مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
امن‌ترین مکان برای تخلیه فاضلاب
شروع کننده:mojdeh آخرین ارسال توسط:Alek2Lek پاسخ ها:1 موضوعات متفرقه مشاهده:23 زمان:1395/09/19
مشکل سورفیس در civil3d
شروع کننده:HAMID GOLPA آخرین ارسال توسط:Reza-MSR پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ مشاهده:58 زمان:1395/09/18
مشکل کرک کردن etabs 9.7.4
شروع کننده:uveper آخرین ارسال توسط:civil_samane پاسخ ها:336 دانلود نرم افزار Etabs مشاهده:98955 زمان:1395/09/18
بهینه سازی ارتفاع و سطح مقطع اعضا شبکه دولایه فضاکار همراه با تقریب سازی
شروع کننده:fazasaze آخرین ارسال توسط:fazasaze پاسخ ها:0 طراحی سازه های فلزی مشاهده:24 زمان:1395/09/18
مشکل در ستون گذاری اسانسور
شروع کننده:لودویش میس ون در روهه آخرین ارسال توسط:1q2w3e4rr پاسخ ها:1 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:86 زمان:1395/09/17
خطوط جریان (فوریییییییییییییییییییی)
شروع کننده:sanam آخرین ارسال توسط:behnam1374 پاسخ ها:8 مکانیک خاک مشاهده:323 زمان:1395/09/16
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:Alek2Lek پاسخ ها:14 پرسش و پاسخ مشاهده:3702 زمان:1395/09/15
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:لودویش میس ون در روهه پاسخ ها:27 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:638 زمان:1395/09/15
مشکل در کشیدن پلان فونداسیون
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:130 زمان:1395/09/15
زووم در اتوكد
شروع کننده:Shoranguz آخرین ارسال توسط:farshidp1 پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:80 زمان:1395/09/15

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 14 رأی - میانگین امیتازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
1394/01/07 , 01:21 ق.ظ
ارسال: #1
نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس

  1. سلام
    ضمن تبریک سال نو خدمت همکاران گرامی;
    لطفا درخصوص کنترل خیز تیرهای بتنی در نرم افزار etabsراهنمایی بفرمایید .سپاسگذارم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/07 , 02:21 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1394/01/07 02:52 ق.ظ، توسط فرشاد امن خانی.)
ارسال: #2
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
سلام
واست یه مثال میزنم امیدوارم که مفید باشه.فرض کنیم برای سازه زیر می خواهیم کنترل خیر انجام بدیم

[تصویر:  x3ss0wg758zlyretgwbn.jpg]

ابتدا دستور
Display---show member forces---frame/pier
رو اجرا می کنی و در قسمت componet تیک moment 3-3 رو فعال می کنی و ok میزنی.حال به پلان story 1 میری

[تصویر:  nij9w7k1n3zr68d6yof2.jpg]

حال کنترل خیز برای تیری که تحت بارگزاری ثقلی بحرانی تری می باشد بررسی میشه؛اگه مشکلی نداشت نتیجه میگیریم که بقیه تیر ها هم ok هستند.

شروط دارا بوددن وضعیت بحرانی تحت بارگزاری ثقلی برای تیرها:
1. تیر باربر ثقلی باشه
2.داریا دهانه بزرگتری باشه
3.دارای عرض بارگیر بزرگتری باشه
خب با توجه به سه شرط بالا نتیجه می گیریم که تیر دهانه C_D در امتداد قاب 3 ازبقیه تیرها تحت بارگزاری ثقلی بحرانی تری است.
حالا بروی این تیر در پنجره ای که دیاگرام ها رو می بینیم راست کلیک کرده که تصویر زیر ظاهر میشه
حالا مثلا اگه بخواهیم برای حالت بار زنده کنترل خیز رو انجام بدیم باید از جعبه کشویی load عبارت live static load رو انتخاب کنی

[تصویر:  r3kjv714j31ry4ay1796.jpg]

حالا زیر کلمه Deflection رو میبینی که یه عدده که مقدار خیز رو مشخص می کنه؛واسه من شده 3.102E-04
همانطور که می دانیم خیز تیرها برای حالت بار زنده نباید از L/360 بیشتر باشه.در نتیجه برای این تیر میشه 4.1/360=0.011
و همین طور باید برای مجموع بار مرده و زنده هم بررسی کنی که از جعبه load عبارت Deflection combo رو انتخاب می کنی و مقدار خیز رو با L/240 بررسی می کنی
.بدرود

یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/07 , 03:11 ق.ظ
ارسال: #3
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
با سلام
مهندس اگه مقداز خیز بیشتر از حد مجاز باشه تو سازه های فلزی چی کار کنیم
تو سازه های بتنی چطور
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/07 , 03:50 ق.ظ
ارسال: #4
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
(1394/01/07 03:11 ق.ظ)behruz_civil نوشته شده توسط:  با سلام
مهندس اگه مقداز خیز بیشتر از حد مجاز باشه تو سازه های فلزی چی کار کنیم
تو سازه های بتنی چطور

سلام
البته خیز در سازه های بتنی کنترلش زیاد مهم نیست؛کنترل خیز بیشتر رو سازه های فولادی انجام میشه؛در صورتی که مقدار خیز بیشتر از حد مجاز باشه می توانید با افزایش ارتفاع مقطع آن را اصلاح کنید.
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/07 , 04:07 ق.ظ
ارسال: #5
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
(1394/01/07 03:50 ق.ظ)panda2 نوشته شده توسط:  سلام
البته خیز در سازه های بتنی کنترلش زیاد مهم نیست؛کنترل خیز بیشتر رو سازه های فولادی انجام میشه؛در صورتی که مقدار خیز بیشتر از حد مجاز باشه می توانید با افزایش ارتفاع مقطع آن را اصلاح کنید.
با تشکر
مهندس چرا کنترل خیز تو سازه بتنی زیاد مهم نیست؟ این مورد تو دفترچه محاسبات سازه های بتنی ذکر نمیشه؟
یعنی تو سازه ههای بتنی ما فقط دیریفت و چک میکنیم؟
تو سازه های فولادیم دیرفت و خیز ؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/07 , 05:09 ق.ظ
ارسال: #6
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
(1394/01/07 04:07 ق.ظ)behruz_civil نوشته شده توسط:  
(1394/01/07 03:50 ق.ظ)panda2 نوشته شده توسط:  سلام
البته خیز در سازه های بتنی کنترلش زیاد مهم نیست؛کنترل خیز بیشتر رو سازه های فولادی انجام میشه؛در صورتی که مقدار خیز بیشتر از حد مجاز باشه می توانید با افزایش ارتفاع مقطع آن را اصلاح کنید.
با تشکر
مهندس چرا کنترل خیز تو سازه بتنی زیاد مهم نیست؟ این مورد تو دفترچه محاسبات سازه های بتنی ذکر نمیشه؟
یعنی تو سازه ههای بتنی ما فقط دیریفت و چک میکنیم؟
تو سازه های فولادیم دیرفت و خیز ؟
منظورم از مهم نبودن که گفتم اینه که برنامه ایتبس برای کنترل خیز تیر های
بتنی چندان دقیق نیست ولی به هر حال شما انجام بدین؛من که همیشه انجام
میدم،در کل برای سازه های فولادی بیشتر کاربرد داره و دقیق تره.
برای کنترل کردن قبل از آنالیز باید p-delta رو DL+WALL+LL ضرایب بار رو بهش بدین
بعد آنالیز کنید.
در سازه های منظم
معمولا کنترل خیز،کنترل جابجایی نسبی،کنترل واژگونی سازه،و همین طور حتما از صحت بارگزاری ثقلی و سطحی اطمینان حاصل کنید
در سازه های نا منظم
کنترل صحت تعداد مد های ارتعاشی،معادل سازی برش پایه ای طیفی ببا
استاتیکی،کنترل خیزها،کنترل جابجایی نسبی طبقات،
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/14 , 12:54 ق.ظ
ارسال: #7
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
(1394/01/07 02:21 ق.ظ)panda2 نوشته شده توسط:  سلام
واست یه مثال میزنم امیدوارم که مفید باشه.فرض کنیم برای سازه زیر می خواهیم کنترل خیر انجام بدیم

[تصویر:  x3ss0wg758zlyretgwbn.jpg]

ابتدا دستور
Display---show member forces---frame/pier
رو اجرا می کنی و در قسمت componet تیک moment 3-3 رو فعال می کنی و ok میزنی.حال به پلان story 1 میری

[تصویر:  nij9w7k1n3zr68d6yof2.jpg]

حال کنترل خیز برای تیری که تحت بارگزاری ثقلی بحرانی تری می باشد بررسی میشه؛اگه مشکلی نداشت نتیجه میگیریم که بقیه تیر ها هم ok هستند.

شروط دارا بوددن وضعیت بحرانی تحت بارگزاری ثقلی برای تیرها:
1. تیر باربر ثقلی باشه
2.داریا دهانه بزرگتری باشه
3.دارای عرض بارگیر بزرگتری باشه
خب با توجه به سه شرط بالا نتیجه می گیریم که تیر دهانه C_D در امتداد قاب 3 ازبقیه تیرها تحت بارگزاری ثقلی بحرانی تری است.
حالا بروی این تیر در پنجره ای که دیاگرام ها رو می بینیم راست کلیک کرده که تصویر زیر ظاهر میشه
حالا مثلا اگه بخواهیم برای حالت بار زنده کنترل خیز رو انجام بدیم باید از جعبه کشویی load عبارت live static load رو انتخاب کنی

[تصویر:  r3kjv714j31ry4ay1796.jpg]

حالا زیر کلمه Deflection رو میبینی که یه عدده که مقدار خیز رو مشخص می کنه؛واسه من شده 3.102E-04
همانطور که می دانیم خیز تیرها برای حالت بار زنده نباید از L/360 بیشتر باشه.در نتیجه برای این تیر میشه 4.1/360=0.011
و همین طور باید برای مجموع بار مرده و زنده هم بررسی کنی که از جعبه load عبارت Deflection combo رو انتخاب می کنی و مقدار خیز رو با L/240 بررسی می کنی
.بدرود

سلام
ضمن تشکر از جنابعالی
با توجه به اینکه ممان اینرسی تیر بتنی در طول مقطع به دلیل تفاوت در میزان ترک خوردگی یکسان نمیباشد " جهت کنترل خیز باید از
ممان اینرسی موثر استفاده نمود.بنابراین با توجه به این موضوع نمیتوان از روشی که شما فرمودید استفاده کرد چرا که به نظرم نرم افزار .نمیتواند ممان اینرسی موثر را محاسبه نماید
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/14 , 01:30 ق.ظ
ارسال: #8
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
سلام البته تا حدودی من با نظر شما موافقم که این روش برای تیرهای بتنی زیاد دقیق نیست،ولی باز میشه از این روش استفاده کرد ولی چندان دقیق نیست، من این روش رو از کتاب تحلیل و طراحی مهندس حسین عمادی نوشتم
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/14 , 02:47 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1394/01/14 02:58 ق.ظ، توسط sima93.)
ارسال: #9
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
سلام
عامل ایجاد خیز در تیر چیه؟

اگه خیز تیر بیشتر از حدمجاز بشه چکار باید بکنیم؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1394/01/14 , 03:46 ق.ظ
ارسال: #10
RE: نحوه کنترل خیز تیرهای بتنی مطابق ضوابط مبحث نهم درایتبس
(1394/01/14 02:47 ق.ظ)sima93 نوشته شده توسط:  سلام
عامل ایجاد خیز در تیر چیه؟

اگه خیز تیر بیشتر از حدمجاز بشه چکار باید بکنیم؟
سلام بحث های زیادی هست که میشه اینجا گفت که من به طور خلاصه میگم،تیری بتنی که کمبود مقاومت خمشی داشته باشه تغییر رفتار میده و از حالت خطی(الاستیک)خارج شد و حالت غیر خطی میرسه (تیر شکم می ده).کنترل خیز یا امکان بوجود امدن خیز رو هم در پست های بالا اشاره شده که بیشتر روی چه تیرهایی پدید میاد،همین طور به مواردی همچون fc بتن و ارماتور های فشاری هم بستگی داره.البته پدید آمدن خیز روی تیرچه ها از اهمیت بیشتری برخوردار است که کمتر به آن اشاره شده .

این عکسی هم که گذاشتم مربوط به نقاطی در تیر بتنی هست که خیز در آن بوجود میاد

[تصویر:  a0684d9dad49.jpg]

در مورد سوال دومتون هم اگه خیز تیر بیشتر از حد مجاز بشه باید با افزایش ارتفاع مقطع اصلاح بشه
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  طراحی دیوار برشی بتنی در section design ebi1060 8 2,177 1395/08/02 01:38 ق.ظ
آخرین ارسال: علی خیرالهی
  نحوه کنترل تغییر مکان جانبی نسبی طبقات masud.mollayi 15 6,601 1395/07/25 12:41 ب.ظ
آخرین ارسال: vahid_di
  نحوه صحیح پایر کردن دیوار برشی بازشودار hajix8867 0 135 1395/07/13 10:44 ق.ظ
آخرین ارسال: hajix8867
  قاب خمشی بتنی با شکل پذیری ویژه - تهران afshin_ipe 2 193 1395/06/29 09:52 ب.ظ
آخرین ارسال: Civil5
  نحوه مدل كردن ميلگرد به عنوان بادبند سوله ahmadwin2 4 1,487 1395/06/25 03:58 ب.ظ
آخرین ارسال: janbozorgi
  نحوه اعمال ضریب 85 تا 90 درصدی تحلیل طیفی به استاتیکی در دریفت چگونه است؟ HOMAN1974 3 197 1395/06/19 01:41 ق.ظ
آخرین ارسال: farzad4m
Photo نحوه محاسبه برش پایه و کفایت دیوار برشی که علی بهنیا 38 9,103 1395/05/30 10:49 ب.ظ
آخرین ارسال: mehdipanahi
  درخواست پروژه تحلیل طیفی در ساختمان بتنی به همراه فایل ایتبس m.salehi 0 138 1395/05/17 08:00 ب.ظ
آخرین ارسال: m.salehi
  علت تغییر نیروهابعداز طراحی مجدد در فایل 30% بتنی hamidreza lord 0 247 1395/05/14 10:16 ب.ظ
آخرین ارسال: hamidreza lord
  نحوه اعمال درصد مشارکت بار زنده در طبقات با کاربری مختلف در ETABS Manciple 26 9,421 1395/05/08 02:04 ق.ظ
آخرین ارسال: LCIVIL.COM

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان