امتیاز موضوع:
  • 27 رأی - میانگین امتیازات: 2.81
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
سوال در مورد طراحی بادبند
#1
با سلام و خسته نباشین
وقتی ما برای طراحی سازه فلزی از AUTO SELECT LIST استفاده می کنیم تو بادبند ها موقع عملیات طراحی توسط ایتبس برخی مواقع شاخه ای از یه بادبند را یه نوع UNP می ده (مثلا 2UNP80)و شاخه دیگه رو یه UNP با یه نمره دیگه( مثلا 2UNP 100( ایا در این مواقع ما باید انها را تیپ کنیم یا همون جوری رو نقشه ها ببریم؟

یه سوال دیگه
وقتی بادبند ها رو تو section design درست می کنیم ایا فاصله دو UNP رو فاصله 1 سانت بگذاریم و کافیه یا لقمه رو هم بکشیم؟ ممنون میشم اگه نکته خاصی در این مورد می دونین بگین
پاسخ
#2
با سلام

- در یک دهانه بادبندی سایز مقطع بادبند نباید متفاوت باشد اما در ارتفاع اشکالی ندارد می توانید تغییراتی ایجاد نمایید .

- لقمه ها مدل نمی شوند و فقط مدلسازی دوبل ناودانی یا نبشی را داشه باشید فاصله هم رابطه مستقیم با نمره ناودانی یا نبشی دارد .

پاینده باشید
پاسخ
#3
سلام
بله باید تیپ بشه
در مورد لقمه هم نباید مدل بشه
پاسخ
#4
با سلام و خسته نباشین
در سازه فلزی که در حال طراحی ان هستم موقع انجام عملیات طراحی تیر هایی که کنار بادبند ها هستند قرمز نشان داده می شوند یعنی با وجود این که تو P-M raito colors and valus مقادیر تنش برای این تیر ها خیلی کم نشان داده میشه اما همچنان رنگ این تیر ها قرمز هستش و هرچه مقطع تیر را افزایش میدم درصد تنش کمتر ولی تیر هم چنان قرمز هستش به نظرتون این به چه علت هستش؟
پاسخ
#5
با سلام

ملاک فقط مقدار تنش بیشتر از 1 برای تفکیک رنگ ( قرمز شدن مقطع ) برای یک عامل نمی باشد عوامل دیگر همانند مقادیر نسبت تنش خیز ، نسب تنشهای برشی ، نسبت تنش ناشی از اندرکنشهای محوری و خمشی دخیل هستند .

با کلیک راست کردن برروی عضو می توانید مشاهده نمایید کدام مورد پاسخگو برای مقطع نیست .

پاینده باشید
پاسخ
#6
با سلام
در مورد تیر هایی از سازم که هرچه مقدار سطح مقطعشون رو افزایش میدم ولی رنگشون تغییر نمیکنه وقرمز هستند
من بعد کلی جستجو به این رسیدم که
در تیر هایی که به طور درست طراحی شدن مقدار unbracrd lengh raito(major تقریبا برابر 0.952 هستش و از جزئیات فهمیدم که m33 این تیر ها تقریبا برابر 6000 هستش
اما اما برای تیر هایی که با وجود افزایش سطح مقطعشون قرمز هستن مقدار unbracrd lengh raito(major برای این تیر ها 0.477 نشون می ده و از جزئیات مقدار m33 برای این تیر ها تقریبا --1800 (منفی1800) نشون میده واز همه مهم تر
وقتی به p-m colors shears raito values (گزینه دوم) می رم برای تیر هایی که قرمز هشتس اعدادی تقریبا 10 برابر تیر های معمولی عدد نشون میدن
با تشکر از زحماتتون در این مدت
ممکن است بگین تو این تیر ها که در همشون تقریبا هر جایی کنار باد بند های واگرای V شکل هستن این اتفاق براشون افتاده به چه دلیل است؟

بدلیل این که بیشر طالب دونستن اشتباهم هستم تا درست شدن پروژم ممکن است بگین کلا به چه دلیل تو سازم این خطا ها اتفاق افتاده ؟
پاسخ
#7
کسی از دوستان در مورد سوالی که پرسیدم چیزی نمدونه
ممنون میشم راهنماییم کنین
پاسخ
#8
ب*****

عوامل زیادی دخیل هستند ، اما به تنظیمات شما هم مرتبط است اگر از آیین نامه ubc 97 استفاده می کنید تیرها محل بادبند و خود بادبندها باید به مشخصه اصلی برحسب شکل پذیری تنظیم شوند .

- تغییر جهت تیرریزی خلاف جهت پخش بار نسبت به تیر پیوند ، استفاده از مقطع تک بریا تیر پیوند با ورق مناسبتر است .

پاینده باشید

پاسخ
#9
با سلام و خسته نباشین
اقای بابایی عزیز در مورد قرمز شدن تیر های کنار بادبند ها من به نتیجه ای رسیدم خواستم ببینم درست میگم یا نه:::
چون من بادبند ها مو برای انجام عملیات طراحی به صورت auto selet list داده بودم اون ها رو برام خیلی بزرگ در اورده بود به صوری که برای طبقه اخر دو تا یو ان پی 160 و در طبقه اول به دو تا یو ان پی 200 می رسید و از طرفی چون بادبند هام شورن و برون محور بودند به خاطر این و داشتن سطح مقطح زیادشون به تیر های متصل شده فشار اورده و مانع حرکت اون ها شده و نوعی تنش برشی در تیر ها به وجود ارده بودند (حتی وقتی بادبند ها رو به صورت ضربدری در اوردم یا برداشتم تیر ها م جواب دادند.)
وقتی بادبند ها رو خودم ابعاد دادم ( از دو تا یو ان پی 80 تا در طبقه اول که به دو تا یو ان پی 120 رسوندم) بادبند های شورن در محل اتصال به وسط تیر ها کمتر فشار داده و در نتیجه تیر هام درست شدن

هم چنین در طبقه بیس در جهتی که باد بند ها ی شورن بودند من اتصال ستون ها به پی رو خمشی حساب کرده بودم و برای جهت دیگه مفصلی حساب کرده بودم در حالی که در دو جهت اتصال ستون ها به پی باید مفصلی متصل می کردم

ایا این دلایل دلایل درستی هستن برای قرمز شدن تیر های کنار بادبند ؟
پاسخ
#10
با سلام

- هر چه مقدار سختی مقاطع یا سایز بیشتر باشد به موازات آن تمرکز نیروی زلزله در آن بیشتر است . این نیرو انتقال خواهد داشت .

- مدلسازی باید مطابق با هویت سازه باشد . و هرگونه مدلسازی و طراحی باشد مطابقت دقیق با اجرا داشته باشد چه بسا با گیردار مدلسازی کردن ازدیاد نامعینی به سازهخواهد شد که باعث افزایش شکل پذیری سازه خواهد شد.

اما صحیح این است که به فرض در جهت x قاب خمشی و در جهت y مهاربندی باشد اینطور عمل نمود (درجات ازادی انتقالی TX,TY.TZ و درجه آزادی چرخشی RY را تیک دار نمود )

پاینده باشید
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  غیر فعال کردن طراحی لرزه ای در ایتبس 2015 narjes90 3 389 1396/2/24 ، 10:11 صبح
آخرین ارسال: admin
  سوال درباره اجزا محدود etabs shantash 1 259 1396/2/8 ، 01:29 صبح
آخرین ارسال: shantash
  کمک در مورد پروژه سازه بتن ارمه peyman_m1992 268 46,459 1395/12/9 ، 02:14 عصر
آخرین ارسال: pari32184
  راهنمایی فوری در رابطه با طراحی دستی بر اساس آنالیز ایتبس cuptalweb 1 334 1395/11/27 ، 11:10 عصر
آخرین ارسال: sajad222
  سوال برای چک کردن سازه در etabs 2016 7mycivil 0 323 1395/11/17 ، 07:04 عصر
آخرین ارسال: 7mycivil
Question سوال: تفاوت گزینه های displacements hirad.gr 0 275 1395/11/13 ، 03:51 صبح
آخرین ارسال: hirad.gr
  سوال در مورد بارگذاری تیر none sasan.ce 8 746 1395/11/4 ، 05:16 عصر
آخرین ارسال: علی بهنیا
  پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده فرشاد امن خانی 14 18,363 1395/10/29 ، 06:44 عصر
آخرین ارسال: زینب خوش کلام
  طراحی دستی ستون ها امین سمسار 0 371 1395/10/26 ، 10:11 صبح
آخرین ارسال: امین سمسار
  علت تغییر نیروهابعداز طراحی مجدد در فایل 30% بتنی hamidreza lord 1 492 1395/9/27 ، 10:17 عصر
آخرین ارسال: civil92

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان