امتیاز موضوع:
  • 82 رأی - میانگین امتیازات: 3.07
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترکیب بارهای طراحی اینن نامه های Aci 318 02-08
#1
با سلام
در فایل پیوست ترکیب بارهای آیین نامه های 08-02 318 ACI جهت استفاده دوستان ارائه می گردد.گفتنی ست که به منظور تطبیق حدودی با ضریب رفتارهای آیین نامه 2800 ، طبق توصیه اساتید ضرایب با ر زلزله از مقدار اوریجینال خود که یک می باشد به 1.4 تبدیل شده است.


فایل‌(های) پیوست شده
.pdf   aci 318 02-08 loadcombs.pdf (اندازه: 355.04 KB / تعداد دفعات دریافت: 12,684)
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#2
سلام
واسه طراحی پی هم همین ترکیبا لازمه؟یعنی بدون کم وکاست اکسپورت میشه؟
پاسخ
#3
سلام
اگر دقت کرده باشید در مراحل اکسپورت کردن یکی نسخه سیف مقصد سئوال می شود ودیگری طبقه وهمیطور حالات بار .حالات بار ،هم منتقل می شوند وهم تماما قابل استفاده اند ولی در صورتیکه آیین نامه مبدا ومقصد یکی نباشد ترکیب بارهایی منتقل می شود که بعضا مد نظر نیستند ودر مقصد بر اساس آیین نامه انتخابی وحالات بار ایمپورت شده ترکیباتی برای طراحی ساخته می شودکه ناقص هستند وباید اصلاح شوند.مثال :اگر فایل مبدا از سازه فولادی با آیین نامه aisd asd 89 باشد وآیین نامه مقصد aci 318 99.اتفاقات بالا می افتد.
لیکن حالات بار تنها زمانی در طراحی موثرند که در بخش ترکیب بار معرفی شوند.طبعا وقتی در ایتبس حالت باری را برای اکسپورت انتخاب می کنیم بدیهی است که هدفمان تاثیر دادن آن در طراحی پی هست وهمانطور که گفتم بدون معرفی آن در ترکیب بار سیف، این مهم انجام نمی شود.پس نتیجه می گیریم اگر حالات بار منتقل می شوند ترکیب بارهای متناظر هم عینا باید بازسازی شوند
پاسخ
#4
سلام

ترکیب بارها و حالت بار از ایتبس به سیف منتقل می شوند . (شرط استفاده بازبینی دوباره ویا اصلاح می باشد )

در مورد ترکیب بار سیف برای کنترل تنش خاک ترکیب بار سرویس می باشد . ولی برای طراحی ترکیب بار ضریبدار می باشد .
برای ترکیب بار فوق صحیح است در سیف مورد استفاده است .

پاینده باشید
پاسخ
#5
با سلام.بهتر است ترکیب بارهای کنترل تنش زیر پی و طراحی پی در ETABS ساخته شوند تا وقتی مدل از ETABS به SAFE منتقل میشود ترکیب بارها به SAFE منتقل شوند.تا دوباره این ترکیب بارها در SAFE توسط کاربر تولید نشوند.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#6
(1392/10/5 ، 04:59 عصر)miladezati نوشته است: با سلام
در فایل پیوست ترکیب بارهای آیین نامه های 08-02 318 ACI جهت استفاده دوستان ارائه می گردد.گفتنی ست که به منظور تطبیق حدودی با ضریب رفتارهای آیین نامه 2800 ، طبق توصیه اساتید ضرایب با ر زلزله از مقدار اوریجینال خود که یک می باشد به 1.4 تبدیل شده است.
بغیر ار تغییر ضریب1.4به 1 در حالت زلزله چه تغییر دیگری باید داد تا مطابق ویرایش های فعلی ایران باشد
پیوستن به اعضا نظام مهندسی خوزستان و جنوب کشور [URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید) کنید یا جستجو کنید khznezam@
پاسخ
#7
با سلام
امكانش هست تركيب بار هاي همين آيين نامه رو براي سازه هاي فولادي هم ارائه بدين؟
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آموزش تعریف ترکیب بارهای طراحی سازه های متعارف حمید فلاح منش 153 56,767 1394/8/23 ، 02:20 عصر
آخرین ارسال: Benny
  رفع ابهام بند 3-3-2(ضریب نامعینی سازه) آیین نامه 2800 علی خیرالهی 13 6,518 1394/8/21 ، 12:29 صبح
آخرین ارسال: علی بهنیا
  ترکیب بار کنترل جابجایی سازه؟ malaki_mall 30 13,959 1393/5/22 ، 10:31 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  بارهای وارده به راه پله دو رمپه mehranb11 7 3,835 1393/3/19 ، 01:02 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  در خواست ترکیب بارهای ویژه آیین نامه aisc-asd89 sazeha 1 1,764 1393/2/15 ، 02:48 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  حالات بار استاتیکی و ترکیبات بار در طراحی سازه ها admin 0 1,414 1393/1/15 ، 05:00 عصر
آخرین ارسال: admin
  نحوه ترکیب لنگر در تحلیل دستی ؟ parisa2 8 3,804 1392/11/26 ، 12:34 عصر
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  عدم اعمال ترکیب بارگذاری kazemkha 4 1,720 1392/6/26 ، 01:47 عصر
آخرین ارسال: kazemkha

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان