مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:زینب خوش کلام پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ در مورد Etabs مشاهده:16417 زمان:1395/10/29
واجدین شرایط شرکت در آزمون
شروع کننده:REZAF آخرین ارسال توسط:زینب خوش کلام پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ(مسائل نظام مهندسی) مشاهده:56 زمان:1395/10/29
مسجدی با معماری شگفت انگیز در قلب کلیسای جامع
شروع کننده:mahno0osh آخرین ارسال توسط:mahno0osh پاسخ ها:0 متفرقه مشاهده:23 زمان:1395/10/28
کمک در خصوص ترکیب بارهای پیشفرض در ETABS
شروع کننده:frankly آخرین ارسال توسط:behzad_breeder پاسخ ها:9 آموزش های مکمل Etabs مشاهده:1580 زمان:1395/10/28
دانلود حل تشریحی آزمون اجرا عمران شهریور 95 (دکتر تن زاده موسسه پوران پژوهش)
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:sabzsaze پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ(مسائل نظام مهندسی) مشاهده:279 زمان:1395/10/28
راههای موفقیت در آزمون محاسبات نظام مهندسی
شروع کننده:آرش نقیبی آخرین ارسال توسط:sabzsaze پاسخ ها:18 پرسش و پاسخ(مسائل نظام مهندسی) مشاهده:31842 زمان:1395/10/28
کانال تلگرامی کنکور ارشد عمران پر از جزوات تخصصی به ویژه زبان تخصصی
شروع کننده:fateme_mpg_t آخرین ارسال توسط:fateme_mpg_t پاسخ ها:4 کنکور و ازمون های مختلف.... مشاهده:56 زمان:1395/10/28
راهنمایی در مورد سازه هشت طبقه
شروع کننده:sasan.ce آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ مشاهده:60 زمان:1395/10/28
مدیران و ناظمان بخوانند
شروع کننده:admin آخرین ارسال توسط:فرشاد امن خانی پاسخ ها:175 گفتمان مدیران مشاهده:4746 زمان:1395/10/28
فراخوان ارسال مقالات به مجله نخبگان علوم و مهندسی
شروع کننده:elitesjournal آخرین ارسال توسط:elitesjournal پاسخ ها:0 سمینارهاو فراخوان ها مشاهده:43 زمان:1395/10/27

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امیتازات: 2.85
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
روش ساخت بادبند هشتی با اتصالات پیچی (کاملا اجرایی)(حتما ببینید)
1394/07/13 , 01:09 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1394/07/13 01:13 ق.ظ، توسط فرشاد امن خانی.)
ارسال: #1
روش ساخت بادبند هشتی با اتصالات پیچی (کاملا اجرایی)(حتما ببینید)
تمام مطالب نقل قول از ارسال شده توسط مصطفی ایزدی
@mostafa_eizadi_bidani میباشد




امروز میخواستم در مورد روش ساخت بادبند هشتی با اتصالات پیچی توضیحاتی رو عرض کنم
حتما میدونید که معمولا در طرح های معماری موقعیت بادبندها در مجاورت همسایه داده میشه
و
بادبندهای طرح شده در اون قسمت نیاز به جوشکاری هستن تا طول جوش برای
اتصال و انتقال نیروی کششی یا فشاری ناشی از نیروی زلزله به گاست شبکه
مقاوم خرپای رو دارن (همون مسیر انتقال نیرو )

و چون بادبند در
مجاورت دیوار همسایه قرار دارن اکثر جوشکار ها از جوش بابند به گاست قسمت
دیوار همسایه صرف نظر میکنند حتی نکته دیگه ایی که در این خصوص می توان گفت
وضعیت جوشکاری ایجاد شده برای جوشکار هستش یعنی جوشکار مجبور به جوش سر
بالا در اون قسمت هستش

متاسفانه به علت توانایی اندک جوشکارا در جوش
سربالا یکی دیگر از مشکلات ما در حین ساخت هستیم بنابراین تا میتونیم باید
طرحی بدیم که جوش سربالا صرف نظر بشه یعنی تمامی جوشکاری ها روی زمین با
جوش گوشه انجام بشه

خب این مطالبی رو که عرض کردم مقدمه ایی بود
برای اتصال بادبند به گاست در مجاور همسایه در این پروژه ما در این پروژه
اومدیم از اتصال پیچی استفاده کردیم که کلا جوش سربالا حذف شد و تمامی
جوشکاری ها روی زمین انجام شد و دیوار همسایه مشکلی رو برای ما ایجاد
نمیکنه ولی این طرح نیاز به دقت زیادی در حین شاپ داره که با کوچکترین جابه
جایی سوراخ پیچ ها رو به روی هم نمیفته

در این عکس جزییات رو مشاهده میکنید


[تصویر:  bdiqqtxbj14x3bfa6vc9.jpg]


که می خواییم همین طرح رو از این به بعد استفاده کنیم که با تجربه ایی که در این پروژه بدست آوردیم قابل اجرا هستش

[تصویر:  ib6jpmye91xpsxxzhvo0.jpg]



این
عکس پس مونتاژ نهایی هستش یعنی میشه تا حدودی آخرین قسمتای کار هست البته
تک تک مراحل رو خواهم گفت و وقت شریف شما عزیزان رو خواهم گرفت

[تصویر:  jrxd0it3h4bbdw1j4dv1.jpg]



در مرحله اول پلیت هایی که قراره به گاست پیچ بشه و به بادبند جوش بشه رو به گاست پیچ می کنیم
در اینجا هدف تعیین طول دقیق گاست در پای کار هستش تا مشکلی پیش نیاد و کنترل موقعیت سوراخ پیچ

از این به بعد به این ورق پیچ شده plate c میگیم
فقط در مورد شاپ طول بادبند بگم که این طول تا فاصله آزاد کمانش خواهد بود نه بشیتر و طول plate c به اندازه طول جوش خواهد بود

[تصویر:  mp62hv17pnexcqu4ehiw.jpg]


اگر به شماره روی پیچ دقت کنید 10.9 نوشته یعنی مقاومت نهایی پیچ 10000 و مقاومت جاری شدن اون 9000 میباشد

[تصویر:  u0ezx01ifbsli1ncbbj.jpg]


در اینجا پلیت c مربوط به گاست بالایی در حال نصبه

[تصویر:  wolzli62ygu512j8x9vg.jpg]



حالا طول لازم بابند با متر اندازه میگیریم که برای این عضو 3.425 در اومد و برش کاری انجام شد

[تصویر:  6sm5r1fxgyue792v6zwd.jpg]

[تصویر:  s26n4uxhtf24xkbi9f.jpg]

[تصویر:  1cg0q21jrv6yppfnbil.jpg]



اینم همون plate c سوراخ شده
حالا برای اینکه بادبند در آکس همین ورق قرار بگیره بادبند رو به سمت بالا با جراثقیل دستی میکشیم تا موقعیت دقیق بادبند تعیین بشه
اگر این کار انجام نشه احتمال داره موقعیت پلیت c کمی جابه جا بشه و سوراخ ها به هم نخورن


[تصویر:  n8yqrhn8bdu4c73h2m3t.jpg]

[تصویر:  fkgs0j4i2k9k0gje6lu.jpg]

[تصویر:  lhhduzgjbfdby4khvd9d.jpg]

[تصویر:  alj8338fhugkfsy2lti.jpg]




در شکل فکر کنم مشخصه که دارن آکس ها رو مشخص میکنن
همین کار رو برای ورق پایینی انجام میدن
سپس با یک خال جوش بادبند رو به ورق ثابت میکنن


[تصویر:  6167li55u8uav0yi5gcw.jpg]

[تصویر:  2d4niebgze7e4aq6ah5v.jpg]


دیگه
بادبند مونتاژ شد و کار تقریبا به اتمام رسید و سمت همسایه هم مثل همین
بادبند مونتاژ شده هستش یعنی دقیقا مثل همین یکی دیگه میسازن و ربه روی هم
قرار میدن


[تصویر:  0vc6gj4d6woguh2o6fw9.jpg]


خب
حالا برای ساخت وجه مقابلش اول این گاست رو روی زمین قرار میدن و دوتا
پیلت cرو روبه روی هم میزارن و پیچش رو محکم میکنن تا ورق پلیت جابه جا نشه
بعدش بادبند رو بهش جوش میدن

علت فاصله دو گاست رو الان توضیح میدم

[تصویر:  60uvy0t3gkbsqwwkhlg.jpg]

[تصویر:  qgs3xuj1g2nkufv30a.jpg]



توی این عکس اگر بادبند سمت راستی رو نگاه کنین گویای مطالب فوق هستش


حالا
چون دوتا بادبند در طرح این قسمت جواب داده از دو بادبند استفاده شده و
چون بادبند در اثر فشار دچار کمانش میشه پس بهتره فاصله های آزاد کمانش با
لقمه ها محدود بشه که این کار در شکل سمت چپی قابل مشاهده هستش


حالا دلیل فاصله دو پلیت اینه که این دوتا ورق بایستی داخل گاست به صورت کشویی بره یا اصطلاحا گاست رو گاز بگیرن

تمامی جوش ها از قبیل جوش ناودانی به پلیت c و لقمه و shear lag روی زمین انجام میشه
دیگه مشکلی در جوشکاری نخواهیم داشت


خب shear lag چیه؟
الان عکسش رو میزارم
ورق
کوچیک مونتاژ شده روی ناودانی رو میبینید به ابعاد 10x5x0.8 سانت که این
ورق کوچیک از خرابی بادبند در اثر نیروی کششی ناشی از زلزله جلوگیری میکنه و
بسیار کم زحمت ولی بسیار مهم از لحاظ فنی هستش دقت کنین که در اینجا از دو
جفت ورق برای لقمه استفاده شده که به هم پیچ شده

خب این روند کلیش بود که کار سختی نیست

حالا اتفاقاتی که در این پروژه افتاد و باید تجربه برای کارهای بعدی بشه
اونم اینه که ورق گاست ممکنه انحنا داشته باشه که ممکنه در اثر جوش انحنا برداره


[تصویر:  h0qbn8lyotjird24bgh.jpg]


فاصله بین بادبند و پلیت c بعد از محکم شدن مهره رو ببینید

این فاصله به وسیه گیره یا پیش دستی که اسامی همون وسیله ایی که توی شکل دیده میشه هستش


تجربه دوم

در خصوص سوراخ کاری ورق ها هستش یعنی پلیت c روی گاست خال بشه و به تراشکاری ارسال بشه تا مجموعه گاست و پلیت با هم سوارخ کاری بشه

[تصویر:  kbcb6kb3dtj9zliekgc0.jpg]

[تصویر:  pz01xrd0j2s5mn19mfid.jpg]



جوش
اتصالات بویژه مهاربند ها بسیار حیاتی و مهمه و کوچکترينن قصور و کوتاهی
در اونا قابل بخشش نیست . به همین دلیل مبحث 10 آزمایش رنگ نافذ رو برای صد
درصد جوشهای گوشه اتصالات مهاربندی الزام دارد .
البته در صورت حصول نتایج مثبت ؛ مهندس ناظر میتونه دستور تقلیل آزمایشها رو تا حداقل 30 درصد صادر کنه


اللبته
طبق مبحث ؛ در کارگاه ساخت انطباق سوراخ ها مورد کنترل دقیق قرار گیرد .
ولی باز حداکثر تا 15, درصد سوراخ های یک محل به علت عدم دقت ساخت ممکنه
منطبق نشن . پس به اندازه 15 درصد مجازه که سوراخ ها منطبق نباشن . حال
باید چه کرد ؟


سوراخ استاندارد 2 میل بیشتر از قطر پیچه .حال با این حساب ممکنه باز سوراخ ها منطبق نباشن البته فقط 15 درصدش مجازه

راه حلش هم برقو زدنه

حداکثر قطر برقوي مصرفی 3 میل بزرگتر از قطر پیچه
برقو زنی نباید قطر سوراخ رو بیش از 5 میل افزایش بده
استفاده کردن از برش شعله ( هوا برش ) برای گشاد کردن سوراخ ها مجاز نیست
در حین سوراخکاری به موضوع دقت سوراخکاری دقت نشده و درست سوراخ کاری نشده بود

حالا با چند عکس از مراحل ساخت ارائه رو به اتمام میرسونم اگر سوالی بود در خدمتم


[تصویر:  jbjo7682qma9zv9uhph.jpg]

[تصویر:  ys6gp6klhe1pz408rnw2.jpg]

[تصویر:  nbjsaa383gysosdy0tp0.jpg]

[تصویر:  c56acrs1azvg76ca6ia3.jpg]

[تصویر:  7n5t332vmhm6tyikvfai.jpg]




بند
10-4-4-2 مبحث 10 ویرایش 92 میگه : قطعاتی که با پیچ به هم متصل می گردند
در صورت امکان باید همه به هم خال جوش شده و با هم سوراخ کاری شوند .


[تصویر:  y818b1ow73xh0ixz3ocd.jpg]


حتما مجموعه گاست و پلیت c با هم سوراخ کاری بشه , چرا که تراشکار در حین سوراخ کاری از اهمیت موضوع خبر نداره

که در این پروژه ما به صورت جدا عملیات سوراخ کاری رو انجام دادیم


موفق و موید باشید


ارسال شده توسط مصطفی ایزدی
@mostafa_eizadi_bidani

فروش مجموعه نرم افزار های مهندسی عمران+ فیلمهای آموزش عمرانی + آرشیو کل سایت http://goo.gl/80OzPv
آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در (Safe) http://goo.gl/20kasW
فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) http://goo.gl/TlWlvw
دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) http://goo.gl/NRuR94
دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) http://goo.gl/GsLsyv
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/07/13 , 01:48 ب.ظ
ارسال: #2
RE: روش ساخت بادبند هشتی با اتصالات پیچی (کاملا اجرایی)(حتما ببینید)
اگه دوستان در قالب پی دی اف لطف کنن خیلی خیلی ممنون میشم

شخصیت منو با برخوردم اشتباه نگیر شخصیت من چزیه که من هستم
اما برخورد من بستگی داره به اینکه تو کی هستی
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/07/16 , 01:02 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1394/07/16 02:15 ب.ظ، توسط فرشاد امن خانی.)
ارسال: #3
RE: روش ساخت بادبند هشتی با اتصالات پیچی (کاملا اجرایی)(حتما ببینید)
فایل PDF
روش ساخت بادبند هشتی با اتصالات پیچ1.pdf (4.92 MB)

http://www.mycivil.ir/link/?/ejra_badban...vil.ir.rar
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  دانلود جزوه آموزشی"اتصالات پیش پذیرفته در قاب های خمشی ویژه و متوسط با رویکرد نظارتی" فرشاد امن خانی 0 258 1395/04/13 11:48 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  دانلود جزوه مصور اشکالات اجرایی ساختمان های بنایی، بتنی و فولادی (یوسف رضا خادمیان) فرشاد امن خانی 0 512 1395/01/20 07:20 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  انواع حالات جوش و نماد آنها طبق استاندارد در نقشه های اجرایی (عکس) فرشاد امن خانی 0 785 1394/09/19 03:04 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  عکس هایی از اشکالات اجرایی یک سازه فولادی همراه با توضیحات (25 عکس جدید) فرشاد امن خانی 0 1,253 1394/09/08 11:09 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  تصاویری از بادبند برون محور جالب اجرا شده در تهران فرشاد امن خانی 3 1,201 1394/08/17 08:45 ب.ظ
آخرین ارسال: siamak_meybodi
  آشنایی با اتصالات در سازه های فولادی (فنی حرفه ای) فرشاد امن خانی 0 829 1394/07/27 10:56 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  آموزش بازرسی جوش به روش چشمی (VT) به زبان ساده و کاملا ابتدایی فرشاد امن خانی 0 1,720 1394/07/24 05:11 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  استفاده از پيچ هوشمند( T.C Bolt) جهت اتصالات اصطکاکی (حذف آچار) (فیلم اضافه شد) فرشاد امن خانی 1 1,144 1394/07/21 06:58 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  آشنایی با اتصالات صلب در مقاطع HSS (مقاطع تو خالی) فرشاد امن خانی 0 1,085 1394/07/20 01:03 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  معرفی کامل علائم جوشکاری درنقشه های اجرایی+تصویر فرشاد امن خانی 2 26,104 1394/06/25 06:08 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان