امتیاز موضوع:
  • 5 رأی - میانگین امتیازات: 3.4
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چک کردن سازه ی فولادی 12 طبقه با مهاربند هم محور
#1
سلام.
دوستان،یک سازه ی 12 طبقه ی فولادی با مهاربند هم محور می باشد.در صورت امکان بفرمایید:
کدام حالت برای مهاربندها مناسب می باشد؟(تعداد و محل مناسب)
چرا ابعاد مقاطع بزرگ می باشد؟(هر دو به یک شکل طراحی شده اند)(بر اساس UBC97)


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   1.zip (اندازه: 968.43 KB / تعداد دفعات دریافت: 67)
پاسخ
#2
میتونید مقطع بادبندا رو ضعیف تر کنید.(خیلی قوی گرفتید)
بادبندا رو هم اگه طوری طراحی کنید که نیرو های کششی و فشاری همدیگه رو خنثی کنن خیلی بهتره.(تو سایت جستجو کن)
صحبت از گرمای هوا بود که به ماه رمضان رسید...
امسال روزه می گیری؟
اگر خدا بخواهد ...
من هم می گیرم، ولی کدام پزشک این همه سختی را برای بدن تایید می کند؟
همان که وقتی همه پزشکان جوابت کردند ، برایت معجزه می کند!
پاسخ
#3
دوستان،اگر امکان داره بفرمایید چرا نسبت تنش وقتی به طبقات پایین می رسیم کمتر میشه؟


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   9.9.1af.ana.dyshal.box.chev.zip (اندازه: 206.33 KB / تعداد دفعات دریافت: 14)
پاسخ
#4
و اگر امکان داره بفرمایید روش طراحی با AISC-ASD89به چه صورت هستش؟(اینکه می فرمایید کنترل دستی باید انجام بشه)
پاسخ
#5
سلام
در طراحی با آیین نامه AISC باید در فایلی جدا گانه ترکیب بارهای زلزله تشدید یافته اعمال بشه
و مثل UBC (باتنظیمات) به طور خودکار این عمل انجام نمیشه
پاسخ
#6
سلام.دوستان اگر امکان داره،لطف کنید فایل ارسالی را مورد بررسی قرار بدید.
از آیین نامه ی AISC-ASD89برای طراحی استفاده شده است.
ابعاد مقاطع و تعداد دهانه های مهاربندی شده نرمال هستش؟
سپاسگزارم


فایل‌(های) پیوست شده
.zip   New folder.zip (اندازه: 515.54 KB / تعداد دفعات دریافت: 19)
.zip   spe.zip (اندازه: 458.18 KB / تعداد دفعات دریافت: 21)
پاسخ
#7
دوستان خوبم،نظری ندارید؟
پاسخ
#8
سلام
شما در دوفایل که یکی برای ترکیب بارهای عادی و دیگری برای تشدید یافته است از اتو سلکت استفاده کردید
ابتدا در فایل با ترکیب بار عادی سازه طراحی میشه با اتوسلکت و بعد از حالت اتوسلکت در بیاد و مقاطع نهایی میشه
و تیپ بندی انجام میشه
وبعد برای ترکیب بارهای تشدید یافته کنترل میشه
این کاری که شما کردید مقاطع 2 فایل کامل باهم متفاوت میشه
در کل اتوسلکت برای رسیدن به مقاطع اولیه مناسبه و بعد از اتوسلکت طراحی باید به صورت دستی مقاطعو به مقاطع اجرایی تبدیل کنه
پس شما هم ابتدا مقاطعو نهایی کنید و مثلا هر 3 طبقه 3طبقه در صورت نیاز مقاطعو کوچیک کنید و... بعد از نهایی شدن
برای ترکیب بارهای تشدید یافته کنترل کنید
پاسخ
#9
ممنونم.آقای مهندس من بعد از طراحی با ترکیب بار عادی،make auto select section null را اجرا کردم.بعد از تغییرات در مقطع،Save Asگرفتم،و در فایل جدید ترکیب بارهای تشدید یافته را وارد،وپس از انتخاب ستون طراحی مجدد انجام دادم.راهنمایی می فرمایید در کدام مرحله اشتباه صورت گرفت؟
(آقای مهندس من فقط یک قاب را مدنظر قرار دادم و تغییرات را اعمال کردم.باید درتمام قاب ها تغییر مقطع داده شود؟)سپاسگزام
پاسخ
#10
خواهش میکنم
در هردو فایل شما باید مقاطعو نهایی کنید همه قابها روی هم تاثیر دارن پس تمامش باید نهایی بشه
جفت فایل های شما ستونهاش روی اتوسلکته الان
ضمن اینکه در طراحی با آیین نامه Aisc نباید ترکیب بارها در 0.75 ضرب بشه که شما
در ترکیب بارهای تشدید یافته در 0.75 ضرب کردید
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  چک کردن پروژه masoumekarimi_68 0 378 1399/6/14 ، 07:34 عصر
آخرین ارسال: masoumekarimi_68
Wink Etabs 2016 چک کردن پروژه morteza7676 0 316 1399/5/4 ، 12:51 عصر
آخرین ارسال: morteza7676
  مشکل مقاطع در پروژه 4 طبقه در etabs mohammadh007 0 335 1399/3/15 ، 01:04 عصر
آخرین ارسال: mohammadh007
  درخواست چک کردن ایتبس 2015 سازه بتنی سه طبقه dolatkhah1 1 323 1399/2/14 ، 01:51 صبح
آخرین ارسال: dolatkhah1
  سازه بتنی Sarina.sh 0 199 1399/2/8 ، 01:08 عصر
آخرین ارسال: Sarina.sh
  Etabs 2016 درخواست چک کردن پروژه ایتبس roza12341234 0 1,028 1398/7/3 ، 10:47 صبح
آخرین ارسال: roza12341234
  چک سازه ۹ طبقه hamdullah 0 405 1398/5/11 ، 06:09 عصر
آخرین ارسال: hamdullah
  Etabs 2016 درخواست چک کردن پروژه ایتبس roza12341234 0 348 1398/5/10 ، 02:55 عصر
آخرین ارسال: roza12341234
  Etabs 2016 درخواست چک کردن پروژه ایتبس reza229 1 848 1398/4/26 ، 04:03 عصر
آخرین ارسال: amraii
  درخواست چک کردن پروژه بتن ostadasadi90 1 596 1398/2/4 ، 01:24 عصر
آخرین ارسال: ostadasadi90

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان