ارسالها: 262
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: بهم 1392
اعتبار:
3
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
با سلام
مهندس تو کدوم بند نوشته چهار طرف آسانسور مهاربندی بشه؟
میتونی آکس3-B-C و 1B-C را واسه مهاربندی انتخاب کنی و مهندسیتره..
ارسالها: 656
موضوعها: 257
تاریخ عضویت: تير 1392
اعتبار:
59
سپاس ها 0
سپاس شده 22 بار در 13 ارسال
سلام
مطابق بند 1-5-3 استاندارد 2800عناصر مقاوم در برابر نیروهای افقی ناشی زلزله به گونه ای باشد که پیچش ناشی از این نیروها به حداقل برسد
بنابراین سعی در نزدیک کردن مرکز جرم و مرکز سختی با جانمایی متقارن مهاربندها کنید
تعبیه بادبندها در دهانه های مورب بازدهی مناسبی نخواهند داشت
ارسالها: 262
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: بهم 1392
اعتبار:
3
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
جناب مهندس نقیبی
نظرشما در مورد انتخاب بادبندها در پلان مورد نظر؟
ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 0 ارسال
1393/4/25 ، 04:14 عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/4/25 ، 04:39 عصر، توسط کیوان بابایی.)
باسلام
در جانمایی مهاربند باید نکات زیر را در نظر داشته باشید :
1- آرایش مهاربند متقارن و محیط بر سازه باشد . ( کاهش پچش ، افزایش بازوی لنگر مقاوم )
2-دهانه بلند تر برای مهاربند شدن انتخاب شود . ( شکل پذیری بالاتر , عملکر مناسبتر در برابر زلزله ، کاهش آپلفت)
3- دهانه متوالی و مرکزی سازه برای مهاربندی شدن انتخاب گردد . ( کاهش آپلفت ، اثر خنثی سازی نیروها ، اقتصادی تر شدن طرح)
4- در سازه کاهش و یا حذف مهاربند از پایین به بالا را رعایت نمائید . ( طبقات بالاتر به مهاربند ویا تعداد دهانه مهاربندی کمتری نیاز دارند )
5- در جهت مایل در صورتی که زاویه راستای مایل با جهت مورد نظر کمتر است . مهاربندی شدن مشکلی ندارد . ( دهانه ای برای مهاربند شدن انتخاب شود که دارای زاویه مایل کمتری نسبت به راتای مورد نظر است )
6- تعببه بادبند در اطراف بازشو ها خوددارای شود . ( با دیافراگم سقف مرتبط و یکپارچه باشد تا بتواند نیروی زلزله را دریافت و منتقل نماید )
* مهاربند همگرا دارای سختی بیشتر و مهاربند واگرا دارای شکل پذیری بیشتر است . ما در یک سازه هم به سختی و هم به شکل پذیری مناسب نیاز داریم ؛ عملکرد مهاربند ضربدری از مهاربند هفت و یا هشت بهتر است . برای طراحی باید ملزومات آیین نامه را رعایت فرمائید . برای این منظور مبحث دهم را مطالعه فرمائید .
* تا حد امکان در یک راستا مهاربندها از یک نوع باشند و در غیر این ضریب رفتاری را انتخاب نمائید که دارای ضریب زلزله بزرگتری است . (همگرا باشد یا واگر ، در صورت ترکیب دو سیستم ضریب رفتار بزرگتر)
* در صورتی که نوع سیستم تغییر نماید . ضریب رفتار مشخصه آن ملاک است در اینصورت ضریب زلزله متغیر است .
پاینده باشید
ارسالها: 262
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: بهم 1392
اعتبار:
3
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
جناب مهندس بابایی؟
نظرتون شما در انتخاب محور بادبند تو این پروژه چیه؟
ارسالها: 262
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: بهم 1392
اعتبار:
3
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
در مورد ضریب زلزله؟
تو جهتی که مهاربند هم محور انتخاب میکنید R=6
توجهتی که مهاربند برون محور R=7
ارسالها: 262
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: بهم 1392
اعتبار:
3
سپاس ها 0
سپاس شده 1 بار در 1 ارسال
جناب مهندس behruz_civil
نظر خودتون چیه؟کجاها بادبند میذارین؟