امتیاز موضوع:
  • 10 رأی - میانگین امتیازات: 2.9
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
برای طراحی دستی بادبند کدام نیروها لازم است از نرم افزار برداشت کرد ؟
#1
دوستان برای طراحی بادبند کدام نیروها لازم است از نرم افزار برداشت کرد ؟
و ممنون میشم اگه کسی فایلی داشته باشه که طراحی بادبند با خروجی نیروها شرح داده بشه پیوست کنه!!!
پاسخ
#2
باسلام


بعد از آنالیز وطراحی سازه، کلیک راست روی المان بادبند و ایتمهای Pt,Ft از پنجره details برداشت شود.واحد محاسباتی مدل ،kgf-cm انتخاب شود.
به شکل زیر توجه فرمایید.در صورتیکه بادبند از مقطع دوبل استفاده کرده
مقطع محاسباتی سطح مقطع دوبل است.
البته کنترلهای ضریب لاغری وتنش مجاز وغیره هم لازمه.

[تصویر:  k1yf7lwc7y6d9sbrtib1.png]
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#3
خیلی ممنون مهندس. توضیحتون خیلی خوب بود.
فقط اگه لطف کنی برای صراحی اتصالات ساختمان فلزی که یک جهت بادبند داره و یک جهت خمشی هست منو راهنمایی کنید ممنون میشم.(اگه امکان دارد مانند بالا)
پاسخ
#4
سلام رادین
نمی دانم جواب مهندس عزتی چه باشد من نظر خودما میدم.

دفترچه محاسبات سازه های فلزی را از این سایت یا اینترنت دانلود کن ببین.خیلی هاشون محاسبات دستی هم دارن.اگه بعضی اشکالات داشتی مطرح کن از بچه ها جواب می گیری.
بعضی کتابهای گام به گام هم هست که خیلی خوبند.کتاب مهندس جعفری وکتاب گام به گام مهندس سلطان ابادی.
بحثاش گسترده هست تو این سایت همه شو نمی تونی گام به گاه جلو بری ولی اشکالات خاص را مطرح کنی به نتیجه می رسی.
پاسخ
#5
برای طراحی اتصالات به واکنش های تکیه گاهی ماکزییم از برنامه ایتبس احتایج داریم .

الف : طراحی اتصالات مفصلی تیر به ستون و یا تیر به تیر ( اتصالات تیرهای فرعی ) : برروی گزینه Display سپس برروی گزینه Show Table کلیک می کنید و گزینه Frame Output را تیک می زنیم سپس Select Cases/Combos را انتخاب نموده و ترکیب بارهای ثقلی ( مرده + زنده ) را انتخاب می کنید سپس ok نمائید بعد از مدت کوتاه برگه جدیدی باز می شود که باید از سربرگ گزینه Beam Forces را انتخاب و تحت اثر بیشترین نیروها مقدار V2 را برای هر مقطع تیر برداشت نموده و براین اساس طراحی را انجام می دهید .

ب : طراحی اتصالا خمشی : برش ( V2 ) و مقدار لنگر طراحی ( M3 ) اتصال تیر دو سر گیردار ( قاب خمشی ) به دهانه تیر و مقدار بار ثقلی بستگی دارد براین اساس برای هر مقطع از تیر با دهانه های متفاوت یعنی یک دهانه کوتاه تر و یک دهانه بزرگ برحسب سطح بارگیر ( فاصله وسط به وسط دو پانل مجاور در صورتی که تیر لبه باشد بار دیوار باید درمحاسبات افزوده شود ) مقادیر لنگر و برش را محاسبه می نماییم . سپس از بین این دو حالت مقداری را که ماکسیمم و بحرانیتر است را معیار طراحی دستی اتصال قرار خواهیم داد .

- از ایتبس منوی Display زیر منوی Show Loads مقادیر بار ثقلی سهم هر تیر را مشاهده نمایید . البته بعد از تحلیل شدن مدل و انتخاب گزینه All Loading that is Tributary to the Line Object

- ضوابط مبحث دهم برای طراحی اتصالات را حتماً در نظر داشته باشید .

- منابع کمکی طراحی اتصالات : جلد سوم کتاب دکتر میرقادری ، مبحث دهم
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مشکل خاکستری بودن رنگ تیرها بعد از طراحی و پایین بودن آرماتورهای طولی aliagha007 1 493 1399/7/28 ، 09:54 عصر
آخرین ارسال: dolatkhah1
  پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده فرشاد امن خانی 15 23,682 1399/6/28 ، 10:16 صبح
آخرین ارسال: Pooriakarimi
  معرفی ترکیب بارهای طراحی سازه فولادی به روش LRFD KONKORKONKOR 4 5,754 1399/6/26 ، 04:08 عصر
آخرین ارسال: mohammadjavad69
  روش طراحی در ایتبس ActioN 0 469 1399/5/12 ، 03:03 عصر
آخرین ارسال: ActioN
  عدم وجود Results برای کنترل مد benyamin68 0 270 1399/3/5 ، 08:55 صبح
آخرین ارسال: benyamin68
  عدم وجود Results برای کنترل مد benyamin68 0 224 1399/3/5 ، 08:36 صبح
آخرین ارسال: benyamin68
  مشکل در طراحی تیر کنسولی بتنی؟ kaka410 52 24,058 1399/3/2 ، 11:41 عصر
آخرین ارسال: yasermeithamy
  اثر توزیع نامتعادل نیروهای مهاربند کششی وفشاری ناشی از زلزله جهت طراحی تیر miranpour 1 638 1398/4/31 ، 05:03 عصر
آخرین ارسال: sd70
  مشکل ابی شدن تمام مقاطع بعد از انالیز و طراحی Matinhk 0 612 1398/4/20 ، 02:13 صبح
آخرین ارسال: Matinhk
Sad Etabs 2016 خط دید برای دیدن نماهای مختلف حسینی11 4 1,057 1398/1/29 ، 08:08 عصر
آخرین ارسال: حسینی11

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان