ارسالها: 582
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: مرد 1391
اعتبار:
28
سپاس ها 0
سپاس شده 2 بار در 0 ارسال
1393/4/25 ، 09:38 عصر
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/4/25 ، 09:39 عصر، توسط siamak_meybodi.)
شما لطف دارین دوست خوب من.
من در حدی که شما میفرمایید نیستم ،حتی پایین تر از اونی هستم که فرمودید.
دوست خوبم فرض کنید زلزله یک دونده هست در یک مسابقه ی دو میدانی.که خط پایان مسابقه بادبند هست.یعنی اگر زلزله خود را بدون هیچ مشکلی به بادبند برساند مسابقه را میبرد.
فرض کنید چاله ای(بازشو) در راه این دونده قرار میگیرد ،حال دونده به داخل این چاله می افتد و نمی تواند به خط پایان برسد و در نتیجه می بازد.
زمین زیر پای دونده را هم مانند دال بتنی در نظر بگیرید.
البته من پلان معماری رو ندیدم ،ولی در حالت کلی مشکلی در جانمایی های دیگه ندیدم.
موفق باشید.
گروه آموزشی پولاد سازه در تلگرام
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم
موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده
ارسالها: 582
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: مرد 1391
اعتبار:
28
سپاس ها 0
سپاس شده 2 بار در 0 ارسال
بادبند شماره 2 را به دهانه ی bc منتقل کنید آپلیفت ستونهای متصل به بادبند کمتر میشه ،شماره ی4 را به یک دهانه پایین انتقال دهید.
البته این یک پیشنهاد بود.برای این پلان قاب خمشی تقریبا مناسب تر هست ،ولی به هر حال استاد گفته و پروژه دانشجویی هست.
گروه آموزشی پولاد سازه در تلگرام
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم
موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده
ارسالها: 582
موضوعها: 43
تاریخ عضویت: مرد 1391
اعتبار:
28
سپاس ها 0
سپاس شده 2 بار در 0 ارسال
1393/4/26 ، 12:02 صبح
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/4/26 ، 12:38 صبح، توسط siamak_meybodi.)
دوست خوبم شما لطف دارید به من .من یک دانشجوی معمولی هم نیستم.
پارامترهای زیادی برای انتخاب سیستم سازه ای وجود دارند.کمی بحث گسترده ای هست تاپیکهایی در این زمینه فکر کنم در انجمن وجود دارند که همکاران خوبمان ،مطالبی را عنوان کرده اند.جستجو نمایید انشا الله که به نتیجه برشید.
آپلیفت به معنای بلند شدگی هست.هنگامیکه نیروی زلزله به بادبند وارد میشود ،باعث بلند شدن ستونهای متصل به بادبند میشود.
برای اینکه جلوی این کار را بگیریم باید راه حلی پیدا کنیم.یک راه حل این هست که با استفاده از بارهای ثقلی (بار سقف ،بار دیوار) بتوانیم وزنی را یر روی بادبند اعمال کنیم ،که اینکار در حالت طبیعی صورت میگیرد.اما این روش موقعی خوب پاسخ میدهد که بیشترین وزن را روی بادبند قرار دهیم.
این بیشترین ،زمانی حاصل میشود که ستونهای مورد نظر سطح بارگیر بیشتری داشته باشند.سطح بارگیر مربوط به درس بارگذاری سازه ها میشود.
هنگامیکه بادبند ها در وسط طول ساختمان قرار میگیرند،ستونها سطح بارگیر بیشتری دارند نسبت به گوشه های ساختمان ،بنا بر این وزن بیشتری بر روی بادبندها قرار میگیرد که این وزن باعث میشود تا نیروهای بلند شدگی خنثی یا کم شوند.
این بلند شدگی در طراحی صفحه ستون در بولتها کار را مشکل میکند که باید کم شوند.
در طراحی پی هم مشکل ایجاد میکند ،یعنی پی را از زمین بلند میکند.
راههای دیگری هم وجود دارند برای کاهش آپلیفت مثل زیاد تر کردن تعداد بادبند ها در ساختمان ، از این روش استفاده میشود چون با زیاد کردن تعداد بادبند ها نیروی زلزله در بین بادبندها تقسیم میشود و کاهش پیدا میکند نیروی زلزله.
از روش شمع بتنی هم میشود استفاده کرد.وزن شمع زیر ستون باعث خنثی شدن یا کم شدن نیروی آپلیفت میشود.
موفق باشید.
گروه آموزشی پولاد سازه در تلگرام
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم
موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده