امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 2.9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای طراحی دستی بادبند کدام نیروها لازم است از نرم افزار برداشت کرد ؟
#1
دوستان برای طراحی بادبند کدام نیروها لازم است از نرم افزار برداشت کرد ؟
و ممنون میشم اگه کسی فایلی داشته باشه که طراحی بادبند با خروجی نیروها شرح داده بشه پیوست کنه!!!
پاسخ
#2
ب*****


بعد از آنالیز وطراحی سازه، کلیک راست روی المان بادبند و ایتمهای Pt,Ft از پنجره details برداشت شود.واحد محاسباتی مدل ،kgf-cm انتخاب شود.
به شکل زیر توجه فرمایید.در صورتیکه بادبند از مقطع دوبل استفاده کرده
مقطع محاسباتی سطح مقطع دوبل است.
البته کنترلهای ضریب لاغری وتنش مجاز وغیره هم لازمه.

[تصویر:  k1yf7lwc7y6d9sbrtib1.png]
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#3
خیلی ممنون مهندس. توضیحتون خیلی خوب بود.
فقط اگه لطف کنی برای صراحی اتصالات ساختمان فلزی که یک جهت بادبند داره و یک جهت خمشی هست منو راهنمایی کنید ممنون میشم.(اگه امکان دارد مانند بالا)
پاسخ
#4
سلام رادین
نمی دانم جواب مهندس عزتی چه باشد من نظر خودما میدم.

دفترچه محاسبات سازه های فلزی را از این سایت یا اینترنت دانلود کن ببین.خیلی هاشون محاسبات دستی هم دارن.اگه بعضی اشکالات داشتی مطرح کن از بچه ها جواب می گیری.
بعضی کتابهای گام به گام هم هست که خیلی خوبند.کتاب مهندس جعفری وکتاب گام به گام مهندس سلطان ابادی.
بحثاش گسترده هست تو این سایت همه شو نمی تونی گام به گاه جلو بری ولی اشکالات خاص را مطرح کنی به نتیجه می رسی.
پاسخ
#5
برای طراحی اتصالات به واکنش های تکیه گاهی ماکزییم از برنامه ایتبس احتایج داریم .

الف : طراحی اتصالات مفصلی تیر به ستون و یا تیر به تیر ( اتصالات تیرهای فرعی ) : برروی گزینه Display سپس برروی گزینه Show Table کلیک می کنید و گزینه Frame Output را تیک می زنیم سپس Select Cases/Combos را انتخاب نموده و ترکیب بارهای ثقلی ( مرده + زنده ) را انتخاب می کنید سپس ok نمائید بعد از مدت کوتاه برگه جدیدی باز می شود که باید از سربرگ گزینه Beam Forces را انتخاب و تحت اثر بیشترین نیروها مقدار V2 را برای هر مقطع تیر برداشت نموده و براین اساس طراحی را انجام می دهید .

ب : طراحی اتصالا خمشی : برش ( V2 ) و مقدار لنگر طراحی ( M3 ) اتصال تیر دو سر گیردار ( قاب خمشی ) به دهانه تیر و مقدار بار ثقلی بستگی دارد براین اساس برای هر مقطع از تیر با دهانه های متفاوت یعنی یک دهانه کوتاه تر و یک دهانه بزرگ برحسب سطح بارگیر ( فاصله وسط به وسط دو پانل مجاور در صورتی که تیر لبه باشد بار دیوار باید درمحاسبات افزوده شود ) مقادیر لنگر و برش را محاسبه می نماییم . سپس از بین این دو حالت مقداری را که ماکسیمم و بحرانیتر است را معیار طراحی دستی اتصال قرار خواهیم داد .

- از ایتبس منوی Display زیر منوی Show Loads مقادیر بار ثقلی سهم هر تیر را مشاهده نمایید . البته بعد از تحلیل شدن مدل و انتخاب گزینه All Loading that is Tributary to the Line Object

- ضوابط مبحث دهم برای طراحی اتصالات را حتماً در نظر داشته باشید .

- منابع کمکی طراحی اتصالات : جلد سوم کتاب دکتر میرقادری ، مبحث دهم
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  غیر فعال کردن طراحی لرزه ای در ایتبس 2015 narjes90 3 311 1396/2/24 ، 10:11 صبح
آخرین ارسال: admin
  برداشت وزن در ایتبس برای محاسبات جدید زلزله matin2h 5 2,793 1396/2/6 ، 05:01 عصر
آخرین ارسال: میترام
  تیر ریزی پیشنهادی برای این پلان فوری hajix8867 7 342 1395/11/28 ، 09:18 عصر
آخرین ارسال: زینب خوش کلام
  راهنمایی فوری در رابطه با طراحی دستی بر اساس آنالیز ایتبس cuptalweb 1 283 1395/11/27 ، 11:10 عصر
آخرین ارسال: sajad222
  سوال برای چک کردن سازه در etabs 2016 7mycivil 0 290 1395/11/17 ، 07:04 عصر
آخرین ارسال: 7mycivil
  تحلیل دستی sia70 0 188 1395/11/14 ، 05:41 عصر
آخرین ارسال: sia70
  پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده فرشاد امن خانی 14 18,091 1395/10/29 ، 06:44 عصر
آخرین ارسال: زینب خوش کلام
  طراحی دستی ستون ها امین سمسار 0 345 1395/10/26 ، 10:11 صبح
آخرین ارسال: امین سمسار
  تغییر مکان طبقات برای محاسبه ضریب بزرگنمایی amirmousavi 20 8,239 1395/10/11 ، 05:21 صبح
آخرین ارسال: pezhmanrajabi320
  علت تغییر نیروهابعداز طراحی مجدد در فایل 30% بتنی hamidreza lord 1 468 1395/9/27 ، 10:17 عصر
آخرین ارسال: civil92

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان