید دانشگاهی

شرط فعالیت«اساتید دوشغله» و نحوه اشتغال «دانشجویان دکتری»
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91120100030
سه‌شنبه ۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۴
Mona Hoobehfekr (16 of 16).jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اعضای هیات علمی تنها قشری هستند که می‌توانند طبق قانون دو شغل داشته باشند،‌شرایط فعالیت این دسته از اعضای هیات علمی را تشریح کرد.

دکتر کامران دانشجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، اظهار کرد: شغل با استخدام متفاوت است، برای مثال یک عضو هیات علمی می‌تواند به صورت پروژه‌ای با یک نهاد یا سازمان کار و آن پروژه را مدیریت کند، اما نمی‌تواند در دو جای مختلف استخدام شود، چرا که هر فرد تنها یک ردیف استخدامی می‌گیرد. بنابراین اگر فردی در 2 جا استخدام شده باشد، اقدامی غیرقانونی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه اعضای هیات علمی می‌توانند به جز دانشگاه مبدأ در سایر مراکز آموزشی نیز فعالیت‌های حق‌التدریسی داشته باشند، گفت: هر عضو هیات علمی می‌تواند در دانشگاه دیگری که به تخصص او نیاز دارد، به صورت حق‌التدریس فعالیت کند، در صورتی که حداقل وظایف خود را در دانشگاه مبداء انجام دهد، یعنی بر اساس مرتبه خود، میزان ساعات تدریسش را پر کرده باشد و در هر سال نیز امتیاز مشخصی را برای ترفیع سالیانه کسب کند.

چرا یک عضو هیات علمی دچار رکود علمی می‌شود؟

دانشجو افزود: اگر یک عضو هیات علمی سه سال پشت سر هم نتواند ترفیع سالیانه بگیرد، طبق مقررات مشمول رکود علمی شده و ادامه فعالیتش دچار مشکل می‌شود، حالا چه در دانشگاه دولتی باشد و چه آزاد. البته معمولا این مساله به ندرت اتفاق می‌افتد، چراکه اگر فردی مشمول رکود علمی شود، معمولا به او مجددا فرصت داده می‌شود تا دانشگاه نیز از خدمات او محروم نگردد.

به گفته وی، فعالیت حق‌التدریسی اعضای هیات علمی به نوعی چرخش تخصص است.

وزیر علوم همچنین درباره نحوه فعالیت کاری دانشجویان دکتری به ایسنا گفت: بعضا دانشگاه‌ها یا اساتید اعلام می‌کنند که دانشجوی دکتری تمام وقت است و باید تمام مدت در کنار استاد خود باشد، اما من قائل به این هستم که دانشجو باید در محیط کاربرد نیز فعالیت کند، منوط به اینکه کارش در راستای رشته و پروژه‌اش باشد.

وی با بیان اینکه این نوع فعالیت نه تنها هیچگونه تضادی با تمام وقت بودن نداشته بلکه تحقیقات رساله را جهت دهی مناسب می‌دهد، گفت:‌ آینده کاری دانشجو را نیز به نوعی مشخص می‌کند، ضمن اینکه دانشجو در طول انجام تحقیقات کمک هزینه خوبی هم دریافت می‌کند تا نگرانی معیشتی کمتری داشته باشد.

هیچیک از دانشجویان دکتری من بیکار نمانده

دانشجو ادامه داد: بنده خودم نیز در طول سال‌های فعالیتم در دانشگاه همیشه با صنعت همکاری داشته‌ام و دانشجوهایم را نیز به این امر تشویق می‌کردم. هیچ‌ کدام از دانشجویان مرا نمی‌بینید که در حال حاضر بیکار باشد، چرا که آنها را تشویق کردم و پروژه را درون صنعت برای آنها تعریف کرده و دانشجویان را با صنعت ارتباط دادم. بنابراین بسیاری از آنها پس از اتمام درس در همان محل استخدام شدند.

دانشجو باید در داخل صنعت و حوزه کاربرد کار و فعالیت کند

وزیر علوم با تاکید بر اینکه دانشجو باید در داخل صنعت و حوزه کاربرد کار و فعالیت کند، به ایسنا تصریح کرد: معمولا خود دانشگاه این شرایط را اعمال می‌کند، اما بستگی به استاد نیز دارد. مثلا برخی اساتید می‌گویند که دانشجو باید دائم در داخل اتاق و کنار من باشد که به اعتقاد من اینها غل و زنجیرهایی است که به خود وصل کرده و دانشجو را زمین‌گیر می‌کنیم.

دانشجو ادامه داد: اگر مقالات و پژوهش‌ها فقط به داخل کتابخانه برود، به چه دردی می‌خورد؟ البته نه اینکه هیچ فایده‌ای ندارد، اما دانشگاه، دانشکده، گروه و اساتید خودشان باید با حوزه کاربرد مرتبط باشند و پس از آن دانشجو را نیز به حوزه کاری خود وارد کنند.

وی با بیان اینکه وظیفه وزارت علوم نیز از لحاظ ستادی، برقراری ارتباط میان دانشگاه و صنعت است، گفت: وزارت علوم نیز در حال انجام این کار است. برای مثال 38 پروژه کلان ملی و قراردادهایی که با صنعت بسته شده است، نشان‌دهنده این امر است.

وزیر علوم با انتقاد از عملکرد برخی از اعضای هیات علمی، گفت: اساتیدی که خودشان نمی‌توانند در حوزه کاربرد فعال شوند، احیانا دانشجو را زمین گیر می‌کنند و می‌خواهند وی را فقط در محیط دانشکده محدود کنند.

ارتباط دانشگاهیان با حوزه کاربرد لازمه شناخت بهتر از مشکلات کشور است

دانشجو با بیان اینکه عده‌ای می‌خواهند اساتید و دانشجویان تحصیلات تکمیلی تمام مدت از صبح تا شب فقط در محیط دانشگاه باشند و فعالیت در حوزه کاربرد و صنعت را بر نمی‌تابند یا آن را غیر ضروری می‌دانند، به ایسنا اظهار کرد: من این موضوع را قبول ندارم ، چرا که به اعتقاد من ارتباط اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی با صنعت و حوزه کاربرد لازمه شناخت بهتر از مشکلات کشور است و اگر بخشی از زمان مفید خود را در حوزه کاربرد بگذارند حتما تعریف پروژه‌ها و تحقیقات دانشگاهی و رساله ها جهت مناسب خود که همان حل معضلات و مشکلات کشور است را می گیرد.

دانشجویان بورسیه دکتری نیز می‌توانند پروژه‌ای کار کنند

وی همچنین درباره کار کردن دانشجویان بورسیه نیز تصریح کرد: من حتی برای این دسته از دانشجویان نیز قائل به این موضوع هستم که می‌توانند به صورت پروژه‌ای و پاره وقت فعالیت کنند که البته این موضوع بستگی به توان دانشجو دارد.

دانشجویان بورسیه نمی‌توانند در جایی استخدام شوند

وزیر علوم در خاتمه با بیان اینکه دانشجویان بورسیه نمی‌توانند در جایی استخدام شوند، گفت: در حال حاضر زمانی که دانشجویی بورسیه می‌شود، به این معنی است که به استخدام وزارت علوم درآمده است، بنابراین نمی‌تواند در سازمان یا نهاد دیگری استخدام شود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#14


آزمون دکتری دانشگاه آزاد فردا برگزار می‌شود/سطح سوالات و نحوه گزینش داوطلبان
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120201043
چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۱
_RFI0879.jpg

برگزاری آزمون دکتری تخصصی 92 دانشگاه آزاد از فردا آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آزمون دکتری 92 دانشگاه آزاد طی روزهای پنج شنبه سوم و جمعه چهارم اسفندماه در چهار نوبت برگزار می‌شود.

همچنین آزمون 46 رشته در نوبت صبح و 38 رشته در نوبت بعد از ظهر روز پنج شنبه سوم اسفند، آزمون 46 رشته در نوبت صبح و 46 رشته در نوبت بعد از ظهر روز جمعه چهارم اسفندماه برگزار می‌شود.

داوطلبان باید علاوه بر کارت ورود به جلسه اصل کارت ملی یا شناسنامه عکسدار به همراه داشته باشند.

بر اساس این گزارش سطح سوالات امتحانی بر حسب نمره در حد دانش و تجربیات فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد در هر رشته محل مطابق برنامه مصوب شورای عالی برنامه ریزی است.

همچنین سوالات آزمون دوره دکتری امسال به صورت تستی است، بنابراین داوطلبان باید برابر دستور العمل‌های مندرج در روی برگ سوالات پاسخ را با مداد سیاه در پاسخنامه تستی علامتگذاری کنند.

سوالات تستی این آزمون چهار گزینه‌ای است که برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی در نظر گرفته شده است و سوالات بدون پاسخ دارای نمره‌ای نیست.

پس از برگزاری آزمون اطلاعات پاسخنامه‌های تستی از طریق دستگاه‌های علامت خوان به رایانه منتقل شده و پس از تصحیح نمره گذاری می‌شود.

با توجه به ضرایب هر درس نمره داوطلبان محاسبه و رتبه آنان در رشته انتخابی به ترتیب نمره از بیشترین به کمترین معین می‌شود. همچنین در هر رشته تعدادی از داوطلبان با توجه به اولویت نمره آزمون به مصاحبه دعوت می‌شوند، بنابراین پس از انجام مصاحبه نمره کل دعوت‌شدگان به مصاحبه بر اساس 75 درصد نمره آزمون و 25 درصد نمره مصاحبه تعیین و سپس به ترتیب نمره کل از بالاترین نمره به پایین ترین نمره رتبه بندی می‌شود.

شایان ذکر است گزینش دانشجو در هر رشته با اولویت نمره کل و محل‌های دانشگاهی داوطلب در انتخاب‌های پنجگانه و به تعداد ظرفیت هر محل دانشگاهی انجام می‌شود.

کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#15

برگزاری آزمون با رقابت 218 هزار داوطلب در 18 اسفند

هرآنچه از آزمون دکتری 92 باید بدانید
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120704224
دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵
29-227.jpg

سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری روز جمعه 18 اسفندماه با شرکت 217 هزار و 827 داوطلب برگزار می‌شود.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اعلام این خبر اظهار کرد: از این تعداد 89 هزار و 678 داوطلب یعنی 41.17 درصد زن و 128 هزار و 149 داوطلب یعنی 58.83 درصد داوطلبان مرد هستند.

آمار شرکت‌کنندگان به تفکیک گروه آموزشی

وی با بیان اینکه ثبت نام برای پذیرش در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی انجام شد، اظهار کرد: در گروه آزمایشی علوم انسانی 85 هزار و 327 داوطلب در 51 کد رشته، گروه آموزشی علوم پایه 34 هزار و 252 داوطلب در 48 کد رشته، گروه آموزشی فنی و مهندسی 42 هزار و 769 داوطلب در 73 کد رشته، گروه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی 21 هزار و 290 داوطلب در 53 کدرشته،‌ گروه آموزشی هنر 8302 داوطلب در شش کدرشته، گروه آموزشی علوم پزشکی 3244 داوطلب در 18 کد رشته، گروه آموزشی دامپزشکی 1836 داوطلب در 21 کد رشته، گروه آموزشی زبان 15 هزار و 309 داوطلب در 11 کد رشته، گروه آموزشی تربیت بدنی 5498 داوطلب در پنج کد رشته ثبت نام کرده‌اند.

افزایش تعداد داوطلبان نسبت به سال گذشته/تاریخ دریافت کارت آزمون

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان آزمون دکتری سال 92 نسبت به سال گذشته 39 هزار و 374 نفر بیشتر است،‌گفت: کارت ورود به جلسه آزمون به همراه برگه راهنمای شرکت در آزمون از روز دوشنبه 14 اسفندماه تا پنج شنبه 17 اسفند بر روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد بنابراین داوطلبان باید بر اساس اطلاعیه ضمن مراجعه به سایت سازمان سنجش و با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

ترتیب برگزاری آزمون دکتری 92

توکلی با اشاره به ترتیب برگزاری آزمون دکتری 92 اظهار کرد: آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی در صبح روز جمعه 18 اسفند و آزمون زبان در بعد ازظهر روز جمعه در 37 شهرستان مختلف کشور و 114 حوزه امتحانی برگزار می شود.

توزیع پاسخنامه داوطلبان در بسته‌بندی نایلونی

وی با اشاره به نحوه اجرای آزمون دکتری اظهار کرد: در صبح روز جمعه به هر داوطلب یک پاسخنامه و دو دفترچه شامل دفترچه شماره یک (اختصاصی) و دفترچه شماره دو (استعداد تحصیلی) داده می‌شود که پاسخنامه و دفترچه آزمون هر داوطلب در بسته‌های نایلونی جداگانه بسته بندی شده است.

همچنین در جلسه آزمون بعد از ظهر روز جمعه نیز یک پاسخنامه و دفترچه زبان در کیسه‌های نایلونی جداگانه به داوطلبان داده می‌شود.

توزیع کارنامه دکتری در دهه دوم فروردین

مشاور سازمان سنجش با اشاره به سایر مراحل آزمون دکتری اظهار کرد: پس از برگزاری آزمون، تصحیح اوراق و محاسبه نمرات خام، تراز شده و کل داوطلبان آغاز شده و نتایج آزمون کلیه شرکت کنندگان به صورت کارنامه تنظیم و بر اساس برنامه زمانی در دهه دوم فروردین ماه از طریق سایت سازمان سنجش منتشر می‌شود.

آغاز انتخاب رشته از 20 فروردین/امکان انتخاب 50 کد رشته

توکلی با بیان اینکه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حداکثر تا 19 فروردین بر روی سایت منتشر می‌شود گفت: مجازین به انتخاب رشته علاوه بر مشاهده کارنامه باید ضمن مطالعه دفترچه راهنمای انتخاب رشته حداکثر 50 کد رشته محل را از بین کد رشته‌های مجاز شده انتخاب و از روز سه شنبه 20 فروردین تا شنبه 24 فروردین با مراجعه به سایت و در محل تعیین شده درج کنند.

نحوه گزینش علمی داوطلبان/ اعلام نتایج نهایی دکتری تا نیمه دوم شهریور

وی افزود: پس از انتخاب رشته مجازین گزینش علمی داوطلبان با توجه به ظرفیت در هر یک از کد رشته‌های تحصیلی و موسسات پذیرنده بر اساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داوطلب انجام شده و فهرست اسامی داوطلبان تا چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه تا نیمه دوم اردیبهشت ماه به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

توکلی با اشاره به نحوه پذیرش نهایی داوطلبان اظهار کرد: پذیرش نهایی از بین داوطلبان معرفی شده برای مصاحبه و بر اساس نمره کل حاصل از نتیجه آزمون کتبی و نتیجه نمره مصاحبه و به میزان هر یک 50 درصد و همچنین با توجه به اولویت کد رشته‌های انتخابی، ظرفیت و سهمیه داوطلب انجام شده و نتایج نهایی تا نیمه دوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#16

سومین آزمون دکتری هفته آینده برگزار می‌شود

تعداد و زمان پاسخگویی به سوالات آزمون دکتری/آزمون زبان نمره منفی ندارد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120805133
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۱۶
erfan-7-9.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 92 در روز جمعه 18 اسفند ماه، تعداد و مدت پاسخگویی به سوالات این آزمون را تشریح کرد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه آزمون نیمه متمرکز دکتری 92 در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه (18 اسفندماه) در 37 شهرستان و 114 حوزه امتحانی برگزار می‌شود، اظهار کرد: داوطلبان باید در صبح روز جمعه به سوالات آزمون تخصصی و استعداد تحصیلی پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه در صبح روز جمعه به داوطلبان دفترچه سوالات تخصصی (دفترچه شماره 1) و دفترچه استعداد تحصیلی (دفترچه شماره 2) داده می‌شود، اظهار کرد: تعداد و مدت زمان پاسخگویی به سوالات دفترچه اختصاصی برای رشته‌های مختلف متفاوت است.

توکلی با بیان اینکه برای آزمون استعداد تحصیلی 40 سوال طراحی شده است، تصریح کرد: داوطلبان باید در مدت زمان 90 دقیقه به سوالات پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به توزیع دفترچه سوالات زبان در بعدازظهر روز جمعه، گفت: هر یک از داوطلبان باید به 70 سوال زبان در 105 دقیقه پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه برای آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی برای هر پاسخ صحیح، سه نمره مثبت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: به منظور خنثی‌ کردن پاسخ‌های حدسی و تصادفی، به هر پاسخ اشتباه، یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

توکلی افزود: بنابراین داوطلبان اگر پاسخ صحیح سوالی را نمی‌دانند، به آن پاسخ ندهند؛ چرا که به سوالات بدون جواب، نمره منفی و مثبت تعلق نمی‌گیرد. همچنین اگر داوطلبی به یک سوال بیش از یک پاسخ داده باشد، پاسخ سوالات غلط محسوب می‌شود و نمره منفی برای آن منظور خواهد شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر اینکه آزمون زبان نمره منفی ندارد، خاطر نشان کرد: چنانچه داوطلبی پاسخ غلط به سوالات آزمون زبان دهد، برای این سوالات نمره منفی منظور نمی‌شود.

توکلی در خاتمه با بیان اینکه کارنامه داوطلبان آزمون دکتری دهه دوم فروردین منتشر می‌شود، گفت:‌انتخاب رشته داوطلبان 20 تا 24 فروردین انجام خواهد شد و در نهایت پس از طی مرحله مصاحبه آزمون دکتری، نتایج نهایی پذیرفته شدگان نیمه دوم شهریور ماه اعلام می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71201
برچسب : كنكور
پاسخ
#17

آمار داوطلبان آزمون دکتری به تفکیک گروه‌های آموزشی

توزیع کارت سومین آزمون دکتری از دوشنبه آغاز می‌شود
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91121207495
شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
Multimedia_pics_1390_1_Photo_2190.jpg

کارت ورود به جلسه سومین دوره آزمون نیمه متمرکز دکتری از روز دوشنبه 14 اسفندماه به صورت اینترنتی توزیع می‌شود.

دکتر حسین توکلی مشاور عالی سازمان سنجش در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به آغاز توزیع کارت ورود به جلسه آزمون دکتری از روز دوشنبه 14 اسفند ماه از طریق سایت http://www.sanjesh.org، گفت: داوطلبان می‌توانند تا روز پنج شنبه 17 اسفند ماه با مراجعه به سایت سازمان سنجش با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری یا شماره پرونده و کد رهگیری نسبت به پرینت کارت ورود به جلسه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه آزمون دکتری 92 با شرکت 217 هزار و 827 داوطلب روز جمعه 18 اسفند ماه در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی برگزار می‌شود، اظهارکرد: از این تعداد 89 هزار و 678 داوطلب یعنی 41.17 درصد زن و 128 هزار و 149 داوطلب یعنی 58.83 درصد داوطلبان مرد هستند.

توکلی افزود: در گروه آزمایشی علوم انسانی 85 هزار و 327 داوطلب در 51 کد رشته، گروه آموزشی علوم پایه 34 هزار و 252 داوطلب در 48 کد رشته، گروه آموزشی فنی و مهندسی 42 هزار و 769 داوطلب در 73 کد رشته، گروه آموزشی کشاورزی و منابع طبیعی 21 هزار و 290 داوطلب در 53 کدرشته،‌ گروه آموزشی هنر 8302 داوطلب در شش کدرشته، گروه آموزشی علوم پزشکی 3244 داوطلب در 18 کد رشته، گروه آموزشی دامپزشکی 1836 داوطلب در 21 کد رشته، گروه آموزشی زبان 15 هزار و 309 داوطلب در 11 کد رشته، گروه آموزشی تربیت بدنی 5498 داوطلب در پنج کد رشته ثبت‌نام کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تعداد داوطلبان آزمون دکتری سال 92 نسبت به سال گذشته 39 هزار و 374 نفر بیشتر است،‌ به ترتیب برگزاری آزمون دکتری 92 اشاره کرد و افزود: آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی در صبح روز جمعه 18 اسفند و آزمون زبان در بعد ازظهر روز جمعه در 37 شهرستان مختلف کشور و 114 حوزه امتحانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#18

همه چیز درباره دفترچه سوالات آزمون دکتری 92

دفترچه‌ سوالات سومین آزمون دکتری شخصی‌سازی شد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91121509879
سه‌شنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۲
118-13.jpg

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور، تعداد و میزان پاسخگویی به سوالات آزمون نیمه‌متمرکز دکتری 92 را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری سومین دوره آزمون نیمه‌متمرکز دکتری در صبح و بعدازظهر روز جمعه 18 اسفند ماه، گفت: آزمون اختصاصی و استعداد تحصیلی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت بعدازظهر روز جمعه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در جلسه آزمون صبح و بعدازظهر به کلیه داوطلبان به همراه بسته حاوی دفترچه سوال یک پاسخنامه داده می‌شود، اظهارکرد: داوطلب باید به محض دریافت بسته مربوط و قبل از باز کردن، ابتدا شماره داوطلبی و مشخصات مندرج روی آن را با شماره صندلی و شماره داوطلبی مندرج در کارت شرکت در آزمون خود مقایسه کند تا مطمئن شود بین آنها هیچ اختلافی نیست و در صورت مشاهده تفاوت، موضوع را به نزدیکترین مراقب درجلسه آزمون اطلاع دهد و موضوع را دنبال کند تا اختلاف رفع شود.

وی با بیان اینکه داوطلب باید پس از اطمینان از صحت مندرجات بسته حاوی سوال و پاسخنامه، پوشش پلاستیکی را باز کند، تصریح کرد: داوطلب باید با استخراج پاسخنامه امتحانی مشخصات خود را در ذیل پاسخنامه درج و محل مربوط را امضاء کند.

توکلی افزود: داوطلبان نباید در مستطیل بالای پاسخنامه مطلقا چیزی نباید بنویسند و یا علامتی بگذارند، در غیر اینصورت فرد به عنوان متخلف معرفی و برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری با وی رفتار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی منظور می‌شود، اظهارکرد: بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا که به سوال‌های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها، اشتباه محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

تعداد دفترچه‌های سوالات آزمون دکتری

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تعداد دفترچه‌های سوالات آزمون دکتری، گفت: در جلسه آزمون نوبت صبح به کلیه داوطلبان دو بسته نایلونی داده می‌شود، که بسته اول حاوی سوالات تخصصی و پاسخنامه آزمون نوبت صبح بوده و بسته دوم حاوی سوالات آزمون استعداد تحصیلی است، که کلیه داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات هر یک از دفترچه‌های مذکور در همان پاسخنامه اقدام کنند.

وی با اشاره به تعداد سوالات استعداد تحصیلی، گفت: داوطلبان باید به 40 سوال استعداد تحصیلی در 90 دقیقه پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه در جلسه آزمون نوبت بعداز ظهر به کلیه داوطبان یک بسته نایلونی حاوی سوالات آزمون زبان انگلیسی و پاسخنامه داده می‌شود، اظهارکرد: کلیه داوطلبان باید نسبت به پاسخگویی به سوالات دفترچه مذکور در مدت 105 دقیقه اقدام کنند.

آزمون زبان نمره منفی ندارد

توکلی با تاکید بر اینکه آزمون زبان نمره منفی ندارد، خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبی پاسخ غلط به سوالات آزمون زبان دهد، برای این سوالات نمره منفی منظور نمی‌شود.

تعداد و مدت پاسخگویی به سوالات اختصاصی

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به تعداد و مدت پاسخگویی به سوالات آزمون دکتری 92، گفت: داوطلبان گروه آزمایشی علوم انسانی در کلیه رشته‌های امتحانی به 60 سوال در 90 دقیقه پاسخ دهند.

وی افزود: داوطلبان گروه آزمایشی علوم پایه در رشته‌های شیمی(کلیه گرایش‌ها) و ژئوفیزیک(کلیه گرایش‌ها) باید به 45 سوال در 120 دقیقه پاسخ دهند و داوطلبان رشته‌های زمین‌شناسی(کلیه گرایش‌ها)، زیست شناسی (کلیه گرایش‌ها)، نانوبیوتکنولوژی(ریز زیست فناوری)، علوم شناختی(مدلسازی شناختی، علوم اعصاب شناختی، مغز و شناخت، رایانش و هوش مصنوعی)، روان‌شناسی(روان‌شناسی شناختی، شناختی اجتماعی) باید به 80 سوال در 120 دقیقه پاسخ دهند.

وی ادامه داد: همچنین تعداد سوالات گروه آزمایشی علوم پایه در رشته‌های هواشناسی، آمار، ریاضی-ریاضی محض، ریاضی-ریاضی کاربردی، فیزیک دریا، نانوفیزیک، نانوفیزیک محاسباتی، علوم فناوری نانو (نانو مواد - نانوالکتریک)، فیزیک (به غیر از گرایش فوتونیک)، فوتونیک، نانوشیمی(نظری، پلیمر، مواد معدنی،سوپرا ملکول)، بیوانفورماتیک و علوم کامپیوتر 45 سوال است که داوطلبان باید در 150 دقیقه به آن پاسخ دهند و داوطلبان رشته بیوفیزیک باید به 80 سوال در 150 دقیقه پاسخ دهند.

توکلی با اشاره به پاسخگویی به 45 سوال کلیه رشته‌های گروه آزمایشی فنی مهندسی در 150 دقیقه، گفت: داوطلبان کلیه رشته‌های گروه آزمایشی کشاورزی و منابع طبیعی باید به 45 سوال در 120 دقیقه پاسخ دهند.

وی با بیان اینکه داوطلبان کلیه رشته‌های گروه آزمایشی هنر باید به 75 سوال در 90 دقیقه پاسخ دهند، اظهارکرد: همچنین مدت زمان پاسخگویی به 75 سوال رشته‌های آمار زیستی و فیزیک پزشکی گروه آزمایشی علوم پزشکی 120 دقیقه است.

وی افزود: داوطلبان رشته‌های آموزش بهداشت،‌ انگل شناسی پزشکی، ایمنی‌شناسی پزشکی، باکتری شناسی پزشکی، بهداشت حرفه‌ای‌، بهداشت محیط، بیوشیمی بالینی،‌ پرستاری، زیست‌فناوری پزشکی، ژنیتیک پزشکی، علوم تشریحی، فیزیوتراپی، فیزیولوژی، قارچ‌شناسی پزشکی، ویروس‌شناسی پزشکی و هماتولوژی آزمایشگاهی و بانک خون باید به 100 سوال در 120 دقیقه پاسخ دهند.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پاسخگویی به 90 سوال کلیه رشته‌های گروه آزمایشی دامپزشکی در 120 دقیقه، گفت: داوطلبان رشته‌های گروه آزمایشی تربیت بدنی باید به 80 سوال در 120 دقیقه پاسخ دهند.

شخصی‌سازی کلیه دفترچه‌های سوال آزمون

وی با تاکید بر شخصی سازی کلیه دفترچه‌های سوال آزمون دکتری، خاطرنشان کرد: شماره داوطلبی، نام خانوادگی و نام هر داوطلب بر روی جلد دفترچه آزمون وی درج شده است و این دفترچه‌ها دارای تنوع بوده و به تناسب در انواع A,B,C,D و یا E،F تقسیم می‌شوند.

توکلی افزود: با توجه به اینکه به داوطلبان در ابتدای جلسه آزمون نوبت صبح، یک برگ، فرم نظرخواهی داده می‌شود، بنابراین داوطلبان باید پس از دریافت فرم و درج شماره داوطلبی خود در محل مخصوص به صورت دقیق و خوانا، نسبت به پاسخگویی به سوالات آن در هر فرم و در مدت 10 دقیقه پاسخ دهند، البته داوطلبان توجه داشته باشند که این نظرات هیچگونه تأثیری در نتایج آزمون آنان ندارد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#19

دو روز مانده به آزمون دکتری 92

سومین آزمون دکتری جمعه برگزار می‌شود/ تغییر ترتیب برگزاری آزمون‌ها
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91121610640
چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۴
100-489.jpg

سومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری با رقابت 217 هزار و 827 در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه 18 اسفند ماه برگزار می‌شود.

ابراهیم خدایی رییس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به مهلت دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تا ساعت 24 فردا پنجشنبه از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی http://www.sanjesh.org، گفت: تا کنون 150 هزار و 321 داوطلب معادل 69 درصد نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کرده‌اند.

وی افزود: به داوطلبان توصیه می‌شود تا هر چه سریعتر نسبت به دریافت کارت آزمون اقدام کنند تا در صورت مغایرت در بندهای جنس و معلولیت بتوانند برای اصلاح آن به باجه‌های حوزه رفع نقص مراجعه کنند.

آمار داوطلبان دکتری به تفکیک جنسیت

وی با اشاره به برگزاری آزمون دکتری 92 با شرکت 217 هزار و 827 داوطلب روز جمعه 18 اسفند ماه، گفت: از این تعداد 89 هزار و 678 داوطلب یعنی 41.17 درصد زن و 128 هزار و 149 داوطلب یعنی 58.83 درصد داوطلبان مرد هستند.

امکان افزایش ظرفیت پذیرش

خدایی در خصوص ظرفیت پذیرش این دوره از آزمون، اظهارکرد: ظرفیت پذیرش امسال هنوز مشخص نیست، چرا که دانشگاه‌ها تا 20 اسفند ماه مهلت دارند تا ظرفیت‌های خود را اعلام کنند، البته پیش‌بینی می‌شود که ظرفیت پذیرش امسال افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص روند اجرایی آزمون و تغییر ترتیب برگزاری آزمون دکتری، گفت: در این دوره آزمون، آزمون‌های استعداد تحصیلی و دروس تخصصی در نوبت صبح و آزمون زبان در نوبت عصر برگزار می‌شود، این در حالیست که در گذشته آزمون زبان و استعداد تحصیلی در یک نوبت برگزار می‌شد.

نحوه نمره‌دهی به سوالات

رییس سازمان سنجش با تاکید بر اینکه برای هر پاسخ صحیح سه نمره مثبت و به منظور خنثی کردن پاسخ‌های حدسی و یا تصادفی برای هر پاسخ اشتباه یک نمره منفی منظور می‌شود، اظهارکرد: بنابراین به داوطلبان توصیه می‌شود اگر پاسخ صحیح سوالی را اصلا نمی‌دانند به آن سوال جواب ندهند، چرا که به سوال‌های بدون جواب نمره منفی و یا مثبت تعلق نمی‌گیرد و اگر به سوالی بیش از یک پاسخ داده شود همه پاسخ‌ها، اشتباه محسوب می‌شود و به آن سوال یک نمره منفی تعلق می‌گیرد.

خدایی با تاکید بر اینکه آزمون زبان نمره منفی ندارد، خاطرنشان کرد: چنانچه داوطلبی پاسخ غلط به سوالات آزمون زبان دهد، برای این سوالات نمره منفی منظور نمی‌شود.

تاثیر برابر آزمون کتبی و مصاحبه دوره دکتری

وی با اشاره به نحوه گزینش داوطلبان آزمون دکتری، اظهار کرد:‌ امسال با اعمال تغییر در میزان تاثیر مرحله مصاحبه و آزمون دکتری، نمرات هریک از این مراحل به میزان 50 درصد در پذیرش داوطلبان تاثیر خواهد داشت.

تقویم اعلام نتایج و انتخاب رشته آزمون دکتری

وی با اشاره به اعلام نتایج اولیه آزمون دکتری در دهه دوم فروردین ماه، گفت: مجازین به انتخاب رشته از 20 تا 24 فروردین ماه 92 برای انجام انتخاب رشته اینترنتی مهلت دارند.

رییس سازمان سنجش با بیان اینکه اسامی معرفی‌شدگان چند برابر ظرفیت برای انجام مصاحبه در نیمه دوم اردیبهشت ماه به دانشگاه‌ها اعلام می‌شود، از تدوین شیوه‌نامه مصاحبه برای دانشگاه‌ها خبر داد و افزود: دراین شیوه‌نامه محورهای اصلی مشخص شده است که همزمان با اعلام اسامی معرفی‌شدگان به دانشگاه‌ها ارسال می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#20

سومین آزمون دکتری فردا برگزار می‌شود

توصیه‌های توکلی به داوطلبان آزمون دکتری
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91121711281
پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۳
118-13.jpg

مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه سومین آزمون نیمه‌متمرکز دکتری فردا برگزار می‌شود، در توصیه به داوطلبان، ممنوعیت‌های آزمونی را تشریح کرد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به برگزاری آزمون دکتری با رقابت 217 هزار و 827 در 9 گروه آموزشی و 286 کد رشته امتحانی در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز جمعه، درباره شرایط ورود به جلسه آزمون، اظهارکرد: داوطلبان برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر کارت شرکت در آزمون که امضا شده و دارای اثر انگشت داوطلب است، کارت ملی و شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد پاک‌کن، مداد تراش و سنجاق نیز به همراه داشته باشند.

وی افزود: داوطلبان از آوردن وسایل اضافی مانند کیف دستی، ساک دستی، کتاب، جزوه، هر گونه نت و یادداشت، پیجر، تلفن همراه (حتی خاموش) و ... به جلسه امتحان و حتی از نت‌برداری و یادداشت کردن جواب پاسخ‌ها برای اطلاع خود جدا پرهیز کنند.

وی با بیان اینکه رد و بدل کردن هر وسیله (از قبیل لوازم التحریر و ...) در جلسه آزمون و همچنین خارج کردن اوراق امتحانی (از قبیل کارت شرکت در آزمون، دفترچه سوال و پاسخ‌نامه) از جلسه امتحان به عنوان تخلف تلقی می‌شود، اظهارکرد: در غیر اینصورت با فرد متخلف برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار می‌شود.

مشاور عالی سازمان سنجش با بیان اینکه محلی برای نگهداری وسایل اضافی در حوزه‌های امتحانی پیش‌بینی نمی‌شود، تصریح کرد: از داوطلبان تقاضا می‌شود که به هیچ وجه این قبیل وسایل اضافی را همراه خود به محل حوزه امتحانی نیاورند.

نحوه پاسخگویی به سوالات آزمون دکتری

وی درباره نحوه پاسخگویی به سوالات، گفت: از آنجایی که سوالات رشته‌های امتحانی به گونه‌ای طراحی شده که برای پاسخگویی به سوالات دروس، نیاز به ماشین حساب نیست، بنابراین از ورود داوطلبانی که ماشین حساب برای شرکت در جلسه آزمون (از هر نوع آن) به همراه داشته باشند، ممانعت می‌شود.

و افزود: چنانچه داوطلبی در جلسه آزمون ماشین حساب به همراه داشته باشد، متخلف شناخته شده و با وی برابر قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون‌های سراسری رفتار می‌شود.

چگونگی اصلاح سهمیه رزمندگان و بنیاد شهید

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به داوطلبان متقاضی استفاده از سهمیه رزمندگان، گفت: داوطلبانی که در تقاضانامه ثبت‌نام اینترنتی متقاضی سهمیه رزمندگان شده‌اند و سهمیه آنان مورد تایید ارگان ذیربط قرار گرفته، در کارت ورود به جلسه در قسمت سهمیه، کلمه رزمنده قید شده است ولی آن دسته از متقاضیانی که سهمیه آنان از سوی ارگان ذیربط مورد تایید قرار نگرفته است، در کارت شرکت در آزمون آنان در مقابل عنوان سهمیه، آزاد درج شده است.

وی ادامه داد: در صورتی که ارگان سهمیه این داوطلبان، بنیاد شهید و امور ایثارگران است، باید پس از پرینت کارت شرکت در آزمون نسبت به درج کد ایثارگری پدر و یا مادر و یا خود داوطلب در قسمت ویرایش کارت شرکت در آزمون اقدام کنند، تا اطلاعات آنان مجددا برای بررسی به ارگان بنیاد شهید و امور ایثارگران عودت داده شود.

وی افزود: همچنین متقاضیان استفاده از سهمیه رزمندگان ارگان‌های سپاه پاسداران ****** اسلامی، جهاد کشاورزی و نیروهای مسلح جمهوری ایران لازم است برای بررسی مجدد وضعیت خود حداکثر تا 21 اسفندماه و در ساعات اداری به واحدهای تابعه ارگان ذیربط مراجعه و نسبت به تایید سهمیه خود اقدام کنند.

به گفته توکلی اسامی این داوطلبان پس از تایید از طریق ارگان ذیربط به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال خواهد شد.

وی تاکید کرد: داوطلبانی که متقاضی سهمیه رزمندگان بوده، اما در کارت شرکت در آزمون، عنوان سهمیه ثبت‌نامی آنان سهمیه آزاد است و متعاقبا متقاضی سهمیه رزمندگان می‌شوند، چنانچه ارگان ذیربط سهمیه آنان را تایید نکند، در گزینش نهایی از سهمیه رزمندگان حذف و با سهمیه آزاد گزینش خواهند شد.

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به شروع فرآیند برگزاری آزمون برای جلسه صبح از ساعت 8 صبح و برای جلسه بعدازظهر از ساعت 14 و 30 دقیقه، گفت: در ورودی حوزه‌های امتحانی صبح راس ساعت 7 و 30 دقیقه و بعدازظهر راس ساعت 14 بسته می‌شود، بنابراین از ورود داوطلب پس از بسته شدن در سالن‌های امتحانی ممانعت می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اخبار کنکور کارشناسی پیوسته(دولتی /آزاد) keiivan 27 11,587 1396/5/19 ، 02:00 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  کانال تلگرامی کنکور ارشد عمران پر از جزوات تخصصی به ویژه زبان تخصصی fateme_mpg_t 4 3,182 1395/10/28 ، 12:40 عصر
آخرین ارسال: fateme_mpg_t
  کتاب سه دقیقه مکث قبل از کنکور ارشد عمران منتشر شد sabzsaze 2 2,543 1395/8/11 ، 12:26 عصر
آخرین ارسال: sabzsaze
  اعلام نتایج اولیه آزمون ارشد از ساعت 20 امشب/بیش از 65 درصد مجاز شدند keiivan 0 1,861 1394/2/22 ، 05:07 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اعلام نتایج آزمون های دانشگاه آزاد تلفنی شد keiivan 2 2,300 1394/2/8 ، 02:12 عصر
آخرین ارسال: زینب خوش کلام
  انتشار کلید اولیه سوالات آزمون ارشد 94 از فردا keiivan 0 1,761 1393/11/26 ، 12:57 صبح
آخرین ارسال: keiivan
  پاسخ سوالات آزمون دکتری عمران- سراسری و آزاد m-s1300 0 1,921 1393/11/2 ، 11:54 عصر
آخرین ارسال: m-s1300
  امکان ثبت نام فارغ التحصیلان ممتاز در دوره‌های بدون آزمون ارشد آزاد keiivan 0 1,629 1393/9/25 ، 06:15 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  سوال مهم درباره کنکور ارشد vhdmzh 2 2,712 1393/8/28 ، 01:25 عصر
آخرین ارسال: omid_rch
  زمان اعلام نتایج آزمون ارشد و دکتری آزاد keiivan 0 1,880 1393/6/17 ، 01:29 عصر
آخرین ارسال: keiivan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان