امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.2
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تعیین بارهای تیر بعد از آنالیز ( فوری )
#1

با سلام.

بعد از آنالیز سازه، بارهای مرده و زنده ی اعمال شده بر روی تیرها از طرف سقف رو میشه از ایتبس برداشت کرد ؟ یعنی راهی هست که بشه فهمید ناشی از بارهای مرده و زنده ی سقف، چه باری به تیر میانی وارد شده ؟
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#2
سلام
بله
بعد از آنالیز سازه در قسمت show loads/Frame line با انتخاب گزینه سوم all loading ... و انتخاب حالت بار
میشه انتقال نیروهارو دید
پاسخ
#3
(2015/04/12 ، 10:03 AM)حمید فلاح منش نوشته است: سلام
بله
بعد از آنالیز سازه در قسمت show loads/Frame line با انتخاب گزینه سوم all loading ... و انتخاب حالت بار
میشه انتقال نیروهارو دید

ممنون جناب مهندس
فکر میکنم اگه موضوع رو کامل شرح بدم، بهتر باشه.

پروژه ی اخیری که دارم روش کار میکنم، یک سازه با شرایط هندسی کاملا خاص است.
عکس مدل رو توی یک طبقه پیوست می کنم.

پروژه تموم شده و نقشه هاش برای تصویب رفته. حالا کسی که قراره فایل رو تصویب کنه، ما رو ملزم کرده که توی دفترچه محاسبات سازه ای که بهش دادیم، Deflection ( خیز ) تیر رو هم حساب کنیم ( چون ارتفاع تیر از مقدار پیشنهادی آئین نامه کمتره )

خب تو شرایط استاندارد و نرمالی که توی بیشتر پروژه ها باهاش مواجه هستیم، مقدار خیز رو از طریق خود نرم افزار میشه به دست آورد. اما توی این پروژه به دلایل خاص، مثل تبعیت نکردن ضرایب ترک خوردگی از آئین نامه ( یعنی همون 0.35Ig و 0.7Ig برای قاب خمشی )، مجبوریم خیز تیر رو دستی حساب کنیم.

توی تمامی Refrence هایی که وجود داره ( مثل راهنمای آئین نامه بتن ایران و کتاب دکتر مستوفی نژاد )، خیز تیر رو در شرایطی حساب می کنه که یک بار خطی مستطیلی ( مرده و زنده ) روی تیر باشه و نه لنگر خمشی. روشی که شما گفتید درسته، یعنی بار مرده و زنده رو نشون میده، اما اولا همیشه خطی نیست و ثانیا لنگرهایی هم داره به تیر اثر میکنه ( ناشی از همون بارهای مرده یا زنده ) که اونها رو نشون نمیده. اما اگه شما برید توی منوی Display > Show member Force ... > Frame Pier و همون بار مرده رو انتخاب کنید می بینید که لنگرهایی هم داره به همون تیر وارد میشه.

راه حلی به نظرتون میرسه ؟


[تصویر:  fvyvdv4z367kgkg00or.gif]
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#4
نبود ؟؟
البته خودم دارم به نتایجی میرسم
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#5
سلام
البته در اکثر مواقع کنترل خیز با همان ضرایب ترک خوردگی نسبت مناسبیو به ما میده
ولی با این روش های دستی که خود آیین نامه هم اضاره کرده بهش دقیق برای هرتیری میشه حساب کرد
لنگری هم که شما میخواهید به نظم از همان خروجی که گفتید دقیق به شما لنگر در هر نقطه ایو میگه
من برای تمام پروژه های بتنی که طراحی میکنم خیزو به روش های معمول با ترکیب بار نویسی خاص کنترل میکنم البته با همین ضریب ترک خوردگی 0.35
و 0.5 در شرایط خودش. والبته ایمکه با روش دقبق به ضریب ترک خوردگی مناسب تری که فکر میکنم از 0.35 بیشتر باشه میرسیم
نتیجه کار شما چه ضریبی شد؟
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  تیر ریزی پیشنهادی برای این پلان فوری hajix8867 7 84 2017/02/16 ، 09:18 PM
آخرین ارسال: زینب خوش کلام
  راهنمایی فوری در رابطه با طراحی دستی بر اساس آنالیز ایتبس cuptalweb 1 112 2017/02/15 ، 11:10 PM
آخرین ارسال: sajad222
  ارور در هنگام آنالیز MAXIMUM NUMBER OF NULL STEPS REACHED mosa2 12 1,116 2016/10/25 ، 06:38 PM
آخرین ارسال: Meysam33
  درخواست کمک فوری mahtaba 5 380 2016/08/20 ، 12:52 PM
آخرین ارسال: mehdipanahi
  اتصال تیر به تیر بتنی (فوری) amin_tabriz 3 421 2016/07/01 ، 09:38 PM
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  ترکیب بارهای موجود در ایتبس... سر به هوا 3 471 2016/04/11 ، 10:03 PM
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  کمک فوری engineerrosta 0 284 2016/03/28 ، 06:56 PM
آخرین ارسال: engineerrosta
  ارور در آنالیز !!!!! لطفا راهنمایی بفرمایید ؟؟ hamidreza lord 2 362 2016/02/29 ، 12:24 PM
آخرین ارسال: sam01
  Warning در آنالیز 5star 2 516 2016/02/23 ، 04:38 PM
آخرین ارسال: 5star
Wink راهنمایی بادبند زنی در این پلان - فوری فوری afshin_ipe 4 398 2016/02/21 ، 11:01 PM
آخرین ارسال: afshin_ipe

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان