ارسالها: 24
موضوعها: 8
تاریخ عضویت: اسف 1392
اعتبار:
0
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
1393/6/17 ، 08:09 عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/6/17 ، 09:01 عصر، توسط فرشاد امن خانی.)
دوستان برای طراحی بادبند کدام نیروها لازم است از نرم افزار برداشت کرد ؟
و ممنون میشم اگه کسی فایلی داشته باشه که طراحی بادبند با خروجی نیروها شرح داده بشه پیوست کنه!!!
ارسالها: 24
موضوعها: 8
تاریخ عضویت: اسف 1392
اعتبار:
0
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
خیلی ممنون مهندس. توضیحتون خیلی خوب بود.
فقط اگه لطف کنی برای صراحی اتصالات ساختمان فلزی که یک جهت بادبند داره و یک جهت خمشی هست منو راهنمایی کنید ممنون میشم.(اگه امکان دارد مانند بالا)
ارسالها: 212
موضوعها: 18
تاریخ عضویت: شهر 1392
اعتبار:
0
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
1393/6/18 ، 11:24 عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/6/18 ، 11:24 عصر، توسط chili.)
سلام رادین
نمی دانم جواب مهندس عزتی چه باشد من نظر خودما میدم.
دفترچه محاسبات سازه های فلزی را از این سایت یا اینترنت دانلود کن ببین.خیلی هاشون محاسبات دستی هم دارن.اگه بعضی اشکالات داشتی مطرح کن از بچه ها جواب می گیری.
بعضی کتابهای گام به گام هم هست که خیلی خوبند.کتاب مهندس جعفری وکتاب گام به گام مهندس سلطان ابادی.
بحثاش گسترده هست تو این سایت همه شو نمی تونی گام به گاه جلو بری ولی اشکالات خاص را مطرح کنی به نتیجه می رسی.
ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 0 ارسال
1393/6/19 ، 12:01 صبح
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/6/19 ، 12:11 صبح، توسط کیوان بابایی.)
برای طراحی اتصالات به واکنش های تکیه گاهی ماکزییم از برنامه ایتبس احتایج داریم .
الف : طراحی اتصالات مفصلی تیر به ستون و یا تیر به تیر ( اتصالات تیرهای فرعی ) : برروی گزینه Display سپس برروی گزینه Show Table کلیک می کنید و گزینه Frame Output را تیک می زنیم سپس Select Cases/Combos را انتخاب نموده و ترکیب بارهای ثقلی ( مرده + زنده ) را انتخاب می کنید سپس ok نمائید بعد از مدت کوتاه برگه جدیدی باز می شود که باید از سربرگ گزینه Beam Forces را انتخاب و تحت اثر بیشترین نیروها مقدار V2 را برای هر مقطع تیر برداشت نموده و براین اساس طراحی را انجام می دهید .
ب : طراحی اتصالا خمشی : برش ( V2 ) و مقدار لنگر طراحی ( M3 ) اتصال تیر دو سر گیردار ( قاب خمشی ) به دهانه تیر و مقدار بار ثقلی بستگی دارد براین اساس برای هر مقطع از تیر با دهانه های متفاوت یعنی یک دهانه کوتاه تر و یک دهانه بزرگ برحسب سطح بارگیر ( فاصله وسط به وسط دو پانل مجاور در صورتی که تیر لبه باشد بار دیوار باید درمحاسبات افزوده شود ) مقادیر لنگر و برش را محاسبه می نماییم . سپس از بین این دو حالت مقداری را که ماکسیمم و بحرانیتر است را معیار طراحی دستی اتصال قرار خواهیم داد .
- از ایتبس منوی Display زیر منوی Show Loads مقادیر بار ثقلی سهم هر تیر را مشاهده نمایید . البته بعد از تحلیل شدن مدل و انتخاب گزینه All Loading that is Tributary to the Line Object
- ضوابط مبحث دهم برای طراحی اتصالات را حتماً در نظر داشته باشید .
- منابع کمکی طراحی اتصالات : جلد سوم کتاب دکتر میرقادری ، مبحث دهم