مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:زینب خوش کلام پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ در مورد Etabs مشاهده:16413 زمان:1395/10/29
دانلود حل تشریحی آزمون اجرا عمران شهریور 95 (دکتر تن زاده موسسه پوران پژوهش)
شروع کننده:فرشاد امن خانی آخرین ارسال توسط:nabarati پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ(مسائل نظام مهندسی) مشاهده:276 زمان:1395/10/29
تاپیک جامع تشریح انواع مصالح ساختمانی و مصالح نوین صنعت ساختمان
شروع کننده:کیوان بابایی آخرین ارسال توسط:nabarati پاسخ ها:14 سایر مشاهده:4840 زمان:1395/10/29
واجدین شرایط شرکت در آزمون
شروع کننده:REZAF آخرین ارسال توسط:زینب خوش کلام پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ(مسائل نظام مهندسی) مشاهده:51 زمان:1395/10/29
درخواست چك كردن پروژه بتني (فوري)
شروع کننده:patterenuslogic آخرین ارسال توسط:nabarati پاسخ ها:4 چک کردن پروژه Csi Sap شما مشاهده:1681 زمان:1395/10/28
مسجدی با معماری شگفت انگیز در قلب کلیسای جامع
شروع کننده:mahno0osh آخرین ارسال توسط:mahno0osh پاسخ ها:0 متفرقه مشاهده:23 زمان:1395/10/28
کمک در خصوص ترکیب بارهای پیشفرض در ETABS
شروع کننده:frankly آخرین ارسال توسط:behzad_breeder پاسخ ها:9 آموزش های مکمل Etabs مشاهده:1580 زمان:1395/10/28
راههای موفقیت در آزمون محاسبات نظام مهندسی
شروع کننده:آرش نقیبی آخرین ارسال توسط:sabzsaze پاسخ ها:18 پرسش و پاسخ(مسائل نظام مهندسی) مشاهده:31833 زمان:1395/10/28
کانال تلگرامی کنکور ارشد عمران پر از جزوات تخصصی به ویژه زبان تخصصی
شروع کننده:fateme_mpg_t آخرین ارسال توسط:fateme_mpg_t پاسخ ها:4 کنکور و ازمون های مختلف.... مشاهده:56 زمان:1395/10/28
راهنمایی در مورد سازه هشت طبقه
شروع کننده:sasan.ce آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ مشاهده:59 زمان:1395/10/28

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 33 رأی - میانگین امیتازات: 2.3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
1392/09/11 , 05:06 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/09/11 05:09 ب.ظ، توسط Taha_212.)
ارسال: #1
سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام دوستان

دارم یه بادبند دوبل نبش طراحی میکنم(پشت به پشت به هم متصلند) که در کنترل ترکیب تنش ها مربوط به بند ۱-۷-۱۰ و ۲-۷-۱-۱۰ از مبحث دهم به مشکل خوردم.
برای ارضای شرایط این بند ها به تنش های مجاز خمشی در هر دو راستا برای مقطع دوبل نبشی نیاز دارم.مبحث دهم رو بالا پایین کردم اما نتونستم در مورد تنش مجاز خمشی مقاطع ساخته شده از دو یا چند پروفیل(مانند دوبل نبشی و دوبل ناودانی) چیزی پیدا کنم....
آیا باید در اینگونه موارد برای حول محور قوی که در دوبل نبشی y است همان 0.6Fy را در نظر گرفت یا ضابطه ی خاصی داره که من نمیدونم؟حول محور ضعیف چی؟


پیشاپیش ممنون

کارشناس ارشد عمران - سازه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/12 , 02:04 ق.ظ
ارسال: #2
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام
از روابط بند 10-1-5-1 استفاده کنید

اکثر روابط کنترلی مقاطع ناودانی با مقاطع آی برابره

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/12 , 01:06 ب.ظ
ارسال: #3
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام
همیشه روابط تنش مجاز ناودانی همانند مقاطع I شکل نیست مثلا اگر برای مقطع ناودانی که نسبت به محور قوی خود تحت خمش قرار گیرند تنش مجاز آن از رابطه زیر محاسبهمی شود .

[تصویر:  n1.jpg]
تنش مجاز خمشی حول محور اصلی یعنی همان fbmajor :
برای مقاطع نورد شده ( تیرو ورقها ) که یک و یا چند محور تقارن دارند و مقطع ناودانی که درصفحه مار بر مرکز برش و موازی جان ناودانی بارگذاری می شوند و یا در برابر پیچش در محل نقطه اثر بار و تکیه گاه نگهداری شده باشند . از رابطه زیر محاسبه می شود .
الف : برای مقطع فشرده و دارای تکیه گاه جانبی ------» 0.66FY
ب : برای مقطع غیر فشرده و دارای تکیه گاه جانبی -------» 0.6FY
وهمچنین برای مقطع چه فشرده و چه غیر فشرده که فاقد شرایط اتکای جانبی هستند از روابط زیر کنترل می شوند :
[تصویر:  n2.jpg]

[تصویر:  n3.jpg]

تنش مجاز خمشی حول محور فرعی ( Fbminor محورضعیف )
برای مقاطع I شکل و تسمه ها ورقهای مستطیلی و همچنین نقاطع توپر از روابط زیر محاسبه می شود :

الف : مقطع فشرده -------» 0.75FY
فرمول بالا برای اعضایی که دو محور تقارن دارند همانند I , H و بالهای ان شرایط فشردگی را دارند و به صورت سراسری به جان وصلند و تحت خمش حول محور ضعیف قرار می گیرند قابل استفاده است .

ب : برای مقاطع غیر فشرده -------» 0.6FY

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/12 , 01:23 ب.ظ
ارسال: #4
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام
نمیشه به صورت قطع گفت همیشه رابطه ی اول به کار برده میشه
ولی اکثرا این رابطه به کار برده میشه
ضمن اینکه تمام روابطی که گفتید در بندی که گفتم کاملا تشریح شده

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/12 , 07:02 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/09/12 07:18 ب.ظ، توسط Taha_212.)
ارسال: #5
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام
ممنون دوستان.
ولی مقطع من ناودانی نیست. دوبل نبشی میباشد(2L) که بصورت پشت به پشت ( _ll_ ) با استفاده از لقمه هایی بین بالها دو بال به یکدیگر متصل شده اند که شبه مقطع T شده اند.
فرمول هایی که نوشتید هیچکدام مربوط به مقاطع دوبل نبشی نمیشه و فقط برای ناودانی و مقاطع I شکل است.

کارشناس ارشد عمران - سازه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/12 , 08:01 ب.ظ
ارسال: #6
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
فکر کنم همان 0.6 fy می باشد .

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/13 , 01:29 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/09/13 01:37 ب.ظ، توسط حمید فلاح منش.)
ارسال: #7
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام
باعرض پوزش به خاطر اشتباهی که کردم و متوجه منظور شما نشدم
فکر نمیکنم ازاین نوع بادبند بشه با اتصال گیردار انتظار رفتار خمشی داشت
ازین باد بند به نظرم فقط میشه رفتار کششی و فشاری داشت
البته آیین نامه گفته در صورتی که مقطع فشاری 1 محور تقارن داشته باشه بررسی کمانش خمشی پیچشی الزامیه
ولی باید به مراجع معتبر مراجعه کنید

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/13 , 01:51 ب.ظ
ارسال: #8
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
سلام
اتصالات بادبند ( از هرنوع و یا از هر مقطع ) به تیر و یا ستون به صورت مفصلی می باشد . دلیل هم این می باشد که بادبندها عموما عضو دونیرویی یعنی همان ( نیروی فشاری و کششی ) طرح می شود و لی می شود در صورتی که انتقال لنگر از بادبند نسبت به ستون بیشتر باشد می توان رفتارخمشی را حاکم دانست و گیرداری را طرح نمود.
معمول است که برای اتصالاتی که زیر 20 درصد انتقال لنگر دارند طرح مفصلی و در صورت 80 درصد طرح گیردار ( صلب ) باشد.

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/13 , 02:27 ب.ظ
ارسال: #9
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
(1392/09/13 01:29 ب.ظ)حمید فلاح منش نوشته شده توسط:  سلام
باعرض پوزش به خاطر اشتباهی که کردم و متوجه منظور شما نشدم
فکر نمیکنم ازاین نوع بادبند بشه با اتصال گیردار انتظار رفتار خمشی داشت
ازین باد بند به نظرم فقط میشه رفتار کششی و فشاری داشت
البته آیین نامه گفته در صورتی که مقطع فشاری 1 محور تقارن داشته باشه بررسی کمانش خمشی پیچشی الزامیه
ولی باید به مراجع معتبر مراجعه کنید

سلام
خواهش میکنم
منم فکر نمیکردم لنگر خمشی درونش ایجاد شود و احتمال میدادم اشکال از مدلسازیمه.ولی آنالیز چند سوله ی دیگر با سپ نشون داد که در تمام بادبند ها در مرکز بادبند مقدار قابل توجهی لنگر حول محور ضعیف (در مورد دوبل نبشی میشه لنگر درون صفحه ی بادبند) وجود داره،عجیب اینجاست که این مقدار لنگر در بسیاری از ترکیب بارها وجود دارد و ثابت است و ظاهرا مقدارشم به نیروی محوری موجود در بادبند بستگی نداره.

کارشناس ارشد عمران - سازه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/09/13 , 03:27 ب.ظ
ارسال: #10
RE: سوال : تنش مجاز خمشی برای بادبند دوبل نبشی
من قبلا این موردو کنترل کردم
تا به حال همچین موردی برنخوردم
فایلتونو میتونید آپلود کنید یا برای من بفرستید تا کنترل کنم

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  نحوه قرار گرفتن ورق تقویتی برای بادبند واگرا as1395 1 207 1395/07/29 12:44 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  سوال در مورد نحوه بارگذاری کنسول peyman69 4 2,063 1395/06/06 09:34 ق.ظ
آخرین ارسال: akb
  سوال درموردترکیب بارگذاری eebbii 1 212 1395/04/23 05:36 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  تیر ضعیف - ستون قوی در طراحی سازه های خمشی ویژه؟ multitask 19 7,080 1395/04/19 01:10 ب.ظ
آخرین ارسال: ساده دل
  کمک برای طراحی اتصالات خمشی ویژه سازه فولادی abs civil 1 363 1395/01/07 05:45 ب.ظ
آخرین ارسال: abs civil
  نحوه کنترل شرایط فشرده لرزه ای مقاطع دوبل آی شکل نورد شده چگونه است؟ HOMAN1974 0 249 1394/11/22 12:42 ق.ظ
آخرین ارسال: HOMAN1974
  کمک برای رسم دیاگرام تیر نامعین در بحث خمش با استفاده از این فرمول ها Mmoghimih 1 346 1394/10/06 04:24 ب.ظ
آخرین ارسال: Mmoghimih
  سوال درباره علت انتخاب کردن جهت صلب سازه mostafa.ramezani 4 399 1394/09/21 04:20 ق.ظ
آخرین ارسال: mostafa.ramezani
  چک کردن بادبند وستون mojy 0 417 1394/08/27 02:21 ب.ظ
آخرین ارسال: mojy
  سوال: فرق بین قاب خمشی , ویژه ، متوسط و ساده یوسف ابراهیم پور 4 742 1394/08/25 08:38 ق.ظ
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان