امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
تغییر مکان بادبند(فوری)
#1


با عرض سلام خدمت مهندسین محترم سایت،
در اجرای سازه زیر که در پیوست هست به مشکل برخوردیم به دلیل رسیدن کار به نصب بادبندها
اگر امکان دارد در سریعترین زمان ممکن راهنمایی کنید، دعای خیرم در این شبها برایتان
فراموش نمیشه.همانطور که در عکس پیوست ملاحظه می کنید
بادبند B بصورت واگرا پیاده سازی شده است ولی
مشکل اینجاست که مهندس محاسب بدون ملاحظات معماری این بادبند را در قسمتی
قراردادند که به دلیل حیاط خلوت در عمل نهایت تا طبقه اول دیوارچینی خواهد شد و
بنابراین ناودانیهای بادبند طبقه دوم کاملا قابل مشاهده خواهند بود و این موضوع از
نظر زیبایی چندان جالب نیست، بنابراین ما تصمیم گرفتیم محل قرارگیری بادبند را به
قسمت C انتقال دهیم اما مهندس ناظر به دلیل این که قسمت C
با بادبند A روبروی هم قرار میگیرند مخالفت
کردند





حال چند سوال داشتم،


1- آیا واقعا به دلیل روبروی هم قرار گرفتن بادبندها امکان انتقال بادبند
به قسمت C نیست؟


2- اگر امکان انتقال وجود دارد، آیا می توان در طبقه اول بادبند ضربدری
زد ولی در طبقه دوم (آخر) برای امکان داشتن پنجره بادبند را به واگرا تغییر داد؟


3- اگر امکان انتقال وجود دارد ولی بادبندها در تمام طبقات باید از یک
نوع باشند با توجه به این که در قسمت E بادبند
ضربدری تعبیه شده شما در قسمت C چه نوع بادبندی را
پیشنهاد میکنید؟


خیلی ممنون





فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#2
در طبقات پنجم به بالا می توان به نظر مهندس محاسب بادبند رونگذاشت اگه پنج طبقه داشتین
بادبندها را می توان هم در مقابل وهم در دهانه های مخالف قرار گیرند مهندس ناظر فقط طبق نقشه مصوب عمل کرده وگناهی ندارد اگر به اصلاح نقشه باهماهنگی مهندس محاسب اقدام کنید ونقشه مصوب بگیرد اونیز نمی تواند مخالفت نمایید پس اگر مهنس محاسب تان موافق باشد مشکل نخواهید داشت
مهندس محاسب شما باید مسایل کنترل نامنظمی در سختی وکنترل پیچش را بعد از جابجایی بادبندها بررسی نمایید در نهایت اینکه او جواب قطعی را به شما خواهد طبعا روز اول باید کنترل نقشه های معماری با سازه را هما هنگ میکردید که به این مشکل برنخورید بادبندهای واگرا باید مقابل یکدیگر قرار گیرند
پاسخ
#3
اگه بادبند شما در نوع عوض شود غیر منطقی وغیر جرایی وخلاف می باشد از نظر کنترل سختی هم فرم مناسب راندارد همچنیین درتوزیع نیروهای زلزله
پاسخ
#4
نقل قول: طبعا روز اول باید کنترل نقشه های معماری با سازه را هما هنگ میکردید
که به این مشکل برنخورید
خیلی ممنون از پاسخگویی شما.


کنترل نقشه را بارها انجام دادیم ولی هر
بار بعد از کلی جنگ و دعوا با مهندس محاسب و اصرار به اصلاح آن دوباره در نقشه جدید مشکلی دیگری برایمان درست کرد متاسفانه
و هر دفعه هم تقاضای پول می کرد! اگر داستانهای که ایشان به سر ما آوردند را
بنویسم یک رمان میشود! آیا روال کار بدین شکل است؟ به کجا باید شکایت کنیم!؟



به عنوان نمونه برای یک بار در قسمت الف فایل پیوست با وجود قرارگیری
پنجره که مشرف به حیاط خانه بود در این قسمت بادبند ضربدری قرار داده بود!


نمونه دیگر اینکه تقریبا در وسط ساختمان (قسمت ب) بادبند ضربدری قرار داده بود!
آیا امکان اینکه در چنین محلی بادبند قرار بگیرد هست؟


آخرین دستپخت ایشان را هم که ملاحظه میکنید!
نقل قول: بادبندهای واگرا باید مقابل یکدیگر قرار گیرند
یعنی طبق همین محاسبه! قرارگیری بادبند واگرا در قسمت B با توجه به وجود بادبند در قسمت A مناسب
نیست؟




نقل قول: اگه بادبند شما در نوع عوض شود غیر منطقی وغیر جرایی وخلاف می باشد از
نظر کنترل سختی هم فرم مناسب راندارد همچنیین درتوزیع نیروهای زلزله
یعنی حتما باید از این کار اجتناب کنیم درسته؟ البته در این قسمت از نظر معماری محدودیتی وجود ندارد و در نقشه هم در طبقه دوم پنجره نبود و لازم نیست چون پنجره را میتوان در سمت حیاط خلوت قرار داد و طبقه اول هم به دلیل قرار گیری حیاط طبقه دوم به هیچ عنوان امکان قراردادن پنجره نیست


نقل قول: مهندس محاسب شما باید مسایل کنترل نامنظمی در سختی وکنترل پیچش را بعد از
جابجایی بادبندها بررسی نمایید در نهایت اینکه او جواب قطعی را به شما
خواهد
برای اصلاح خرابی های ایشان آنقدر رفتیم و آمدیم که خسته شدیم بخدا دیگر حوصله جنگ و دعوا نداریم. فقط می خواهیم یه جوری جمش کنیم بره...
ولی با این شرایط پیشنهاد شما مهندسین واقعی عمران چیه؟



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#5
مورد دیگر
اینکه در قسمت A برای طبقه اول از IPE270 و PL
100*10 استفاده
کرده ولی در طبقه دوم همانطور که ملاحظه میکنید فقط از IPE240
بدون ورق تقویتی استفاده شده و
حال با توجه به وجود بادبند واگرا در این قسمت آیا مشکلی به وجود نمی آید؟
پاسخ
#6
قوانین رو برای شما می نویسم
برای بادبندهای برون محور بالاتر از 5طبقه می توان بادبند طبقه اخر رابه صورت هم محور بدون تیرچه ارتباطی طراحی کرد
همچنین درطبقه اول بادبندی می تواند هم محور باشد درصورتی که ساختمان 5 طبقه وبه شرطی که ظرفیت الاستیسک آن 50 درصد بزرگتر از ظرفیت تسلیم طبق بالا تر از طبقه اول باشد ایرادی ندارد
کلا بگم دریک محور سیتستم ضربدری + سیتستم برون محوری باعث رفتار هر دو به صورت متفاوت می باشد واین برای ساختمان مورد نظر خوب نیست . واستفاده از دو ترکیب دریک راستا ممنوع است ولی از یک دریک راستا وسیتم دیگری درراستای عمود بر ان یعنی محور Y اشکالی ندارد
پیروز وموفق باشید
پاسخ
#7
ب***** و احترام

چیدمان مناسبی برای تنظیم و موقعیت آرماتور تعبیه نشده است .
بهتر است مهاربند دهانه A روبروی دهانه Bقرار گیرد . اگر از لحاظ معماری مشکل دارید بهتر است از بادبندهای هفت و هشت استفاده فرمائید . توجه کنید برای هر دهانه متوالی بادبند ها بالعکس قرار گیرند تا در دو دهانه متوالی تشکیل یک بادبند ضربدری را داشته باشند .

در تاپیک زیر برای آرایش صحیح مهاربند توظیح داده شده است :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-آرایش...ight=آرایش



پاینده باشید و ماندگار
پاسخ
#8
اگر دفتر طراحی بابت این که کنترل نقشه انجام نشده یا حتی خود اون سازمان نظام مهندسی وظیفه کنترل نقشه رو دران هر دو هر دو هردو
که اگه بابات این کار کوتاهی کرده باشند مثل همین موردی که برای مالک خودم اتفاق افتاده وهزینه از اون خواستن ومالک هزینه نمیده نمیده بنده هم جلوی کار رو گرفته ام از دفتر و واحد کنترل نقشه به ریس سازمان شکایت کنید تا نقشه شما رواصلاح وتاییید سازمان کنند تا بیچاره ناظر وجنابعالی نیز برا ی پایان کار ساختمان شما حادثه غمباری رخ ندهد برای این نمونه به ارسالی اینجانب در صورت کوتاه بودن ورق اتصال در همین سایت رو مطالعه بفرمایید شما مهندس هستید یا ارباب رجوع ؟ من هنوز متوجه شغل شما نشدم ؟
در هر صورت تا جایی که تونستم مطالب رو عرض کردم پیروز وموفق وسربلند باشید
پاسخ
#9
(1395/7/16 ، 12:50 عصر)کیوان بابایی نوشته است: ب***** و احترام

چیدمان مناسبی برای تنظیم و موقعیت آرماتور تعبیه نشده است .
بهتر است مهاربند دهانه A روبروی دهانه Bقرار گیرد . اگر از لحاظ معماری مشکل دارید بهتر است از بادبندهای هفت و هشت استفاده فرمائید . توجه کنید برای هر دهانه متوالی بادبند ها بالعکس قرار گیرند تا در دو دهانه متوالی تشکیل یک بادبند ضربدری را داشته باشند .

در تاپیک زیر برای آرایش صحیح مهاربند توظیح داده شده است :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-آرایش...ight=آرایش



پاینده باشید و ماندگار

با سلام
خیلی ممنون از وقتی که گذاشتید، متاسفانه از لحاظ معماری امکان انتقال بادبند A به روبروی دهانه B نیست. بنده اطلاع چندانی از رشته عمران ندارم یعنی رشته تخصصی بنده چیز دیگریست که برای ساخت خانه گرفتار یه آدم ... شدیم!
واقعا بادبندهای واگرا باید روبروی هم قرار بگیرند؟ یعنی طبق توضیحی که دادم قرار گرفتن بادبندهای بدین شکل کارایی لازم را ندارند؟

بنظر شما اگر در دهانه C در هر دو طبقه از بادبند واگرا استفاده بشه مشکلی ایجاد میکنه؟

پاسخ
#10
(1395/7/16 ، 09:55 صبح)SK1970 نوشته است: بادبندهای واگرا باید مقابل یکدیگر قرار گیرند

ب***** و پوزش از مزاحمت مجدد .
سوالی برام پیش امده یعنی این موضوع الزام آیین نامه ای هست و باید حتما در روبروی هم قرار بگیرند؟

پاسخ


پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان