امتیاز موضوع:
  • 12 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
رفع اشکال 5 طبقه فولادی
#1
سلام مهندسای عزیز.
این پروژه 5 طبقه فولادی در یک جهت قاب خمشی در جهت دیگه مهاربندی هست.
من همه چیو انجام دادم ولی در آنالیز در آخر یک خطا میده و بعضی ار تیر و ستون ها را به صورت دو رنگ میوفته.
هرچقدر سعی کردم نتونستم حل کنم.ممنون میشم بفرمایید اشکال از کجاس؟
اگر در جاهای دیگه هم اشکالی میبینید راه حلش رو هم بفرمایید.

با تشکر


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   5 tabaghe foolad Gheshm.zip (اندازه: 64.24 KB / تعداد دفعات دریافت: 35)
پاسخ
#2
سلام مهندس
شما گیرداری اتصالات تیرها وبناودانیهادر جهت مهاربندی را باید کامل آزاد کنی فقط m3ازاد شده!
یعنی T,M2,M3در ابتدا وM2.M3در انتهای تیرها وناودانیها.
اگر این کار را بکنی خواهی دید که اکثر مقاطعت با اتوسلکت جواب نمی دهد وباید دستی تغییر دهی.
چون دریفتت هم در جهت y بالا در میاد سعی کن چند مقطع بزرگتر هم تعریف کنی .

ضمنا بعضی از تیرهات بارگذاری نشده.از پله هم خبری نیست؟
پاسخ
#3
(1392/6/1 ، 11:09 عصر)emispid نوشته است: سلام مهندس
شما گیرداری اتصالات تیرها وبناودانیهادر جهت مهاربندی را باید کامل آزاد کنی فقط m3ازاد شده!
یعنی T,M2,M3در ابتدا وM2.M3در انتهای تیرها وناودانیها.
اگر این کار را بکنی خواهی دید که اکثر مقاطعت با اتوسلکت جواب نمی دهد وباید دستی تغییر دهی.
چون دریفتت هم در جهت y بالا در میاد سعی کن چند مقطع بزرگتر هم تعریف کنی .

ضمنا بعضی از تیرهات بارگذاری نشده.از پله هم خبری نیست؟

بسیار ممنون مهندس جان
گیرداری اتصالات رو نیگا کردم درست بود ولی دوباره انجام دادم جهت اطمینان.
دونه دونه اون تیر ها و ستون ها رو انتخاب کردم و مقاطع قویتر تعریف کردم و تعویض کردم.
بار ها هم چک شد.

این بار جواب داد همشون.برای چک کردن نهایی و رفع اشکال دوباره میذارم ممنون میشم از مهندسای عزیز کمکم کنه.

در دو چیز هم شک دارم.
یکی اینکه بعد تحلیل وقتی استارت میزنم سازه تغییر شکل نمیده؟!

یکی هم عنوان آیین نامم که باتوجه به ترکیبات بارم انتخاب کردم.صحیحه یا نه؟

اشکال دیگری بود بفرمایید.

با تشکر


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   5 tabaghe foolad Gh.zip (اندازه: 71.84 KB / تعداد دفعات دریافت: 10)
پاسخ
#4
سلام مهندس
-روی تیرهای دهانه بادبند طبقات چرا بار مرده وارد نکردی؟
بارهای comb3 تا comb10که ضرایب 0.75 دارند مربوط به این آیین نامه طراحی نیستند وحذف شود.
در شکلهای زیر مقادیر دریفت وآپلیفت شما نمایش داده شده آپلیفت در رنج غیر مجاز است ودریفت سمت xرا بهتر است چک کنی.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
       
پاسخ
#5
راستش اولش بار مرده رو به دهانه های بادبند اعمال کرده بودم به نظرم اینطور صحیحه ولی من یه پروژه داشتم چند سال قبل با استادم وقتی دید به مهاربندا بار مرده رو اعمال کردم گفت به اینا نباید اعمال میکردی و پاک کرد.به اون پروژه رجوع کردم دیدم باری نیست پاک کردم.یک پروژه دیگه دیدم اعمال کرده ولی یه پروژه دیگه اعمال نکرده بود.دلیل علمی خاصی پیدا نکردم.نمیدونم دیگه چیکا کنم؟

ممنون آیین نامه را به UBC 97 تغییر دادم.
پاسخ
#6
(1392/6/3 ، 11:27 صبح)civil007 نوشته است: راستش اولش بار مرده رو به دهانه های بادبند اعمال کرده بودم به نظرم اینطور صحیحه ولی من یه پروژه داشتم چند سال قبل با استادم وقتی دید به مهاربندا بار مرده رو اعمال کردم گفت به اینا نباید اعمال میکردی و پاک کرد.به اون پروژه رجوع کردم دیدم باری نیست پاک کردم.یک پروژه دیگه دیدم اعمال کرده ولی یه پروژه دیگه اعمال نکرده بود.دلیل علمی خاصی پیدا نکردم.نمیدونم دیگه چیکا کنم؟

ممنون آیین نامه را به UBC 97 تغییر دادم.

منظور من تیر دهانه بادبندی بود نه ناودانیهای مهاربندی.
بهتر بود آیین نامه را عوض نمی کردید وترکیبهای ضریبدار 0.75 را حذف می کردید.جون وقتی آیین نامه به ubc97 تغییر کند دو مشکل ایجاد می شود.
1-این بار باید معادل کل ترکیب بارهای آیین نامه قبلی را دوباره جایگزین کنی
2-ubc97 تقریبا از دور خارج شده ومقبولیت نداردوبهتر است در طراحیها استفاده نشود!
1-
پاسخ
#7
میدونم منظورتون چیه.اینم یه دهانه برای مهار بندی شده در یه پروژه دیگه که پیدا کرده بودم


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#8
(1392/6/3 ، 12:39 عصر)civil007 نوشته است: میدونم منظورتون چیه.اینم یه دهانه برای مهار بندی شده در یه پروژه دیگه که پیدا کرده بودم

برادر من
نمونه مهم نیست.در همین سایت روزی تا 5 نمونه جهت ارزیابی ارائه می شود که دوستان صاحب نظر رفع اشکال می کنند .مهم تحلیل فنی پشت قضیه هست.وقتی یک دیوار واقعی روی تیر هست چه معنی دارد که بار مرده آنرا حذف کنیم؟
پاسخ
#9
برادر اعصابت رو خورد نکن :D

جدا ممنون از راهنماییت.
همه مواردی گفتین اعمال کردم.دریفت سعی کردم حل کنم.پروژه تصحیح شده رو گذاشتم چک بفرمایید.

با تشکر


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   5 tabaghe foolad.zip (اندازه: 93.92 KB / تعداد دفعات دریافت: 7)
پاسخ
#10
(1392/6/3 ، 04:21 عصر)civil007 نوشته است: برادر اعصابت رو خورد نکن :D

جدا ممنون از راهنماییت.
همه مواردی گفتین اعمال کردم.دریفت سعی کردم حل کنم.پروژه تصحیح شده رو گذاشتم چک بفرمایید.

با تشکر

دوست من
بعضی تغییراتت درسته ولی ترکیب بارهای aisc-asd89متفاوت ازچیزهاییست که شما در ترکیبهای DSTL آورده اید.
دریفت سمت عیر بادبندی معمولا بحرانی می شود.مال شما هم بالاست.حدود 5.29*E-3 چطور می فرمایید درست کردید.تازه آپلیفتت هم کمی بالاتر از -85 تن رفته!
ترکیب بارها حدودا عبارتند از:
DL
DL +/-LL
DL +/-EX
DL +/-EPX
DL +/-ENX
DL +/-EY
DL +/-EPY
DL +/-ENY
DL +LL +/-EX
DL +LL +/-EPX
DL +LL +/-ENX
DL +LL +/-EY
DL +LL +/-EPY
DL +LL +/-ENY
اگر پیچش نداشتی رریفهایی که شامل ENX وEPX هستند را حذف کن
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Star درخواست چک کردن پروژه فولادی 2 طبقه 9.7.4 eng.mousavi 0 78 1396/1/11 ، 11:50 عصر
آخرین ارسال: eng.mousavi
  در خواست چک کردن پروژه lrfd قاب خمشی متوسط فولادی 4 طبقه فولادی در ایتبس2015 یوسف ابراهیم پور 2 387 1395/10/6 ، 05:24 عصر
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور
Wink ارور ایتبس در سازه فولادی civilme 1 254 1395/7/2 ، 12:00 عصر
آخرین ارسال: civilme
  4 طبقه بتنی با سقف شیروانی ابراهیم کاظمی 2 385 1395/5/31 ، 12:31 عصر
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  عدم جواب دادن ستون ها در سازه فولادی دیوار برشی Woldo 0 346 1395/5/11 ، 11:43 عصر
آخرین ارسال: Woldo
  چک کردن فایل etabs پروژه فولادی 11 طبقه mohsen6176 7 754 1395/4/13 ، 04:22 عصر
آخرین ارسال: mohsen6176
  مشکل در فایل ایتبس فولادی shaya72 1 335 1395/3/31 ، 10:48 عصر
آخرین ارسال: hhn1370
  درخواست چک کردن فایل ایتبس 3 طبقه بتنی dav60ord 2 522 1395/3/18 ، 10:28 عصر
آخرین ارسال: hhn1370
  بتنی 3 طبقه با ایتبس 2015 dolatkhah1 1 378 1395/2/10 ، 05:46 صبح
آخرین ارسال: dolatkhah1
  اشکال در سازه ی بتنی با آیین نامه ی جدید younesshamsi 1 483 1395/2/8 ، 06:41 صبح
آخرین ارسال: dolatkhah1

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان