با تشکر
استاد عزیز بصورت واضح این درسته که : وقتی ساختمان پیچش بیش از 5تا 20 درصد بعد ساختمان رو داره میتوان از روشی که در ایین نامه امده http://upcity.ir/images2/89677104711403425436.jpg
رو بجای تحلیل دینامیکی استفاده کنیم درسته ؟ ( اگه این گفته درسته ایا استفاده از ترکیب بار 100 به 30 در طراحی ایتبس الزامیه)؟
و نتایج تحلیل از این روش با نتایج تحلیل دینامیکی یکسان میشه؟
در ساختمانهای نامنظم تا چند طبقه مجاز به استفاده از این روش هستیم ؟
اگه پیچش ساختمان بیش از 20 درصد شد امکان استفاده از این روش وجود داره یا حتما باید تحلیل دینامیکی بشه؟
و این که گفتید در سازه های بتن ارمه نمیتوان از ایین نامه امریکا استفاده کرد چطور در مثالهایی که در کتاب ایتبس مهندس هادیزاده و سیفی شده از این ایین نامه استفاده کردند و من فایلی رو در اختیار دارم که تایید شده نظام مهندسی است و از همین ایین نامه استفاده شده این برام ابهام بوجود امده که این به چه صورت میشه که یه عده از مهندسین بر این مبنا که ترکیب بار اینن نامه ACI با آبا متفاوته استفاده از این ایین نامه رو قبول ندارن و یه عده هم با ترکیب بارهایی که شاید معادل سازی شده باشه (شاید) با آبا از این ایین نامه دارن استفاده میکنن و اسه همین از شما درخواست یک ترکیب بار مطمئن رو داشتم
بسیار سپاسگزارم
موفق باشید
استاد عزیز بصورت واضح این درسته که : وقتی ساختمان پیچش بیش از 5تا 20 درصد بعد ساختمان رو داره میتوان از روشی که در ایین نامه امده http://upcity.ir/images2/89677104711403425436.jpg
رو بجای تحلیل دینامیکی استفاده کنیم درسته ؟ ( اگه این گفته درسته ایا استفاده از ترکیب بار 100 به 30 در طراحی ایتبس الزامیه)؟
و نتایج تحلیل از این روش با نتایج تحلیل دینامیکی یکسان میشه؟
در ساختمانهای نامنظم تا چند طبقه مجاز به استفاده از این روش هستیم ؟
اگه پیچش ساختمان بیش از 20 درصد شد امکان استفاده از این روش وجود داره یا حتما باید تحلیل دینامیکی بشه؟
و این که گفتید در سازه های بتن ارمه نمیتوان از ایین نامه امریکا استفاده کرد چطور در مثالهایی که در کتاب ایتبس مهندس هادیزاده و سیفی شده از این ایین نامه استفاده کردند و من فایلی رو در اختیار دارم که تایید شده نظام مهندسی است و از همین ایین نامه استفاده شده این برام ابهام بوجود امده که این به چه صورت میشه که یه عده از مهندسین بر این مبنا که ترکیب بار اینن نامه ACI با آبا متفاوته استفاده از این ایین نامه رو قبول ندارن و یه عده هم با ترکیب بارهایی که شاید معادل سازی شده باشه (شاید) با آبا از این ایین نامه دارن استفاده میکنن و اسه همین از شما درخواست یک ترکیب بار مطمئن رو داشتم
بسیار سپاسگزارم
موفق باشید