امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 2.5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی دستی تیر
#1
سلام ؛
میخوام تیر بتنی طراحی کنم با ترکیب بار D+1.2L+1.2E
مقادیر لنگر و برش و نیرو محوری حاصل از تحلیل پرتال و یک دهم دهانه هم ایناست
M+=1204
M-=677.2
V=1505
نتایج تحلیل پرتال
M=5490.9
V=2196.3
حالا با این ترکیب بار مقادیر M+؛M-؛Vماکزیمم چی میشه؟
لطفا محاسبات رو بهم بگید؟
پاسخ
#2
(1394/4/25 ، 07:21 عصر)فروزان نوشته است: سلام ؛
میخوام تیر بتنی طراحی کنم با ترکیب بار D+1.2L+1.2E
مقادیر لنگر و برش و نیرو محوری حاصل از تحلیل پرتال و یک دهم دهانه هم ایناست
M+=1204
M-=677.2
V=1505
نتایج تحلیل پرتال
M=5490.9
V=2196.3
حالا با این ترکیب بار مقادیر M+؛M-؛Vماکزیمم چی میشه؟
لطفا محاسبات رو بهم بگید؟
با سلام

مقادیر حداکثر لنگرهای خمشی مثبت ومنفی ولنگر برشی از ترکیب بار بحرانی بدست می اید

برای محاسبات تیر از نتایج تحلیل یکدهم دهانه برای جمع بارهای ثقلی مرده وزنده وبرای بارهای جانبی ازجواب تحلیل پرتالبرای تیر، استفاده می شود. و نتایج حاصل با هم جمع بسته می شود.برای محاسبات ستونها مقدار با محوری p هم مورد نیاز است و نتایج تحلیل پرتال کافی است
وکاربرد سه لنگراولی مذکور در بالا (V,+M,-M,)برای محاسبه آرماتور مصرفی خمشی وبرشی تیرها ناشی از بارهای ثقلی به شرح ذیل می باشد.
برای محاسبه سطح مقطع کل میلگردهای طولی(AS)طبق فرمول ذیربط ،نیاز به مقدار Muمی باشدحال اگر هدف محاسبه سطح مقطع میلگرد های تکیه گاه باشد به جای
Muاز-Mاستفاده می شودوبرای محاسبه سطح مقطع میلگرد وسط تیر به جای Mu از+Mاستفاده می شود
برای محاسبه سطح مقطع خاموت هم از رابطه Av/Sکه تابعی از Vu هست استفاده می شود.در مثال شما مقدار Vu برابر Vمی باشد. دولنگر حاصل از اثرتحلیل پرتال در تیر(M,V)نیز در روابط بالا قرار گرفته وسطح مقطع حاصل از آنها ،سهم بارهای جانبی هستند که به جوابهای ناشی از بارثقلی ،اضافه می شوند.
در فایلهای پیوست روتین محاسبات آرماتور های تیروابسته به لنگرهای ناشی از بارهای ثقلی نشان داده شده است. من تک تک فرمولها را با دقت دنبال نکرده ام واز خطاهای فرمولی این دوفایل مطلع نیستم ولی کلیت کار درست است برای لنگرهای ناشی از بارهای جانبی هم از همان فرمولها استفاده می شود.


درخصوص محاسبات ستون هم ابتدا با داده های M,V,Pتحلیل پرتال که اثر بارهای جانبی نظیر زلزله وباد در ستون هستند ،سطح مقطع لازم برای آرماتورهای طولی وخاموتهای ستون را محاسبه می کنیم.سپس بارمحوری ناشی ازبارهای ثقلی تحلیل یک دهم در ستون را هم در نظرگرفته واثر ناشی از آنرا نیز به نتایج قبلی اضافه می کنیم.




فایل‌(های) پیوست شده
.rar   tir.rar (اندازه: 3.46 MB / تعداد دفعات دریافت: 125)
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سئوال در مورد طراحی تیرچه بتنی علی بهنیا 1 118 1396/6/1 ، 10:03 عصر
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  فرمول صلبیت خمشی در طراحی دال مشبک sinaclub 0 207 1396/3/16 ، 12:45 عصر
آخرین ارسال: sinaclub
  آیین نامه طراحی دینامیکی در سازه های بتنی؟ eftekhary2010 3 2,316 1395/6/7 ، 07:49 عصر
آخرین ارسال: nana444
  شروع طراحی از ابتدا mmostafa 0 476 1395/4/3 ، 12:51 صبح
آخرین ارسال: mmostafa
  آیین نامه طراحی در ایتبس behnm 6 952 1395/3/28 ، 04:41 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  طراحی دستی ستون CivilS 0 758 1395/3/12 ، 10:39 صبح
آخرین ارسال: CivilS
  مشکل در طراحی ساختمان بتنی rahatanha 7 848 1395/2/29 ، 03:24 عصر
آخرین ارسال: rahatanha
  طراحی سازه بتنی نامنظم zaryam 0 563 1395/2/26 ، 11:01 عصر
آخرین ارسال: zaryam
  نحوه طراحی collector دیوار برشی mohammad13701210 1 1,383 1395/1/6 ، 12:15 عصر
آخرین ارسال: roshangar
Question طراحی لرزه ای قاب بتنی bdsafa 0 628 1394/11/13 ، 01:33 صبح
آخرین ارسال: bdsafa

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان