مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
کتاب طراحی سازه های فولادی آقای میرقادری و ازهری
شروع کننده:engineer2014 آخرین ارسال توسط:siamak_meybodi پاسخ ها:3 طراحی سازه های فولادی مشاهده:7262 زمان:1395/09/20
اسمبلی برای بزرگراه
شروع کننده:kaveh1899 آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 درخواست ها مشاهده:126 زمان:1395/09/20
دانلود آموزشه نحوه اعمال بار برف در قابهای شیبدار ( سوله ها ) در ETABS 2015
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:0 آموزش های مکمل Etabs مشاهده:105 زمان:1395/09/19
دانلود کتاب جدول اشتال اصلی آلمانی ویرایش بیست و چهارم (Stahlbau Profile 24th editio
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:0 کتاب های لاتین مشاهده:109 زمان:1395/09/19
دانلود مجموعه مثالهای حل شده بار کمانشی ستونها ( Pcr ) در SAP + آموزش نرم افزار SAP
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:rasul69 پاسخ ها:8 آموزش نرم افزار Csi Sap2000 مشاهده:3539 زمان:1395/09/19
دانلود نسخه فارسی و قابل جستجوی استاندارد 2800 ویرایش چهارم
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:0 نشریه و آیین نامه های نظام مهندسی مشاهده:116 زمان:1395/09/19
مشکل سورفیس در civil3d
شروع کننده:HAMID GOLPA آخرین ارسال توسط:HAMID GOLPA پاسخ ها:5 پرسش و پاسخ مشاهده:170 زمان:1395/09/19
جزوات عصرانه سازه ای
شروع کننده:shadmand آخرین ارسال توسط:shadmand پاسخ ها:0 آموزش طراحی سازه با Etabs مشاهده:84 زمان:1395/09/19
مشکل کرک کردن etabs 9.7.4
شروع کننده:uveper آخرین ارسال توسط:civil_samane پاسخ ها:338 دانلود نرم افزار Etabs مشاهده:99233 زمان:1395/09/19
آموزش آنالیز بها به شیوه ای کاربردی.
شروع کننده:taksa2012 آخرین ارسال توسط:MEHRIDADI پاسخ ها:140 آموزش آنالیزبها و پیشنهاد قیمت مشاهده:91569 زمان:1395/09/19

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 20 رأی - میانگین امیتازات: 3.25
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
1392/02/19 , 01:13 ب.ظ
ارسال: #1
اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
جزییات آیین‌نامه نقل و انتقال دانشگاه آزاد/آغاز ثبت درخواست انتقالی از 16 خرداد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 92021912909
پنجشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۹
14-471.jpg

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه برای نیمسال اول از ۱۶ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایروان مسعودی اصل با اشاره به مهلت درخواست متقاضیان نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد تا ۱۶ تیرماه، گفت: همچنین مهلت ثبت درخواست انتقالی برای نیمسال دوم از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: به منظور تفویض اختیار به واحدها و هیات امنای استانی و در جهت تمرکز زدایی و رفاه حال دانشجویان، دستورالعمل اجرایی مربوط به آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان تنظیم و به کلیه واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما در سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در خصوص نحوه ثبت درخواست، گفت: تکمیل فرم شماره یک توسط دانشجوی متقاضی و تحویل آن به معاونت دانشجویی واحد یا مرکز آموزشی مبدأ در موعد مقرر به همراه مدارک مثبته لازم، بررسی درخواست متقاضی توسط واحد مبدأ برابر اسناد و مدارک مثبته و با رعایت مفاد آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشگاه از جمله موارد ثبت و نحوه بررسی درخواست است.

وی افزود: واحد مبدا در صورت موافقت با تقاضای دانشجو باید نسبت به اخذ نظر (موافقت یا مخالفت) مراجع ذیربط (حسب مورد: دبیر هیأت امنای استان واحد مبدأ، واحد مقصد، دبیر هیأت امنای واحد مقصد) اقدام کند.

مسعودی اصل با بیان اینکه برای مواردی که بر اساس ضوابط آیین‌نامه دانشجو حائز شرایط انتقال می‌شود واحد مبدأ باید پرونده و کلیه مدارک لازم را به واحد مقصد ارسال کند، تصریح کرد: ارسال لیست دروس و پرونده تحصیلی دانشجوی انتقالی از وظایف حوزه معاونت آموزشی واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ است و در صورت عدم ارسال، واحد مقصد باید مراتب را از طریق واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ پیگیری کند.

وی افزود: همچنین واحد دانشگاهی مقصد باید پس از دریافت پرونده دانشجو (مدارک مثبته نقل و انتقال و پرونده آموزشی) ضمن بررسی و مطابقت دقیق مدارک ومستندات ارسالی توسط واحد مبدأ با ماده آیین‌نامه‌ای ثبت شده در سایت نقل و انتقالات در صورت عدم احراز شرایط و هرگونه مغایرت با آیین‌نامه نقل وانتقالات سریعاً مراتب را ضمن عودت پرونده دانشجو به واحد دانشگاهی مبدأ اعلام کند.

وی ادامه داد: در صورت احراز شرایط و مطابقت مدارک و مستندات ضمن ثبت اعلام وصول در سایت پرونده دانشجو به حوزه معاونت آموزشی واحد تحویل کنند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، پاسخگوی عواقب هرگونه مغایرت، عدم احراز شرایط آیین‌نامه، عدم رعایت ضوابط آموزشی مجوز نقل و انتقال صادره با مدارک و مستندات ارائه شده دانشجویان به عهده معاونت‌های دانشجویی واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ و مقصد است.

نحوه بررسی درخواست دانشجویان بیمار و معلولان

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، دانشجوی متقاضی نقل و انتقال توسط پزشک معتمد واحد مبدأ مورد معاینه قرار گرفته و در صورت تأیید بیماری و عدم ارائه امکانات درمانی در شهر محل تحصیل، پرونده پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز درمانی وابسته ارسال و در صورت تأیید مراتب، نظریه کمیسیون پس از ثبت در سایت انتقالات توسط واحد مبدأ انجام پذیر است.

وی ادامه داد: چنانچه واحد مقصد دانشجوی متقاضی نقل و انتقال، هر یک از واحدهای استان‌های تهران و البرز باشد باید پرونده دانشجو پس از تایید پزشک معتمد واحد مبداء و دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز درمانی وابسته جهت بررسی به حوزه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شود.

وی با بیان اینکه پس از دریافت پرونده دانشجو، کمیسیون پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه با توجه به زمانبندی کمیته‌های تخصصی پزشکی تقاضای دانشجویان را به همراه مدارک بررسی کرده و در صورت لزوم جهت معاینه بالینی و اعلام نظر نهایی از دانشجویان دعوت می‌کنند، اظهارکرد: آرای کمیسیون پزشکی سازمان مرکزی باید به تصویب کمیسیون موارد خاص دانشجویی و تائید رییس دانشگاه آزاد برسد.

وضعیت مشمولان نظام وظیفه متقاضی انتقال

مسعودی اصل افزود: واحد مبدأ باید معافیت تحصیلی اخذ شده دانشجویان مشمولی که انتقال یا مهمانی دائم آنان بدون تغییر رشته یا گرایش یا مقطع صورت گرفته است را به همراه سوابق تحصیلی آنان به واحد مقصد ارسال کند.

وی با بیان اینکه واحد مقصد باید پس از وصول مدارک از واحد مبدأ با اشاره به شماره معافیت تحصیلی دانشجو مراتب انتقال مشمول را به اداره وظیفه عمومی محل اعلام کند، تصریح کرد: در مورد دانشجویانی که انتقال آنان با تغییر رشته یا گرایش انجام گرفته است نیز به همین نحو اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقل وانتقال دانشجویان در صورت احراز شرایط خاص آیین‌نامه (ماده 2،3،4 ) و نداشتن منع ادامه تحصیل از طریق واحدها و مراکز دانشگاهی مبدأ و مقصد لازم‌الاجرا است، خاطرنشان کرد: انتقال و مهمانی دائم دانشجویان در صورت احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه و دائر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی در واحد مقصد و نداشتن منع آموزشی امکانپذیر است.

وی افزود: دانشجوی مهمان باید با رعایت دقیق ضوابط و دستورالعمل‌های آموزشی ضمن هماهنگی با آموزش واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ و مقصد انتخاب واحد کند. باید توجه داشت مسئولیت هرگونه مشکل آموزشی (عدم تطبیق دروس، عدم ارائه دروس و...) پس از اتمام مهمانی به عهده واحدهای دانشگاهی مبدأ، مقصد و شخص دانشجو است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه انتقال دائم دانشجویان در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه فقط یکبار امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: انتقال دائم دانشجویان در تمامی موارد آیین‌نامه در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع است.

وی با بیان اینکه هرگونه نقل وانتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی ممنوع است، تصریح کرد: نقل وانتقال دانشجویانی که بدون آزمون پذیرش شده‌اند ممنوع است، البته نقل و انتقال دانشجویان ممتاز و قهرمانان ورزشی بدون آزمون برابر ضوابط مربوطه و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه امکان پذیر است.

وی افزود: مهمانی دانشجویان واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در صورت موافقت واحد مبدأ و مقصد (به استثنای استان‌های تهران و البرز) و تصویب شورای موارد خاص دانشجویی سازمان مرکزی امکانپذیر است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه دانشجوی مهمان باید شهریه ثابت خود را به واحد مبدأ و شهریه متغیر را به واحد مقصد پرداخت کند، خاطرنشان کرد: واحدها و مراکز دانشگاهی مقصد باید پس از پایان هر نیمسال میهمانی لیست نمرات دانشجویان مهمان را در اسرع وقت جهت درج در سوابق و پرونده آموزشی آنان به واحد مبدأ ارسال کنند.

وی افزود: اینگونه دانشجویان باید در هر نیمسال مهمان ضمن اخذ لیست دروس از واحد مبدأ جهت ثبت‌نام به واحد مقصد مراجعه کنند.

وی ادامه‌ داد: درخواست نقل‌ و انتقال دانشجویان مطابق ضوابط هیات علمی دانشگاه، خانواده شاهد و ایثارگر و بیماران خاص و معلولین که تحت پوشش بهزیستی و انجمن بیماری‌های خاص هستند، در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه از بدو قبولی پس از ثبت‌نام در واحد مبداٌ امکان پذیر است.

وی با بیان اینکه درخواست نقل وانتقال دانشجویان مطابق موارد همطرازی، ازدواج ، فوت، متارکه، سرپرستی، چند دانشجویی پس از گذشت یک نیمسال از قبولی در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه امکان‌پذیر است، اظهارکرد: درخواست انتقال دانشجویانی که طبق بخشنامه پس از بررسی و احراز شرایط ماده واحده به مدت دو نیمسال مهمان بوده‌اند، در صورت کسب معدل کل بالاتر از هفده از بیست، در مدت دو نیمسال مهمان متوالی با موافقت و رضایت واحدهای مبدأ و مقصد از عملکرد علمی و فرهنگی دانشجو و دایر بودن رشته، گرایش و مقطع در واحد مقصد بلامانع است.

انتهای پیام
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/02/20 , 01:48 ب.ظ
ارسال: #2
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
جزییات آیین‌نامه نقل و انتقال دانشگاه آزاد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92022013249
جمعه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۹:۵۴
14-471.jpg

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت درخواست نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه برای نیمسال اول از ۱۶ خرداد ماه خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ایروان مسعودی اصل با اشاره به مهلت درخواست متقاضیان نقل و انتقال دانشجویان دانشگاه آزاد تا ۱۶ تیرماه، گفت: همچنین مهلت ثبت درخواست انتقالی برای نیمسال دوم از ۱۵ آذرماه آغاز و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

وی افزود: به منظور تفویض اختیار به واحدها و هیات امنای استانی و در جهت تمرکز زدایی و رفاه حال دانشجویان، دستورالعمل اجرایی مربوط به آیین‌نامه نقل و انتقال دانشجویان تنظیم و به کلیه واحدها، مراکز آموزشی و آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای سما در سراسر کشور ابلاغ شد.

وی در خصوص نحوه ثبت درخواست، گفت: تکمیل فرم شماره یک توسط دانشجوی متقاضی و تحویل آن به معاونت دانشجویی واحد یا مرکز آموزشی مبدأ در موعد مقرر به همراه مدارک مثبته لازم، بررسی درخواست متقاضی توسط واحد مبدأ برابر اسناد و مدارک مثبته و با رعایت مفاد آیین‌نامه نقل و انتقالات دانشگاه از جمله موارد ثبت و نحوه بررسی درخواست است.

وی افزود: واحد مبدا در صورت موافقت با تقاضای دانشجو باید نسبت به اخذ نظر (موافقت یا مخالفت) مراجع ذیربط (حسب مورد: دبیر هیأت امنای استان واحد مبدأ، واحد مقصد، دبیر هیأت امنای واحد مقصد) اقدام کند.

مسعودی اصل با بیان اینکه برای مواردی که بر اساس ضوابط آیین‌نامه دانشجو حائز شرایط انتقال می‌شود واحد مبدأ باید پرونده و کلیه مدارک لازم را به واحد مقصد ارسال کند، تصریح کرد: ارسال لیست دروس و پرونده تحصیلی دانشجوی انتقالی از وظایف حوزه معاونت آموزشی واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ است و در صورت عدم ارسال، واحد مقصد باید مراتب را از طریق واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ پیگیری کند.

وی افزود: همچنین واحد دانشگاهی مقصد باید پس از دریافت پرونده دانشجو (مدارک مثبته نقل و انتقال و پرونده آموزشی) ضمن بررسی و مطابقت دقیق مدارک ومستندات ارسالی توسط واحد مبدأ با ماده آیین‌نامه‌ای ثبت شده در سایت نقل و انتقالات در صورت عدم احراز شرایط و هرگونه مغایرت با آیین‌نامه نقل وانتقالات سریعاً مراتب را ضمن عودت پرونده دانشجو به واحد دانشگاهی مبدأ اعلام کند.

وی ادامه داد: در صورت احراز شرایط و مطابقت مدارک و مستندات ضمن ثبت اعلام وصول در سایت پرونده دانشجو به حوزه معاونت آموزشی واحد تحویل کنند.

به گفته معاون دانشجویی دانشگاه آزاد، پاسخگوی عواقب هرگونه مغایرت، عدم احراز شرایط آیین‌نامه، عدم رعایت ضوابط آموزشی مجوز نقل و انتقال صادره با مدارک و مستندات ارائه شده دانشجویان به عهده معاونت‌های دانشجویی واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ و مقصد است.

نحوه بررسی درخواست دانشجویان بیمار و معلولان

وی افزود: پس از تشکیل پرونده، دانشجوی متقاضی نقل و انتقال توسط پزشک معتمد واحد مبدأ مورد معاینه قرار گرفته و در صورت تأیید بیماری و عدم ارائه امکانات درمانی در شهر محل تحصیل، پرونده پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز درمانی وابسته ارسال و در صورت تأیید مراتب، نظریه کمیسیون پس از ثبت در سایت انتقالات توسط واحد مبدأ انجام پذیر است.

وی ادامه داد: چنانچه واحد مقصد دانشجوی متقاضی نقل و انتقال، هر یک از واحدهای استان‌های تهران و البرز باشد باید پرونده دانشجو پس از تایید پزشک معتمد واحد مبداء و دانشگاه علوم پزشکی یا مراکز درمانی وابسته جهت بررسی به حوزه معاونت دانشجویی سازمان مرکزی دانشگاه ارسال شود.

وی با بیان اینکه پس از دریافت پرونده دانشجو، کمیسیون پزشکی سازمان مرکزی دانشگاه با توجه به زمانبندی کمیته‌های تخصصی پزشکی تقاضای دانشجویان را به همراه مدارک بررسی کرده و در صورت لزوم جهت معاینه بالینی و اعلام نظر نهایی از دانشجویان دعوت می‌کنند، اظهارکرد: آرای کمیسیون پزشکی سازمان مرکزی باید به تصویب کمیسیون موارد خاص دانشجویی و تائید رییس دانشگاه آزاد برسد.

وضعیت مشمولان نظام وظیفه متقاضی انتقال

مسعودی اصل افزود: واحد مبدأ باید معافیت تحصیلی اخذ شده دانشجویان مشمولی که انتقال یا مهمانی دائم آنان بدون تغییر رشته یا گرایش یا مقطع صورت گرفته است را به همراه سوابق تحصیلی آنان به واحد مقصد ارسال کند.

وی با بیان اینکه واحد مقصد باید پس از وصول مدارک از واحد مبدأ با اشاره به شماره معافیت تحصیلی دانشجو مراتب انتقال مشمول را به اداره وظیفه عمومی محل اعلام کند، تصریح کرد: در مورد دانشجویانی که انتقال آنان با تغییر رشته یا گرایش انجام گرفته است نیز به همین نحو اقدام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نقل وانتقال دانشجویان در صورت احراز شرایط خاص آیین‌نامه (ماده 2،3،4 ) و نداشتن منع ادامه تحصیل از طریق واحدها و مراکز دانشگاهی مبدأ و مقصد لازم‌الاجرا است، خاطرنشان کرد: انتقال و مهمانی دائم دانشجویان در صورت احراز شرایط مندرج در آیین‌نامه و دائر بودن رشته، گرایش و مقطع تحصیلی در واحد مقصد و نداشتن منع آموزشی امکانپذیر است.

وی افزود: دانشجوی مهمان باید با رعایت دقیق ضوابط و دستورالعمل‌های آموزشی ضمن هماهنگی با آموزش واحد یا مرکز دانشگاهی مبدأ و مقصد انتخاب واحد کند. باید توجه داشت مسئولیت هرگونه مشکل آموزشی (عدم تطبیق دروس، عدم ارائه دروس و...) پس از اتمام مهمانی به عهده واحدهای دانشگاهی مبدأ، مقصد و شخص دانشجو است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه انتقال دائم دانشجویان در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه فقط یکبار امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: انتقال دائم دانشجویان در تمامی موارد آیین‌نامه در نیمسال آخر تحصیلی ممنوع است.

وی با بیان اینکه هرگونه نقل وانتقال دانشجویان واحدهای الکترونیکی ممنوع است، تصریح کرد: نقل وانتقال دانشجویانی که بدون آزمون پذیرش شده‌اند ممنوع است، البته نقل و انتقال دانشجویان ممتاز و قهرمانان ورزشی بدون آزمون برابر ضوابط مربوطه و در صورت احراز شرایط آیین‌نامه امکان پذیر است.

وی افزود: مهمانی دانشجویان واحدهای بین‌الملل دانشگاه آزاد اسلامی در صورت موافقت واحد مبدأ و مقصد (به استثنای استان‌های تهران و البرز) و تصویب شورای موارد خاص دانشجویی سازمان مرکزی امکانپذیر است.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه دانشجوی مهمان باید شهریه ثابت خود را به واحد مبدأ و شهریه متغیر را به واحد مقصد پرداخت کند، خاطرنشان کرد: واحدها و مراکز دانشگاهی مقصد باید پس از پایان هر نیمسال میهمانی لیست نمرات دانشجویان مهمان را در اسرع وقت جهت درج در سوابق و پرونده آموزشی آنان به واحد مبدأ ارسال کنند.

وی افزود: اینگونه دانشجویان باید در هر نیمسال مهمان ضمن اخذ لیست دروس از واحد مبدأ جهت ثبت‌نام به واحد مقصد مراجعه کنند.

وی ادامه‌ داد: درخواست نقل‌ و انتقال دانشجویان مطابق ضوابط هیات علمی دانشگاه، خانواده شاهد و ایثارگر و بیماران خاص و معلولین که تحت پوشش بهزیستی و انجمن بیماری‌های خاص هستند، در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه از بدو قبولی پس از ثبت‌نام در واحد مبداٌ امکان پذیر است.

مسعودی اصل با بیان اینکه درخواست نقل وانتقال دانشجویان مطابق موارد همطرازی، ازدواج ، فوت، متارکه، سرپرستی، چند دانشجویی پس از گذشت یک نیمسال از قبولی در صورت داشتن شرایط مندرج در آیین‌نامه امکان‌پذیر است، اظهارکرد: درخواست انتقال دانشجویانی که طبق بخشنامه پس از بررسی و احراز شرایط ماده واحده به مدت دو نیمسال مهمان بوده‌اند، در صورت کسب معدل کل بالاتر از هفده از بیست، در مدت دو نیمسال مهمان متوالی با موافقت و رضایت واحدهای مبدأ و مقصد از عملکرد علمی و فرهنگی دانشجو و دایر بودن رشته، گرایش و مقطع در واحد مقصد بلامانع است.

انتهای پیام
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/02/24 , 01:29 ق.ظ
ارسال: #3
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
آیین‌نامه ارتقای موسسات غیرانتفاعی تا هفته آینده ابلاغ می‌شود
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92022315322
دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۳
4-1002.jpg

مدیر کل دفتر گسترش وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه ارتقای موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی به دانشگاه تا هفته آینده خبر داد.

ابوالفضل حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به شاخص‌های تعیین شده در این آیین‌نامه برای ارتقا، گفت: ارتقای موسسات به دانشگاه بر اساس شاخص‌های تعداد دانشجو، اعضای هیات علمی، فضای کالبدی، تعداد رشته‌ها و غیره انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای تاسیس به غیر انتفاعی‌ها مجوز موسسه داده می‌شود، اظهارکرد: موسسات غیرانتفاعی در ابتدا باید از مقاطع کاردانی و کارشناسی کار خود را آغاز کرده و مرحله به مرحله ارتقا یابند و به دانشگاه تبدیل شوند.

حسنی افزود: کمیته ویژه موسسات غیرانتفاعی درخواست موسسات را برای ارتقا به دانشگاه پیگیری و بررسی می‌کند، این ارتقا بر اساس شاخص‌های کیفی است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/04/04 , 12:48 ق.ظ
ارسال: #4
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
ابلاغ آیین‌نامه نحوه تشکیل مجامع منطقه‌ای و کشوری دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92040201150
یکشنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۶
4-1002.jpg

آیین نامه نحوه تشکیل، وظایف و اختیارات مجامع منطقه‌ای و کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی توسط معاون آموزشی وزارت علوم ابلاغ شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، براساس این آیین‌نامه، تمامی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیرانتفاعی کشور در قالب مناطق مندرج در سند آمایش آموزش عالی ساماندهی می‌شوند.

براساس این آیین نامه موسساتی که دارای ترکیب کامل هیات موسس، موافقت قطعی تاسیس و اساسنامه مصوب شورای گسترش آموزش عالی باشند، یک مجمع منطقه‌ای را تشکیل می‌دهند که همکاری فعال در تصمیم سازی‌های مرتبط به موسسه‌های منطقه ذیربط، انسجام بخشی و ایجاد هماهنگی در برقراری ارتباط منظم و منسجم و تعامل روز افزون بین موسسه‌های منطقه، دانشگاه‌های دولتی و به ویژه دانشگاه‌های مادر و فراهم آوردن زمینه ارتقای علمی، پژوهشی و فرهنگی موسسه‌ها با ارائه و پیشنهاد طرح به مجمع کشوری از جمله وظایف این مجامع است.

در این آیین نامه آمده است که تعداد نمایندگان هر مجمع منطقه‌ای با توجه به تعداد موسسه‌های فعال و واجد شرایط آن منطقه تعیین می‌شود و هر عضو مجمع منطقه که دارای هیات امنا و رئیس قانونی باشد، می‌تواند کاندیدای نمایندگی مجمع منطقه باشد.

براساس این آیین نامه، اسامی مناطق آموزشی، اسامی موسسه‌های واجد شرایط عضویت در مجمع منطقه‌ای، تعداد نمایندگان هر مجمع منطقه‌ای و اسامی دانشگاه‌های دولتی مسئول برگزاری انتخابات، حداقل 45 روز قبل از برگزاری انتخابات توسط مدیرکل دفتر آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی وزارت علوم، به صورت کتبی به موسسات و دفاتر دانشگاه‌های مسئول برگزاری انتخابات اعلام می‌شود.

همچنین در ماده دیگری از این آیین نامه آمده است: دفاتر نظارت و ارزیابی دانشگاه‌های دولتی مسئول برگزاری انتخابات، احراز شرایط نمایندگان و برگزاری نشست انتخاباتی و انتخابات و معرفی موسسات منتخب به وزارت علوم هستند.

براساس این آیین نامه، مجمع کشوری دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی نیز متشکل از 7 و حداکثر 11 موسسه عضو مجمع منطقه‌ای است و پس از تشکیل دو سوم مجامع منطقه‌ای و تصویب آیین نامه داخلی مشترک مجامع منطقه‌ای، نشست روسای مجامع منطقه‌ای برگزار و هیات رئیسه مجمع کشوری انتخاب می‌شود.

شایان ذکر است، این آیین نامه در 22 ماده تدوین شده و متن کامل آن از طریق سایت رسمی وزارت علوم بخش معاونت آموزشی به نشانی http://www.msrt.ir/sites/Edu/default.aspx قابل دسترسی است.

انتهای پیام
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/04/28 , 03:29 ب.ظ
ارسال: #5
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
وزیر بهداشت خبرداد:

ایجاد تغییرات در آیین‌نامه شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ارزیابی و ارتقای اساتید
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92042816952
جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱
IMAGE634926347701178750.jpg

وزیر بهداشت از ایجاد تغییراتی در آیین‌نامه شورای انقلاب فرهنگی به منظور ارتقا و ارزیابی اعضای هیات علمی وزارت بهداشت در راستای رفع نیازهای درمانی مردم خبر داد.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدحسن طریقت منفرد شب گذشته در مراسم تجلیل از نخبگان و دست‌اندرکاران آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه در آیین‌نامه شورای انقلاب فرهنگی برای اساتید بیشتر وظایف آموزشی پیش‌بینی شده است و وظایف تحقیقاتی مانند آیین‌نامه‌های وزارت علوم در نظر گرفته شده، گفت: در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قسمت اعظم وظایف اساتید در مراکز بهداشتی و درمانی که تقریبا همه آنها آموزشی هستند، قسمت اعظم وظایف، رفع نیازهای مردم در امر بهداشت و درمان است، به همین دلیل خلایی ایجاد شده است و چون افراد احساس وظیفه نمی‌کنند، به این بخش از وظایف اصلی توجه نمی‌شود.

وی افزود: تغییراتی در آیین‌نامه در دست اقدام است که این وظایف خطیر را نیز در برداشته باشد و در نحوه ارتقاء و ارزیابی اساتید لحاظ شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه مراکز آموزشی، کیفی‌ترین، اخلاقی‌ترین و منضبط‌ترین مراکز در دنیا هستند، گفت: در مراکز درمانی صرف، متخصص تنها است و هر جور که می‌خواهد، می‌تواند عمل کند ولی در مراکز آموزشی به دلیل حضور فراگیران اعم از رزیدنت‌ها، انترن‌ها و دانشجویان اصولا همه ضوابط علمی و اخلاقی رعایت می‌شود.

طریقت منفرد تاکید کرد: در کشورهای پیشرفته به عنوان آموزش به هیچ وجه مجاز به وارد کردن کوچک‌ترین عارضه مضاعف به بیمار وجود ندارد و امیدواریم روند آموزشی کشور ما نیز در راستای رعایت حفظ کرامت انسانی هر چه بیشتر بیمار محور و انسان‌ محور باشد و به بهانه آموزش، کوچک‌ترین عارضه مضاعفی برای بیمار ایجاد نشود.

وی خاطرنشان کرد: اگر تمام فعالیت‌هایی که توسط فراگیران انجام می‌شود، همراه با حضور افراد ذیصلاح، هدایت و کنترل شود، حداکثر کرامت حقوق بیماران انجام خواهد شد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71491
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/12/15 , 08:47 ب.ظ
ارسال: #6
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف:

روند آیین‌نامه نویسی در وزارت علوم باید متوقف شود
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 93121508646
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۹
18-411.jpg

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه هدف ما از تأسیس دانشگاه در کشور مشخص نیست، اظهارکرد: وزارت علوم در ابتدایی‌ترین سطوح دانشگاه‌ها دستورالعمل و آیین‌نامه تدوین می‌کند که خلاف تعریف دانشگاه و علم است.

رضا منصوری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی آموزش عالی این بود که در طول 80 سال گذشته هیچ‌گاه از خود نپرسیدیم که با چه هدفی آموزش عالی را ایجاد کرده‌ایم، گفت: در رژیم گذشته استدلال این بود که به مهندس راهداری و پزشک احتیاج داریم و تصمیم گرفتیم برای تربیت این افراد جایی به نام دانشگاه را تاسیس کنیم. از قضا در سند تاسیس دانشگاه تهران هم به همین دو رشته اشاره شده و البته در نهایت رشته‌های تحصیلی دیگری هم برای تربیت کارمند در ساختار اداری کشور تاسیس شده است. در نهایت بعد از پیروزی انقلاب به دلیل کمبود استاد و نیاز به گسترش آموزش عالی دانشگاه تربیت مدرس نیز تاسیس شد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه امروز شرایط متفاوت شده است، گفت: در حال حاضر تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار داریم بنابراین ما به بیراهه رفتیم چون نه تنها آموزش عالی از سطح کیفی خوبی برخوردار نیست، بلکه تعداد زیادی فارغ‌التحصیل بیکار وجود دارد.

وی گفت: واضح‌ترین پاسخ به این پرسش که چرا در کشور ما دانشگاه تأسیس شد؟ٍ، شاید این باشد که به دلیل اینکه در کشورهای صنعتی هم دانشگاه وجود دارد در ایران هم باید دانشگاه تاسیس کنیم اما این دلیلی ساده‌انگارانه است.

منصوری تأکید کرد: ما نمی‌دانیم دانشگاه و دانشجو را برای چه می‌خواهیم و مشکل اصلی همین‌ جاست.

عضو هیات علمی دانشگاه در بخش دیگری از سخنانش درخصوص اسناد برنامه‌ریزی راهبردی دانشگاه‌ها گفت: برنامه راهبردی دانشگاه‌ها برای 10 سال آینده چیست. اینها سوالات اساسی است که نه در سطح دولت و نه در سطح دانشگاه هیچ پاسخی برای آن نداریم.

وی در همین زمینه افزود: وقتی چنین سوالی را پاسخ نداده‌ایم و حتی فرآیند پاسخ دادن به این سوال را آغاز نکرده‌ایم نباید انتظار داشته باشیم که دانشگاه‌های ما از سطح کیفی مطلوبی برخوردار باشند.

منصوری با بیان اینکه دانشگاه‌های ما از جنس چیزی شبیه به آموزشگاه هستند، اظهار کرد: دانشگاه‌های ما تنها تعدادی دانش‌آموز پرورش داده و آنها را برای مقاطع بالاتر دانشگاهی آماده می‌کنند و ما دانشگاه به معنای واقعی کلمه نداریم.

روند آیین‌نامه نویسی در وزارت علوم باید متوقف شود

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه وزارت علوم در ابتدایی‌ترین سطوح دانشگاه‌ها دستورالعمل و آیین‌نامه تدوین می‌کند، اظهار کرد: این فرایند خلاف تعریف دانشگاه و علم است. دانشگاه با سابقه چند ساله باید از توان تصمیم‌گیری و اداره خود برخوردار باشد، روند آیین‌نامه نویسی در وزارت علوم باید متوقف شود و بعد از بررسی اولیه توان دانشگاه‌ها در این زمینه می‌توان این وظیفه را به آنها سپرد.

منصوری ادامه داد:در بسیاری از موارد صدور آیین‌نامه برای تمامی دانشگاه‌ها کار عبثی است و می‌توان با برقراری زمینه ارتباط با دانشگاه‌های تازه تاسیس با دانشگاه‌های مادر و باتجربه در این زمینه عمل کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه طی سخنانی با بیان اینکه آیین‌نامه فرصت تحصیلی دانشگاه‌ها یکی از همین موارد است، اظهار کرد: اوایل دهه 80 این آیین‌نامه بیش از 14 صفحه با جزییات کامل بود که طبق آن استاد موظف به ارائه گزارش کار بعد از سه ماه بود. براساس آن دانشگاه بعد از ارسال این گزارش به وزارتخانه و بررسی آن در کمیته در این زمینه که آیا این گزارش بیانگر موفقیت فعالیت‌های علمی استاد بوده، اجازه پرداخت هزینه فرصت مطالعاتی در سه ماه بعدی را صادر می‌کرد.

منصوری با اشاره به اینکه طبق آماری که از کمیسیون بررسی گزارش‌ها گرفته‌ام، در چند سال گذشته تنها یک مورد تخلف مشاهده شد و افزود: پس صرف هزینه برای یک مورد از بین 200 مورد بررسی گزارش اساتید در حوزه فرصت مطالعاتی اشتباه است، دانشگاه‌ها باید خود وظیفه رسیدگی به این امر را برعهده بگیرند چون نسبت به استاد شناخت بهتر و اشراف بیشتری دارند.

وی با اشاره به اینکه بعد از رایزنی‌های ما با وزارتخانه این آیین‌نامه از 14 صفحه به یک صفحه تغییر پیدا کرد، گفت: در دولت سابق این آیین‌نامه دوباره به همان میزان 14 صفحه برگشت.

منصوری با طرح این پرسش که چرا وزارت علوم در زمینه هایی آیین نامه تدوین می کند در حالی که دانشگاه به خوبی از پس آن بر می‌آید، تاکید کرد: در حوزه تعیین رشته، جذب دانشجویان دکترا و اعضای هیات علمی هم به همین نحو است. وزارت علوم باید هرازگاهی بر امور دانشگاه‌ها نظارت کند.

تا زمانی که تصمیم‌گیری‌ها به شیوه متمرکز انجام شود مشکلی حل نمی‌شود

وی با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید در امور خود دخیل باشند و نحوه جذب دانشجویان دکترا و اعضای هیات علمی را تعیین کنند، اظهار کرد: تعیین سرفصل برای رشته‌های دانشگاهی و تعیین ریاست دانشگاه می‌تواند در سطح عالی کشور مطرح شود، اما روند اداره دانشگاه‌ها باید به وسیله خودشان تعیین شود. این مساله نگران‌کننده‌ای است که مانع رشد دانشگاه‌ها می‌شود.

منصوری طی سخنانی تصریح کرد: تا زمانی که تصمیم‌گیری‌ها به شیوه متمرکز انجام شود مشکلی حل نمی‌شود بلکه شرایط بدتر می‌شود. ولی زمانی که به اساتید، دانشگاه‌ها و مجموع کسانی که در آموزش عالی فعال هستند، این آزادی داده شود که راجع به این مسائل بحث کنند و ایرادات را مطرح کنند و گفتمانی در حوزه مدیریت و اداره آموزش عالی و دانشگاه‌ها مطرح شود، مسلما به نتایج بهتری می‌رسیم.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با بیان اینکه باید به دانشگاه‌ها اجازه بحث و بررسی شرایط موجود را داد، گفت: عمده این ایرادات به عدم تعریف نقش دانشگاه برمی‌گردد. زمانی که دانشگاه در اداره امور خود آزاد باشد، و با کمک دولت و وزارت علوم بین دانشگاه‌ها رقابت ایجاد کرد، توسعه رخ می‌دهد.

منصوری ادامه داد: اما دولت و وزارت علوم به جای ایجاد رقابت با این دانشگاه‌ها، فضای رقابتی را می‌کشند، چون همه دانشگاه‌ها را به یک شیوه و با یک آیین‌نامه هدایت می‌کنند در حالی که اگر به دانشگاه‌ها آزادی بیشتری داده شود، شاهد رشد، توسعه و ایجاد نشاط در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

دولت با تدوین نظام بودجه‌بندی انتظار خود از دانشگاه را تعیین کند

وی با بیان اینکه دولت با تدوین نظام بودجه‌بندی باید انتظار خود از دانشگاه را تعیین کند، اظهار کرد: آیا دولت دانشگاهی می‌خواهد که صرفا مدرک تولید کند یا درصدد توسعه دانشگاهی است که به مهم‌ترین مسائل کشور بپردازد و راه‌حلی در این زمینه ارائه دهد.

عضو هیات علمی دانشگاه با تاکید بر اینکه دانشگاه بخش کوچکی از مجموعه علمی کشور است، خاطرنشان کرد: اگر دولت انتظار خود از دانشگاه را تعریف نکند، دانشگاه توان چندانی در تعیین نقش خود در جامعه نخواهد داشت چون بودجه بخشی از دانشگاه‌های ما دولتی است. به همین دلیل دانشگاه‌ها در سطح محدودی می‌توانند نقش خود را تعریف کنند.

منصوری با اشاره به اینکه آموزش مطلوب و نقش استاد و دانشجو در دانشگاه‌ها از جمله مباحثی است که می‌توان ساعت‌ها درباره آن بحث کرد، گفت: یک استاد می‌تواند روش تدریس خاصی را براساس علاقه شخصی خود پیگیری کند اما این، مساله کشور را حل نمی‌کند بلکه فقط مساله یک درس را حل می‌کند.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه تدریس به شکلی که خلاقیت دانشجو تحلیل شود، بسیار مطلوب است اظهار کرد: دانشگاه‌ها اغلب در پی نمره دادن هستند. معدل بالاتر به معنای هوش بالاتر است، اما همه این تصورات مخرب است و این مجموعه نابسامانی‌های دانشگاه ریشه در عدم استقلال دانشگاه‌ها دارد.

عضو هیات علمی دانشگاه در پایان با تاکید بر اینکه استقلال دانشگاه‌ها و نقش دولت در بودجه‌دهی به دانشگاه از جمله مهم‌ترین مسائل آموزش عالی است، اظهار کرد: اگر به این موارد توجه شود، حرکت بنیادین به سمت شادابی و توسعه علمی شروع و انواع معایب رفع می‌شود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71528
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/12/22 , 02:21 ب.ظ
ارسال: #7
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
بلاغ آیین‌نامه جدید استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها+ جزییات تغییرات
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 93122212633
جمعه ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۳:۱۳
1-132.jpg

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم از ابلاغ آیین‌نامه استعدادهای درخشان به دانشگاه‌ها خبر داد.

دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با اعلام این خبر و با اشاره به تغییرات اعمال شده در این آیین نامه، افزود: آیین‌نامه‌ای که مدتی پیش ابلاغ شد مورد اعتراض برخی از دانشجویان بود و نیاز به بازنگری داشت، که پس از اعمال تغییرات به دانشگاهها ابلاغ شد.

معاون آموزشی وزارت علوم با بیان اینکه سه تغییر عمده در این آین نامه انجام شد، گفت: تغییر اول این است که قرار شد میانگین معدل کارشناسی که 16 بود با توجه به نظام نمره‌دهی دانشگاه‌های مختلف طرازبندی شود. تغییر دوم این است که شیوه امتیازدهی به مقالات که براساس ارتقای دانشگاه بود حذف شد و جدولی تعبیه شده که متناسب با خود دانش آموختگان امتیازدهی می‌شود. تغییر آخر در مورد نمره زبان است. نمره زبان در آیین‌نامه قبلی حداقل 70 بود که در آیین‌نامه جدید این نمره به 50 کاهش داده شد.

وی افزود: همچنین در آیین نامه قبلی جدول امتیازات آموزشی و پژوهشی ۷۰ درصد بود که ۱۰ امتیاز آن به پژوهش اختصاص داشت که در آیین نامه جدید به ۷ امتیاز کاهش پیدا کرد. همچنین بر اساس آیین نامه اصلاح شده،به دانشگاه‌های برتر اجازه داده شد تا 20 درصد از دانشجویان ممتاز روزانه و شبانه خود را در قالب استعداد درخشان پذیرش کنند.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71523
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/10/14 , 11:57 ب.ظ
ارسال: #8
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
جزئیات تغییرات آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه اعلام شد/ آغاز ثبت نام از فردا
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 94101407700
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
45-8.JPG

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تغییرات صورت گرفته در آیین نامه انتخاب دانشجویان نمونه سال 95 گفت: داوطلبان می‌توانند از فردا با مراجعه به سامانه انتخاب دانشجوی نمونه نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر مجتبی صدیقی در نشست خبری آیین گشایش بیست و چهارمین جشنواره دانشجویان نمونه که صبح امروز در ساختمان سازمان امور دانشجویان با حضور قائم مقام معاونت فرهنگی اجتماعی و امور مجلس وزیر بهداشت، برگزار شد، با بیان اینکه انتخاب دانشجویان نمونه سال 95 با همکاری وزارت علوم و وزارت بهداشت صورت می‌گیرد، از ارتقای ساختار اجرایی این فرایند خبر داد و گفت: برای انتخاب دانشجوی نمونه یک شورای عالی جشنواره متشکل از وزرای علوم و بهداشت و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری تشکیل شده است. همچنین یک شورای سیاست گذاری مرکب از معاونین دو وزارتخانه و مدیران مربوطه تشکیل شده و سعی شده مراحل انتخاب دانشجوی نمونه شفاف سازی شود.

وی از راه اندازی یک سامانه برای ثبت نام متقاضیان خبر داد و گفت:دانشجویان از فردا می‌توانند به سامانه‌ http://www.nemoneh.gov.ir مراجعه کرده و مشخصات خود را روی سامانه بارگذاری کنند.

مشارکت دانشگاه‌های پیام نور و آزاد در انتخاب دانشجوی نمونه

رئیس سازما ن امور دانشجویان با اشاره به انتخاب دانشجوی نمونه در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته انتخاب دانشجوی نمونه در دو مرحله برگزار شد، در مرحله اول دانشجوی نمونه در دانشگاه‌ها انتخاب شده و سپس به وزارتین برای مرحله کشوری معرفی می‌شدند. این امر امسال در سطح وسیع تر نسبت به سال گذشته انجام می‌شود. سال گذشته این فرایند به صورت آزمایشی بوده و برخی از دانشگاه‌ها حضور نداشتند اما امسال همه دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه پیام نور و آزاد هم مجاز به انتخاب دانشجوی نمونه هستند.

دکتر صدیقی با اشاره به جوایز دانشجویان نمونه توضیح داد: امسال علاوه بر اعطای جوایز نقدی به برگزیدگان امکان ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر بدون آزمون برای آنها فراهم می‌شود همچنین برای دانشجویان مقطع دکتری امکان فرصت مطالعاتی خارج از کشور با تامین هزینه صد در صدی توسط وزارتخانه‌ها فراهم می‌شود. همچنین این دانشجویان به بنیاد علمی نخبگان معرفی شده و احتمال عضویت آنها در این بنیاد وجود دارد.

وی با اشاره به طراحی نماد جدید دانشجویان نمونه گفت: این نماد که توسط دکتر اسداللهی مدیرگروه گرافیک دانشگاه تهران طراحی شده اعتبار بیشتری به این جشنواره بخشیده است. همچنین یک لباس جدید توسط دکتر فرهود از اعضای گروه طراحی لباس دانشگاه الزهرا (س) طراحی شده است در سالیان مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون وزیر علوم در مورد آرمی که برای این منظور تهیه شده توضیح داد:‌در این آرم رویش یک گل اسطوره‌ای به عنوان نماد دانشجویان نمونه طراحی شده و همچنین طرح‌هایی از کتاب در ذیل آن به کار گرفته شده است.

نکات مهم آیین نامه انتخاب دانشجوی نمونه

دکتر صدیقی در ادامه در مورد حداقل معدل کل دانشجویان نمونه اظهار کرد: حداقل معدل کل دانشجویان مقطع کارشناسی 16، مقطع کارشناسی ارشد 17، ‌دکترای حرفه‌ای 16، دکترای تخصصی 17 و کارشناسی ارشد پیوسته 16 تعیین شده است. حداقل سابقه دانشجویی در مقطع کارشناسی پس از چهار نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پس از دو نیمسال، مقطع کارشناسی ارشد پیوسته و دکترای حرفه‌ای پس از شش نیمسال، مقطع دکترای تخصصی بالینی پس از دو سال و دکترای تخصصی پس از آزمون جامع است. همچنین سن داوطلبان نباید بیش از 40 سال باشد.

معاون وزیر علوم با تاکید بر اینکه متقاضیان ثبت نام در سامانه انتخاب دانشجویان نمونه باید حداقل امتیاز آزمون زبان را کسب کنند، در مورد امتیازهای پژوهشی توضیح داد: متقاضیان باید در بخش مقالات، طرح‌های پژوهشی، تالیف کتاب، ترجمه و گردآوری کتاب، اختراع، ابداع و نوآوری، مسابقات و جشنواره‌های علمی دارای امتیاز باشد.

دکتر صدیقی در مورد امتیازات بخشهای فرهنگی نیز اظهار کرد: دانشجویان باید در فعالیت‌های قرآنی، فعالیت‌ در نهادهای دانشجویی، عضویت در نهادهای نظارتی،‌نشریات دانشجویی، تالیف کتب فرهنگی، فعالیت‌های ادبی و فرهنگی، ایثارگری و فعالیت‌های ورزشی دارای امتیاز باشند.

اعطای 10 درصد امتیاز تشویقی به دانشجویان معلول

دکتر صدیقی در مورد دانشجویان معلول توضیح داد: چنانچه دانشجویان معلول موفق به کسب 90 درصد حد نصاب امتیاز شدند با تایید سازمان بهزیستی به آنها 10 درصد امتیاز تشویقی اعطا می شود.

جزئیات نحوه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری و شورای عالی جشنواره

وی در ادامه با اشاره به تشکیل شورای عالی سیاست گذاری و شورای عالی جشنواره گفت: همانطور که قبلا ذکر شد شورای عالی سیاست گذاری متشکل از معاون دانشجویی وزارت علوم، معاونت فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، معاون فرهنگی وزارت علوم، معاون دانشجویی داخل سازمان دانشجویان، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت و شورای عالی جشنواره متشکل از وزرای علوم و بهداشت، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و معاونین دو وزارتخانه است و تصمیم نهایی در مورد تعداد دانشجویان و سطح جوایز در شورای سیاستگذاری اتخاذ می‌شود.

رییس سازمان امور دانشجویان در مورد کمیته انتخاب دانشجوی نمونه در وزارت علوم توضیح داد: این کمیته متشکل از رئیس سازمان امور دانشجویان، معاون دانشجویان داخل، مدیر کل دانشجویان داخل،‌مدیر کل فرهنگی وزارت علوم،‌ مدیر کل آموزشی وزارت علوم، مدیر کل پژوهشی وزارت علوم و یکی ازمعاونین دانشجویی دانشگاه‌های تابع وزارت علوم است.

دکتر صدیقی در مورد اعضای این کمیته در وزارت بهداشت نیز توضیح داد: کمیته انتخاب دانشجوی نمونه در وزارت بهداشت متشکل از معاون فرهنگی اجتماعی و امور مجلس وزیر بهداشت، مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت، نماینده معاونت آموزشی وزارت بهداشت،‌ نماینده معاونت پژوهشی وزارت بهداشت و یک معاونت فرهنگی دانشجویی دانشگاه‌های تابع وزارت بهداشت می‌شود.

سهمیه دانشگاه‌های وزارت علوم و وزارت بهداشت در انتخاب دانشجوی نمونه

معاون وزیر در ادامه در مورد سهمیه وزارت علوم در انتخاب دانشجوی نمونه توضیح داد: هر دانشگاه در هر سه مقطع می‌تواند دانشجویان نمونه خود را در گروه‌های پنچ گانه آموزشی در صورت کسب حدنصاب 60 امتیاز معرفی کند که این سهمیه برای دانشگاه آزاد و پیام نور به سه نفر اول در هر گروه، دانشگاه‌های سطح یک نفرات اول و دوم و سایر دانشگاه‌ها نفر اول می‌شود.

دکتر صدیقی در مورد سهمیه برگزیدگان دانشگاه‌های تابع وزارت بهداشت نیز توضیح داد: هر دانشگاه می‌تواند در گروه‌های پنج گانه نفرات برتر هر مقطع را در یکی دو سال کسب حدنصاب 60 امتیاز معرفی کند و دانشگاه‌های تیپ یک می‌توانند سه نفر از هر مقطع، دانشگاه‌های تیپ دو دو نفر از هر مقطع و دانشگاه‌های تیپ سه یک نفر را معرفی کنند.

جزئیات جدول زمانبندی مراحل برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه سال 95

معاون وزیر در ادامه در مورد جدول زمان بندی مراحل برگزاری جشنواره دانشجوی نمونه سال 95 توضیح داد: ثبت نام دانشجویان از تاریخ 15 دیماه آغاز شده و تا دوم بهمن ماه ادامه دارد. آغاز داوری مرحله دانشگاهی از 10 بهمن آغاز شده و تا یک اسفند ادامه دارد. معرفی منتخبین دانشگاهی از یک اسفند آغاز شده و تا هشت اسفند ادامه دارد. همچنین داوری‌های مرحله کشوری از 8 اسفند آغاز شده و تا 26 اسفند ادامه دارد. مقدمات تقدیر از دانشجویان نمونه از 15 فروردین سال 95 آغاز می‌شود و در 31 فروردین پایان می‌یابد و نهایتا مراسم تقدیر در اردیبهشت ماه سال 95 انجام می‌شود.

احتمال کاهش تعداد دانشجویان نمونه نسبت به سال گذشته

دکتر صدیقی با بیان اینکه تعداد دانشجویان نمونه سال 94، 60 نفر بود در مورد تعداد دانشجویان سال 95 اظهار کرد: عدد نهایی مشخص نیست اما ممکن است تعداد این دانشجویان نسبت به دانشجویان سال 94 با هدف ارتقای کیفیت کمتر باشد. در هر صورت سهم وزارت بهداشت یک سوم و سهم وزارت علوم دو سوم است.

وی تاکید کرد: همچنین برای افرادی که ممکن است مدتی بعد از ثبت نام فارغ التحصیل شوند این امکان فراهم شده است که در اولین فراخوان بعد از فارغ التحصیلی شرکت کنند.

نظر وزارت علوم در مورد نحوه برخورد با تجمع‌های مجوزدار دانشجویی

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تجمعات دانشجویی مجوزدار و نحوه برخورد با این تجمعات اظهار کرد: سازمان امور دانشجویان، شورای مرکزی انضباطی و در واقع آخرین حلقه شورای انضباطی است. یعنی مسائل ابتدا درون دانشگاه‌ها و در شورای بدوی و تجدیدنظر بررسی شده و در موارد خاص به شورای مرکزی ابلاغ می‌شود. همچنین توصیه وزارت علوم این است که مسائل درون دانشگاه‌ها حل و فصل شود.

دکتر صدیقی ادامه داد: در مورد تجمعات اخیر همه تصمیمات درون دانشگاه گرفته شده و گزارشی به سازمان که نیازمند مجازات بیشتر باشد نرسیده است.

وی با تاکید بر اینکه تخلفات سیاسی دانشجویان در دو سال اخیر کاهش پیدا کرده است افزود:‌ تقریبا پرونده‌ای در شورای مرکزی که در مورد فعالیت‌های سیاسی دانشجویان باشد نداشته‌ایم. من فکر می‌کنم در این دو سال عقلانیت دانشجویان و تحمل نسبت به پذیرش عقاید مختلف و همچنین قانون پذیری دانشجویان بیشتر شده است. اکثر فعالیت‌ها مجوز داشته و تعداد فعالیت‌های بدون مجوز نسبت به سال گذشته بسیار کمتر شده است.

در مقطع کارشناسی هیچ دانشجوی ستاره داری وجود ندارد

معاون وزیر علوم با اشاره به دانشجویان ستاره دار اظهار کرد: بررسی دانشجویان ستاره دار مربوط به حوزه انضباطی نمی‌شود. بلکه این دانشجویان قبل از شروع تحصیل توسط هیئت گزینش دانشجویان که در سازمان سنجش مستقر هستند مورد بررسی قرار می‌گیرد. با این وجود در مقطع کارشناسی هیچ دانشجوی ستاره داری وجود ندارد و تعداد این دانشجویان در مقطع ارشد و دکترا محدود است.

وی ادامه داد: به طور کلی سیاست وزارت علوم این است که اجازه دهد جریان‌ ها با رعایت مقررات انجام شود تا فضای شاد دانشجویی ادامه پیدا کند و مسائل مختلف کشور از طریق تضارب آرا به نقد و بررسی گذاشته شود.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71523
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/10/15 , 12:00 ق.ظ
ارسال: #9
RE: اخبـــــــار پیــــــــــــرامـــون آیـــیــــــن نــــــــامه های دانـشـــــگـاهـــ
نحوه رسیدگی به تقلب امتحانی دانشجویان تغییر می‌کند
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 94101407381
دوشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۵:۱۱
1408770137689_amin khosroshahi-28.JPG

‌معاون دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم، با اشاره به اصلاح بخشی از شیوه نامه اجرایی آیین نامه شورای انضباطی، جزئیات نحوه رسیدگی به تقلب در جلسه امتحان توسط دانشجویان را تشریح کرد.

دکتر ابوالحسن ریاضی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،‌ با بیان اینکه اصلاح بخشی از شیوه نامه اجرایی آیین نامه شورای انضباطی مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به پایان رسیده است، افزود: بخشی که در این آیین نامه مورد بازنویسی قرار گرفته «آیین رسیدگی» است.از زمان تشکیل یک پرونده انضباطی تا صدور رای مکانیزمی وجود دارد، اما این مکانیزم در دانشگاه‌ها دچار تشتت است. در واقع از آنجایی که برخی موارد در آیین نامه رسیدگی پیش بینی نشده بود دانشگاه‌ها به صورت‌های مختلف تشکیل پرونده داده و به موضوع رسیدگی می‌کردند که این امر باعث می‌شد در مورد یک تخلف ثابت آرای مختلفی صادر شود.

وی با تاکید بر اینکه این بازنگری در حوزه تخلف و تنبیه نبوده است گفت: در واقع بازنگری تنبیه‌ها و مجازات در حوزه سازمان امور دانشجویان نیست و این امور در آیین نامه مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی تعیین تکلیف می شود، بنابراین مجازات‌ها و تنبیه‌ها مورد بازنگری قرار نگرفته است بلکه شیوه‌نامه به صورت دقیق، جزئی و با توجه به مصادیق مورد توجه قرار گرفته است.

‌معاون دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم با بیان اینکه پیش نویس این شیوه نامه با هماهنگی و همفکری وزارت بهداشت و وزارت علوم صورت گرفته است،اظهار کرد: در حال حاضر این پیش نویس در انتظار امضای وزرای علوم و بهداشت است که باید دقت نظرهای حقوقی انجام شود و امیدواریم پس از امضای وزرا در ترم تحصیلی آینده ابلاغ شود.

دکتر ریاضی در ادامه با اشاره به بررسی نحوه رسیدگی به انجام تقلب در جلسه امتحان توسط دانشجویان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در این شیوه نامه مورد بازنگری قرار گرفته نحوه رسیدگی به انجام تقلب توسط دانشجویان در جلسه امتحان است. در گذشته نحوه رسیدگی به این تخلف متفاوت بوده و اظهار یک ناظر امتحان منجر به صدور رای می‌شده در صورتی که اظهار شفاهی نمی‌تواند مبنا باشد. بنابراین این امر مورد بازنگری قرار گرفت و تصریح شد که برای اثبات این تخلف باید مدارک مستند وجود داشته باشد، در جلسه امتحان صورت جلسه شود، صورت جلسه دارای امضا باشد،مدرک تقلب ضمیمه شود و آن تقلب به نحوی در نمره گرفتن دانشجو تاثیرگذار باشد.

معاون دانشجویان داخل سازمان دانشجویان وزارت علوم در پاسخ به این سئوال که چنانچه تقلب از طریق لب‌خوانی صورت بگیرد چه برخوردی با متخلف می‌شود ، خاطرنشان کرد: در صورتی که تقلب از طریق لب‌خوانی صورت بگیرد از آنجایی که کمیته‌های تجدید نظر و شورای انضباطی در جلسه حضور نداشتند و این امر مدرک مستندی ندارد نمی‌توان گفت تقلبی صورت گرفته است. مگر اینکه این تخلف در دوربین مدار بسته دانشگاه ضبط شده باشد که در این صورت سی دی باید همراه این پرونده به شورای انضباطی مرکزی ارسال شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71523
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان