امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چک کردن سازه ی فولادی 12 طبقه با مهاربند هم محور
#1
سلام.
دوستان،یک سازه ی 12 طبقه ی فولادی با مهاربند هم محور می باشد.در صورت امکان بفرمایید:
کدام حالت برای مهاربندها مناسب می باشد؟(تعداد و محل مناسب)
چرا ابعاد مقاطع بزرگ می باشد؟(هر دو به یک شکل طراحی شده اند)(بر اساس UBC97)


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   1.zip (اندازه: 968.43 KB / تعداد دفعات دریافت: 67)
پاسخ
#2
میتونید مقطع بادبندا رو ضعیف تر کنید.(خیلی قوی گرفتید)
بادبندا رو هم اگه طوری طراحی کنید که نیرو های کششی و فشاری همدیگه رو خنثی کنن خیلی بهتره.(تو سایت جستجو کن)
صحبت از گرمای هوا بود که به ماه رمضان رسید...
امسال روزه می گیری؟
اگر خدا بخواهد ...
من هم می گیرم، ولی کدام پزشک این همه سختی را برای بدن تایید می کند؟
همان که وقتی همه پزشکان جوابت کردند ، برایت معجزه می کند!
پاسخ
#3
دوستان،اگر امکان داره بفرمایید چرا نسبت تنش وقتی به طبقات پایین می رسیم کمتر میشه؟


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   9.9.1af.ana.dyshal.box.chev.zip (اندازه: 206.33 KB / تعداد دفعات دریافت: 13)
پاسخ
#4
و اگر امکان داره بفرمایید روش طراحی با AISC-ASD89به چه صورت هستش؟(اینکه می فرمایید کنترل دستی باید انجام بشه)
پاسخ
#5
سلام
در طراحی با آیین نامه AISC باید در فایلی جدا گانه ترکیب بارهای زلزله تشدید یافته اعمال بشه
و مثل UBC (باتنظیمات) به طور خودکار این عمل انجام نمیشه
پاسخ
#6
سلام.دوستان اگر امکان داره،لطف کنید فایل ارسالی را مورد بررسی قرار بدید.
از آیین نامه ی AISC-ASD89برای طراحی استفاده شده است.
ابعاد مقاطع و تعداد دهانه های مهاربندی شده نرمال هستش؟
سپاسگزارم


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   New folder.zip (اندازه: 515.54 KB / تعداد دفعات دریافت: 19)
.zip   spe.zip (اندازه: 458.18 KB / تعداد دفعات دریافت: 21)
پاسخ
#7
دوستان خوبم،نظری ندارید؟
پاسخ
#8
سلام
شما در دوفایل که یکی برای ترکیب بارهای عادی و دیگری برای تشدید یافته است از اتو سلکت استفاده کردید
ابتدا در فایل با ترکیب بار عادی سازه طراحی میشه با اتوسلکت و بعد از حالت اتوسلکت در بیاد و مقاطع نهایی میشه
و تیپ بندی انجام میشه
وبعد برای ترکیب بارهای تشدید یافته کنترل میشه
این کاری که شما کردید مقاطع 2 فایل کامل باهم متفاوت میشه
در کل اتوسلکت برای رسیدن به مقاطع اولیه مناسبه و بعد از اتوسلکت طراحی باید به صورت دستی مقاطعو به مقاطع اجرایی تبدیل کنه
پس شما هم ابتدا مقاطعو نهایی کنید و مثلا هر 3 طبقه 3طبقه در صورت نیاز مقاطعو کوچیک کنید و... بعد از نهایی شدن
برای ترکیب بارهای تشدید یافته کنترل کنید
پاسخ
#9
ممنونم.آقای مهندس من بعد از طراحی با ترکیب بار عادی،make auto select section null را اجرا کردم.بعد از تغییرات در مقطع،Save Asگرفتم،و در فایل جدید ترکیب بارهای تشدید یافته را وارد،وپس از انتخاب ستون طراحی مجدد انجام دادم.راهنمایی می فرمایید در کدام مرحله اشتباه صورت گرفت؟
(آقای مهندس من فقط یک قاب را مدنظر قرار دادم و تغییرات را اعمال کردم.باید درتمام قاب ها تغییر مقطع داده شود؟)سپاسگزام
پاسخ
#10
خواهش میکنم
در هردو فایل شما باید مقاطعو نهایی کنید همه قابها روی هم تاثیر دارن پس تمامش باید نهایی بشه
جفت فایل های شما ستونهاش روی اتوسلکته الان
ضمن اینکه در طراحی با آیین نامه Aisc نباید ترکیب بارها در 0.75 ضرب بشه که شما
در ترکیب بارهای تشدید یافته در 0.75 ضرب کردید
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سازه بتونی 11 طبقه hamdullah 1 118 1396/9/6 ، 08:08 عصر
آخرین ارسال: civil92
  چک کردن ایتبس 3طبقه با سقف شیروانی sepinoud 28 15,210 1396/8/18 ، 09:39 عصر
آخرین ارسال: civil92
Wink مشکل ستون های قرمز سازه فولای. sasan.ce 4 330 1396/3/14 ، 12:53 صبح
آخرین ارسال: sasan.ce
  چک کردن پروژه بتن - ضروری afshin_ipe 6 366 1396/3/12 ، 03:41 عصر
آخرین ارسال: civil92
  چک کردن پروژه بتن alimorad39 1 188 1396/3/11 ، 07:02 عصر
آخرین ارسال: civil92
  مشکل دوره تناوب زیاد بعد از run کردن ali.esfandi 1 246 1396/3/10 ، 04:40 صبح
آخرین ارسال: علی خیرالهی
  درخواست چک کردن فایل mammadfranki 1 229 1396/2/16 ، 12:10 عصر
آخرین ارسال: afshin_ipe
Star درخواست چک کردن پروژه فولادی 2 طبقه 9.7.4 eng.mousavi 0 217 1396/1/11 ، 11:50 عصر
آخرین ارسال: eng.mousavi
  در خواست چک کردن پروژه lrfd قاب خمشی متوسط فولادی 4 طبقه فولادی در ایتبس2015 یوسف ابراهیم پور 2 641 1395/10/6 ، 05:24 عصر
آخرین ارسال: یوسف ابراهیم پور
Wink ارور ایتبس در سازه فولادی civilme 1 398 1395/7/2 ، 12:00 عصر
آخرین ارسال: civilme

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان