مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
آموزش آنالیز بها به شیوه ای کاربردی.
شروع کننده:taksa2012 آخرین ارسال توسط:MEHRIDADI پاسخ ها:140 آموزش آنالیزبها و پیشنهاد قیمت مشاهده:91399 زمان:1395/09/19
انواع خرابی در اتصالات پیچی (فوریییییییییییییی)
شروع کننده:sanam آخرین ارسال توسط:jarad پاسخ ها:1 طراحی سازه های فلزی مشاهده:588 زمان:1395/09/19
امن‌ترین مکان برای تخلیه فاضلاب
شروع کننده:mojdeh آخرین ارسال توسط:Alek2Lek پاسخ ها:1 موضوعات متفرقه مشاهده:53 زمان:1395/09/19
مشکل سورفیس در civil3d
شروع کننده:HAMID GOLPA آخرین ارسال توسط:Reza-MSR پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ مشاهده:86 زمان:1395/09/18
مشکل کرک کردن etabs 9.7.4
شروع کننده:uveper آخرین ارسال توسط:civil_samane پاسخ ها:336 دانلود نرم افزار Etabs مشاهده:99046 زمان:1395/09/18
بهینه سازی ارتفاع و سطح مقطع اعضا شبکه دولایه فضاکار همراه با تقریب سازی
شروع کننده:fazasaze آخرین ارسال توسط:fazasaze پاسخ ها:0 طراحی سازه های فلزی مشاهده:50 زمان:1395/09/18
مشکل در ستون گذاری اسانسور
شروع کننده:لودویش میس ون در روهه آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:110 زمان:1395/09/17
خطوط جریان (فوریییییییییییییییییییی)
شروع کننده:sanam آخرین ارسال توسط:behnam1374 پاسخ ها:8 مکانیک خاک مشاهده:343 زمان:1395/09/16
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:Alek2Lek پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ مشاهده:3725 زمان:1395/09/15
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:لودویش میس ون در روهه پاسخ ها:27 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:657 زمان:1395/09/15

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 47 رأی - میانگین امیتازات: 3.02
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
این طرح بادبند را چگونه توجیه می کنید
1392/06/29 , 11:05 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/06/30 04:44 ب.ظ، توسط miladezati.)
ارسال: #1
این طرح بادبند را چگونه توجیه می کنید
با سلام
امروز منزل اقوام بودم .در کنا رساختمان آنها ساختمان نوسازی بود که توجه عمرانی من را خیلی
جلب کرد!کاغذ قلم در آوردم یک پلان دستی از پلان همومی یک طبقه کشیدم شد آنجه در شکل سمت راست می بینید.خطهای توپر تیر وخط چین ها ی (br1 تا br8 , br7 ,br5 بادبند ضربدری ودر مورد بادبند br6سئوال دارم این بادبند ضربدریه یا شرونه یا ...؟.یک عکس موبایلی هم از وضعیت این بادبند گرفتم که شد عکس سمت چپی.
سئوال دومم این است که:
وضعیت بادبندهای br3,br4,br7,br8 نرمال است ولی جایگاهی که برای بادبندهای br1,br2,br5,br6انتخاب شده بحث برانگیز است.
به نظر شما عزیزان برون از مرکزی
وآپلیفت بالا ایجاد نمی کند؟
آیا jتکنیکی هست که من به آن پی نبردم ویا این اینکه طرح از زیر دست نظام مهندسی چراغ خاموش رد واجرایی شده؟
ضمنا ساختمان 5 طبقه شمالی باحیاظ کوچک .پارکینگ در زیر زمین می باشد.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
       

(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 12:30 ق.ظ
ارسال: #2
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
دقیقاً کاربرد این بادبند چیه برای خود من سواله

این بادبند اضافی خروج از مرکزیت رو تشدید میکنه همونطور که شما اشاره کردین بهش

احساس من این هست که موقع زلزله این بادبند به خرابی تیر نیم طبقه پله کمک خواهد کرد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 01:24 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/06/30 10:44 ق.ظ، توسط شیوا.)
ارسال: #3
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
به نظر من این بادبند اضافه نیست بلکه بادبندها طوری جاگذاری شده که نسبت به محور xوyمتقارن باشن واحتمالا تنها جاهایی بوده که با توجه به معماری میتونستن از بادبند استفاده کنند در جهت x با توجه به پلانی که شما رسم کردید.بادبندها به صورت ضربدری هستش که با وجود تیر نیم طبقه سعی کردن بادبندو اجرا کنند ؛از درستی اجراش خیلی مطمئن نیستم ولی مطمئنم کسی که این طرحو داده دلایلی برای دفاع از کارش داره ونمیتونید با یه عکس کسی رو محکوم کنید ویا قضاوت نا عادلانه کنید....والسلام
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 01:50 ق.ظ
ارسال: #4
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
این بادبند کار ساختمان را بدتر می کند که بهتر نمی کند زیرا نحوه توزیع نیروی زلزله را از حالت خطی خارج می کند وبرای انتقال نیرو دچار مشکل خواهد شد.
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 02:36 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/06/30 03:06 ق.ظ، توسط malaki_mall.)
ارسال: #5
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
من پست قبل رو تصحیح می کنم

متوجه بادبندهای جهت مخالف نبودم

این بادبند اضافی خروج از مرکزیت رو کاهش میده

دلیل استفاده از بادبند به این شکل هم امکان تعبیه بازشو برای نور گیری باکس پله هست

به هر حال هر طرحی می تونه قابل نقد و قابل دفاع باشه

الان توی کوچک ترین شهرها واحد کنترل نقشه وجود داره که مو رو از ماست بیرون میکشه چه برسه به جایی مثل تهران

این بادبند در کدوم دسته قرار میگیره؟ 7 یا 8 یا k ?

برای نیروی نامتعادل گره میانی تیر نیم طبقه چه تمهیداتی صورتی گرفته؟

آیا ضوابط مربوط به ترکیب دو سیستم باربر جانبی در پلان منظور شده؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 09:21 ق.ظ
ارسال: #6
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
باسلام
پدر بزرگ من دوستی داشت که کارشناس قاطر بوده ودر میدان اسب قدیم کرج به او پدر قاطر میگفتند! او بقدری ورزیده بوده که حتی اگر چشم بسته به دم قاطر دست می رده یا صدای اونرا می شنیده یا حرارن بدن اورا حس می کرده می توانسته نژاد،سن ،سلامت وزور قاطر را حدس زده وقیمت گذاری کند.
هدف از طرح اینگونه سئوالات سوق دادن همکاران محترم به کارشناسی عملیاتی است.
هم چنانکه عرض کردم
1- نوع این بادبند را تشخیص ندادم هنوز پدر قاطر نشده ام!
2- در مورد خروج از مرکزیت معلوم هست که وقی در ضلع شمالی دو مورد بادبند قرار بدهی سختی به آن سمت میرود وخروج از مرکزیت بالا ایجاد می شودواضافه کردن این بادبند تعدیلش می کند .منظور من این نبود.منظورم این هست که به نظر من اگردر جهت x هیچ بادبند ی استفاده نمی کرد شاید بهتر بود وخروج از مرکزیت وآپلیفت کمتری ایجاد می شد نسبت به آرایش بادبندها به این سبک نامتقارن وناموزون
اگر یکی از دوستان که دستش تو ایتبس تنده این مدل را پیاده کرده آنالیز کند ونتایج آنرا به بحث بگذارد بسیار اطلاعات مفیدی کسب خواهیم کرد وبه پدر قاطر شدن نزدیکتر خواهیم شد.

(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 09:48 ق.ظ
ارسال: #7
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
تعیین میزان دقیق خروج از مرکزیت نیازمند داشتن اطلاعات دقیق تر هست که فعلاً در دست نیست.

در هر حال برای سازه ای با این ارتفاع به نظر میرسه استفاده از مهاربند بهتر باشه از قاب خمشی. (به جهت محدود کردن جابجایی)

به هر حال اقتصاد مساله رو هم باید مد نظر داشت.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 10:25 ق.ظ
ارسال: #8
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
ببخشید من اظهار نظر میکنم...اگه دقت کنید باد بند همون بادبند ضربدریه.....که چون تیر تراز طبقه نیست به صورت لوزی دیده میشه...بادبند ضربدری رو با وجود تیر نیم طبقه بازم اجراش کردن به نظرم کار جالب بوده البته واسه ی اجراش یکم شک دارم که بادبند ضربدری در قسمت تقاطع دو عضوش در چه حالتی قرار میگیره ومیشه اینجوری جدا از هم بادبند رو اجرا کرد اگه دقت کنید بادبند 4 تیکه شده به جای دو تیکه...اگه در این قسمت بحث کنید که کلا بادبندهای ضربدری در محل تقاطع دو عضوشون در هنگام زلزله دچار چه تغییر شکلایی میشن و چه اتفاقی واسشون میفته ممنون میشم ازتون نمیتونم تجسسم کنم در هنگام زلزله چه وضعی پیدا میکنند
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 01:02 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/06/30 01:20 ب.ظ، توسط miladezati.)
ارسال: #9
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
(1392/06/30 10:25 ق.ظ)شیوا نوشته شده توسط:  ببخشید من اظهار نظر میکنم...اگه دقت کنید باد بند همون بادبند ضربدریه.....که چون تیر تراز طبقه نیست به صورت لوزی دیده میشه...بادبند ضربدری رو با وجود تیر نیم طبقه بازم اجراش کردن به نظرم کار جالب بوده البته واسه ی اجراش یکم شک دارم که بادبند ضربدری در قسمت تقاطع دو عضوش در چه حالتی قرار میگیره ومیشه اینجوری جدا از هم بادبند رو اجرا کرد اگه دقت کنید بادبند 4 تیکه شده به جای دو تیکه...اگه در این قسمت بحث کنید که کلا بادبندهای ضربدری در محل تقاطع دو عضوشون در هنگام زلزله دچار چه تغییر شکلایی میشن و چه اتفاقی واسشون میفته ممنون میشم ازتون نمیتونم تجسسم کنم در هنگام زلزله چه وضعی پیدا میکنند

درست بر خلاف شما من فکر می کنم این بادبند نمی تونه ضربدری باشه.فقط در بادبند 7و8 هست که اتصال به وسط تیر داریم وتیر در گیر نیروهای زلزله هست در حالیکه در بادبند ضربدری تیر نقشی در باربری نیروهای زلزله ندارد وفقط باربر ثقلی است.به عبارتی نتیجه گیری 90 درصدی من بادبند7 و 8 هست.فقط موندم چرا در تراز طبقه(قطر افقی لوزیها) برای باربری ثقلی تیر استفاده
نشده.نکته دیگر اینکه معمولا بادبندهای 7 و 8 در یک دهانه اجرا می شوند درحالیکه در الینجا در نیم دهانه( ارتفاعی) اجرا شده اند.این عامل باعث شد من عرض کردم شاید نکته تکنیکی ای وجود دارد که من از آن بی خبرم. ضمنا من تاکنون این ترکیب استفاده از بادبند را نه در متون فارسی دیده ام ونه در متون لاتین.

(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/06/30 , 01:28 ب.ظ
ارسال: #10
RE: این طرح را چگونه توجیه می کنید
نمیدونم شاید حرف شما درست باشه ولی اگه اینجوری باشه که شما میگید جالبه دیگه در یک طبقه هم از بادبند 7 و هم از بادبند 8 استفاده کرده و فکرکنم ترکیب این دوتا بادبند دلیل قانع کننده ای داشته که با اجراش موافقت کردن.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نحوه قرار گرفتن ورق تقویتی برای بادبند واگرا as1395 1 166 1395/07/29 12:44 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  نحوه کنترل شرایط فشرده لرزه ای مقاطع دوبل آی شکل نورد شده چگونه است؟ HOMAN1974 0 224 1394/11/22 12:42 ق.ظ
آخرین ارسال: HOMAN1974
  چک کردن بادبند وستون mojy 0 366 1394/08/27 02:21 ب.ظ
آخرین ارسال: mojy
  جای این پلان بادبند بزارم؟(ضروری) behzad-mad 8 1,290 1394/05/19 10:42 ب.ظ
آخرین ارسال: vhdmzh
Question معرفی انواع بادبند afshin_ipe 3 1,226 1394/04/25 08:08 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  چه نوع سقفی را یرای دهانه بزرگتر از هفت متر توصیه می کنید dalasm 5 1,722 1394/03/04 08:52 ق.ظ
آخرین ارسال: marjmand
  اجرا و موقعیت بادبند m.m1313 2 585 1394/02/28 02:40 ب.ظ
آخرین ارسال: m.m1313
  سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی Taha_212 12 4,494 1393/09/29 12:48 ب.ظ
آخرین ارسال: mehdipanahi
  کمک در مورد طراحی دستی بادبند Kabal 2222 6 1,390 1393/09/22 02:47 ب.ظ
آخرین ارسال: Kabal 2222
  طراحی بادبند kaka410 5 1,708 1393/04/08 01:51 ب.ظ
آخرین ارسال: حمید فلاح منش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان