امتیاز موضوع:
  • 100 رأی - میانگین امتیازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترسیم پله در ایتبس
#1
سلام ایا نیاز هستش که در باکس پله در پروژهای ایتبس ترسیم پله انجام داد راهنمایی کنید چگونه این کاتر انجام می شود اگر جزوه ای را در این باره می شناسید راهنمایی و لینک دانلود بگذارید متشکر
پاسخ
#2
نیازی به ترسیم نیست. بار معادل آنرا قرار دهید.
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
پاسخ
#3
با سلام فکر میکنم باید مدل شود زیرا تیرهای پاگرد ذر نیم طبقه ایجاد ستون کوتاه میکند که بایستی حتما در طراحی دیده شود
پاسخ
#4
(1392/5/9 ، 06:56 عصر)k- omran نوشته است: سلام ایا نیاز هستش که در باکس پله در پروژهای ایتبس ترسیم پله انجام داد راهنمایی کنید چگونه این کاتر انجام می شود اگر جزوه ای را در این باره می شناسید راهنمایی و لینک دانلود بگذارید متشکر

سلام
پله چهارظرفه را عمومابصورت بار نقطه ای به چهار ستون اطراف پله وارد می کنند.پله سه طرفه را عموما با ترسیم سه سقف معادل پاگرد ودو پله مدلسازی می کنند.بار پله دوطرفه را در نقطه اتصال شمشیری هابه تیرها ی طبقه ونیم طبقه وارد می کنند.در مورد اخیر آموزش خوبی آقای مهندس امن خانی درآموزشهای ایتبس سایت قرار داده است استفاده بفرمایید ودر این شبهای عزیز دعای خیرتان نصیب همه مهندسین زحمت کش مای سیویل از جمله ایشان باشد.
پاسخ
#5
من روش ترسیمی را برای مدل ایتبس بیشتر صلاح می دونم . به اینصورت که تیرهای شمشیری را به صوتر افقی و معادل مدل می کنیم و بار سطح پله ها و پاگردها را به صورت جداگانه اعنال می کنیم . این روش مزیتی که دارد اینکه تیرهای میان طبقه با تقریب بسیار خوبی در همان تراز طبقه طراحی می شوند . چون به تیرهای میان طبقه و تیر طبقه شمشیری ها متصل می شوند که نیروی برشی زیادی به آنها وارد می شود که روش ترسیمی این کار را دقیقا انجام می دهد . مورد بعدی اینکه محاسبه مرکز جرم در روش ترسیمی دقیق تر خواهد بود . شکل زیر نحوه مدل سازی راهپله به صورت ترسیمی را مشان می دهد :

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
پاسخ
#6
مهندس سلطان آبادی عزیز
توی روش ترسیمی آیا تمام شرایط معادل سازی میشه؟
توی عکس مشخصه که شما تیرو مفصلی مدل نکردید و تاثیر زیادی در رفتار سازه داره ..سختی جانبیو میبره بالا
از طرفی تیر های عرضی متصل به شمشیری تحت خمش توی دومحور هستن که اینطوری اصلا درست نتیجه نمیده
من 1 تاپیکی درین مورد شروع کردم دوستان کمک کنن به نتیجه برسیم
http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...8%B2%D9%87
پاسخ
#7
(1392/5/10 ، 02:42 عصر)حمید فلاح منش نوشته است: مهندس سلطان آبادی عزیز
توی روش ترسیمی آیا تمام شرایط معادل سازی میشه؟
توی عکس مشخصه که شما تیرو مفصلی مدل نکردید و تاثیر زیادی در رفتار سازه داره ..سختی جانبیو میبره بالا
از طرفی تیر های عرضی متصل به شمشیری تحت خمش توی دومحور هستن که اینطوری اصلا درست نتیجه نمیده
من 1 تاپیکی درین مورد شروع کردم دوستان کمک کنن به نتیجه برسیم
http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...8%B2%D9%87
منظور شما را در اتصال مفصلی نفهمیدم . این سازه یک سازه قاب خمشی است و تیرهای معادل شده همگی دارای اتصال مفصلی هستند . در شکا کاملا مشخص است

همچنین منظور شما از خمش دو محوره را هم متوجه نشدم . وقتی لنگر انتهایی تیرهای معادل شده شمشیری آزاد شده اند دیگه خمشی نداریم بلکه برش زیادی داریم که اتفاقا بسیار به واقعیت نزدیک است چرا که دقیقا همین تیرها در اجرا در همین محلها قرار می گیرند و بارهای درست در جای خود به همدیگر منتقل می شوند .
پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
پاسخ
#8
مهندس جان توی اون تاپیک چندتا مدل گذاشتم
اونارو برسی کنید نتایج نبروهاشو ببینید متوجه منظورم میشید
پاسخ
#9
سلام آقای مهندس سلطان آبادی

من در مواجهه با این نوع معادل سازی که شما فرمودید در خالت خاصش سئوال برایم ایجاد می شود.واما آن حالت خاص:
فرض کنیم اتصال دوستون متوالی بین ظبقات 5و4 انجام شده.در حالت توزیع بار وطراحی با روش ترسیم پیشنهادی جنابعالی می توان تصور کرد که ستون بالایی (به سمت ظبقه 5)به دلیل انتقال بار نیم طبقه بین 5و4به تراز طبقه 5،افزایش مقطع یابد.آیا این افزایش مقطع پروژه را کمی گرانتر نمی کندویا قابل اغماض است؟
پاسخ
#10
(1392/5/10 ، 03:48 عصر)admin نوشته است: منظور شما را در اتصال مفصلی نفهمیدم . این سازه یک سازه قاب خمشی است و تیرهای معادل شده همگی دارای اتصال مفصلی هستند . در شکا کاملا مشخص است

مهندس شما تیری که در نیم طبقه واقع میشه در طبقه رسم کردید و از اونجایی که این تیر صلب هستش
سختی سازه رو تحت تاثیر قرار میده
من قبلا این موضوعو توی 1 مدل سازی توی چندین حالت بررسی کردم و دیدم که زمانی که تیر در طبقه بود و صلب
نسبت به تیر نیم طبقه ی صلب سختی بیشتری حدود 4درصد بود
این 4درصد اسما کم هستش ولی همین 4درصد توی کنترل دریفت و کنترل سختی خودشو خیلی نشون میده
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Wink سوالات پیش آمده در روند طراحی با ایتبس omran.tarbiyat 2 59 1397/3/29 ، 01:58 عصر
آخرین ارسال: omran.tarbiyat
  نحوه مدل کردن سازه های گرد و قوسی شکل در ایتبس ؟ pouyasento 4 2,482 1397/2/17 ، 10:14 صبح
آخرین ارسال: rasool67
  ارسال مقاطع از یک فایل ایتبس به ایتبس دیگر برای استفاده مجدد rasool ghazali 8 7,241 1397/2/9 ، 04:28 عصر
آخرین ارسال: 125972
  معادل سازی مقطع در ایتبس ۹.۷.۴ engineerrosta 0 113 1397/1/24 ، 11:03 عصر
آخرین ارسال: engineerrosta
Photo مشکل در طراحی اتصالات فلزی در ایتبس 2015 Mr.Behnam 2 264 1396/12/17 ، 03:45 صبح
آخرین ارسال: علی خیرالهی
Wink Etabs 2016 نصب نشدن ایتبس 2016 در ویندوز 10 اینترپرایز bkiany 1 163 1396/12/17 ، 03:41 صبح
آخرین ارسال: علی خیرالهی
  کنترل در ایتبس faromi 9 2,614 1396/10/9 ، 09:09 عصر
آخرین ارسال: sabzsaze
  چگونگی معرفی آسانسور در ایتبس ؟ ابرسازه 2 1,039 1396/10/9 ، 08:08 عصر
آخرین ارسال: sabzsaze
Wink ایمپورت کردن مقاطع به داخل ایتبس..فوری.فوری omran.tarbiyat 1 302 1396/9/6 ، 07:27 عصر
آخرین ارسال: civil92
  مشکل رو ارور o/s در ایتبس طظزظیر 16 7,980 1396/7/5 ، 06:13 عصر
آخرین ارسال: saeidfozhan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان