امتیاز موضوع:
  • 17 رأی - میانگین امتیازات: 3.12
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترکیب بارهای مورد استفاده در ایتبس
#1
با سلام
من الان یه چند روزه میخوام ترکیب بار برای طراحی سقف بتنی رو وارد ایتبس کنم ولی سر در گم هستم. چون هر جزوه ای یا هر سایتی یه ترکیب بار نوشته!یکی تعدادش کمتر و یکی بیشتره
اگه میشه راهنماییم کنید ممنون میشم.من شنیدم برای یک ساختمان متعارف تعداد ترکیب بار حدود 20 تا هست .درسته؟
پاسخ
#2
سلام
به تاپیک زیر مراجعه کنید
http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D8%A...8%B1%D9%81
پاسخ
#3
ممنون از راهنماییتون.ولی بازم دقیق من نمیدونم چی وارد کنم. اگه میشه این ترکیب بارها رو بگین من چی وارد کنم من ممنون میشم.سازه بتنی و 4طبقه روی پیلوت
پاسخ
#4
(1392/9/4 ، 08:29 عصر)pardise2 نوشته است: ممنون از راهنماییتون.ولی بازم دقیق من نمیدونم چی وارد کنم. اگه میشه این ترکیب بارها رو بگین من چی وارد کنم من ممنون میشم.سازه بتنی و 4طبقه روی پیلوت

سلام

به لینکهای زیر رجوع کنید :

http://www.iransaze.com/ftopict-4156.html

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-130-%...8%A7%D8%B1

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D8%A...8%A7%D8%B1

پاسخ
#5
سلام
اگه مجبور باشیم از ترکیبات آبا استفاده کنیم چکار کنیم.آیین نامه آبا که تو ایتبس نیست.
این درسته که مثلا aci-318-99 را انتخاب کنیم بعد تمام ترکیبات دیفالتش را پاک کنیم وبه جاش ترکیبات آبا را بنویسیم؟ درست گفتم؟ اگه اشتباهه راهش چیه لطفا.
پاسخ
#6
(1392/9/4 ، 11:53 عصر)sogand نوشته است: سلام
اگه مجبور باشیم از ترکیبات آبا استفاده کنیم چکار کنیم.آیین نامه آبا که تو ایتبس نیست.
این درسته که مثلا aci-318-99 را انتخاب کنیم بعد تمام ترکیبات دیفالتش را پاک کنیم وبه جاش ترکیبات آبا را بنویسیم؟ درست گفتم؟ اگه اشتباهه راهش چیه لطفا.

سلام

ترکیب بارهای آیین نامه آبا و کلآ هر ترکیب بار دلخواه برای نرم افزار قابل تعریف است . اما باید توجه نمود که چون آیین نامه آبا در نرم افزار های طراحی سازه تعریف نشده است. با استفاده از این نرم افزارها نمیتوان سازه ها را مطابق این َآیین نامه طراحی نمود و تنها میتوان سازه را تحلیل نمود و طراحی باید به صورت دستی و با استفاده از نتایج دستی انجام شود . اصولآ باید توجه شود که با وجود تفاوتهای مابین آیین نامه ایران و آیین نامه aci عملآ نتایچ طراحی از دو آیین نامه به هم نزدیک است. و همچنین گفتنی است که نزدیکترین آیین نامه به ایین نامه ایران همان آیین نامه کانادا می باشد ( csi 94 )
پاسخ
#7
(1392/9/5 ، 12:32 صبح)کیوان بابایی نوشته است:
(1392/9/4 ، 11:53 عصر)sogand نوشته است: سلام
اگه مجبور باشیم از ترکیبات آبا استفاده کنیم چکار کنیم.آیین نامه آبا که تو ایتبس نیست.
این درسته که مثلا aci-318-99 را انتخاب کنیم بعد تمام ترکیبات دیفالتش را پاک کنیم وبه جاش ترکیبات آبا را بنویسیم؟ درست گفتم؟ اگه اشتباهه راهش چیه لطفا.

سلام

ترکیب بارهای آیین نامه آبا و کلآ هر ترکیب بار دلخواه برای نرم افزار قابل تعریف است . اما باید توجه نمود که چون آیین نامه آبا در نرم افزار های طراحی سازه تعریف نشده است. با استفاده از این نرم افزارها نمیتوان سازه ها را مطابق این َآیین نامه طراحی نمود و تنها میتوان سازه را تحلیل نمود و طراحی باید به صورت دستی و با استفاده از نتایج دستی انجام شود . اصولآ باید توجه شود که با وجود تفاوتهای مابین آیین نامه ایران و آیین نامه aci عملآ نتایچ طراحی از دو آیین نامه به هم نزدیک است. و همچنین گفتنی است که نزدیکترین آیین نامه به ایین نامه ایران همان آیین نامه کانادا می باشد ( csi 94 )
ممنون آقای مهندس
برای همون تحلیل هم که گفتین.با ترکیب بار دیفالت aci تحلیل کنیم یا اونها رو پاک کنیم وجایگزین اونها ترکیب بارهای آیا را وارد کنیم؟خواسته استاد اینه که در پروژه بتنم از آبا استفاده کنم.
پاسخ
#8
معمولا ضرایبی در این مورد دخیل هستند که در ترکیب بارها مشخص شده است شما اگر ترکیب بار aci و ابا را مقایسه نمایید متوجه خواهید شد .
برای مورد دیگر بله می شود اینکارو انجام داد فقط جهت تحلیل . و برای طراحی حتما باید ترکیب بار متناسب با aci و تنظیمات پارامتری طراحی این آیین نامه انجام گیرد . ( پیشنهاد می کنم از csi استفاده نمایید و ترکیب بار آبا را تعریف کنید )
پاسخ
#9
(1392/9/5 ، 01:30 صبح)کیوان بابایی نوشته است: معمولا ضرایبی در این مورد دخیل هستند که در ترکیب بارها مشخص شده است شما اگر ترکیب بار aci و ابا را مقایسه نمایید متوجه خواهید شد .
برای مورد دیگر بله می شود اینکارو انجام داد فقط جهت تحلیل . و برای طراحی حتما باید ترکیب بار متناسب با aci و تنظیمات پارامتری طراحی این آیین نامه انجام گیرد . ( پیشنهاد می کنم از csi استفاده نمایید و ترکیب بار آبا را تعریف کنید )

منظورتون csa-a23.3-94 هستش آقای مهندس ؟
پاسخ
#10
(1392/9/5 ، 02:00 صبح)sogand نوشته است:
(1392/9/5 ، 01:30 صبح)کیوان بابایی نوشته است: معمولا ضرایبی در این مورد دخیل هستند که در ترکیب بارها مشخص شده است شما اگر ترکیب بار aci و ابا را مقایسه نمایید متوجه خواهید شد .
برای مورد دیگر بله می شود اینکارو انجام داد فقط جهت تحلیل . و برای طراحی حتما باید ترکیب بار متناسب با aci و تنظیمات پارامتری طراحی این آیین نامه انجام گیرد . ( پیشنهاد می کنم از csi استفاده نمایید و ترکیب بار آبا را تعریف کنید )

منظورتون csa-a23.3-94 هستش آقای مهندس ؟

بله آیین نامه csa
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مشکل رو ارور o/s در ایتبس طظزظیر 16 6,437 1396/7/5 ، 06:13 عصر
آخرین ارسال: saeidfozhan
Wink چگونگی مدلسازی سقف های پیشتنیده در ایتبس m.salehi 1 100 1396/6/20 ، 10:22 صبح
آخرین ارسال: m.salehi
  درخواست کرک جدید ایتبس 15 و سیف 14 hajix8867 2 86 1396/6/10 ، 09:11 صبح
آخرین ارسال: behzad.g
  مدل کردن اتاق آسانسور در ایتبس sasan.ce 1 295 1396/4/2 ، 08:44 عصر
آخرین ارسال: civil92
  نحوه وارد کردن ترکیب بارها به ETABS ابراهیم یزدانی 4 5,536 1396/3/21 ، 09:59 عصر
آخرین ارسال: mortazalayegh
  ترکیب سیستم بابر جانبی در ارتفاع سازه hamidreza4822 1 213 1396/3/19 ، 08:01 عصر
آخرین ارسال: hamidreza4822
  مشکل running out of memory هنگام باز کردن فایل ایتبس vahid_najafi777 4 2,405 1396/3/14 ، 02:47 عصر
آخرین ارسال: mhncivil
  مشکل اساسی با ایتبس Mhoseinm 1 329 1396/3/11 ، 06:51 عصر
آخرین ارسال: civil92
  Error run-time 339 ایتبس majidro 3 896 1396/2/29 ، 07:09 عصر
آخرین ارسال: alimorad39
  غیر فعال کردن طراحی لرزه ای در ایتبس 2015 narjes90 3 549 1396/2/24 ، 10:11 صبح
آخرین ارسال: admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان