امتیاز موضوع:
  • 11 رأی - میانگین امتیازات: 2.82
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عمليات اجرايي فاز دوم پروژه قزوين-الموت-تنكابن به زودي آغاز مي‌شود
#1
به گزارش گروه اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پايگاه اطلاع رساني وزارت راه وشهرسازي، سيد قاسم بي نياز اظهار داشت: فاز دوم پروژه قزوين-الموت-تنكابن از روستاي شهرك تا حدفاصل روستاي جورهلوان و جير سربالان به طول 52 كيلومتر احداث مي‌شود و ادامه آن تا كمربندي تنكابن به صورت بهسازي راه موجود ادامه مي يابد.

وي افزود: هزينه اجراي فاز دوم پروژه قزوين-الموت-تنكابن 411 ميليارد تومان است كه مقرر شده است در زمان سه سال توسط قرارگاه خاتم‌الانبياء اجرا شود. وزارت راه وشهرسازي هزينه اجراي پروژه را از محل فروش سهام شركت‌هاي دولتي قابل واگذاري، تامين خواهد كرد.

مدير كل روابط عمومي وزارت راه وشهرسازي تصريح كرد: فاصله قزوين تا تنكابن از طريق پروژه مذكور به طول 148 كيلومتر است كه 93 كيلومتر آن در استان قزوين و 55 كيلومتر در استان مازندران واقع شده است. اين در حالي است كه مسافت فعلي قزوين تا تنكابن 330 كيلومتر است كه با احداث پروژه راه اصلي قزوين-الموت-تنكابن طول مسير 182 كيلومتر كاهش مي يابد.

وي بيان داشت: پيشنهاد احداث پروژه راه اصلي قزوين-الموت-تنكابن در سفر مقام معظم رهبري در سال 1382 مطرح و مورد تصويب معظم‌له قرار گرفت و با اعلام موافقتنامه طرح در سال 1385، عمليات اجرايي فاز نخست پروژه از قزوين تا روستاي شهرك الموت به طول 62 كيلومتر آغاز شد و هم اكنون 60 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

بي نياز يادآور شد: احداث اين پروژه در حمل ونقل مواد اوليه، نيروي انساني و محصولات كشاورزي براي منطقه كه داراي ظرفيت بالاي در كشاورزي، صنعت و گردشگري دارند نقش بسزايي خواهد داشت و با توجه به اينكه منطقه الموت با داشتن بيش از 90 روستا از داشتن راه اصلي مناسب برخوردار نيست با احداث محور فوق مشكل منطقه الموت نيز مرتفع مي‌شود.

وي بيان كرد: با احداث پروژه قزوين-الموت-تنكابن ترافيك استان‌هاي غرب، شمال‌غرب و مركزي كشور از طريق اين جاده به شهرهاي شمالي كشور توزيع شده است و علاوه بر توزيع ترافيك كاهش چشمگيري در زمان مصرف سوخت در پي خواهد داشت.

مدير كل روابط عمومي وزارت راه و شهرسازي تاكيد كرد: پروژه قزوين-الموت-تنكابن موجب كاهش 182 كيلومتر مسير موجود مي‌شود كه كاهش مصرف چهار ميليون و 800 هزار ليتر سوخت در سال را در پي دارد.

وي افزود: فاز دوم پروژه قزوين-الموت-تنكابن به طول 52 كيلومتر است كه 21 كيلومتر آن در استان مازندران و 31 كيلومتر آن در استان قزوين است.

اين مقام مسئول اعلام كرد: اين پروژه داراي 26 دستگاه تونل است كه طولاني‌ترين آن 4300 متر طول دارد و عرض پيش بيني شده در اين پروژه 11 متر است.

بي نياز در پايان بيان داشت: احداث راه‌هاي جديد و متعادل نمودن ترافيك و توزيع سفرها به شهرهاي شمالي در نقاط مختلف ضروري به نظر مي رسد و از آنجا كه حد فاصل جاده چالوس تا جاده قزوين-رشت محوري براي رسيدن به شهرهاي شمالي وجود ندارد، مطالعات انجام شده نشان داد جاده قزوين-الموت-تنكابن گزينه مناسب براي اتصال به شهرهاي شمالي است.


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  آغاز تدوین الزامات ترافیکی ساختمان siamak_meybodi 0 518 1394/4/21 ، 01:51 عصر
آخرین ارسال: siamak_meybodi
  شهرداری دبی اجرای پروژ شهر علاء الدین را آغاز می‌کند keiivan 1 1,005 1393/8/29 ، 08:15 عصر
آخرین ارسال: Mohammad Omar
  آغاز احداث بلندترین آسمانخراش جهان از ماه آینده keiivan 2 1,022 1392/3/5 ، 01:21 صبح
آخرین ارسال: keiivan
  عمليات بهسازي بيش از 146 هزار واحد مسكوني در روستاهاي كشور keiivan 0 510 1392/1/23 ، 07:27 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  آغاز عملیات اجرایی بلندترین سد دو قوسی جهان در لرستان keiivan 0 511 1392/1/8 ، 01:29 عصر
آخرین ارسال: keiivan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان