مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
سوال در مورد بارگذاری تیر none
شروع کننده:sasan.ce آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:8 پرسش و پاسخ در مورد Etabs مشاهده:218 زمان:1395/11/04
دانلود آموزش ایتبس 9.7.4 (104 صفحه)
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:mobinarabi پاسخ ها:4 آموزش طراحی سازه با Etabs مشاهده:410 زمان:1395/11/04
سوال درباره دال های بتنی با تیر
شروع کننده:hamedzare آخرین ارسال توسط:sasan.ce پاسخ ها:1 نکات آموزشی و طراحی مشاهده:12 زمان:1395/11/04
راهنمایی در مورد سازه هشت طبقه
شروع کننده:sasan.ce آخرین ارسال توسط:sasan.ce پاسخ ها:6 پرسش و پاسخ مشاهده:122 زمان:1395/11/04
مهندس عمران دفتر فنی
شروع کننده:manphetah آخرین ارسال توسط:manphetah پاسخ ها:0 سایر مشاهده:21 زمان:1395/11/04
رفع مشکل فونت فارسی در پلات اتوکد
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:mir-zaei پاسخ ها:3 آموزش اتوکد AutoCad مشاهده:1223 زمان:1395/11/03
ریزش "ساختمان پلاسکو" طراحی غلط و معمای ستون های سالم ساختمان در هنگام تخریب (عجیب)
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:civil92 پاسخ ها:4 نکات آموزشی و طراحی مشاهده:1450 زمان:1395/11/03
دانلود برنامه مشاهده سریع ترکیبات بارگذاری فایل ETABS
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:mkk_ce پاسخ ها:13 دانلود نرم افزار های مکمل مشاهده:5311 زمان:1395/11/03
کلاف عرضی
شروع کننده:elnaz206 آخرین ارسال توسط:yaser30vil پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ مشاهده:7043 زمان:1395/11/03
میلگردهای محل بازشو اسانسور فونداسیون
شروع کننده:11civil11 آخرین ارسال توسط:11civil11 پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:95 زمان:1395/11/02

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امیتازات: 2.69
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تاريخچه راه سازي در ايران
1392/01/07 , 02:29 ب.ظ
ارسال: #1
تاريخچه راه سازي در ايران
به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، راه و راهسازی در میان ایرانیان چه در دوران باستان و چه دوره های پس از آن همواره یك ضرورت اجتناب ناپذیر تلقی شده است. بر همین اساس باید علل گرایش ایرانیان را به راه سازی و به تبــــع آن توسعه و افزایش مهارت آنها در این بخش تا اندازه زیادی ناشی از شرایط و ویژگی های حاكم بر سرزمین ایران دانست.
ایران كشوری نیمه خشك است و بارندگی در آن بسیار اندك آبادی ها و شهرها در فــلات ایران از یكدیگر دورند. ایرانیان برای پیوند این آبادی های دور از هم تلاش های سازمان یافته بسیاری را در حوزه راه سازی انجام دادند و بر همین اساس بود كه در دوره هخامنشی به دلیل اهـــمیت راه سازی سازمانی مستقل در این زمینه مسئولیت داشته و فعالیت می كرده است.
ایرانیان در راه سازی از تجربه رومیان بسیار سود بردند. رومیان برای نگهداری امپراتوری خود راه های خوبی ساختند كه هنوز نیز این راه ها به عنوان راه های باستانی پا برجا هستند.
رومیان بستر راه را در حدود یك متر می كندند و از پــــــایین به بالا یك لایه سی سـانتی متری بالاشه سنگ و ملات و روی آن لایه ای به ضخامت نزدیك به 25 متر با پاره سنگ، قلوه سنــــگ می ساختند روی لایه دوم نیز لایه دیگری پایین و خرده سنگ به درستی خندق یا گرد و قــــرار می گرفت و لایه نهایی راه را لایه ای به ضخامت 20 سانتی متر شن و ماسه تشكیل می داد. ایرانیان نیز از این شیوه برای راه سازی استفاده كردند اگر چه در دوره ساسانی اغلــب راه های احداث شده در ایران با اهداف تجاری و درآمــــــدزایی انجام می شد، اما روند راه سازی پس از ورود اسلام به ایران تغییرات بسیاری به خود دید.

در دوره اسلامی نه تنها راه ها در سطح كشور ایران بسیار گسترش یافت و ایرانیان در روند راه سازی به تجارب ارزنده ای دست یافته به گونه ای كه شمال به جنوب، شرق و غرب كشور با راه های مختلف و شاهراه های بزرگ به هم متصل بود، ایجاد بناهایی با ویژگی های گــــوناگون در شهر و روستاها و جاده های حاشیه كویر و معابر كوهستانی با نام های مختلف چون ربـــاط و كاروانسرا رواج یافت. عملكردهای گوناگون كاروانسرا در گذشته موجب شده كه این مكان دارای نام های متفاوتی چون «كاربات»، «رباط»، «ساباط» و «خان» باشد. این بناها در واقع مشـــــــابه كاروانسرا بودند اما به لحاظ معماری در برخی جزییات با آن تفاوت پیدا می كردند. پیدایــش این گونه بناها را باید در نیاز مبرم كاروان و كاروانیان به حمایت در طول سفر جست و جو كرد.
اطلاعات موجود در مورد كاروانسراهای اوایل اسلام اندك است. سلسله های دوره های آغازیـن اسلامی مانند «سامانی»، «آل بویه»، «آل زیار» برای ایجاد بناهای عام المنفعه چون كاروان سرا و آب انبار اهمیت زیادی قایل بودند و «رباط چاهه» یا «ماهی» كنار جاده مشهد _ سرخـــس كه بـه صورتی بنایی با چهار ایوان بنا شده، از جمله یادگارهای آن زمان است. قرن پنجم قمـــری عصر شكوفایی هنرهای اسلامی به ویژه معماری است. ایجاد راه های تجاری متعدد و همچنین تامـــین امنیت جاده ها باعث رونق روزافزون تجارت و اقتصاد شد و در نتیجه در مسیر جاده ها و داخـل شهرها برای آسایش كاروان و كاروانیان، كاروانسراهای متعدد ساخته شـد. شیـــوه و ســــبك معماری این دوره در احداث بناهایی چون مساجد و كاروانسراها تقریبا یكسان شد.
زیباترین نمونه كاروان سراهای این دوره رباط با كاروانسرای «شرف» در خراسان اســـــت كه اكنون به صورت نیمه ویرانه ای بر جای مانده است. این كاروانسرا یادآور زمانی است كه جاـده خراسان اهمیت بسیار داشت.

در هر حال در دوران پس از خلافت عباسیان ایران همواره در معرض تاخت و تاز مــغولان و تیموریان بود. حكومت های بعدی نیز آن چنان درگیر مشكلات خود بودند كه توجهی بـــه احداث راه های جدید نداشتند. در این دوره اگر چه حكومت ها برای احداث راه های جدید تلاشـی نكردند اما به دلیل این كه همین حاكمان برای حفظ محدوده حاكمیت خود به راه هایی امن و همــوار نیاز داشتند، در نگهداری از راه هایی كه عمده آن ساخته حكومت های پیشین از جمله عباسیان بود، همت فراوان به خرج می دادند./س
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  مصرف سرانه 700 کيلوگرم سيمان در کشور/مصرف سيمان در ايران 3 برابر متوسط مصرف جهاني keiivan 0 415 1392/02/09 08:45 ب.ظ
آخرین ارسال: keiivan
  ايران ظرفيت توليد بيش از 80 ميليون تن سيمان را دارد keiivan 0 666 1392/02/07 06:01 ب.ظ
آخرین ارسال: keiivan
  سبقت مقاوم سازي مسکن روستايي از مناطق شهري keiivan 0 519 1392/02/04 11:29 ب.ظ
آخرین ارسال: keiivan
  افتتاح فاز اول نخستين بندر خصوصي ايران keiivan 0 422 1392/01/20 03:11 ب.ظ
آخرین ارسال: keiivan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان