سلام
چند سوال درمورد پلانی که پیوست هست دوستان لطفا پاسخ بدید
1- همانطور که مشاهده میکنید رمپ توسط درز انقطاع از سازه اصلی جدا شده سوال اینجاست که میشه سازه ررمپ رو از نوع بتنی همراه با دال بتنی طراحی کرد و سازه اصلی ررو فولادی ؟
2- این سازه دارای چندین اختلاف ارتفاع به اندازه 30 سانتیمتر در پلان هست آیا در مدل سازی این اختلاف ارتفاع لازم هست در نظرر گرفته شود؟
3- در اطراف پله برقی لازم هست ستون قرار بگیره؟
همکار عزیزم سلام
1: مدلسازی المانهای مورب در ایتبس صرفا جنبه گرافیکی داشته و چنانچه بارگزاری شوند، نرم افزار آنها را مهاربند می شناسد که اشتباه است. لذا بار معادلشون رو منظور کن....اشکالی نداره بتنی بودنش
2:نیازی به شکست سقف ها و ماهیچه ها نیست برای 30 سانتیمتر اگر ارتفاع کل و در نتیجه زمان تناوب را زیاد تحت تاثیر نمی زاره
3: حتما ستون می خان....چون یک VOID بزرگ داری که اصلا یه داستانی واسه دیافراگم و مرکز جرم اون وسط ایجاد می کنه!!
(1394/10/28 ، 09:33 عصر)LCIVIL.COM نوشته است: ضمنا تو این پروژه ها از تحلیل دینامیکی به روش تحریک زوایای پاسخ طیف استفاده کنید.. تا قائده 100-30 فشار نیاره به سازه و سبک تر در بیاد....
با سلام خدمت دوستان گرامی.
در مورد نحوه طراحی دستی قاب بتنی با استفاده از نتایج خروجی نرم افزار ایتبس ، دقیقاً از خروجی های کدوم مرحله باید استفاده بشه؟؟
آیا از نتایج تحلیل سازه پس از مرحله اول که بصورت حدسی مقاطع را برای تیر و ستون انتخاب میکنیم باید استفاده بشه؟؟؟ یا اینکه وقتی کلیه مراحل تو ایتبس انجام شد و مقاطع نهایی طراحی شد از نتایج اونا باید استفاده بشه؟
ابتدا به صورت آزمون خطا مقطع را طراحی می نمائیم سپس از طریق ایتبس انالیز و طرح نهایی را انجام می دهیم وقتی که مقطع نهایی و اجرایی شد نسبت به طراحی دستی چند مورد از مقاطع را انجام خواهیم داد . مقاطع بحرانی در اینمورد در الویت می باشند.
برای طراحی دستی از نتایج ایتبس از قبیل نیروهای داخلی و لنگرها نیاز داریم . برای انجام طراحی دستی استفاده از یک نمونه دفترچه محاسبات به عنوان راهنما کمک کننده می باشد .
(1394/11/2 ، 12:22 عصر)کیوان بابایی نوشته است: fbaceh ,
ابتدا به صورت آزمون خطا مقطع را طراحی می نمائیم سپس از طریق ایتبس انالیز و طرح نهایی را انجام می دهیم وقتی که مقطع نهایی و اجرایی شد نسبت به طراحی دستی چند مورد از مقاطع را انجام خواهیم داد . مقاطع بحرانی در اینمورد در الویت می باشند.
برای طراحی دستی از نتایج ایتبس از قبیل نیروهای داخلی و لنگرها نیاز داریم . برای انجام طراحی دستی استفاده از یک نمونه دفترچه محاسبات به عنوان راهنما کمک کننده می باشد .
پاینده باشید
نقل قول: پس نیاز نیست نتایج تحلیل که بر اساس مقاطع فرضی اولیه بدست اومده رو داشته باشیم و نتایج نهایی کافیه؟؟
نقل قول: بعد اون مقطعی که دستی طراحی کردیم باید دقیقاً عین مقطع طراحی شده توسط نرم افزار باشه؟؟