امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امتیازات: 3
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چند سوال در رابطه با safe
#1

  1. با سلام. . لطفا راهنمایی بفرمایید... برای کنترل تنش زیر پی مقدار ماکزیمم و ومینیمم کانتورهای رنگ را چگونه باید تنظیم کرد؟(چند مدل دیدم ام نمیدونم کدوم درسته)
  2. با safe12 کارمیکنم و و توی تب بالا گزینه ی آنالیز و ندیدم برای تنظیم maximum iterations ??????
  3. توی etabs اگر مشکلی توی آنالیز warning میداد توی safe چه جوری از صحت آنالیز میشه مطمئن شد؟؟
یه نگاهی هم به فایلم بندازید ممنون میشم. . .


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   safe.rar (اندازه: 667.26 KB / تعداد دفعات دریافت: 38)
پاسخ
#2
(1393/7/21 ، 08:04 عصر)hadi_kt نوشته است:
  1. با سلام. . لطفا راهنمایی بفرمایید... برای کنترل تنش زیر پی مقدار ماکزیمم و ومینیمم کانتورهای رنگ را چگونه باید تنظیم کرد؟(چند مدل دیدم ام نمیدونم کدوم درسته)
  2. با safe12 کارمیکنم و و توی تب بالا گزینه ی آنالیز و ندیدم برای تنظیم maximum iterations ??????
  3. توی etabs اگر مشکلی توی آنالیز warning میداد توی safe چه جوری از صحت آنالیز میشه مطمئن شد؟؟

ب*****

1- می توانید فقط مقدار حداکثر را برابر با تنش ماکسیمم مجاز خاک قرار دهید . و براساس کانکتور رنگی ناحیه مورد نظر را بررسی نمائید .

2- این گزینه صرفاً در Safe8 وجود دارد چون سیف 8 برخلاف سیف 12 نیاز به یک پروسه سعی و خطا تحلیلی غیر خطی برای غیر خطی ساختن خودکار ترکیب بارهای و حذف کشش خاک خواهد داشت . درصورتیکه در سیف 12 کاربر به صورت دستی نوع تحلیل را غیر خطی تعریف می نماید .

3- برای مشاهده روال انالیز و نتایج آن از منوی Run - Show Last Run Details استفاده کنید .

پاینده باشید



پاسخ
#3
(1393/7/21 ، 11:10 عصر)کیوان بابایی نوشته است:

1- می توانید فقط مقدار حداکثر را برابر با تنش ماکسیمم مجاز خاک قرار دهید . و براساس کانکتور رنگی ناحیه مورد نظر را بررسی نمائید .
مهندس ممنون.ببخشید در مورد سوال اول شبهاتی تو ذهنم هست. . .طبق جزوه ای که از خود سایت دانلود کردم گفته بود اگر تنش مجاز خاک مثلا 1.7 باشه میشه مینیمم و -1.7 و ماکزیمم و-1.69 .من مفهوم منفی قراردادن مقدار و متوجه نمیشم. . . !!! از یکطرفم اگر توی پروژم مازیمم 1.7 و مینیمم و صفر بدم کانتور کلا یکدست به رنگ مقدار مینیمم در میاد!!! لطفا این مطلب و فایل سیفم مطابقت بدید چون نمیتونم جلوتر از این برم و کارپروژم و انجام بدم. . .باز هم ممنون


پاسخ
#4
(1393/7/22 ، 12:12 صبح)hadi_kt نوشته است:
(1393/7/21 ، 11:10 عصر)کیوان بابایی نوشته است:

1- می توانید فقط مقدار حداکثر را برابر با تنش ماکسیمم مجاز خاک قرار دهید . و براساس کانکتور رنگی ناحیه مورد نظر را بررسی نمائید .
مهندس ممنون.ببخشید در مورد سوال اول شبهاتی تو ذهنم هست. . .طبق جزوه ای که از خود سایت دانلود کردم گفته بود اگر تنش مجاز خاک مثلا 1.7 باشه میشه مینیمم و -1.7 و ماکزیمم و-1.69 .من مفهوم منفی قراردادن مقدار و متوجه نمیشم. . . !!! از یکطرفم اگر توی پروژم مازیمم 1.7 و مینیمم و صفر بدم کانتور کلا یکدست به رنگ مقدار مینیمم در میاد!!! لطفا این مطلب و فایل سیفم مطابقت بدید چون نمیتونم جلوتر از این برم و کارپروژم و انجام بدم. . .باز هم ممنون

بهتر هستش مقدار Contour Range را برابر صفر قرار دهید و تنش مجاز پی را با حرکت دادن موس تحت اثر پوش ترکیب بار و مشاهده تنش حداکثر خاک با کانکتورهای رنگی بررسی نمائید .
پاسخ
#5
خیلی ممنونم مهندس از همین روش استفاده خواهم کرد . . یه سوال در رابطه با پله و آسانسور . . .قسمت سطح پله و آسانسور و رو هم باید توی پی در نطر گرفت یا از opning استفاده کرد؟ طبق متن هایی را که خواندم خیلی ها opning مدل میکنن ولی در حقیقت ما انجا مش بندی آرماتور داریم و. . . و همچنین اختلاف سطحی که وجود داره کمکی به باربری کلی پی خواهد کرد یا خیر!!!
پاسخ
#6
همکار عزیز جواب سوال خود را فردا پیگیری کنید . چون سوالات انجمن امشب یک مقدار زیاد است و باید به نوبت به تمام سوالات پاسخ داده شود .

باسپاس
پاسخ
#7
(1393/7/22 ، 01:04 صبح)hadi_kt نوشته است: خیلی ممنونم مهندس از همین روش استفاده خواهم کرد . . یه سوال در رابطه با پله و آسانسور . . .قسمت سطح پله و آسانسور و رو هم باید توی پی در نطر گرفت یا از opning استفاده کرد؟ طبق متن هایی را که خواندم خیلی ها opning مدل میکنن ولی در حقیقت ما انجا مش بندی آرماتور داریم و. . . و همچنین اختلاف سطحی که وجود داره کمکی به باربری کلی پی خواهد کرد یا خیر!!!

چاله آسانسور در SAFE : چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی آن امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق آیین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد، شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد.اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد.

پاسخ
#8
خیلی متشکر از راهنمایی هاتون مهندس . . .
پاسخ
#9
سلام یک سوال داشتم
اگر برش پانچ جواب ندهد ضخامت پی رو افزایش میدهیم. حالا اگر برش پانچ فقط برای یک یا 2 ستون چواب نداد افزایش ضخامت کل پی غیر اقتصادیه. میشه فقط برای آن 2 ستون این کار را کرد؟
چطور؟
ممنون
پاسخ
#10
برای تعریف دو ارتفاع متفاوت میشود دو مقطع پی تعریف کرد و موقع رسم اون قسمتها از مقطع با ضخامت بیشتر استفاده کنید
میشود از تقویت برای برش پانچ استفاده کرد



[URL][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  بيرون انداختن از برنامه safe مهرداد عظيمي كهن 1 154 1395/12/10 ، 07:38 عصر
آخرین ارسال: civil92
  طراحی نوار ها در safe m.xatooni 1 350 1395/9/27 ، 01:19 عصر
آخرین ارسال: civil92
  تاثیر دیوار برشی در Safe afshin_ipe 1 340 1395/7/16 ، 12:57 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  راهنمایی درباره مقدار ارماتور توسط برنامه safe 12 hamid1002 2 399 1395/7/3 ، 01:52 عصر
آخرین ارسال: hamid1002
  سوال در مورد رسم مورب نوار طراحی farvahar_boy 3 1,031 1395/6/19 ، 02:11 عصر
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  معنی این اعداد در safe چیست ؟ afshin_ipe 4 589 1395/4/19 ، 02:38 عصر
آخرین ارسال: afshin_ipe
  لیستوفر گرفتن با منوی detailing برنامه safe One 1 563 1395/4/17 ، 07:30 عصر
آخرین ارسال: One
  سوال در مورد safe . مهم (اعمال تغییرات etabs( One 0 266 1395/4/13 ، 08:54 عصر
آخرین ارسال: One
  ترسیم پلان فونداسیون در اتوکد و انتقال به safe masoudmasoud 6 4,981 1395/4/6 ، 11:30 صبح
آخرین ارسال: mohammadee65
  سوال : چطور نیروی خاک رو به دیوار بدم (نحوه اعمال نیروی مثلثی ) hamidreza lord 0 315 1395/2/26 ، 05:41 عصر
آخرین ارسال: hamidreza lord

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان