مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
زووم در اتوكد
شروع کننده:Shoranguz آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:21 زمان:1395/09/15
ارور کریتینگ در ایتبس
شروع کننده:kian_jahan آخرین ارسال توسط:kian_jahan پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ مشاهده:31 زمان:1395/09/14
مشکل در کشیدن پلان فونداسیون
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:crywolf222 پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:69 زمان:1395/09/14
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:SK1970 پاسخ ها:24 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:535 زمان:1395/09/14
پلان پی کنی
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:crywolf222 پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:49 زمان:1395/09/14
بار انفجار در آباکوس
شروع کننده:mehdi069 آخرین ارسال توسط:داریانی پاسخ ها:1 سایر مشاهده:1179 زمان:1395/09/13
طراحی نوار ها در safe
شروع کننده:m.xatooni آخرین ارسال توسط:m.xatooni پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:59 زمان:1395/09/13
ثبت شرکت و کسب و کار
شروع کننده:aftab1122 آخرین ارسال توسط:aftab1122 پاسخ ها:0 متفرقه مشاهده:46 زمان:1395/09/13
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:مهندس پوریا پاسخ ها:13 پرسش و پاسخ مشاهده:3626 زمان:1395/09/13
مشکل کپی کردن در اتوکد
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:Cadkhoda پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:132 زمان:1395/09/13

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 15 رأی - میانگین امیتازات: 2.87
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
مبانی طراحی
1392/12/22 , 12:48 ب.ظ
ارسال: #1
مبانی طراحی
با عرض سلام
اگه ممکنه مبانی طراحی را به صورت دسته بندی شده توضیح دهید،من که کلا گیج شدم(تنش مجاز،مقاومت نهایی، ال ار اف دی،ای آی اس دی،ال اس دی،ضرایب بار و مقاومت و.....) و همین طور آیین نامه مناسب آنها برای اعمال در ایتبس رو بگید.در ضمن پرسش و پاسخ موجود در سایت در مورد اثر پی-دلتا رو خوندم ولی نفهمیدم بالاخره باید چکار کرد،اگه ممکنه حرف آخر در این رابطه را توضیح دهید
با تشکر
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/22 , 02:34 ب.ظ
ارسال: #2
RE: مبانی طراحی
باسلام

طراحی سازه فولادی بر دو قسم است که بیشترین کاربرد را دارد : 1- طراحی به روش تنش مجاز 2- طراحی به روش ضریب بار و مقاومت نهایی

1 - روش تنش مجاز ( ASD ) : در روش تنش مجاز بارها در حالت سرویس می باشند ( یدو ضریب ) و از ظرفیت پلاستیک سازه استفاده نمی گردد . یعنی اسزه همواره در محدوده خطی باقی می ماند . همانند آیین نامه پرکاربرد برای سازه فولادی برمبنای تنش مجاز بر ویرایش قبل از سال 92 ----» AISC-ASD89

* طراحی به این روش ( تنش مجاز ) ، تنش نهایی در ضریب کوچکتر از واحد ضرب می گردد تا تنش مجاز بدست اید بعد از آن با استفاده همین تنش مجاز ظرفیتهای عضو ویا یک المان سازه اعم از برشی و یا خمشی و یا فشاری محوری براساس مشخصات هندسی عضو و مقاومت آن ظرفیت مجاز محاسبه می شود که بزرگتر از نیروهای داخلی بر مبنای تحلیل الاستیک سازه و براساس بارهای بدون ضریب می باشد .

2- روش ضریب بار مقاومت ( LRFD ) : در این روش از طراحی مقومت سازه در یک ضریب کاهشی کم می گردد و به موازات آن بارهای وارده بر سازه در یک ضریب افزایشی ، افزوده می شوند . در این روش ( LRFD ) که بر مبنای حالت حدی نهایی می باشد ومتناسب با شرایط کنونی ویرایش آیین نامه طراحی سازه فولادی است . از تمام مقومت نهایی فولاد و تا ظرفیت پلاستیک شدن استفاده می گردد و عملاً سازه در محدوده رفتاری غیر خطی خواهد بود . در این روش طراحی برخلاف روش قبلی بارها ضریبدار می باشند و تحلیل هم از نوع الاستیک استفاده می گردد .

طراحی برای سازه بتنی :

طراحی سازه بتنی بر مبنای آیین نامه طراحی سازه های فولادی مبحث نهم به روش حالت حدی ( LSD ) می باشد . که بر دو حالت است . حالت حدی نهایی و حالت حدی بهره برداری .

حالت حدی نهایی ----» بارها ضریبدار هستند
حالت حدی بهره برداری ---» بارها بدو ضریبند

روش مقاومت نهایی :

روش مقاومت نهایی که در آیین نامه ACI به نام روش طراحی بر مبنای مقاومت موسوم است، حاصل مطالعات گسترده روی رفتار غیر خطی بتن و تحلیل دقیق مسئله ایمنی در سازه‌های بتن آرمه می‌باشد. روند طراحی در این روش را می‌توان به صورت زیر خلاصه نمود:

۱- باربهره برداری به وسیله ضریبی موسوم به ضریب بار افزایش داده می‌شود، بار حاصله را اصطلاحاً بار ضریبدار یا بار نهایی می نامند.
۲- بارهای ضریبدار بر سازه اعمال می‌شوند و به کمک روش‌های خطی آنالیز سازه ها، نیروی داخلی مقاطع محاسبه می‌شود. به این نیروی داخلی اصطلاحاً مقاومت لازم گفته می‌شود. مقاومت لازم در یک مقطع شامل: مقاومت خمشی لازم، مقاومت برشی لازم، مقاومت پیچشی لازم و مقاومت بار محوری لازم است.
۳ - برای هر مقطع، مقاومت طراحی آن از حاصلضرب مقاومت اسمی در ضریبی کوچکتر از واحد به نام ضریب کاهش مقاومت به دست می‌آید. مقاومت اسمی، حداکثر مقاومتی است که مقطع قبل از گسیختگی از خود نشان می‌دهد. مقاومت اسمی یک مقطع مشتمل است از: مقاومت خمشی اسمی، مقاومت برشی اسمی، مقاومت پیچشی اسمی و مقاومت بار محوری اسمی.
۴ - طراحی مقطع به نحوی که در آن مقاومت لازم از مقاومت طراحی کمتر باشد.

اثر p -دلتا و یا اثر تحلیل مرتبه دوم در ایتبس اثر ثانویه بار - تغییر مکان لحاظ می گردد ( افزایش لنگر در ستون و یا تغیر مکان زیاد ) و در صورتی که شاخص پایداری کمتر از 10 درصد باشد( تغیر مکان محدود و کوچک ) اثر p - دلتا قابل صرفنظر است و در صورتی که غیر این باشد این اثر باید در تحلیل اثر داده شود .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/22 , 04:11 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/12/22 04:33 ب.ظ، توسط mammado.)
ارسال: #3
RE: مبانی طراحی
با تشکر از شما، اگه امکان داره آیین نامه های مناسب بقیه روشها روهم بگید.لطفا در مورد شاخص پایداری و نحوه اعمال اثر پی-دلتا توضیح دهید.
لطفا در مورد aisc & ibc & ubc توضیح دهید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/22 , 05:05 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/12/22 05:20 ب.ظ، توسط کیوان بابایی.)
ارسال: #4
RE: مبانی طراحی
خواهش می کنم .

آیین نامه های مناسب بسیار متفاوت هستند برای سازه بتنی عموما از آیین نامه ACI که آیین نامه آمریکا می باشد استفاده می گردد همانند ACI318-99 که طراحی براساس حالت مقاومت نهایی می باشد ( SDM ) و یا آیین نامه کانادا ( CSA ) که نزدیکتر است به آیین نامه ایران و مناسبتر از آیی نامه آمریکا می باشد .

UBC97 -ASD کاملا با ویرایشات جدیتر آیین نامه منسوخ است و آیین نامه AISC - ASD89 مناسبتر از آن می باشد با تفاوتهایی که مهمترین آن طراحی لرزه ای می باشد . در تاپیکی جداگانه مورد بحث قرار گرفته است . فعلا آین نامهASD -89 کاربرد دارد و به روش ویرایش قبلی آیین نامه یعنی تنش مجاز است و آیین نامه AISC-LRFD جایگزین آن شده است . و طراحی براساس حالت حدی نهایی می باشد . همانند آیین نامه AISC360-05/IBC2006

در مورد شاخص پایداری از تاپیک زیر پیگیری نمایید :

http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...8%B1%DB%8C

موفق باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/23 , 01:22 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/12/23 01:32 ب.ظ، توسط کیوان بابایی.)
ارسال: #5
RE: مبانی طراحی
خیلی ممنون از راهنمایی های شما، بعد از تعریف ترکیبات بار و اعمال آیین نامه مناسب در ایتبس باید چکاری انجام داد؟آیا در آیین نامه باید تغییراتی انجام داد؟با وجود آیین نامه چرا باید ترکیبات بار اعمال شود؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/23 , 01:40 ب.ظ
ارسال: #6
RE: مبانی طراحی
باسلام

برای ترکیب بار باید براساس بندهای معرفی شده در آیین نامه زلزله 2800 اصلاح و یا اضافه گردند . که توضیحات آن در تاپیک آموزشی تعریف ترکیب بارهای متعارف سازه انجام شده است .

برای طراحی اعم از سازه بتنی و فلزی باید یکسری تنظیمات مرتبط با ایین نامه و مباحث ایران انجام دهیم . اینمورد هم اگر در سایت سرچ نمایید برخورد خواهید نمود در صورت موفق نشدن پیام بگذارید بنده برای شما انجام خواهم داد .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/23 , 02:13 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/12/23 11:09 ب.ظ، توسط کیوان بابایی.)
ارسال: #7
RE: مبانی طراحی
با تشکر از راهنمایی های شما ،این مشکل هم حل شد،فقط این تغییرات از کدام قسمت نرم افزار باید اعمال شود
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/23 , 02:19 ب.ظ
ارسال: #8
RE: مبانی طراحی
برای ایجا نقل قول . روی گزینه نقل و قول در قسمت پایین ارسال کلیک نمایید . سپس در پایین نوشته موجود با فاصله انداختن اینکار را انجام دهید .

چه تغییراتی ، مرتبط به کدام مورد ؟

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/23 , 10:22 ب.ظ
ارسال: #9
RE: مبانی طراحی
(1392/12/23 02:19 ب.ظ)کیوان بابایی نوشته شده توسط:  برای ایجا نقل قول . روی گزینه نقل و قول در قسمت پایین ارسال کلیک نمایید . سپس در پایین نوشته موجود با فاصله انداختن اینکار را انجام دهید .

چه تغییراتی ، مرتبط به کدام مورد ؟
تفاوتهای موجود در آیین نامه اعمال شده باآیین نامه های موجود در ایران را در کدام قسمت نرم افزار باید تغییر داد
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1392/12/23 , 11:08 ب.ظ
ارسال: #10
RE: مبانی طراحی
باسلام

تنظیمات طراحی براساس آیین نامه مورد نظر انتخاب می شود و در منوی Option زیر منوی Preferences و انتخاب Steel Frame Design انجام می شود.

تنظیمات مربوط به پارامترهای طراحی با انتخاب عضو مورد نظر اعم از تیر و ستون و یا بادبند و سپس رفتن به منوی Design زیر منوی Steel Frame Design
و انتخاب View / Revise Overwrites انجام می شود .

برای سازه بتنی هم از منوهای بالا که گفته شد انجام می گردد بیشتر تنظیمات مربوطه و توضیحات آن در انجمنهای مرتبط موجود است که می توانید استفاده نمایید .

پاینده باشید

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد m_dey 13 3,626 1395/09/13 03:50 ب.ظ
آخرین ارسال: مهندس پوریا
  طراحی مهاربند سازه صنعتی vhdmzh 4 145 1395/07/29 12:43 ق.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  تیر ضعیف - ستون قوی در طراحی سازه های خمشی ویژه؟ multitask 19 6,743 1395/04/19 01:10 ب.ظ
آخرین ارسال: ساده دل
  کمک برای طراحی اتصالات خمشی ویژه سازه فولادی abs civil 1 307 1395/01/07 05:45 ب.ظ
آخرین ارسال: abs civil
  طراحی اعضا و اتصالات مهاربندهای جانبی به روش حدی hamidreza4822 7 482 1394/12/06 10:26 ب.ظ
آخرین ارسال: mohammadee1365
  طراحی در جهت صلب masood1552 1 311 1394/11/02 11:54 ق.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
Big Grin کمک در طراحی یک سازه reza_mj63 4 411 1394/10/25 02:03 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  طراحی مهاربند EBFدر sap2000 rezarad1369 1 419 1394/08/30 10:04 ق.ظ
آخرین ارسال: art47
  طراحی تیر با ورق تقویتی hhn1370 5 3,446 1394/05/20 06:14 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  درخواست نقشه کامل از طراحی اسکلت فلزی با قوطی! زینب خوش کلام 9 3,227 1394/05/16 11:42 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان