مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
مشکل در نصب اتوکد۲۰۱۴
شروع کننده:behnam-araz آخرین ارسال توسط:amiradib.m.a پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:278 زمان:1395/09/21
درخواست نقشه مقاطع عرضی خیابان 6 تا 20 متری
شروع کننده:memar-ayande آخرین ارسال توسط:memar-ayande پاسخ ها:0 نقشه های متفرقه (سازه،سوله،مخزن و....) مشاهده:14 زمان:1395/09/21
ابلاغ ایین نامه 2800 ویرایش چهارم و بررسی آن
شروع کننده:mehdipanahi آخرین ارسال توسط:civilup پاسخ ها:3 نشریه و آیین نامه های نظام مهندسی مشاهده:2071 زمان:1395/09/21
لینک فیلم آموزش استفاده از عکسها برای مدلسازی در اسکیچ آپ 2016
شروع کننده:SK1970 آخرین ارسال توسط:SK1970 پاسخ ها:0 نرم افزار 3D MAX مشاهده:89 زمان:1395/09/21
کتاب طراحی سازه های فولادی آقای میرقادری و ازهری
شروع کننده:engineer2014 آخرین ارسال توسط:siamak_meybodi پاسخ ها:3 طراحی سازه های فولادی مشاهده:7368 زمان:1395/09/20
اسمبلی برای بزرگراه
شروع کننده:kaveh1899 آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 درخواست ها مشاهده:212 زمان:1395/09/20
دانلود آموزشه نحوه اعمال بار برف در قابهای شیبدار ( سوله ها ) در ETABS 2015
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:0 آموزش های مکمل Etabs مشاهده:186 زمان:1395/09/19
دانلود کتاب جدول اشتال اصلی آلمانی ویرایش بیست و چهارم (Stahlbau Profile 24th editio
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:0 کتاب های لاتین مشاهده:194 زمان:1395/09/19
دانلود مجموعه مثالهای حل شده بار کمانشی ستونها ( Pcr ) در SAP + آموزش نرم افزار SAP
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:rasul69 پاسخ ها:8 آموزش نرم افزار Csi Sap2000 مشاهده:3609 زمان:1395/09/19
دانلود نسخه فارسی و قابل جستجوی استاندارد 2800 ویرایش چهارم
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:0 نشریه و آیین نامه های نظام مهندسی مشاهده:193 زمان:1395/09/19

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 93 رأی - میانگین امیتازات: 2.89
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
ترکیب بار پی-دلتا
1392/01/18 , 08:31 ب.ظ
ارسال: #1
ترکیب بار پی-دلتا
مقاله ی دکتر علیرضا فاروقی درباره ترکیب بار پی-دلتا پیوست می شود. در این مقاله ها ضریب واحد برای کلیه بارها اثبات می شود.


فایل‌(های) پیوست شده
p-delta.zip
نوع فایل .zip
دفعات دانلود 815
اندازه 632.91 KB


حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/18 , 09:18 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/01/18 10:53 ب.ظ، توسط حمید فلاح منش.)
ارسال: #2
RE: ترکیب بار پی-دلتا
این عکس از aci 318-2008 گرفته شده
ایشون ذکر کردن که از 2005 هم حذف شده که من عین همین جملرو در 2005 هم دیدم
به نظر بنده وقتی ما رفتار 1 ستونو تحت بار 1.4D+1.7L+1.87) 0.75)بررسی میکنیم در تعیین تغییر مکانی که
مختص ستونه دقیقا بار قائم با همین ترکیب باید در نظر گرفته بشه و اینکه همین ترکیب باعث اثر پی دلتا میشه

وتحلیل از طراحی جدا نیست
البته این نظر منه و منتظر نظرات بقیه هستم
[تصویر:  2ixizqimczgq69r1splu.png]

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/18 , 11:44 ب.ظ
ارسال: #3
RE: ترکیب بار پی-دلتا
بله کاملا صحیح است . ضرایب بار در قسمت P-Delta باید برابر 1 باشند . یعنی D+L

مطابق پرسش و پاسخی که در سایت مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن انجام شده است تصریح شده است که در نرم افزار هم از ضرایب یک جهت پی دلتا استفاده شود
http://bhrc.ac.ir/portal/Default.aspx?tabid=180

نقل قول: با سلام؛

خواهشمند است ضرایب شرکت بارهای ثقلی در تعیین اثر P-DELTA در سازه های فولادی و بتنی را صراحتاً اعلام فرمایید ، چراکه :

1- در آیین نامه ویرایش سوم ضریب مشارکت بارهای ثقلی فقط برای شاخص پایداری ذکر شده است . (که برای بار مرده و زنده 1 میباشد)

2- در راهنمای تشریحی ویرایش سوم آیین نامه نیز در بند 6-4-2 در خصوص ضرایب مذکور مجدداً در رابطه با شاخص پایداری بحث شده است .

3-در برنامه های تحلیل کامپیوتری مانند ETABS اینگونه آمده است که :

برای ضرایب مشارکت بار توصیه میشود ضرایب بار آیین نامه طراحی را در مواردی که در ترکیب بار بار جانبی نیز موجود است را استفاده نمایید.

See:ETABS-ANALYSIS REFERENCE

PAGE:319-INITIAL P-DELTA ANAL-BUILDING STUCTURES

4- باتوجه به تفاوت برداشت طراحان از آیین نامه و عدم مرجع معتبر داخلی خواهشمند است موضوع را صریح اعلام فرمایید.

با تشکر - علیرضا فلاحی


پاسخ:

در صورت استفاده از برنامه های کامپيوتری، برای منظور کردن اثر P-Delta بايد از ترکيب بار D+L (مجموع بار مرده و زنده) برای P استفاده کرد.

پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 12:12 ق.ظ
ارسال: #4
RE: ترکیب بار پی-دلتا
بنده استعلامی که از دکتر نادر فنایی در باب ترکیب بار پی-دلتا کردم رو با کسب اجازه از ایشان تقدیم میکنم. متن سوال و پاسخ ایشون به پیوست می باشد.
نظر ایشان در صورت استفاده از آیین نامه ACI (و نه استفاده از آیین نامه آبا) استفاده از بارهای ضریب دار می باشد.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 12:46 ق.ظ
ارسال: #5
RE: ترکیب بار پی-دلتا
خیلی جالب است . اساتید اهل نظر هر کدام یک نظر دارند . ولی به نظر میرسد که حرف جناب دکتر فنایی صحیح تر باشد چون ستونها برای بارهای ضریب دار طراحی می شوند پس باید لنگر ثانویه هم برای همان ترکیب بار طراحی شوند . البته برخی معتقند که اگه سازه در حالت بهره برداری باشد این لنگر در هر حالت بر اساس بار بدون ضریب هست

پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 02:06 ب.ظ
ارسال: #6
RE: ترکیب بار پی-دلتا
نظر استاد فنایی به نظر من مرجع کاملا قابل قبولیه
حال سوال اینکه اگر بخوایم با روش حالت حدی با ایین نامه csa04
ترکیب بار درست معرفی کنیم ایا ترکیب بار میشه ترکیبی که خود ایین نامه معرفی کرده یا ترکیب دیگه
ای استفاده میشه!
[تصویر:  4k2i074728n9r9yoc3ww.png]

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 04:44 ب.ظ
ارسال: #7
RE: ترکیب بار پی-دلتا
جالبتر از همه صحبت مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن می باشد که گفته در صورت استفاده از برنامه باید از ضرائب واحد استفاده کنیم . تو دوراهی هستیم از طرفی استادی مثل دکتر فنایی گفته باید ضریب دار باشه و از طرفی صحبتی که با اساتیدی مثل مهندس جعفری و ... داشتم بر روی ضرائب واحد تاکید داشتند!!

پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 06:29 ب.ظ
ارسال: #8
RE: ترکیب بار پی-دلتا
دقیقا مشکل اینجاست که 1 نظر واحد داده نمیشه
حتی مراجعی که ایین نامه از روی اونها تدوین شده هم هیچکدوم ضریب واحد درنظر نمیگیرن و
هرکدوم ضریبی مشخص کردن
حالا من موندم ایین نامه ما چرا هیچکدومو ننوشته...شاید علتش این بوده که دیدن هرکدوم از
ایین نامه ها 1 چیز میگن
نتونستن تصمیم بگیرن چی باشه :) گفتن به عهده طراح باشه :)

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 06:47 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/01/29 07:12 ب.ظ، توسط mehdipanahi.)
ارسال: #9
RE: ترکیب بار پی-دلتا
البته این ضرایب پی-دلتا سازه را زیرو رو نمیکنه. در سازه های متعارف کمی تاثیر گذار هست.
آنچه مسلم است اثر اثر پی-دلتا در حضور بار جانبی ایجاد می شود و در صورتی که در ترکیب باری بار جانبی وجود نداشته باشد نباید از آن ترکیب بار در ترکیب بار پی-دلتا استفاده کرد.مثلا ترکیب بار ACI2005 را در تصویر زیر مشاهده میکنید.به نظر بنده نباد از ترکیب بار 1 و 2 استفاده کرد چون بار جانبی حضور ندارد و برای اثر جانبی زلزله از ترکیب بار 6 یا 7 هرکدام که بحرانی است استفاده کرد. مشاهده می شود ضرایب این 2 ترکیب بار نیز حدودا نزدیک به واحد می باشد.
بحث تکمیلی این موضوع را در همین جا اعلام خواهم کرد.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/29 , 10:09 ب.ظ
ارسال: #10
RE: ترکیب بار پی-دلتا
(1392/01/29 06:47 ب.ظ)mehdipanahi نوشته شده توسط:  البته این ضرایب پی-دلتا سازه را زیرو رو نمیکنه. در سازه های متعارف کمی تاثیر گذار هست.
آنچه مسلم است اثر اثر پی-دلتا در حضور بار جانبی ایجاد می شود و در صورتی که در ترکیب باری بار جانبی وجود نداشته باشد نباید از آن ترکیب بار در ترکیب بار پی-دلتا استفاده کرد.مثلا ترکیب بار ACI2005 را در تصویر زیر مشاهده میکنید.به نظر بنده نباد از ترکیب بار 1 و 2 استفاده کرد چون بار جانبی حضور ندارد و برای اثر جانبی زلزله از ترکیب بار 6 یا 7 هرکدام که بحرانی است استفاده کرد. مشاهده می شود ضرایب این 2 ترکیب بار نیز حدودا نزدیک به واحد می باشد.
بحث تکمیلی این موضوع را در همین جا اعلام خواهم کرد.
مهندس جان دقیقا به نکته خیلی خوبی اشاره کردید . ترکیب باری باید در نظر بگیریم که نیروی زلزله در آن تاثیر دارد .باید سوال کرد که اصلا اثر پی دلتا چه موقع در سازه رخ می دهد ؟؟
جواب این سوال هم کاملا روشن است که زمانی که نیروی زلزله در سازه اثر میکند ستونها دچار تغییر مکان میشوند که این تغییر مکان باعث ایجاد لنگر ثانویه ناشی از بار ثقلی میشود . پس ماهیت پی دلتا در واقع در هنگام وقوع زلزله خودش را نشان میدهد که باید بار ثقلی نظیر ان را در نظر گرفت !!

پرسش و پاسخ در زمینه طراحی سازه های فولادی و بتنی در کانال تلگرام زیر
https://telegram.me/costbook
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ترکیب بار بتنی به روش lrfd zaryam 4 323 1395/03/29 05:40 ب.ظ
آخرین ارسال: zaryam
  بحث در مورد ترکیب بارهای سازه بتنی با ایین نامه Aci , مبحث 6 Arya68 1 820 1394/08/13 04:57 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  ترکیب بارهای حرارتی مورد نیاز برای طراحی سازه بتنی marsello 1 1,074 1393/04/02 05:26 ب.ظ
آخرین ارسال: admin

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان