امتیاز موضوع:
  • 34 رأی - میانگین امتیازات: 2.56
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال در مورد تنظیمات طراحی در ETABS ؟
#1
باسلام داشتم جزوه اقای فرشاد رو نگاه میکردم به این تنظیمات برخوردم که برای سازه های فولادی هست
میشه بگید این اعداد در قسمت 4 بنده از بالا عدد 1.05 برای تنش هست را میدهم و پایین ان عدد 1 و در قسمت 3 چرا zone4 را انتخاب کرده است zone چی هست من نمیدونم لطفا توضیح دهید
با تشکر


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#2
منظور از Zone نوع منطقه زلزله خیز میباشد که این ایتم در ایین نامه UBC موجود میباشد. این مقدار از صفر تا چهار مشخص شده است.اگر مقدار صفر را وارد کنید هیچ کنترل لرزه ای انجام نمی شود.مثلا برنامه در حالت UBC برای مقدارهای 3 و 4 ضوابط لرزه ای سیستم های زیر را کنترل میکند: قاب خمشی معمولی (OMF) و قاب خمشی ویژه (SMRF) وقاب مهار بندی شده هم محور (CBF).موفق باشید.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#3
منظور از گزینه Maximum Auto Iteration تعیین دفعات تکرار چرخه تحلیل-طراحی میباشد.Stress Ratio Limit هم نسبت تنش مجازی هست که ما برای نرم افزار تعریف میکنیم.که اگر تنش موجود از مقداری که تعریف کردیم کوچکتر بود ان مقطع قابل قبول اگر نه غیر قابل قبول.حال برای انکه نتایج محافظه کارانه باشد 1.05 را بعضی محاسبان وارد میکنند.بعضی از محاسبان دیگر هم 0.99 که به نظر من همان مقدار 1 خوب و منطقی هست.موفق باشید.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#4
با سلام خدمت مهندسین عزیز.
سوالی دارم >>>>

در شکل پیوست زیر واسه سقف های کامپوزیت در تب Bracing توی قسمت Unbraced L22 طول مهار نشده فشاری مقداری که خواسته باشیم وارد کنیم میشه همون فاصله قالبهای چوبی زیر تیر هست منظور میباشد یا نه؟؟؟؟؟

با تشکر.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#5
باسلام

در برگه مهاربندی دو نوع داریم :

Bracing : طول مهار نشده بال فشاری تیر در زمان بارگذاری نهایی

Bracing(C : طوا مهار شنده بال تیر در زمان ساخت ( توسط قالب بتن )

برای تعمیم بیشتر پارامترهای طراحی تیر مرکب به لینک زیر مراجعه کنید :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...B%8C%D8%AA

پاینده باشید




پاسخ
#6
با تشکر از شما مهندس.
توی تاپیکی که عنوان کردین و فایل مربوطه رو مطالعه کردم .

Bracing(C : طول مهار نشده بال تیر در زمان ساخت >>>>میشه توی قسمت Unbraced L22 مقداری که خواسته باشیم وارد کنیم میشه همون فاصله قالبهای چوبی زیر تیر هست منظور میباشد درسته؟
پاسخ
#7
در بالا عنوان نمودم ، می توانید این مقدار را دستی وارد نمایید به فرض عدد 0.3 یعنی اینکه در زمان ساخت تیر در فاصله 0.3 مهار شده است توسط قالب بتن . ( فاصله مورد نظر از قالب بتن برای بال فوقانی تیر که عموما فشاری می باشد مهار ایجاد کرده باشد )
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
Lightbulb سوال دربارهی آیین نامه حسینی11 3 159 1398/11/7 ، 01:22 صبح
آخرین ارسال: حسینی11
  پرسش و پاسخ در مورد ایتبس roza12341234 3 406 1398/10/24 ، 09:38 صبح
آخرین ارسال: m.heidarii
  مشکل در عدم اعمال تنظیمات علی خیرالهی 11 3,823 1398/10/19 ، 10:47 صبح
آخرین ارسال: saeed aflaki
  مشکل run در نسخه 17 etabs mahdi_gordan 1 126 1398/10/10 ، 03:54 عصر
آخرین ارسال: sd70
  تنظیمات سیستم دوگانه قاب خمشی متوسط+مهاربند واگرا در etabs hoseinasgary 16 15,365 1398/10/9 ، 10:52 صبح
آخرین ارسال: iraqiranbiz
Question مشکل در Run و پس از Run در ETABS enerzhi 53 23,316 1398/10/8 ، 01:32 عصر
آخرین ارسال: mahdi_gordan
  مشکل run در نسخه 17 etabs mahdi_gordan 0 47 1398/10/8 ، 01:19 عصر
آخرین ارسال: mahdi_gordan
  راهنمایی در مورد اعمال ضریب ترک خوردگی ستون M-CIVIL 7 5,221 1398/9/19 ، 03:28 عصر
آخرین ارسال: mahdi hatami
  مدل کردن یا نکردن خرپشته (سوال اینست) حمید فلاح منش 59 23,508 1398/8/6 ، 11:03 عصر
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور
  اثر توزیع نامتعادل نیروهای مهاربند کششی وفشاری ناشی از زلزله جهت طراحی تیر miranpour 1 330 1398/4/31 ، 05:03 عصر
آخرین ارسال: sd70

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان