امتیاز موضوع:
  • 11 رأی - میانگین امتیازات: 3.64
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال؟
#1
سلام به همه مهندسین عزیز.سوالم اینه که وقتی با ایتبس طراحی میکنیم .ایتبس مقاطعی رو میزاره که انگار همین الان از کارخونه در امده حالا اگه ما تیرآهنایی داشتیم که زنگ خورده بون مسلما از مقاومتشون کم میشه اینجا باید چطور به ایتبس بفهمونیم که مقاطعمون از اون مقاومت کارخونه برخوردار نیست.
ممنون!!!!
پاسخ
#2
سلام فکر میکنم که باید ضخامتشون رو کم تر در نظر بگیرید به علت زنگ زدگی و این جور مسائل ،حالا چقدر کم تر نمیدونم شاید بستگی داره
پاسخ
#3
وقتی شما برنامه رو با آیین نامه ایران تتابق میدید یعنی همه این مواردو در نظر میگیرید.
تمامی ضرایب اطمینانی که در آیین نامه در نظر گرفته شده همه این احتمالات رو در نظر میگیره.
پاسخ
#4
(1393/2/8 ، 11:19 صبح)saze80 نوشته است: سلام به همه مهندسین عزیز.سوالم اینه که وقتی با ایتبس طراحی میکنیم .ایتبس مقاطعی رو میزاره که انگار همین الان از کارخونه در امده حالا اگه ما تیرآهنایی داشتیم که زنگ خورده بون مسلما از مقاومتشون کم میشه اینجا باید چطور به ایتبس بفهمونیم که مقاطعمون از اون مقاومت کارخونه برخوردار نیست.
ممنون!!!!
سلام
باید مقدار مقاومت مشخصه فولاد رو کاهش بدید
توو قسمت معرفی مشخصات فولاد امکان پذیره


پاسخ
#5
با سلام
بی دلیل نباید مقاومت مقاطع را کمتر در نظر گرفت.
برای این کار حتما باید ادله کافی داشته باشیم. از جمله اینکه به آزمایشاتی صورت گیرد که نشان دهد از مقاومت مقاطع کاسته شده است.
همچنین ضرایب کاهش مقاومت نیز می توانند تا حدودی این ضعف را برطرف نمایند. ضرایب ایمنی چون 0.85 و 0.65 ضرایب بزرگی هستند و اینکه خودمان نیز بخواهیم از مقاومت مقاطع کم کنیم مقاطع غیر اقتصادی بدست خواهند آمد.

دلایل استفاده از ضرایب ایمنی به قرار زیر است:
1- پیش بینی دقیق بارهای وارده بر سازه و نیز پیش بینی دقیق توزیع بارها امکان پذیر نیست.
2-مقاومت مصالح مصرفی ماهیت احتمالی دارد.
3- انالیز سازه و تعیین تنش در اجزا سازه اصولا براساس تئوری هایی صورت می گیرد که ممکن است در عمل به صورت کامل برقرار نباشد.
4- جزئیات اجرایی اجزا سازه نیز به دلایل کارگاهی و خطاهای انسانی معمولا به صورت کامل با آنچه در طراحی تعیین می شود، انطباق ندارد.

موفق باشید.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال درمورد خطا f2,f5 are too close از چک مدل m_dey 3 6,403 1400/10/18 ، 04:31 عصر
آخرین ارسال: nikooomanesh
  سوال در مورد مهاربند واگرا در AISC - ASD 89 hamid.barati 7 2,442 1400/6/1 ، 01:22 عصر
آخرین ارسال: albertlisy90
  سوال در مورد وزن و سیستم سازه ای حمیدرضا یزدی 2 900 1399/1/8 ، 07:37 عصر
آخرین ارسال: yasermeithamy
Lightbulb سوال دربارهی آیین نامه حسینی11 3 778 1398/11/7 ، 01:22 صبح
آخرین ارسال: حسینی11
  مدل کردن یا نکردن خرپشته (سوال اینست) حمید فلاح منش 59 28,981 1398/8/6 ، 11:03 عصر
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور
  سوال ایتبس meysamoleyaei63 0 755 1397/9/4 ، 07:05 عصر
آخرین ارسال: meysamoleyaei63
  سوال درباره اجزا محدود etabs shantash 1 1,284 1396/2/8 ، 01:29 صبح
آخرین ارسال: shantash
  سوال برای چک کردن سازه در etabs 2016 7mycivil 0 1,452 1395/11/17 ، 07:04 عصر
آخرین ارسال: 7mycivil
Question سوال: تفاوت گزینه های displacements hirad.gr 0 1,091 1395/11/13 ، 03:51 صبح
آخرین ارسال: hirad.gr
  سوال در مورد بارگذاری تیر none sasan.ce 8 2,879 1395/11/4 ، 05:16 عصر
آخرین ارسال: علی بهنیا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان