امتیاز موضوع:
  • 51 رأی - میانگین امتیازات: 2.73
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
عکس پی یک ساختمان
#1
با سلام و تبریک سال نو
به نظرم اولین پست امسال من باشم :)
خواستم نظرتون را راجع به پی این ساختمان بدانم
پی از چه نوعی است و اگر نکاتی به ذهنتان میرسد بفرمایید
با تشکر
پاسخ
#2
(1392/12/29 ، 10:42 عصر)vahid_najafi777 نوشته است: با سلام و تبریک سال نو
به نظرم اولین پست امسال من باشم :)
خواستم نظرتون را راجع به پی این ساختمان بدانم
پی از چه نوعی است و اگر نکاتی به ذهنتان میرسد بفرمایید
با تشکر
سلام سال نو برشما مبارک
پی از نوع نواری
محل وصله میلگردهای طولی نباید در یک نقطه باشد که در سمت راست تصویر گویا یکی بودن محل وصله هاست
اگر سازه فلزی است صفحه ستون ندارد و اگر بتنی میلگرد انتظار(چون آماده بتن ریزی است)
نیازی به کمرکش در محل برخورد دولاین نیست
دلیل اینکه قالب آجری به سمت ورودی زمین آماده چیست آیا به دلیل اینکه بعدها پی گسترش یابد و از آن میلگرد انتظار گرفته شده یا اینکه در اجرا ستون در کنج پی قرار نگیرد؟

پاسخ
#3
(1393/1/1 ، 12:40 صبح)MOSSAYEB نوشته است:
(1392/12/29 ، 10:42 عصر)vahid_najafi777 نوشته است: با سلام و تبریک سال نو
به نظرم اولین پست امسال من باشم :)
خواستم نظرتون را راجع به پی این ساختمان بدانم
پی از چه نوعی است و اگر نکاتی به ذهنتان میرسد بفرمایید
با تشکر
سلام سال نو برشما مبارک
پی از نوع نواری
محل وصله میلگردهای طولی نباید در یک نقطه باشد که در سمت راست تصویر گویا یکی بودن محل وصله هاست
اگر سازه فلزی است صفحه ستون ندارد و اگر بتنی میلگرد انتظار(چون آماده بتن ریزی است)
نیازی به کمرکش در محل برخورد دولاین نیست
دلیل اینکه قالب آجری به سمت ورودی زمین آماده چیست آیا به دلیل اینکه بعدها پی گسترش یابد و از آن میلگرد انتظار گرفته شده یا اینکه در اجرا ستون در کنج پی قرار نگیرد؟

مهندس این سازه را اول صفحه ستون ها را زدند بعد برداشتند من که حدسم بر اینه که به خاطر بارندگی برداشتند ....
دوستان نظری ندارند ؟

پاسخ
#4
(1393/1/1 ، 03:13 صبح)vahid_najafi777 نوشته است: بارندگی نمیتونه دلیل قانع کننده ای برای جمع آوری صفحات باشه . چون بستن صفحات از یک طرف و در یک مسیر قرار گرفتن آنها از طرف دیگر همچنین تراز کردن ارتفاعی بین صفحات ،بستن بولت ها به میلگردها و دیگر تنظیمات آن زمان بر است و ارزش باز کردن آن را ندارد.
اگر بحث زنگ زدگی مطرح باشد که این اتفاق برای میلگردها هم می افتد.

فقظ امکان دارد که شاید در مورد صفحات هنوز خریداری نشذه و یا در مورد انتظارها ،کمبود میلگرد در محل پروژه و یا برش انجام نشده باشد. اما اگر هم اینگونه نباشد فعلا نیازی به کشیدن پلاستیک نیست.فکر کنم این عکس قبل از تمام شدن کار گرفته شده
پاسخ
#5
فقط پی نواری
پاسخ
#6
سلام
مهندس MOSSAYEB امکانش هست در مورد
نقل قول: محل وصله میلگردهای طولی نباید در یک نقطه باشد که در سمت راست تصویر گویا یکی بودن محل وصله هاست
و
نقل قول: نیازی به کمرکش در محل برخورد دولاین نیست
توضیح بدین.اگر توضیح همراه با دیتیل و عکس باشه ممنونتون میشوم.
با تشکر
از این برکه باید یه دریا بسازیم،یه دریا به عمق یه عشق قدیمی
instagram:Irancivilengineers

پاسخ
#7
(1393/1/1 ، 03:56 عصر)علی خیرالهی نوشته است: سلام
مهندس MOSSAYEB امکانش هست در مورد
نقل قول: محل وصله میلگردهای طولی نباید در یک نقطه باشد که در سمت راست تصویر گویا یکی بودن محل وصله هاست
و
نقل قول: نیازی به کمرکش در محل برخورد دولاین نیست
توضیح بدین.اگر توضیح همراه با دیتیل و عکس باشه ممنونتون میشوم.
با تشکر
با سلام

در مورد وصله ها تا حد امکان سعی شود یک در میان انجام شود به فرض مثال اگر یک شاخه میلگرد 12 متری و 6متری دارید یکبار 12متری رو قرار میدید بعد 6 متری دوباره برای کناریش ابتدا 6متری بعد 12 متری (در یک پی طول محل همپوشانی 40برابر قطر میلگرد میباشد)
زمانی که که تمام وصله ها (همپوشانی) در بک قسمت باشد مثلا اگر 8تا میلگرد در بالا و 8تا پایین این نشون دهنده 16 وصله در یک نقطه می باشد که این امر باعث تضعیف آن نقطه می شود . این نکات فقط در اجرا می باشد و در سیف انجام نمی شود
--------------
در مورد سوال دوم

به دلیل عبور میلگردها از دو محور از روی یکدیگر خود به خود کمرکش نیز ایجاد میشود اگر فرض کنیم یک مسیر میلگرد طولی باشد .مسیر دوم کمرکش آن می شود و نیازی به گذاشت کمرکش نیست چون باعث ازدیاد میلگرد در زیر صفحه میشود و در کل 4 ردیف میلگرد روی هم سوار می شود ( دوردیف طولی ها و دو ردیف کمرکش هر مسیر) که اقتصادی نیست و تاثیری در مقاومت ندارد و در طراحی داخل سیف هم در نظر گرفته نشده که 4ردیف میلگرد زیر صفحه باشه

عکس زیر در اجرا درست نیست


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ
#8
با سلام و تبریک بهاری نو...تو پی نواری چاله آسانسور رو کجا و چطوری اجرا میکنن؟
پاسخ
#9
(1393/1/2 ، 01:08 عصر)pouyasento نوشته است: با سلام و تبریک بهاری نو...تو پی نواری چاله آسانسور رو کجا و چطوری اجرا میکنن؟
سلام و آرزوی سالی پر از موفقیت برای شما
جای چاله آسانسور ربطی به محلی از پی نواری ندارد و بستگی به این دارد که در داخل پلان معماری در کجا قرار گرفته باشد
بعد مهندس محاسب با توجه به نقشه معماری در طراحی پی محل چاله رامشخص می کند

عکس زیر یک نمونه از محل قرار گیری چاله آسانسور در پی نواری در یکی از پروژه های در حال اجرا خودم



فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  درخواست آموزش طراحی پی گسترده ی ساختمان با SAFE 12 hamed-re 3 2,248 1394/5/11 ، 09:40 صبح
آخرین ارسال: miladezati
  دلیل ارائه عبارت N/C در محاسبه برش پانچ ساختمان 3 طبقه؟ RAM69 13 5,330 1393/5/5 ، 12:50 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  چک کردن پروژه سیف اجرایی ساختمان بتونی 5طبقه ebrahimkazemi51 2 1,135 1393/2/20 ، 05:11 عصر
آخرین ارسال: ebrahimkazemi51
Rainbow درخواست اجرای پلان یک ساختمان با نقشه پیشنهادی شما danialsaeidi 8 3,869 1393/2/19 ، 10:32 صبح
آخرین ارسال: miladezati
  فایل کامل ساختمان 18 طبقه به بالا hojatanbar 0 767 1392/8/20 ، 01:33 صبح
آخرین ارسال: hojatanbar
  فایل کامل ساختمان 18 طبقه به بالا hojatanbar 0 732 1392/8/20 ، 12:20 صبح
آخرین ارسال: hojatanbar
  سوال: نامنظمی و مهارشدگی ساختمان samira kh 2 1,210 1392/6/8 ، 07:12 عصر
آخرین ارسال: حمید فلاح منش

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان