امتیاز موضوع:
  • 26 رأی - میانگین امتیازات: 2.69
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طریقه کنترل دریفت
#1
سلام. تو ایتبس چطور دریفت رو باید کنترل کرد؟ جابه جایی موجود رو چطور باید بدست آورد؟
پاسخ
#2
نکته مهم در این مورد این است که باید جابه جایی مراکز جرم طبقات نسبت به هم کنترل شود و نه حداکثر تغییرمکان طبقه.
از فایل پیوست که قسمتی از جزوه بنده می باشد کمک بگیرید.


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   Drift.zip (اندازه: 289.24 KB / تعداد دفعات دریافت: 626)
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
پاسخ
#3
سلام
برای سازه های فولادی طبق روشی که مخندس پناهی فرمودن عمل کنید
برای سازه های بتنی ابتدا ضرایب اصلاح ممان اینرسیو 1.5 برابر کنید
با استفاده از زمان تناوب های تحلیلی برای هرجهت ضزیب زلزله جدید بدست بیاری
سازرو با ضریب زلزله جدید و ضرایب ممان اینرسیه اولیه تحلیل کنید و طبق روش بالا
دریفت بدست میاد
پاسخ
#4
بزار منم یه جور دیگه بگم

کلا ما دو نوع سازه داریم سازه ی فلزی و بتنی

توی سازه ی فلزی برنامه حداکثر دریفت ساختمون رو میده ولی ما حداکثر مقدار دریفت مرکز جرم ساختمون رو میخوایم که اگر مقدار دریفت برنامه از حد مجاز کمتر باشه در اون صورت مقدار دریفت آیین نامه ی ایران(دریفت مرکز جرم) هم رعایت شده


در سازه ی بتنی به دلیل اختلاف توی آیین نامه ی ایران و نتایج برنامه ما باید ضرایبی رو به نتایج دریفت برنامه وارد کنیم تا مقدار دریفت مجاز طبق آیین نامه ی ایران بدست بیاد/
فروش مجموعه نرم افزار های مهندسی عمران+ فیلمهای آموزش عمرانی + آرشیو کل سایت https://goo.gl/80OzPv
آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در (Safe) https://goo.gl/20kasW
فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) https://goo.gl/TlWlvw
دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) https://goo.gl/NRuR94
دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) https://goo.gl/GsLsyv
پاسخ
#5
(1392/2/19 ، 08:23 عصر)mehdipanahi نوشته است: نکته مهم در این مورد این است که باید جابه جایی مراکز جرم طبقات نسبت به هم کنترل شود و نه حداکثر تغییرمکان طبقه.
از فایل پیوست که قسمتی از جزوه بنده می باشد کمک بگیرید.

میشه بفرمائید چه بار هایی و ترکیب بارهایی رو باید انتخاب کنم. ترکیب بارهای من طبق آئین نامه UBC97 هست؟
پاسخ
#6
برای کنترل دریفت باید از حالت بارهای زلززله برای جهت مورد نظر استفاده کنیم(نبایستی از ترکیب بار استفاده شود) فرضا برای جهت X سه حالت بار EX و ENX و ENY داریم که در اینصورت باید هر 3 حالت کنترل شود و بحرانی ترین نتیجه ملاک خواهد بود.
موفق باشید.
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
پاسخ
#7
فایل پیوست در ادامه فایل قبلی است که مفید می باشد.


فایل‌(های) پیوست شده
.pdf   Drift.pdf (اندازه: 376.56 KB / تعداد دفعات دریافت: 1,076)
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
پاسخ
#8
(1392/2/20 ، 02:49 صبح)mehdipanahi نوشته است: برای کنترل دریفت باید از حالت بارهای زلززله برای جهت مورد نظر استفاده کنیم(نبایستی از ترکیب بار استفاده شود) فرضا برای جهت X سه حالت بار EX و ENX و ENY داریم که در اینصورت باید هر 3 حالت کنترل شود و بحرانی ترین نتیجه ملاک خواهد بود.
موفق باشید.

برای اینکه فرمودید باید هر سه حالت کنترل شود من نگاه کردم اعداد یکی بودند و فرقی نمیکرد
تصویرش
   

برای تغیر مکان نسبی باید UY طبقه بام رو از طبقه 2 کم کنم و بعد با مقدار مجاز کنترل کنم؟
پاسخ
#9
سلام به همه. من در یک راستا قاب خمشی هست و در راستای دیگه بادبندی
در راستای بادبندی دریف ارضا شده اما در راستای خمشی خیلی بیشتره
از قسمت محدود کردن تغییر شکل هم رفتم و محدود کردم اما تو سایز مقاطع و دریفت تاثیری نداشت
میشه راهنمایی کنید؟
پاسخ
#10
(1392/2/20 ، 11:52 صبح)sloumoup نوشته است:
(1392/2/20 ، 02:49 صبح)mehdipanahi نوشته است: برای کنترل دریفت باید از حالت بارهای زلززله برای جهت مورد نظر استفاده کنیم(نبایستی از ترکیب بار استفاده شود) فرضا برای جهت X سه حالت بار EX و ENX و ENY داریم که در اینصورت باید هر 3 حالت کنترل شود و بحرانی ترین نتیجه ملاک خواهد بود.
موفق باشید.

برای اینکه فرمودید باید هر سه حالت کنترل شود من نگاه کردم اعداد یکی بودند و فرقی نمیکرد
تصویرش


برای تغیر مکان نسبی باید UY طبقه بام رو از طبقه 2 کم کنم و بعد با مقدار مجاز کنترل کنم؟

چیزی که بنده عرض کردم حالت کلی بود و باید کنترل شود. در این سازه شما بنده پیشنهاد می کنم یک بار دیگر در تعریف حالت بارهای زلزله، آنها را کنترل کنید به خصوص برای خروج از مرکزیت آنها. چون به ندرت همچین نتایجی اتفاق بیفتد که هر سه حالت بار نتایج یکسانی داشته باشد مگر در مواقع که در تعریف بار زلزله به درستی عمل نکنیم و در خروج از مرکزیت، 5درصد مثبت و منفی را لحاظ نکنیم.
برای کنترل طبقه بام بله، تغییر مکان طبقه بام منهای تغییر مکان طبقه زیرین آن.
حضرت محمد (صلي الله عليه و آله) : بدانید کسی که نمی داند نباید از آموختن شرم کند که قیمت هرکس بقدر معلومات اوست.
امام علی (ع) : برای هر چیزی زکاتی است و زکات علم نشر آن می باشد.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  ورژن مورد قبول Etabs در واحد کنترل نظام مهندسی تهران amir2701 0 67 1397/4/19 ، 01:05 صبح
آخرین ارسال: amir2701
  کنترل در ایتبس faromi 9 2,645 1396/10/9 ، 09:09 عصر
آخرین ارسال: sabzsaze
  نحوه کنترل طبقه نرم ؛ ضعیف در ETABS admin 21 12,240 1396/10/9 ، 09:02 عصر
آخرین ارسال: sabzsaze
  نحوه اعمال ضریب 85 تا 90 درصدی تحلیل طیفی به استاتیکی در دریفت چگونه است؟ HOMAN1974 7 1,070 1396/1/2 ، 06:50 عصر
آخرین ارسال: ezal22020
  نحوه کنترل تغییر مکان جانبی نسبی طبقات masud.mollayi 15 8,952 1395/7/25 ، 12:41 عصر
آخرین ارسال: vahid_di
  کنترل دریفت سازه فولادی mohsen6176 4 1,016 1395/4/28 ، 04:45 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  کنترل نامنظمی پیچشی : سر به هوا 0 670 1395/1/26 ، 12:59 عصر
آخرین ارسال: سر به هوا
  کنترل دریفت سازه younesshamsi 0 800 1394/12/10 ، 05:05 عصر
آخرین ارسال: younesshamsi
  نحوه کنترل 25 درصد در سیستم دوگانه دیوار برشی ؟ Hooman1974 3 1,348 1394/9/4 ، 11:59 صبح
آخرین ارسال: rantamental
  ضریب مقطع ترک نخورده در کنترل اجزای مرزی دیوار چند است؟ Hooman1974 5 1,085 1394/9/3 ، 10:37 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان