امتیاز موضوع:
  • 55 رأی - میانگین امتیازات: 2.62
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
فوری - ترکیبات بارگذاری برای کنترل UPLIFT و کنترل تنش خاک پی
#1

با سلام خدمت همه ی دوستان عزیز.

توی یکی از جروات همین سایت، یک سری ترکیب بارهایی رو که برای کنترل واژگونی ( UPLIFT ) آورده بود. این ترکیب بارها عبارت بودند از :
1,2- DL + LL +- EX
3,4- DL + LL +- EXP
5,6- DL + LL +- EXN
7,8- DL + LL +- EY
9,10- DL + LL +- EYP
11,12- DL+LL+-EYP

همچنین برای کنترل تنش های خاک پی، ترکیبات زیر رو معرفی کرده بودند :
1 : DL + LL
2,3 : 0.75 DL + 0.75 LL +- 0.75 EX
4,5 : 0.75 DL + 0.75 LL +- 0.75 EXP
6,7 : 0.75 DL + 0.75 LL +- 0.75 EXN
8,9 : 0.75 DL + 0.75 LL +- 0.75 EY
10 , 11 : 0.75 DL + 0.75 LL +- 0.75 EYP
12 , 13 : 0.75 DL + 0.75 LL +- 0.75 EYN

میخواستم بدونم این ترکیبات بارگذاری ( خصوصا ترکیباتی که برای کنترل UPLIFT ذکر شده ) درست هستند، و اگر درست هستند، منبع و مرجعشون رو لطف کنید بگید.

ممنونم از همکاری تمامی عزیزان


رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#2
باسلام

ترکیب بار کنترل فشار خاک همان ترکیب بارهای سرویس ( بدون ضریب ) می باشد . به این تفاوت که به دلیل اینکه برنامه امکان امان افزایش تنش مجاز خودکار به میزان 33 درصد را نخواهد داشت ترکیب بارهادر ضریب 0.75 ضرب و به صورت کاربری به برنامه تعریف می شود . دقت کنید این ضریب فقط باید در حالت بارهایی ضرب شود که عملاً زلزله در آن شرکت دارد بجای ضریب بالا می توان تنش مجاز خاک را به میزان 33 درصد افزایش داد .

تاپیک مرتبط به موضوع سوال :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D8%A...9%81%D8%AA

پاسخ
#3

(1393/7/14 ، 05:34 عصر)کیوان بابایی نوشته است:
[b]باسلام


ترکیب بار کنترل فشار خاک همان ترکیب بارهای سرویس ( بدون ضریب ) می باشد . به این تفاوت که به دلیل اینکه برنامه امکان امان افزایش تنش مجاز خودکار به میزان 33 درصد را نخواهد داشت ترکیب بارهادر ضریب 0.75 ضرب و به صورت کاربری به برنامه تعریف می شود . دقت کنید این ضریب فقط باید در حالت بارهایی ضرب شود که عملاً زلزله در آن شرکت دارد بجای ضریب بالا می توان تنش مجاز خاک را به میزان 33 درصد افزایش داد .

تاپیک مرتبط به موضوع سوال :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%84-%D8%A2%D9%BE%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA-%D9%85%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%82%D8%B1%D8%A7%D8%B1-%D9%85%DB%8C%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D9%87-%DA%A9%D8%AF%D9%88%D9%85-%D8%AA%D8%B1%DA%A9%DB%8C%D8%A8-%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF%D8%9F?highlight=%D8%A7%D9%BE%D9%84%D9%81%D8%AA
[/b]

جناب بابایی ممنونم از راهنمایی تون
فقط این ابهام برای من باقی موند که ترکیباتی که برای کنترل uplift عنوان کردم، آیا صحیح هست و یا طبق اونچه که در تاپیک معرفی شده توسط شما اشاره شده بود، باید آپلیفت در کلیه combo های طراحی چک شود ؟
و سئوال دوم این که این موضوع در هیچ آئین نامه ای عنوان نشده است ؟
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#4
(1393/7/14 ، 05:53 عصر)علی بهنیا نوشته است: جناب بابایی ممنونم از راهنمایی تون
فقط این ابهام برای من باقی موند که ترکیباتی که برای کنترل uplift عنوان کردم، آیا صحیح هست و یا طبق اونچه که در تاپیک معرفی شده توسط شما اشاره شده بود، باید آپلیفت در کلیه combo های طراحی چک شود ؟
و سئوال دوم این که این موضوع در هیچ آئین نامه ای عنوان نشده است ؟

خواهش می کنم ، در مراجع و یا آیین نامه های ایران صحبتی از ترکیب بار مختص برای آپلیفت نشده است و نمی شود در کل یک دسته ترکیب بار مختص را با توجه به شرایط سازه برای آپلیفت بحرانی دانست . پس بهتر است تحت اثر تمامی ترکیب بارها و یا پوش ترکیب بارها این کنترل انجام شود .

پاینده باشید
پاسخ
#5
سلام
با توجه به اینکه درترکیبات بار کنترل فشار خاک که هماه ترکیبات تنش مجاز است دیگر افزایش 1.33تنش مجاز رانداریم وهمچنین با باعلم به این موضوع که هر چه دریک ترکیب
بار بارثقلی کمتر باشد آپلیفت بحرانی تراست آیا می توانیم فقط تحت ترکیب باری کنترل کنیم که مطمعنسم از بقیه ترکیب بارها کمتر است ؟مثلا ترکیب بار شماره 9درتنش مجاز:
0.6D+0.7Eلطفا نظرتون رو بگید
پاسخ
#6
با عرض سلام به همه دوستان
سوالی درباره کنترل اپلفت فنداسیون در برنامه سیف 12 داشتم ممنون میشم راهنمایی کنید

دربرنامه سیف برای کنترل تنش خاک زیر پی ترکیب بارهای بهره برداری باید حتما غیر خطی شوند و کشش زیر خاک حذف شوند و از طرفی برای کنترل آپلیفت در نرم افزار سیف باید ار ترکیب بارهای عادی استفاده بشه. که حتما برای این قسمت نباید از ترکیب بارهای غیر خطی با حذف کشش زیر پی استفاده شود

سوالم اینه که بایدبرای هرکدام از ترکیب بارهای طراحی و بهره برداری باید دو دفعه ترکیب بار ایجاد کنیم که یکی رو غیر خطی کنیم (جهت کنترل تنش زیر پی) و دیگری به صورت عادی باشه ؟ (جهت کنترل اپلیفت)؟

به عنوان مثال برای یکی از ترکیب بارها:
یک بار جهت این ترکیب بار نوشته بشه

0.75 DL + 0.75 LL + EX
(این ترکیب بار رو غیر خطی کنیم برای کنترل تنش)
-----------------------------------------------
و دوباره ترکیب بار فوق نوشته بشه
واین ترکیب بار رو بدون اینکه غیر خطی کنیم برای کنترل اپلفت

0.75 DL+ 0.75 LL + EX

درسته؟

پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  کنترل دال دوطرفه در ساختمان فولادی با دیوار برشی توسط نرم افزار safe nima141 0 225 1399/4/17 ، 01:55 عصر
آخرین ارسال: nima141
  راهنمایی در رابطه با ترکیبات بار سیف M-CIVIL 13 8,038 1397/12/4 ، 10:26 صبح
آخرین ارسال: aliavat
  جواب ندادن پی برای تنش خاک در زیر پی shayan_z01 0 771 1397/5/12 ، 04:57 عصر
آخرین ارسال: shayan_z01
  مشکل در ایمپورت کردن ترکیبات بار kamalkaramzadeh 5 4,281 1397/2/9 ، 12:33 عصر
آخرین ارسال: crywolf222
  کنترل برش پانچ دیوار برشی در نرم افزار سیف 12 AISC 0 916 1396/8/1 ، 10:40 عصر
آخرین ارسال: AISC
  ترکیب بار برای سیف alimorad39 2 960 1396/3/16 ، 02:39 عصر
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  ترکیب بار طراحی پی و کنترل تنش eng.mousavi 1 1,479 1396/1/15 ، 09:47 صبح
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  راهنمایی نحوه کنترل پی ها و دالهای طراحی شده در سیف 12 hamid1002 2 1,464 1395/6/19 ، 12:03 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  نحوه کنترل تنش خاک زیر پی با توجه به ضریب اطمینان 2 در مبحث 7 HOMAN1974 4 3,437 1395/3/23 ، 04:34 عصر
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  مشکل اجرا نشدن Safe 2014 (فوری!) frankly 5 3,658 1394/10/28 ، 02:18 عصر
آخرین ارسال: LCIVIL.COM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان