مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
بهینه سازی ارتفاع و سطح مقطع اعضا شبکه دولایه فضاکار همراه با تقریب سازی
شروع کننده:fazasaze آخرین ارسال توسط:fazasaze پاسخ ها:0 طراحی سازه های فلزی مشاهده:13 زمان:1395/09/18
عضویت ویژه در سایت ( VIP)
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:mersadfathi پاسخ ها:29 محصولات مشاهده:272223 زمان:1395/09/18
مشکل سورفیس در civil3d
شروع کننده:HAMID GOLPA آخرین ارسال توسط:HAMID GOLPA پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ مشاهده:38 زمان:1395/09/17
مشکل در ستون گذاری اسانسور
شروع کننده:لودویش میس ون در روهه آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:73 زمان:1395/09/17
خطوط جریان (فوریییییییییییییییییییی)
شروع کننده:sanam آخرین ارسال توسط:behnam1374 پاسخ ها:8 مکانیک خاک مشاهده:314 زمان:1395/09/16
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:Alek2Lek پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ مشاهده:3688 زمان:1395/09/15
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:لودویش میس ون در روهه پاسخ ها:27 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:621 زمان:1395/09/15
مشکل در کشیدن پلان فونداسیون
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:120 زمان:1395/09/15
زووم در اتوكد
شروع کننده:Shoranguz آخرین ارسال توسط:farshidp1 پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:69 زمان:1395/09/15
ارور کریتینگ در ایتبس
شروع کننده:kian_jahan آخرین ارسال توسط:kian_jahan پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ مشاهده:72 زمان:1395/09/14

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امیتازات: 3.33
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اطلاعاتی در مورد راه آهن
1392/08/19 , 11:46 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/08/19 08:41 ب.ظ، توسط admin.)
ارسال: #1
اطلاعاتی در مورد راه آهن
اتصال ريل به تراورس بتني:
اتصال ريل به تراورس بتني بر حسب نوع هاي مختلف تراورس بتني داراي شكلهاي مختلفي است.ولي به طور كلي براي اتصال ريل روي تراورس بتني هنگام ساخت تراورس سوراخهايي داخل بتن تعبيه مي كنند.در جداره اين سوراخها نيز شيارهايي به شكل مارپيچي ايجاد مي كنند .سپس داخل اين سوراخها را با چوبهاي سخت كه با پيچاندن فرو مي كنند پر و پيچهاي تراورس را در درون آن محكم مي كنند.در برخي موردها نظير تراورسهاي بتني مختلط اين شيارها ممكن است همراه با مارپيچهاي فولادي باشد كه در شيارهاي بتني كار گذاشته مي شوند و درون سوراخهاي تراورس با قير پر مي شوند وسپس پيچ تراورس را در آن محكم مي كنند.در بعضي از تراورسهاي بتني پيش فشرده نيز همانند تراورسهاي چوبي از زينچه فولادي استفاده مي شود.در تراورسهاي بتني بايد از وسيله هاي ارتجاعي نيز استفاده كرد.

در دیده به جای خواب آب است مرا
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/08/19 , 08:40 ب.ظ
ارسال: #2
RE: راه آهن
ادغام شد :

(1392/08/19 11:50 ق.ظ)aref71 نوشته شده توسط:  كاربرد ژئوفوم به عنوان خاكريز راه آهن متكي بر بسترهاي سست:
طراحي و اجراي خطوط ريلي در يك كشور از شاخص هاي توسعه يافتگي به شمار مي رود.قطعا توسعه شبكه خطوط ريلي هم از ديدگاه طراحي و هم از ديدگاه اجرائي با چالش هايى روبه رو است.يكي از اين موارد,مسائل مربوط به احداث خاكريز خطوط ريلي,متكي بر بسترهاي سست مي باشد.راه حلهاي مختلفي جهت حل اين مسائل در ادبيات مهندسي ملاحظه مي شود و عمده اين روشها مبتني بر روشهاي بهسازي خاك به منظور تأمين باربري و كاهش نشست است.از ديگر راه كارهايي كه در دهه ي اخير توجه شاياني به آن شده,به كارگيري مصالح سبك با مقاومت مناسب به جاي مصالح خاكي در خاكريز است از جمله اين مصالح مي توان به ژئوفوم اشاره نمود.
ژئوفوم خانواده اي از مصالح سبك كه عمده ترين آن مي توان به EPSاشاره نمود كه به صورت بلوكهاي قالبي شكل توليد مي شود.شروع استفاده از اين محصول به چندين سال قبل يعني سال1960 به عنوان عايق حرارتي در حوزه مهندسي ژئوتكنيك بر مي گردد.تاريخ و محل دقيق استفاده از آن به صورت خاكريز سبك وزن مشخص نيست.اما استفاده عمومي از اين مصالح به عنوان خاكريز,در سال 1972براي يك پروژه جاده اي در نروژ بوده است.
از مهم ترين هدف كاربرد ژئوفوم در خاكريز راه يا راه آهن,كنترل نشست و افزايش ظرفيت باربري بستر با توجه به كاهش وزن ايجاد شده مي باشد.
آزمايشاتي كه در سال 2000براي نمونه هاي مختلف ژئوفومي انجام شده,حاكي از آن است كه با افزايش چگالي,مدول يانگ نيز افزايش مي يابد و رفتار نمونه هاي بزرگتر بهتر از نمونه هاي كوچك مي باشد.
- اصلي ترين امتياز استفاده از بلوكهاي ژئوفومي در خاكريز, چگالي كم اين مصالح
(حدود يك در صد وزن مصالح خاكي براي احداث خاكريز) مي باشد.
آبروها و پلها:
در ساخت جاده يا خطهاي راه آهن گاهي اوقات وجود بريدگي كوچك و بزرگ متخصصان را مجبور مي كند كه از آبروها يا پل استفاده كنند.
در صورتي كه مجراي آبي كوچكي با حداكثر دهانه تا1 متر وجود داشته باشد آن را به وسيله لوله هاي سيماني يا فلزي مي پوشاند.
براي آبروهايي كه عرض دهانه انها بين يك تا دو متر است از يك آبروي سيماني با دو ديوار بتني و كف بتني و سقف بتن مسلح به نام دالوت استفاده مي كنند.
براي مجراهاي با عرض كمتر از 6متر از يك آبرو استفاده مي كنند كه شامل 2 ديواره سنگي و سقف و كف قوسي شكل است.
ساخت پلها به خصوص آن دسته از پلها يي كه بر روي رودخانه ها قرار دارند دشوار است اين مشكل وقتي بيشتر مي شود كه محور پل با محور خط زاويه بسازد. پايه هاي پل بايد موازي با محور رودخانه باشد تا تحت فشار آب از جا كنده نشود.

پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان