امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 2.22
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
درخواست چک کردن پی
#1
سلام دوستان
مقدار میله گرد تقویتی بسیار زیاد شده؟؟؟؟

ساختمان 7 سقف با زیرزمین


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   m.rar (اندازه: 55.3 KB / تعداد دفعات دریافت: 43)
پاسخ
#2
سلام. شما ضریب بستر خاک رو عدد بسیار کوچکی اختصاص دادین. ضریب بستر خاک رو اصلاح کنید, بر روی مقدار میلگرد تاثیر گذار خواهد بود.
پاسخ
#3
سلام
این مقداریه که ازمایشگاه مکانیک خاک به ما داده
پاسخ
#4
با سلام.
پروژه شما را بصورت کلی بررسی کردم.
به احتمال زیاد مقاومت مجاز خاک کم بوده که از پی گسترده استفاده کرده اید.
مقاومت مجاز خاک پروژه چه قدر بوده؟
ترکیب بارهای کنترل تنش زیر پی را مشاهده نکردم ،در لیست ترکیب بارها موجود نبود.
این را به این دلیل گفتم که به دلیل داشتن باز شوهای زیاد در پروژه شما،بهتر هست تنش زیر
پی چک شود ،بماند که این کار حتما الزامی هست ،چراکه نمی شود به دلیل گسترده
بودن پی فرض را بر این قرار دهیم که تنش های زیر پی حتما جواب میدهند.
به نظرم با توجه به ارتفاع نسبتا زیاد پروژه و پایین بودن مقاومت مجاز خاک پروژه تنش های بوجود آمده
طبیعی هستند و باید از شمع در این پروژه استفاده نمایید.
آپلیفت را چک نکردم.
شمع به پروژه شما خیلی کمک خواهد کرد.
موفق باشید.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#5
ممنون از راهنمایی شما
0.96 کیلو گرم بر سانتی متر مربع
حرف شما کاملا صحیحه تنش جواب نمیده
و به شمع احتیاج داره
فقط مشکل اینه که نمیشه کارفرما رو قانع کرد ، چون 2 تا 7 سقف کنارش بدون شمع ساختن.
پاسخ
#6
با سلام.
ببینید حتما باید تنش زیر پی را کنترل کنید.و حتما باید از مقدار مجازش کمتر باشد.
حال بعد از اینکه تنش زیر پی پاسخگو بود ممکن هست مقادیر بدست امده ی میلگرد های تقویتی زیاد باشند
در بعضی از مواقع زیاد بودن این مقدار مشکلاتی را بوجود می اورد که برای کمتر کردن انها می توان در نواحی
که مقدار تنش زیاد هست از شمع استفاده کنیم تا مقدار میلگردهای تقویتی را کم کنیم.
راهکار دیگر به غیر از شمع کم کردن فواصل میلگردهای سراری به همراه بالا بردن قطر میلگردهای تقویتی هست
که شاید ان دو پروژه ی دیگر هم همین کار را کرده اند شاید هم این کار را نکرده اند در هر صورت کاری که گفتم
که غیر از شمع هست اقتصادی نیست.
شما بهتر هست با اضافه کردن شمع و مزایای اقتصادی ان نسبت به پروژه های دیگر با مالک صحبت کنید.
به زبان ساده تر وزن کمتر میلگرد نسبت به پروژه های دیگر را برایشان اثبات نمایید.
و در اخر هزینه ارزانتر را به مالک ارایه دهید.
موفق باشید.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#7
با سلام
مقدار ضریب بستر شما 1.2 برابر مقاومت خاک می شودیعنی حدود 1.15.
در ترکیب بارهای شما چهار ترکیب
dcon3,dcon5,dcon7,dcon9
برای کنترل تنش خاک زیر پی استفاده خواهد شد.واحد را به kgf-cm تبدیل کرده ضریب بستر را مقدار1.15 قرار دهید پس از آنالیز وکنترل تنش زیر پی با چهار ترکیب فوق ،خواهید دید که یک چهارم سمت راست ویک سوم سمت شمال زمین شما مشکل حاد تنش خاک داردولذا برای ستونهایی که در این بخشها هستند از شمع استفاده کنید.ضمنا تنش خاک ارتباطی به قطروتعدادمیلگردها ندارد.
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#8
با سلام.
این عدد 1.2 تقریبا فلسفه ی آزمایشگاهی ندارد ،و به نظر من از کتاب بسیار خوب Bowles استخراج شده است.
در مسایل ژئوتکنیکی مقادیر آزمایشگاهی بسیار مهم تر از روابط تئوری هستند.
در پروژه ی دوستمون همانطور که فرمودند ،اطلاعات آزمایشگاهی در دسترس هست ،پس نیازی به اون 1.2 معروف نیست.
البته این یک فرمولی هست که Bowlesدر کتاب معروف خود آورده هست ولی به هر حال روش ،روشی تقریبی هست و
همانطور که میدانیم اگر این تقریبهادر خطاهای محاسبه ی نشستها قابل قبول باشد
،موثر هست.
در کل برای محاسبه ی مدول بستر خاک بهتر هست از آزمایش بارگذاری صفحه استفاده شود یا سایر روشهای آزمایشگاهی.
تعداد ترکیب بارهای کنترل تنش زیر پی خیلی زیاد تر از آن 4 تا میباشد بماند که آن چهار تا هم باید از مباحث جدید فکر کنم تغییر یابند.


تنش خاک با قطر و تعداد میلگرد رابطه دارد.
هر چه قدر تنش زیر پی بیشتر باشد ،تنش های داخلی عضو (پی) بیشتر شده و نتیجه ی آن بیشتر شدن تعداد و قطر میلگرد میشود.
برای راحتی کار این کار در safe خیلی راحت معلوم میشود.برای مثال یک پی گسترده طراحی نمایید با بارگذاری زیاد مثلا هر ستون
حدود 200 تن بار محوری داشته باشد و البته به همراه ممانها ،حال پس از اینکه تنش زیر پی جواب داد ،مشاهده میشود که مقادیر
بسیار زیادی میلگرد تقویتی بدست می آید مثلا در یک مقطع حدود 40 عدد میلگرد تقویتی فی 25 یا بیشتر بدست می آید که از لحاظ
آیین نامه ای امکان جا دادن این میلگردها وجود ندارد ،اگر هم مشکل آیین نامه ای نداشته باشد امکان جا دادن بتن وجود ندارد
که البته باز هم راهکار دارد مثلا استفاده از بتن خود تراکم که ان هم هزینه ی بالایی دارد.
ازطرف دیگر امکان زیاد کردن ابعاد به جهت پایین آوردن تنش را نداریم تا سایز و تعداد
میلگردهای تقویتی را کم کنیم.
راهکار کم کردن تنش زیر پی هست ،وقتی امکان بزرگتر کردن ابعاد پلان را نداشته باشیم یکی از راهکارها استفاده ی از شمع میباشد.
با استفاده از شمع تنش را پایین آورده و در نتیجه قطر و تعداد میلگردهای تقویتی کم میشود تا به مقدار مجاز آیین نامه ای برسد.
در کلیه کتابهای طراحی سازه های بتنی هم این مورد آمده.
شاید بهتر هست اینطور بیان شود که قطر و تعداد میلگردها در کم کردن تنش زیر پی تاثیری ندارد.
که شاید تاثیر هم داشته باشد اما خیلی کم.چون با افزایش قطر و تعداد میلگردها سختی پی بیشتر شده ،البته من نظر قطعی در این مورد ندارم.
موفق باشید.


[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#9
ب*****
باتشکر از مهندس میبدی بخاطر اظهاراتش در این تاپیک عرض شودکه
نکته مهم در این بحث تفاوت بین مرحله تحلیل ومرحله طراحی پی است.نتیجه تعامل طراح با مرحله تحلیل ،کنترل واصلاح تنش زیر پی هست.قطعا تکلیف تنش غیر مجاز بایستی قبل از ورود به مرحله
طراحی پی حل شود.چه با افزایش عرض نوارها یا انتخاب گزینه پی گسترده وچه با استفاده از شمع.پس ازحل این مشکل مرحله طراحی آغاز می شود که در آن تعداد وقطر میلگردها
مشخص می شود .عمده ترین نیروهای موثر در این مورد ،نیروهای وارده از سازه اصلی اعم از لنگرهای خمشی وبرشی ونیروهای محوری می باشدوتاحدودی تنش منقی کنترل شده زیر خاک هم تاثیرگذار خواهد بود.

(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  چک کردن فایل ایتبز و سیف elyas64 1 409 1395/3/6 ، 12:45 صبح
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  درخواست چک کردن قایل SAFE farbodcj 0 383 1394/12/1 ، 12:14 صبح
آخرین ارسال: farbodcj
  چک کردن فایل safe و مشکل در کنترل برش پانچ amirkazemi 8 5,416 1394/11/17 ، 01:56 عصر
آخرین ارسال: akb
  درخواست جزوه واسه یادگیری اساسی SAFE شیوا 2 1,669 1394/10/29 ، 11:00 عصر
آخرین ارسال: mehrdadkhan2016
  چک کردن پی گسترده فوری فوری ضروریییی (سیف 2014) pariya93 0 483 1394/9/13 ، 06:45 عصر
آخرین ارسال: pariya93
  چک کردن پروژه Strap Footing hamdullah 0 606 1394/6/9 ، 02:15 عصر
آخرین ارسال: hamdullah
  چک کردن پروژه safe One 5 1,669 1394/5/23 ، 11:00 عصر
آخرین ارسال: miladezati
  چک کردن سیف saze80 2 1,017 1394/5/17 ، 10:46 صبح
آخرین ارسال: siamak_meybodi
  چک کردن فایل سیف elyas64 2 974 1394/4/1 ، 04:24 عصر
آخرین ارسال: elyas64
  چک کردن سیف elyas64 0 587 1394/3/31 ، 11:18 عصر
آخرین ارسال: elyas64

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان