مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
مشکل در کشیدن پلان فونداسیون
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:crywolf222 پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:9 زمان:1395/09/14
پلان پی کنی
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:crywolf222 پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:8 زمان:1395/09/14
بار انفجار در آباکوس
شروع کننده:mehdi069 آخرین ارسال توسط:داریانی پاسخ ها:1 سایر مشاهده:1160 زمان:1395/09/13
طراحی نوار ها در safe
شروع کننده:m.xatooni آخرین ارسال توسط:m.xatooni پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:23 زمان:1395/09/13
ثبت شرکت و کسب و کار
شروع کننده:aftab1122 آخرین ارسال توسط:aftab1122 پاسخ ها:0 متفرقه مشاهده:18 زمان:1395/09/13
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:مهندس پوریا پاسخ ها:13 پرسش و پاسخ مشاهده:3600 زمان:1395/09/13
مشکل کپی کردن در اتوکد
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:Cadkhoda پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:106 زمان:1395/09/13
تیرچه فلزی
شروع کننده:b.h آخرین ارسال توسط:elyas64 پاسخ ها:5 پرسش و پاسخ مشاهده:2852 زمان:1395/09/13
محاسبه فوندانسیون سازه فلزی
شروع کننده:ni.barekati آخرین ارسال توسط:ni.barekati پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ مشاهده:23 زمان:1395/09/13
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:mehrazsarafraz14 پاسخ ها:21 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:493 زمان:1395/09/13

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 4 رأی - میانگین امیتازات: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال بارگذاری
1393/01/30 , 09:44 ق.ظ
ارسال: #1
سوال بارگذاری
سلام دوستان
در مورد بارگذاری آسانسور سوال داشتم.

اول اینکه بار زنده موتورخانه آسانسور دقیقا کدوم قسمت مبحث 15 هستش؟
دوم اینکه بعد از بدست آوردن بار زنده و مرده کل آسانسور این بارها باید دقیقا به چه قسمتی وارد بشن؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/01/30 , 12:18 ب.ظ
ارسال: #2
RE: سوال بارگذاری
سلام
به پیوست 2مبحث 15 مراجعه گردد
از مدل سازی آسانسور در ایتبس معمولا صرف نظر میگرددچون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشدبهتر است فونداسیون آن هم به صورت جداگانه طراحی گردد
چاله آسانسور بایددر تمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسوردر نظر گرفته شود

آموزش وریفای کردن مقالات با آباکوس
تدریس تخصصی آباکوس،اپنسیس،پرفورم ،ایتبس،سپ
بهسازی لرزه ای سازه ها
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/01/30 , 08:52 ب.ظ
ارسال: #3
RE: سوال بارگذاری
در پیوست 2 بار زنده با توجه به ظرفیت مشخص شده نه بار موتور خانه.
میشه بگین دقیقا جدول شماره ی چند؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/01/30 , 09:29 ب.ظ
ارسال: #4
RE: سوال بارگذاری
(1393/01/30 09:44 ق.ظ)fateme_mpg_t نوشته شده توسط:  دوم اینکه بعد از بدست آوردن بار زنده و مرده کل آسانسور این بارها باید دقیقا به چه قسمتی وارد بشن؟
تا جایی که من میدونم باید فقط تو بام وارد کنید و وارد کردنش هم به صورت باهای نقطه ای به ستون ها به نسبت مساوی تقسیم میشه.
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/01/30 , 09:33 ب.ظ
ارسال: #5
RE: سوال بارگذاری
در مورد بارگداری بار موتور خانه به جدول 2 پیوست 2 مراجعه گردد
موفق باشی

آموزش وریفای کردن مقالات با آباکوس
تدریس تخصصی آباکوس،اپنسیس،پرفورم ،ایتبس،سپ
بهسازی لرزه ای سازه ها
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/01/30 , 09:38 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/01/30 09:38 ب.ظ، توسط آرش نقیبی.)
ارسال: #6
RE: سوال بارگذاری
مقدار بار بستگی به نوع آسانسور انتخابی دارد. برای بدست آوردن وزن آسانسور با توجه به ظرفیت آن بایستی به جدول شماره ۱ پیوست ۲ مبحث پانزدهم مقررات ملی ساختمان ( آسانسور ها و پله برقی ) مراجعه نمایید…
بر اساس بندی در همین آیین نامه بایستی کلیه نیروی های وارده به سازه بر اثر آسانسور برای لحاظ نمودن ضربه های دینامیکی ۱۰۰% افزایش یابد. البته این بار نسبت به بقیه بارهای وارد بر سازه زیاد نیست. میزان بار زنده برابر ۴۰۰ و میزان بار مرده توسط مشخصات فنی شرکت سازنده مشخص میشود که میتوان بصورت عمومی برای ساختمانهای ۵ طبقه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ کیلو در نظر گرفت و این بارها به نبشی ها و از آنجا به چاله آسانسور انتقال پیدا میکنند و در نهایت بار آسانسور را باید تنها به صورت ۴ بار متمرکز به ستون های دور باکس آسانسور (نبشی ها) در طبقه آخر (خرپشته) اعمال نمود.
نحوه انتقال بار آسانسور:
در عمل نیروی آسانسور بین تیر هایی که در اطراف داکت قرار داده می شوند و شاستی آسانسور هم به این تیر ها متصل می گردد منتقل می گردد اما از لحاظ فنی در اطاقک آسانسور تکیه گاه هایی که در اطراف حفره آسانسور قرار دارند و نیروی وزن اطاقک به این تکیه گاه ها وارد می شود نیروی کلی را تحمل می نمایند آسانسورهای معمولی از چهار عدد نبشی برای دور باکس آسانسور استفاده میشود. این نبشی ها در تراز طبقات به تیرهای سقف مهار میگردند.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
اتصال آسانسور به سازه:
سازه آسانسور تنها از یک وجه به سازه اصلی متصل است. برای طراحی اتصالات آسانسور جدولی داریم که به عنوان مثال بیان میکند که اگر ظرفیت آسانسور ما ۶ یا ۸ نفره است از چه نبشی، از چه ریل راهنمایی، از چه براکتی و … استفاده کنیم.
در مورد نحوه اتصال، بصورت عمومی در ساختمانهای بتنی با قرار دادن plate توی تیر یا هر جایی که قابلیت اتصال دارد بوسیله شاخک هایی نبشی های آسانسور را به آنها جوش میکنند. نبشی فقط نقش ریل دارد و باربر نیست. سازه آسانسور به مهاربند نیاز ندارد یک دیافراگم داریم با باری محوری که توسط کابل تحمل میشود و به تیر های دور باکس واقع در خرپشته منتقل میشود.

معمولا از مدل سازی اثر آسانسور در etabs صرف نظر میشود. چون سازه آسانسور کاملا جدا از سازه می باشد بهتر است فونداسیون آن نیز بصورت جداگانه طراحی شود. چاله آسانسور باید در تمامی موارد تعبیه گردد و در طراحی پی باید محل چاله آسانسور در نظر گرفته شود.
نحوه مدل کردن چاله آسانسور در SAFE :
چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی آن امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های بازشو را مطابق آیین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد… شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد….اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد.

آموزش وریفای کردن مقالات با آباکوس
تدریس تخصصی آباکوس،اپنسیس،پرفورم ،ایتبس،سپ
بهسازی لرزه ای سازه ها
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/01/31 , 11:43 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/02/01 10:03 ب.ظ، توسط فرشاد امن خانی.)
ارسال: #7
RE: سوال بارگذاری
باسلام

مقادیر بارزنده از مباحث قابل تعیین است و همچنین می توانید از تصویر زیر استفاده نمایید .

[تصویر:  dpbbkqjz4lvycvzy2bfy.jpg]

مقدار بار زنده و مرده کل را به ستونهای محیط شده آسانسور و یا گره های اتصالی در طبقه بام به صورت بار نقطه متمرکز (Z - ) اعمال می کنید و در صورتی که اتاقک آسانسور در تراز بام مدلسازی شده باشد مقدار بار به مرکز تیرهای محیط شده آسانسور اعمال می شود .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/02/01 , 07:16 ب.ظ
ارسال: #8
RE: سوال بارگذاری
(1393/01/31 11:43 ق.ظ)کیوان بابایی نوشته شده توسط:  باسلام

مقادیر بارزنده از مباحث قابل تعیین است و همچنین می توانید از تصویر زیر استفاده نمایید .

http://www.mycivil.ir/up/images/dpbbkqjz...zy2bfy.jpg

مقدار بار زنده و مرده کل را به ستونهای محیط شده آسانسور و یا گره های اتصالی در طبقه بام به صورت بار نقطه متمرکز (Z - ) اعمال می کنید و در صورتی که اتاقک آسانسور در تراز بام مدلسازی شده باشد مقدار بار به مرکز تیرهای محیط شده آسانسور اعمال می شود .

پاینده باشید
با تشکر
اما یه سوالی برام پیش اومده یه جایی در همین سایت دوستی در مورد بارگذاری آسانسور سوال کردن و اینطور نوشتن:

بار زنده محاسباتی آسانسور: kg 600= 300×2
بار زنده موتورخانه آسانسور: kg 405=200×1.35×1.5
بار زنده کل: kg1005=405+600
بار زنده متمرکز وارد به تکیه گاه ها: kg 251.25 =4÷1005
بار مرده:با توجه به ظرفیت آسانسور و در دسترس نبودن اطلاعات فنی لازم می توان بار مرده آسانسور کلیه متعلقات آن را برابر 1000کیلو گرم فرض نمود که طبق آیین نامه به علت دینامیکی بودن آن باید در ضریب 2 ضرب شود.
بار مرده محاسباتی آسانسور: kg 2000=1000×2
بار مرده موتور خانه آسانسور: kg891 =440×(1.35×1.5)
بار مرده کل: kg 2891 =891+2000
بار متمرکز وارد به تکیه گاهها :kg 722.75=4÷2891

حالا سوال من اینجاست که این بار زنده موتور خانه دقیقا کدوم قسمت مبحث 15 هستش و اعدادی که در اون ضرب شده از کجا اومده....
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  سوال در مورد نحوه بارگذاری کنسول peyman69 4 1,997 1395/06/06 09:34 ق.ظ
آخرین ارسال: akb
  سوال درموردترکیب بارگذاری eebbii 1 181 1395/04/23 05:36 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  سوال درباره علت انتخاب کردن جهت صلب سازه mostafa.ramezani 4 361 1394/09/21 04:20 ق.ظ
آخرین ارسال: mostafa.ramezani
  سوال: فرق بین قاب خمشی , ویژه ، متوسط و ساده یوسف ابراهیم پور 4 670 1394/08/25 08:38 ق.ظ
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور
  سوال درباره تعیین ضریب Ru در بارگزاری زلزله shahab47 1 623 1394/05/19 01:17 ق.ظ
آخرین ارسال: keiivan
  سوال در مورد ترکیبات بار گذاری قاعده 30-100 javadjbs 19 3,678 1394/03/31 12:18 ق.ظ
آخرین ارسال: ahmadiranshahi
  سوال در موردمحاسبه ممان اینرسی دوبل نبشی funeral 2 894 1394/03/29 11:28 ق.ظ
آخرین ارسال: funeral
  نحوه بارگذاری راه پله سازه های فولادی؟ علی خیرالهی 19 5,321 1394/03/06 12:50 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی Taha_212 12 4,483 1393/09/29 12:48 ب.ظ
آخرین ارسال: mehdipanahi
  سوال درمورد نحوه ی آنالیز و طراحی تیر یک سر گیردار alire 5 1,758 1393/08/28 08:33 ب.ظ
آخرین ارسال: Real_Madrid

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان