سلام مهندسای عزیز.
این پروژه 5 طبقه فولادی در یک جهت قاب خمشی در جهت دیگه مهاربندی هست.
من همه چیو انجام دادم ولی در آنالیز در آخر یک خطا میده و بعضی ار تیر و ستون ها را به صورت دو رنگ میوفته.
هرچقدر سعی کردم نتونستم حل کنم.ممنون میشم بفرمایید اشکال از کجاس؟
اگر در جاهای دیگه هم اشکالی میبینید راه حلش رو هم بفرمایید.
1392/6/1 ، 11:09 عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/6/1 ، 11:21 عصر، توسط emispid.)
سلام مهندس
شما گیرداری اتصالات تیرها وبناودانیهادر جهت مهاربندی را باید کامل آزاد کنی فقط m3ازاد شده!
یعنی T,M2,M3در ابتدا وM2.M3در انتهای تیرها وناودانیها.
اگر این کار را بکنی خواهی دید که اکثر مقاطعت با اتوسلکت جواب نمی دهد وباید دستی تغییر دهی.
چون دریفتت هم در جهت y بالا در میاد سعی کن چند مقطع بزرگتر هم تعریف کنی .
ضمنا بعضی از تیرهات بارگذاری نشده.از پله هم خبری نیست؟
(1392/6/1 ، 11:09 عصر)emispid نوشته است: سلام مهندس
شما گیرداری اتصالات تیرها وبناودانیهادر جهت مهاربندی را باید کامل آزاد کنی فقط m3ازاد شده!
یعنی T,M2,M3در ابتدا وM2.M3در انتهای تیرها وناودانیها.
اگر این کار را بکنی خواهی دید که اکثر مقاطعت با اتوسلکت جواب نمی دهد وباید دستی تغییر دهی.
چون دریفتت هم در جهت y بالا در میاد سعی کن چند مقطع بزرگتر هم تعریف کنی .
ضمنا بعضی از تیرهات بارگذاری نشده.از پله هم خبری نیست؟
بسیار ممنون مهندس جان
گیرداری اتصالات رو نیگا کردم درست بود ولی دوباره انجام دادم جهت اطمینان.
دونه دونه اون تیر ها و ستون ها رو انتخاب کردم و مقاطع قویتر تعریف کردم و تعویض کردم.
بار ها هم چک شد.
این بار جواب داد همشون.برای چک کردن نهایی و رفع اشکال دوباره میذارم ممنون میشم از مهندسای عزیز کمکم کنه.
در دو چیز هم شک دارم.
یکی اینکه بعد تحلیل وقتی استارت میزنم سازه تغییر شکل نمیده؟!
یکی هم عنوان آیین نامم که باتوجه به ترکیبات بارم انتخاب کردم.صحیحه یا نه؟
1392/6/3 ، 02:09 صبح (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/6/3 ، 11:07 عصر، توسط emispid.)
سلام مهندس
-روی تیرهای دهانه بادبند طبقات چرا بار مرده وارد نکردی؟
بارهای comb3 تا comb10که ضرایب 0.75 دارند مربوط به این آیین نامه طراحی نیستند وحذف شود.
در شکلهای زیر مقادیر دریفت وآپلیفت شما نمایش داده شده آپلیفت در رنج غیر مجاز است ودریفت سمت xرا بهتر است چک کنی.
راستش اولش بار مرده رو به دهانه های بادبند اعمال کرده بودم به نظرم اینطور صحیحه ولی من یه پروژه داشتم چند سال قبل با استادم وقتی دید به مهاربندا بار مرده رو اعمال کردم گفت به اینا نباید اعمال میکردی و پاک کرد.به اون پروژه رجوع کردم دیدم باری نیست پاک کردم.یک پروژه دیگه دیدم اعمال کرده ولی یه پروژه دیگه اعمال نکرده بود.دلیل علمی خاصی پیدا نکردم.نمیدونم دیگه چیکا کنم؟
(1392/6/3 ، 11:27 صبح)civil007 نوشته است: راستش اولش بار مرده رو به دهانه های بادبند اعمال کرده بودم به نظرم اینطور صحیحه ولی من یه پروژه داشتم چند سال قبل با استادم وقتی دید به مهاربندا بار مرده رو اعمال کردم گفت به اینا نباید اعمال میکردی و پاک کرد.به اون پروژه رجوع کردم دیدم باری نیست پاک کردم.یک پروژه دیگه دیدم اعمال کرده ولی یه پروژه دیگه اعمال نکرده بود.دلیل علمی خاصی پیدا نکردم.نمیدونم دیگه چیکا کنم؟
ممنون آیین نامه را به UBC 97 تغییر دادم.
منظور من تیر دهانه بادبندی بود نه ناودانیهای مهاربندی.
بهتر بود آیین نامه را عوض نمی کردید وترکیبهای ضریبدار 0.75 را حذف می کردید.جون وقتی آیین نامه به ubc97 تغییر کند دو مشکل ایجاد می شود.
1-این بار باید معادل کل ترکیب بارهای آیین نامه قبلی را دوباره جایگزین کنی
2-ubc97 تقریبا از دور خارج شده ومقبولیت نداردوبهتر است در طراحیها استفاده نشود!
1-
(1392/6/3 ، 12:39 عصر)civil007 نوشته است: میدونم منظورتون چیه.اینم یه دهانه برای مهار بندی شده در یه پروژه دیگه که پیدا کرده بودم
برادر من
نمونه مهم نیست.در همین سایت روزی تا 5 نمونه جهت ارزیابی ارائه می شود که دوستان صاحب نظر رفع اشکال می کنند .مهم تحلیل فنی پشت قضیه هست.وقتی یک دیوار واقعی روی تیر هست چه معنی دارد که بار مرده آنرا حذف کنیم؟