مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
مشکل در ستون گذاری اسانسور
شروع کننده:لودویش میس ون در روهه آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:62 زمان:1395/09/17
مشکل سورفیس در civil3d
شروع کننده:HAMID GOLPA آخرین ارسال توسط:miladvb پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ مشاهده:22 زمان:1395/09/16
خطوط جریان (فوریییییییییییییییییییی)
شروع کننده:sanam آخرین ارسال توسط:behnam1374 پاسخ ها:8 مکانیک خاک مشاهده:308 زمان:1395/09/16
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:Alek2Lek پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ مشاهده:3677 زمان:1395/09/15
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:لودویش میس ون در روهه پاسخ ها:27 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:612 زمان:1395/09/15
مشکل در کشیدن پلان فونداسیون
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:114 زمان:1395/09/15
زووم در اتوكد
شروع کننده:Shoranguz آخرین ارسال توسط:farshidp1 پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:66 زمان:1395/09/15
ارور کریتینگ در ایتبس
شروع کننده:kian_jahan آخرین ارسال توسط:kian_jahan پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ مشاهده:64 زمان:1395/09/14
پلان پی کنی
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:crywolf222 پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:68 زمان:1395/09/14
بار انفجار در آباکوس
شروع کننده:mehdi069 آخرین ارسال توسط:داریانی پاسخ ها:1 سایر مشاهده:1191 زمان:1395/09/13

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 16 رأی - میانگین امیتازات: 3.44
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال در مورد ترکیب بارها
1392/01/17 , 11:40 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/01/17 08:33 ب.ظ، توسط حمید فلاح منش.)
ارسال: #1
سوال در مورد ترکیب بارها
نحوه استفاده از ترکیب بارها در ایتبس واقعا گیج کننده هستش میخواستم بدون در چه شرایطی از ترکیب بارهای ایین نامه ابا در ایتبس استفاده میشه
اخه تمام اموزش هایی که مطالعه کردم از ترکیب بارهایی با ضرایب دبگه استفاده شده در صورتی کهایین نامه ابا دارای ضرایب کمتر هستش و در نتیجه مقاطع اقتصادی تر میشه دلیل استفاده از ضرایب بزرگتر چیه
و اینکه در ایین نامه ACI میشه از ترکیب بارهای ابا استفاده کرد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 12:05 ب.ظ
ارسال: #2
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
سلام
انتخاب ترکیب بار ها بستگی به طراح داره و اهمیت پروژه ولی در کل از 1 چارچوب خاصی بیرون نمیره
میشه از ایین نامه ACI با ترکیب بارهای خود ایین نامه استفاده کرد و هم میشه با ترکیب بارهای آبا
طراحی کرد
من خودم از ACI استفاده میکنم

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 12:11 ب.ظ
ارسال: #3
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
به دلیل شباهت هایی که آیین نامه بتن یا فلز با بعضی آیین نامه ها آمریکا دارد فرق زیادی وجود ندارد که از آیین نامه هایی که در کتابها استفاده شده است، استفاده کنیم
به قول استاد ما آیین نامه های آمریکا بر اساس آزمایش هایی که انجام می دهند یک سری ضریب کاهش مقاومت را پیشنهاد می دهند ولی آیین نامه ایران درصدی کمتر از آیین نامه هایی کشورهایی دیگر در نظر گرفته شده پس ما می توانیم از آیین نامه کشورهای دیگر استفاده نماییم و فرقی ندارد.
این ضرایب نقش کاهش بارها را دارند و هر کشوری به دلیل آزمایش ها و نتایج متفاوتی مه دارند ممکن است تغییری داشته باشند.
پس ما یا باید از آیین نامه آماده نرم افزار استفاده کنیم و یا آیین نامه ای از نرم افزار که شبیه آیین نامه ایران است را انتخاب کنیم و ترکیب بارهای ایران را در آنها قرار دهیم.

تشکر و اعتبار یادتون نره
به زودی آموزش نحوه ی انجام نقشه کشی
با اتوکد در سایت آموزش امید آغاز می شود
آموزش نحوه انجام پروژ راه سازی و بتن و فلز و نقشه کشی با اتوکد

مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 02:48 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/01/17 02:50 ب.ظ، توسط mr_next.)
ارسال: #4
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
پس ما میتونیم از ایین نامه aci با ترکیب بارهای ابا یعنی همون 1.25d + 1.5LL استفاده کنیم و مشکلی پیش نمیاد ؟ یعنی لازم نیست وقتی از ایین نامه aci استفاده میکنیم ترکیب بارها رو در عددی تقسیم کنیم مثلا یه جا دیدم زمانی که از ایین نامه کانادا استفاده شده بود ترکیب بارها رو به عدد 0.75 تقسیم کرده بودن تا ضرایب جدیدی به دست بیاد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 03:01 ب.ظ
ارسال: #5
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
(1392/01/17 02:48 ب.ظ)mr_next نوشته شده توسط:  پس ما میتونیم از ایین نامه aci با ترکیب بارهای ابا یعنی همون 1.25d + 1.5LL استفاده کنیم و مشکلی پیش نمیاد ؟ یعنی لازم نیست وقتی از ایین نامه aci استفاده میکنیم ترکیب بارها رو در عددی تقسیم کنیم مثلا یه جا دیدم زمانی که از ایین نامه کانادا استفاده شده بود ترکیب بارها رو به عدد 0.75 تقسیم کرده بودن تا ضرایب جدیدی به دست بیاد
سوال: آیا می توان از ترکیب بار حالات حدی برای روش تنش مجاز استفاده کرد؟ خیر ما به هیچ عنوان مجاز به ترکیب 2 آیین نامه نیستیم چون اساس هر روش با دیگری تفاوت دارد. اساس روش ACI به روش مقاومت می باشد ولی آبا به روش حدی نهایی می باشد.
برای طراحی اگر از آیین نامه ACI استفاده کنیم باید از ترکیب بار خود ACI استفاده کنیم.
برای طراحی به روش حدی که اساس آبا و مبحث نهم نیز هست می توان از آیین نامه کانادا CSA94 با ترکیب بارهای آبا یا مبحث نهم استفاده کنیم چون اساس هر2 آیین نامه یکی است.
اگر توضیحات اضافی در خصوص 2 روش طراحی مقاومت و حدی خواستین در خدمتم.
موفق باشید

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 03:10 ب.ظ
ارسال: #6
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
مهندس پس میشه گفت در حال حاظر استفاده از ACI اشتباهه؟

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 03:19 ب.ظ
ارسال: #7
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
(1392/01/17 02:48 ب.ظ)mr_next نوشته شده توسط:  پس ما میتونیم از ایین نامه aci با ترکیب بارهای ابا یعنی همون 1.25d + 1.5LL استفاده کنیم و مشکلی پیش نمیاد ؟ یعنی لازم نیست وقتی از ایین نامه aci استفاده میکنیم ترکیب بارها رو در عددی تقسیم کنیم مثلا یه جا دیدم زمانی که از ایین نامه کانادا استفاده شده بود ترکیب بارها رو به عدد 0.75 تقسیم کرده بودن تا ضرایب جدیدی به دست بیاد
خوب نمی توان از Aci استفاده نمود ولی آیین نامه ایران به خاطر اینکه شبیه آن است نتایج بدست آمده تا حدودی یکسان است این ضرایب هستند که متفاوت می باشند که در aci کمی نزدیکتر به حالت واقعی می باشند ولی در ایران خیلی محافظه کارانه است

تشکر و اعتبار یادتون نره
به زودی آموزش نحوه ی انجام نقشه کشی
با اتوکد در سایت آموزش امید آغاز می شود
آموزش نحوه انجام پروژ راه سازی و بتن و فلز و نقشه کشی با اتوکد

مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 04:00 ب.ظ
ارسال: #8
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
(1392/01/17 03:10 ب.ظ)حمید فلاح منش نوشته شده توسط:  مهندس پس میشه گفت در حال حاظر استفاده از ACI اشتباهه؟
اگر از ترکیب بارهای خود آیین نامه استفاده شود صحیح می باشد.

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 04:14 ب.ظ
ارسال: #9
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
(1392/01/17 03:19 ب.ظ)omid_rch نوشته شده توسط:  
(1392/01/17 02:48 ب.ظ)mr_next نوشته شده توسط:  پس ما میتونیم از ایین نامه aci با ترکیب بارهای ابا یعنی همون 1.25d + 1.5LL استفاده کنیم و مشکلی پیش نمیاد ؟ یعنی لازم نیست وقتی از ایین نامه aci استفاده میکنیم ترکیب بارها رو در عددی تقسیم کنیم مثلا یه جا دیدم زمانی که از ایین نامه کانادا استفاده شده بود ترکیب بارها رو به عدد 0.75 تقسیم کرده بودن تا ضرایب جدیدی به دست بیاد
خوب نمی توان از Aci استفاده نمود ولی آیین نامه ایران به خاطر اینکه شبیه آن است نتایج بدست آمده تا حدودی یکسان است این ضرایب هستند که متفاوت می باشند که در aci کمی نزدیکتر به حالت واقعی می باشند ولی در ایران خیلی محافظه کارانه است
1- آیین نامه ایران شبیه ACI نمی باشد بلکه شبیه آیین نامه کانادا است. در پاسخ قبلی دوستمون گفتم که اساس روش ACI بروش مقاومت است ولی آبا و کانادا بروش حدی نهایی.
2- چه کسی گفته که ACI به واقعیت نزدیکتر است و آبا محافظه کارانه است؟؟؟
یک توضیح کلی در مورد هر دو روش بدم تا تفاوت ها کاملا آشکار شود:
الف) روش مقاومت نهایی: حالت بارها (مرده، زنده، زلزله ...) در اعداد بزرگتر از واحد ضرب می شوند تا ترکیب بارها ایجاد شوند. در طراحی از مقاومت اسمی مصالح (بتن و فولاد) استفاده می شود و در انتها این مقاومت اسمی در ضرایب ایمنی که کوچکتر از واحد هستند ضرب می شوند. حال مقاوت کاهش یافته باید جوابگویی ترکیب بارها باشند.
ب) روش حدی نهایی: حالت بارها (مرده، زنده، زلزله ...) در اعداد بزرگتر از واحد ضرب می شوند تا ترکیب بارها ایجاد شوند. در طراحی از مقاومت کاهش یافته مصالح (مقاومت کاهش یافته بتن و فولاد) استفاده می شود و با این مصالح کاهش یافته باربری مقطع را محاسبه می کنند.حال مقاوت بدست آمده باید جوابگویی ترکیب بارها باشند.

پس به طور کلی روش حدی نهایی برتر از روش مقاومت می باشد چون هم در میزان بارها تغییرات احتمالی را لحاظ کرده و هم تغییرات احتمالی کاهش مقاومت مصالح بصرت جدا (بتن جدا و فولاد جدا) لحاظ نموده است که طرح نرمال تری را منتج می شود. در روش مقاومت تغییرات احتمالی بارها لحاظ شده اند ولی برای مقاومت بتن و فولاد از ضریب یکنواختی بنام ضریب کاهش مقاومت استفاده می شود که شاید صحیح نباشد.در ضمن خود ACI نیز به این نقص واقف می باشد و برای جبران این نقص مثلا برای ستونها از اعداد کاهش مقاومت مختلف استفاده می مکند تا طرح متعادل شود(کنترل فشار یا کنترل خمش).

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/01/17 , 04:20 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/01/17 04:24 ب.ظ، توسط mehdipanahi.)
ارسال: #10
RE: سورال در مورد ترکیب بارها
در ادامه توضیح قبلی که فراموش کردم بگم اینه که در مبحث نهم حدود 15 درصد از مقاومت فولاد و حدود 25-35 از مقاومت بتن کاسته می شود و دلیل اینکه کاهش مقاومت بتن بیشتر در نظر گرفته شده این است که میلگردها در کارخانه تولید می شوند و امکان کنترل کیفیت آن بیشتر از بتن میسر می باشد. در آخر اینکه برخی از محققین داخلی براین عقیده اند که با توجه به کیفیت بسیار پایین بتن تولیدی در کشور باید ضریب کاهش بیشتری به بتن اعمال نمود.

(شما این ضرایب کاهش 0.65 بتن و 0.85 فولاد روش حدی را با ضریب کاهش مقاومت یکنواخت روش ACI مقایسه کنید تا پی به طرح متعادلتر و واقعی تر روش حدی نهایی ببرید)

حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  ترکیب بار تشدید یافته narimani1989 10 4,000 1395/08/07 12:37 ق.ظ
آخرین ارسال: siamak_meybodi
  سوال در مورد بارگذاری تیر none sasan.ce 2 135 1395/08/03 05:04 ب.ظ
آخرین ارسال: sasan.ce
  مدل کردن یا نکردن خرپشته (سوال اینست) حمید فلاح منش 57 15,082 1395/06/26 10:16 ق.ظ
آخرین ارسال: HOMAN1974
  کمک در مورد پروژه سازه بتن ارمه peyman_m1992 267 41,120 1395/06/05 10:07 ق.ظ
آخرین ارسال: fry
  سوال در مورد پروژه فولاد مبتدی 0 151 1395/05/16 11:04 ق.ظ
آخرین ارسال: مبتدی
Question سوال: تیر بتنی و جهت تیرچه در محل دیوار برشی One 3 222 1395/04/25 01:50 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  اشکال در نمایش ترکیب بارها در etabs2015 One 1 185 1395/04/04 12:25 ق.ظ
آخرین ارسال: hhn1370
  ترکیب بار تیرهای کامپوزیت hajix8867 1 226 1395/03/28 04:52 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  ترکیب بار در صورت وجود دیوار حائل hajix8867 2 529 1395/03/01 08:40 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  سوال ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ سر به هوا 1 228 1395/02/05 01:22 ب.ظ
آخرین ارسال: سر به هوا

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان