امتیاز موضوع:
  • 60 رأی - میانگین امتیازات: 2.98
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
راه پله 3 طرفه
#1
Question 
با سلام
در صورتی که نخواهیم راه پله ی 3 طرفه را مدل کنیم نحوه ی بارگذاری در ایتبس به صورت زیر درست هست؟
اگر وزن کل بار مرده 5000 کیلو گرم باشد با تقسیم بر 4، وزن به دست اومده رو بگذاریم روی ستون های 1.
و بار گسترده ی خطی مربوط به تیر ها (5000 تقسیم به طول تیر )رو تقسیم به 2 و به تیر شماره ی 2 وارد کنیم!!ا
نمیدونم تیر 1 باید باشه یا نه؟
و اینکه باید باری رو هم به کف بین تیر 1 و 2 وارد کرد؟
با تشکر

[تصویر:  Snapshot_2014_06_28_100836.png]
پاسخ
#2
(1393/4/6 ، 10:33 صبح)Nassim21 نوشته است: با سلام
در صورتی که نخواهیم راه پله ی 3 طرفه را مدل کنیم نحوه ی بارگذاری در ایتبس به صورت زیر درست هست؟
اگر وزن کل بار مرده 5000 کیلو گرم باشد با تقسیم بر 4، وزن به دست اومده رو بگذاریم روی ستون های 1.
و بار گسترده ی خطی مربوط به تیر ها (5000 تقسیم به طول تیر )رو تقسیم به 2 و به تیر شماره ی 2 وارد کنیم!!ا
نمیدونم تیر 1 باید باشه یا نه؟
و اینکه باید باری رو هم به کف بین تیر 1 و 2 وارد کرد؟
با تشکر

[تصویر:  Snapshot_2014_06_28_100836.png]
سلام
از روی شکل ازسالی شما نمی شود خوب قضاوت کرد.اگر ممکنه پلان معماریتان را هم ارسال کنید
پاسخ
#3
همانند تصویر زیر انجام دهید . ( مقدار بارهای برحسب پروژه و دتایل بارگذاری متغیر است )

[تصویر:  w0md7mupfmg7l6u8qj6.jpg]

- بار پاگرد را محاسبه نموده و بین تیرهای ( 1و 2 ) نشان داده شده اعمال نمائید .
پاسخ
#4
(1393/4/6 ، 10:58 صبح)کیوان بابایی نوشته است: ممنون :)
پاسخ
#5
سلام
شکل تیپیکالی که مهندس بابایی ارائه دادند در اکثر پله های 3 رمپه رعایت میشه.باشکل شما فرق دارد.
اگر منظور شما هم همان شکل تیپیکال ارائه شده هست (بهتر بود نقشه معماریتان را ارائه می دادید) در تکمیل مطلب مهندس بابایی لازم است بدانید.باری مساوی باری که به دوستون بالایی پله وارد شده بایستی به دوستون پایین هم وارد شود
همینطور بار پاگرد بایستی به دوتیر طولی جانبی اش بصورت گسترده خطی وارد شود.
ضمنا فرض عدد 700 برای بارمرده تیپیکال هست بهتر است شما از روی دیتایل پله خودتون مطلب را استخراج کنید
پاسخ
#6
emispid ,

بهتر است هر مورد از بارها را با توجه به تکیه گاهها متناظر آن اعمال کنیم . که در شکل بالا اینمورد رعایت شده است .

در مورد بار پاگرد در صورت تعیین شدن بار و ترسیم کف و جهت تیرریزی نیازی به اعمال بار گسترده به تیرهای جانبی نمی باشد .

پاینده باشید .
پاسخ
#7
(1393/4/6 ، 11:54 صبح)کیوان بابایی نوشته است: emispid ,

بهتر است هر مورد از بارها را با توجه به تکیه گاهها متناظر آن اعمال کنیم . که در شکل بالا اینمورد رعایت شده است .
سلام
آقای مهندس بابایی
در بارگذاری شکل ارسالی شما فقط نیمی از بار پله سه رمپ به دوستون بالایی (یا همان به اصطلاح تکیه گاه های متناظر) اعمال شده پس تکلیف نیم دیگرش چه می شود.
qab/4+qab/4=qab/2
به نظر من نیم دیگرش با یک تقریب نه جندان دقیق به دوستون پایینی می رسد.
ضمنا این محاسبه محافظه کارانه هست حتی در آن فرض شده بازشو پله هم وزن دارد.

نکته دومی که شما اشاره فرمودین هم صحیح هست چون در صورتی که کاربر محترم پاگرد را مدل کندبایستی واحد بار سطحی اعمال کندو بقیه کار را سپرده دست ایتبس ونیازی به بارگذاری خطی دستی روی تیرها ندارد
پاسخ
#8
(1393/4/6 ، 11:43 صبح)emispid نوشته است: [تصویر:  Snapshot_2014_06_28_121522.png]
(1393/4/6 ، 11:43 صبح)emispid نوشته است: چیزی که من در جای دیگه دیدم به این ترتیب بود که وزن پله را ضربدر مساحت و وزن پاگرد را در مساحت مربوط به خودش ضرب میکرد بعد به دو ستون و 1تیر که مقابل هم قرار دارن وارد می کرد

پاسخ
#9
(1393/4/6 ، 12:12 عصر)emispid نوشته است:
(1393/4/6 ، 11:54 صبح)کیوان بابایی نوشته است: emispid ,

بهتر است هر مورد از بارها را با توجه به تکیه گاهها متناظر آن اعمال کنیم . که در شکل بالا اینمورد رعایت شده است .
سلام
آقای مهندس بابایی
در بارگذاری شکل ارسالی شما فقط نیمی از بار پله سه رمپ به دوستون بالایی (یا همان به اصطلاح تکیه گاه های متناظر) اعمال شده پس تکلیف نیم دیگرش چه می شود.
qab/4+qab/4=qab/2
به نظر من نیم دیگرش با یک تقریب نه جندان دقیق به دوستون پایینی می رسد.
ضمنا این محاسبه محافظه کارانه هست حتی در آن فرض شده بازشو پله هم وزن دارد.

نکته دومی که شما اشاره فرمودین هم صحیح هست چون در صورتی که کاربر محترم پاگرد را مدل کندبایستی واحد بار سطحی اعمال کندو بقیه کار را سپرده دست ایتبس ونیازی به بارگذاری خطی دستی روی تیرها ندارد

تصویر زیر را در نظر داشته باشید .

[تصویر:  olzmkopqk2zq6enshuv.jpg]

در مورد موضوع دوم مساحت پله با در نظر گیری چشم پله ، با توضیحات شما موافق هستم . می توان این مقدار را کثر نمود و یا با بجای بار گسترده تقریب بار متمرکز را جایگزین نمود.
پاسخ
#10
(1393/4/6 ، 12:22 عصر)Nassim21 نوشته است:
(1393/4/6 ، 11:43 صبح)emispid نوشته است: [تصویر:  Snapshot_2014_06_28_121522.png]
(1393/4/6 ، 11:43 صبح)emispid نوشته است: چیزی که من در جای دیگه دیدم به این ترتیب بود که وزن پله را ضربدر مساحت و وزن پاگرد را در مساحت مربوط به خودش ضرب میکرد بعد به دو ستون و 1تیر که مقابل هم قرار دارن وارد می کرد
با تشکر از ارسال نقشه.
خوشبختانه مطابق شکل استاندارد پله سه رمپ هست.پس از نکاتی که مهدس بابایی فرمودند وبنده تکمیل کردم استفاده کنید کارتون راه می افتد.
موفق باشید


پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  دیتیل پله سه طرفه بتنی a.gh 0 236 1395/11/9 ، 10:36 عصر
آخرین ارسال: a.gh
  سوال درمورد تیر راه پله سه طرفه mohsen1391 8 3,644 1392/11/11 ، 12:26 عصر
آخرین ارسال: Taha_212
  پله 3 و 4 طرفه narges.k 0 2,117 1392/4/6 ، 01:26 عصر
آخرین ارسال: narges.k

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان