امتیاز موضوع:
  • 18 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
لطفا مهندسین ناظر بخونن
#1
مهندس ناظرای عزیز مگر نمی دونید کاور میلگرد کششی تیرچه چقدر مهمه
مگه نمی دونید گچ دشمن سرسخت فلزاته و مقطع میلگرد رو بعد از مدت کمی کمتر از نیم برابر می کنه
مگه نمی دونید اگه به میلگرد تحت کشش حرارت برسه خیزش زیاد می شه و دیگه نیروی کششی تحمل نمی کنه
مگه نمی دونید هیچ وقت نباید امنیت یک سازه رو به خاطر زیبایی معماری به خطر انداخت
پس این چیه
[تصویر:  O8Wus.jpg]
[تصویر:  KMPfD.jpg]
خوب برای نصب رابیتس از اول چندتا میلگرد از تو سقف رد کنند اگر هم این کار رو نکردند
سقف رو سوراخ کنید و میلگرد رد کنند بگید اگه نمی تونید از رول بلت استفاده کنید یا مثل کنافکارا از تپانچه استفاده کنید
چراخراب کردن تیرچه و جوشکاری روی میلگرد کششی برای هرکاری از جمله رابیتس بندی و لوله کشی بین مجری ها رایج و قانونی بشه و مهندسا هیچی نگن؟
پاسخ
#2
من الان توی آتشنشانی بخش تایید نقشه های تاسیسات آتش نشانی و اطفاء حریق هستم و هر روز حداقل 20 تا نقشه نگاه میکنم متاستفانه بالای 99% سازه ها اون چیزی که توی نقشه هست اجرا نمیشن و اغلب سازندگان سطح دانش و البته فرهنگی پایینی دارن که همین دلیل میشه برای پایین بودن کیفیت ساخت
فروش مجموعه نرم افزار های مهندسی عمران+ فیلمهای آموزش عمرانی + آرشیو کل سایت https://goo.gl/80OzPv
آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در (Safe) https://goo.gl/20kasW
فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) https://goo.gl/TlWlvw
دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) https://goo.gl/NRuR94
دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) https://goo.gl/GsLsyv
پاسخ
#3
تا زمانی که ساختمانها رو به دست مهندسین واگذار نکنن تا زمان تحویل بساز بفروشها و مالکان که میخواهند فقط زیبایی حفظ شود وضعیت همین است
تا نیست نگردی ره هستت ندهند

این مرتبه با همت پستت ندهند

چون شمع قرار سوختن گر ندهی

سر رشته روشنی بدستت ندهند
پاسخ
#4
سلام
این 1 نمونه از این اعمال ناشیانه هست که توسط 1عده نابلد انجام میشه
من به شخصه دیدم که توی 1 سازه فلزی قاب خمشی برای اتصال همین میلگرد ها بات تیرو تا مرز سوراخ شدن جوش میدادن
تا میلگرد خوب چفت بشه...
تا زمانی هم که قانون صحیحی نباشه که نشه از زیرش در رفت هم هیچوقت بازار ساخت و سازه غیر اصولی از رونق نمیفته
پاسخ
#5
ما ایرانیا هیچ وقت کار اصولی انجام نمیدیم
تا این که یه اتفاق بزرگی بیوفته و چندین نفر و یا چند صد هزار نفر کشته بشن در اثر این کارهای غیر اصولی بعدا میایم در این باره راهکارهایی رو ارائه میکنیم
به امید این که هر مهندس کارشو درست انجام بده و کارهای سازه و ساختمانی دست افراد مجرب و با وجدان بیوفته
پاسخ
#6
(1392/4/25 ، 06:07 عصر)yasermeithamy نوشته است: خوب برای نصب رابیتس از اول چندتا میلگرد از تو سقف رد کنند اگر هم این کار رو نکردند
سقف رو سوراخ کنید و میلگرد رد کنند بگید اگه نمی تونید از رول بلت استفاده کنید یا مثل کنافکارا از تپانچه استفاده کنید
چراخراب کردن تیرچه و جوشکاری روی میلگرد کششی برای هرکاری از جمله رابیتس بندی و لوله کشی بین مجری ها رایج و قانونی بشه و مهندسا هیچی نگن؟

مهندس جان موافق اینم که از اول چند میلگرد انتظار در جای جای سقف پیش بینی بشه ولی سوراخ کردن سقف را چرا توصیه می کنید.به نظرم حتی سوراخکاری سقف برای عبور لوله های تاسیساتی هم کار غیر فنی است.
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#7
(1392/4/26 ، 12:17 صبح)miladezati نوشته است:
(1392/4/25 ، 06:07 عصر)yasermeithamy نوشته است: خوب برای نصب رابیتس از اول چندتا میلگرد از تو سقف رد کنند اگر هم این کار رو نکردند
سقف رو سوراخ کنید و میلگرد رد کنند بگید اگه نمی تونید از رول بلت استفاده کنید یا مثل کنافکارا از تپانچه استفاده کنید
چراخراب کردن تیرچه و جوشکاری روی میلگرد کششی برای هرکاری از جمله رابیتس بندی و لوله کشی بین مجری ها رایج و قانونی بشه و مهندسا هیچی نگن؟

مهندس جان موافق اینم که از اول چند میلگرد انتظار در جای جای سقف پیش بینی بشه ولی سوراخ کردن سقف را چرا توصیه می کنید.به نظرم حتی سوراخکاری سقف برای عبور لوله های تاسیساتی هم کار غیر فنی است.

RE: لطفا مهندسین ناظر بخونن
میلاد جان برای اینکه سقف تیرچه بلوک مانند یک مقطع تی شکل بتنی عمل می کنه و با توجه به وسعت زیاد مقطع بتن در فشار تمام اندازه دهنه های اجرایی گسیختگی نهایی از میلگرد کششی است یا به عبارت دیگر بازوی لنگر بتن به حدی زیاد است که همواره خیلی قبل از گسیختگی بتن تحت فشار میلگرد در کشش گسیخته می شود و اگر اینطور نباشد یعنی طرح مقطع شتباه است و گسیختگی آن از نوع گسیختگی ترد می باشد که البته از نظر اجرایی نیز ممکن نیست. حال اگر سوراخی به قطر یک سانتیمتر یا حتی بیشتر روی بتن ایجاد شود تاثیر آن روی نیروی گسیختگی مقطع صفر خواهد بود
و نیز در مقیاس کوچکجریان برش در مقطع به شکلی است که نیروی فشاری به دور تا دور سوراخ هدایت می شود مانند همان چیزی که در یک گنبد آجری یا یک سد قوسی اتفاق می افتد
بنابراین به شما این اطمینان را می دهم که ایجاد سوراخ با مته روی بتن سقف برای کار گذاشتن میلگرد کاملا بی ضرر خواهد بود .
پاسخ
#8
(1392/4/27 ، 05:37 عصر)yasermeithamy نوشته است:
(1392/4/26 ، 12:17 صبح)miladezati نوشته است: مهندس جان موافق اینم که از اول چند میلگرد انتظار در جای جای سقف پیش بینی بشه ولی سوراخ کردن سقف را چرا توصیه می کنید.به نظرم حتی سوراخکاری سقف برای عبور لوله های تاسیساتی هم کار غیر فنی است.

RE: لطفا مهندسین ناظر بخونن
میلاد جان برای اینکه سقف تیرچه بلوک مانند یک مقطع تی شکل بتنی عمل می کنه و با توجه به وسعت زیاد مقطع بتن در فشار تمام اندازه دهنه های اجرایی گسیختگی نهایی از میلگرد کششی است یا به عبارت دیگر بازوی لنگر بتن به حدی زیاد است که همواره خیلی قبل از گسیختگی بتن تحت فشار میلگرد در کشش گسیخته می شود و اگر اینطور نباشد یعنی طرح مقطع شتباه است و گسیختگی آن از نوع گسیختگی ترد می باشد که البته از نظر اجرایی نیز ممکن نیست. حال اگر سوراخی به قطر یک سانتیمتر یا حتی بیشتر روی بتن ایجاد شود تاثیر آن روی نیروی گسیختگی مقطع صفر خواهد بود
و نیز در مقیاس کوچکجریان برش در مقطع به شکلی است که نیروی فشاری به دور تا دور سوراخ هدایت می شود مانند همان چیزی که در یک گنبد آجری یا یک سد قوسی اتفاق می افتد
بنابراین به شما این اطمینان را می دهم که ایجاد سوراخ با مته روی بتن سقف برای کار گذاشتن میلگرد کاملا بی ضرر خواهد بود .

اقایاسر-ممنون از توضیحتون
ببینید مد نظر شما سوراخهای کوچک وکنترل شده هست ودرآن حرفی نیست ولی در عمل اجرای کار به دست کارگرانی ست که نه از خواص بتن سر در می اورند ونه اندازه سوراخ برایشان مهم است ضاحب کار از اونها خواسته چند تا سوراخ ایجاد کنند که تاسیسات را رد کنند وضربه پتک تعیین کننده است!در شکل پیوست نمونه ای از سوراخکاری وزدکردن تاسیسات که تا حدودی مثلا خوب هم اجرا شده مشاهده می شود.به نظر شما این سایز سوراخها هم مشکلی برای مقاومت بتن ایجاد نمی کنند؟
چه اشکالی دارددر زمان بتن ریزی ،میلکردهای انتظار کاشته شود ویا قوطی عبوری برای تاسیسات تعبیه شود؟


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#9
سلام بر مهندسین
آقا ما یه مدت رویه یه سری ساختمانای مسکن مهر ناظر بودیم.که از مصالح بنایی دو طبق بود.مهندس ناظرای که مثلا از ما با تجربه تر بودن برای انتقال شن و ماسه برای طبقه بالا سقف ها را سوراخ و مصالح رو از بالا به کف طبقه دوم میریختن.نه یک سوراخ بلکه هر چه نیاز داشتن.بدون هیچ توجه ای اقدام به شکستن دو تا سه بلوک و سوراخ کردن سقف میکردن.این رو مطرح کردم که در موردش بحثی بشه.یه سوال؟؟؟ از دیگر دوستان با تجربه اینه که هر راهی رو واسه انتقال مصالح به طبقه میدونن بگن تا بقیه هم با اطلاع بشن... با سپاس فراوان
پاسخ
#10
اينكه دوستان پيشنهاد مي‌كنند " كه از قبل ميلگرد انتظار بگذاريم " و در عمل هيچكجا انجام نميشه ! به اين علت هست كه گچكاري و طرح اون معمولا تا مراحل انتهايي مشخص نيست و اگر هم مشخص باشه تعداد حداقل مهارها و محل دقيق اونها وابسته به پيكامانكار است !! در مورد تاسيسات نيز همينطور، يعني اكثرا مطابق نقشه اجرا نميشه ! چرا كه ممكن لوله فاضلاب دقيقا به تيرچه يا بادبند يا.... خورده باشه يا مسير مناسب‌تر ديگري انتخاب بشه، پس عملا گذاشتن ميلگرد و مهار انتظار ممكن نيست !
راه حلي كه در واقع پاك كردن صورت مسئله براي جلوگيري از اين نگراني‌هاست جاگزين كردن كروميت بجاي تيرچه است
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  یه توضیح راجع به این بند ایین نامه بدید لطفا hojat70 8 3,183 1392/11/9 ، 12:42 صبح
آخرین ارسال: کیوان بابایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان