ارسالها: 361
موضوعها: 12
تاریخ عضویت: فرو 1391
اعتبار:
4
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 1 ارسال
1391/9/18 ، 07:43 عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1391/9/18 ، 07:48 عصر، توسط CivilS.)
سلام
من خوب نگاه نکردم کاملا. چون ایتبس شما ورژنش هم بالاتره از ایتبس من
ولی این اشکالات واضحه:
پارامترهای لرزه ای رو وارد نکردی (special seismic load effect)
چون از آیین نامه Aisc asd89 استفاده کردی باید ضریب امگا رو در بارهای زلزله ضرب کنید که شما این کارو نکردی (در load combination)
در تراز بالا (خرپشته) چرا تیر رو اضافه امتداد دادید؟؟ نیازی نیست که. به نظر من ستونی که در بیرون از سطح خرپشته هست رو در طبقه خرپشته ادامه نده. و تیرها رو در محل تقاطع قطع کن
ارسالها: 6,459
موضوعها: 3,701
تاریخ عضویت: فرو 1391
اعتبار:
205
سپاس ها 27
سپاس شده 377 بار در 874 ارسال
4- در آیین نامه AISC-ASD89 نیازی به تنظیمات طرح لرزه ای ندارید ( ز آنجا که مهندسین گفتند ) چون در این قسمت باید ضریب Omega0 را وارد کنید و از منوال برنامه این آیین نامه مشخص است که در روابط اصلا نیازی به این ضریب نیست و ما می بایست ترکیب بار تشدید یافته را به صورت دستی تعریف کنیم .
رضا میشه یه مقدار در مورد پارامتر های لرزه ای توضیح بدی
ارسالها: 45
موضوعها: 8
تاریخ عضویت: ارد 1391
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
مرسی از همه دوستان من متوجه یه ایراد دیگه شدم اینکه تیرهای در جهت قاب خمشی نباید از مقاطع لانه زنبوری باشد.
استفاده از تیرهای لانه زنبوری در قاب های خمشی توصیه نمی شود زیرا قادر به تحمل نیروی برشی قابل توجه ایجاد شده در تیر تحت اثر بار جانبی زلزله نمی باشند. در واقع می توان گفت در قاب های خمشی به علت گیردار بودن تیرها در اثر بار جانبی زلزله لنگر خمشی در آنها ایجاد می شود. این لنگر باعث ایجاد تنش برشی در تیرها می شود که در مقایسه با برش ایجاد شده در اثر بارهای ثقلی (مرده و زنده) بسیار بیشتر است. از طرفی همانطوری که می دانید قسمت عمده برش تیر را جان تیر تحمل می کند (در مقایسه با بال تیر)، و این برش زیاد برای تیرهای لانه زنبوری که از کم بودن مساحت جانشان رنج می برند فاجعه است.
ارسالها: 45
موضوعها: 8
تاریخ عضویت: ارد 1391
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
مهندس جان یه سوالی دارم در این پروژه در ترکیب بارهای تشدید یافته ضریب اضافه مقاومت چون در جهت X قاب خمشی است 2.8می شود
و در جهت Y قاب ساده مهاربند است 2 می شود . یعنی ترکیب بارها بدین صورت می شود ؟
SD + D + 2.8 ENX + (2*0.3) EY
SD + D + 2 ENY + (2.8 *0.6) EX
.....
...
..
.
ارسالها: 1,850
موضوعها: 346
تاریخ عضویت: تير 1391
اعتبار:
61
سپاس ها 0
سپاس شده 11 بار در 83 ارسال
نه اینطور نیست . باید در اصل شما دو فایل تشکیل دهید و در یک فایل تنظیمات مربوط به یک جهت و در فایل دوم تنظیمات جهت دیگر . به این ترتیب که مثلا در فایل اول تنظیمات مربوط به جهت قاب خمشی را در نظر بگیرید و ترکیب بارهای تشدید یافته ، فقط در این جهت را در نظر بگیرید .مثلا اگه این جهت ، جهت X باشد باید تمام ترکیب بارهایی که نیروی زلزله در جهت X دارد را برای طراحی در نظر بگیرید . بعد از طراحی این جهت تمام تیرهای این جهت و ستونها را از حالت اتوسلکت خارج کرده و از فایل Save as گرفته به اسم فایل دوم ذخیره کنید .سپس در فایل جدید تنظیمات گفته شده در بالا را برای جهت قاب مفصلی اعمال کنید . به این ترتیب از این دو فایل نتیجه نهایی را استخراج می کنید .
این روش ، روشی وقت گیری است و من روش دوم را پیشنهاد میکنم . روش دوم اینست که از ضریب Omega0 بیشتر در جهت اطمینان در نظر بگیرید که ستونها ممکن است مقداری دست بالا طراحی شوند .
ارسالها: 45
موضوعها: 8
تاریخ عضویت: ارد 1391
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
متشکرم مهندس اما سوال دیگه
در قسمت Define response Spectrum Cases در جهت Specy , Specy1 باید exictatian Angel 90 وارد شود ؟