سلام.
دوستان،یک سازه ی 12 طبقه ی فولادی با مهاربند هم محور می باشد.در صورت امکان بفرمایید:
کدام حالت برای مهاربندها مناسب می باشد؟(تعداد و محل مناسب)
چرا ابعاد مقاطع بزرگ می باشد؟(هر دو به یک شکل طراحی شده اند)(بر اساس UBC97)
میتونید مقطع بادبندا رو ضعیف تر کنید.(خیلی قوی گرفتید)
بادبندا رو هم اگه طوری طراحی کنید که نیرو های کششی و فشاری همدیگه رو خنثی کنن خیلی بهتره.(تو سایت جستجو کن)
صحبت از گرمای هوا بود که به ماه رمضان رسید...
امسال روزه می گیری؟ اگر خدا بخواهد ... من هم می گیرم، ولی کدام پزشک این همه سختی را برای بدن تایید می کند؟ همان که وقتی همه پزشکان جوابت کردند ، برایت معجزه می کند!
سلام
در طراحی با آیین نامه AISC باید در فایلی جدا گانه ترکیب بارهای زلزله تشدید یافته اعمال بشه
و مثل UBC (باتنظیمات) به طور خودکار این عمل انجام نمیشه
1392/9/30 ، 12:16 عصر (آخرین ویرایش در این ارسال: 1392/9/30 ، 12:32 عصر، توسط amirone.)
سلام.دوستان اگر امکان داره،لطف کنید فایل ارسالی را مورد بررسی قرار بدید.
از آیین نامه ی AISC-ASD89برای طراحی استفاده شده است.
ابعاد مقاطع و تعداد دهانه های مهاربندی شده نرمال هستش؟
سپاسگزارم
سلام
شما در دوفایل که یکی برای ترکیب بارهای عادی و دیگری برای تشدید یافته است از اتو سلکت استفاده کردید
ابتدا در فایل با ترکیب بار عادی سازه طراحی میشه با اتوسلکت و بعد از حالت اتوسلکت در بیاد و مقاطع نهایی میشه
و تیپ بندی انجام میشه
وبعد برای ترکیب بارهای تشدید یافته کنترل میشه
این کاری که شما کردید مقاطع 2 فایل کامل باهم متفاوت میشه
در کل اتوسلکت برای رسیدن به مقاطع اولیه مناسبه و بعد از اتوسلکت طراحی باید به صورت دستی مقاطعو به مقاطع اجرایی تبدیل کنه
پس شما هم ابتدا مقاطعو نهایی کنید و مثلا هر 3 طبقه 3طبقه در صورت نیاز مقاطعو کوچیک کنید و... بعد از نهایی شدن
برای ترکیب بارهای تشدید یافته کنترل کنید
ممنونم.آقای مهندس من بعد از طراحی با ترکیب بار عادی،make auto select section null را اجرا کردم.بعد از تغییرات در مقطع،Save Asگرفتم،و در فایل جدید ترکیب بارهای تشدید یافته را وارد،وپس از انتخاب ستون طراحی مجدد انجام دادم.راهنمایی می فرمایید در کدام مرحله اشتباه صورت گرفت؟
(آقای مهندس من فقط یک قاب را مدنظر قرار دادم و تغییرات را اعمال کردم.باید درتمام قاب ها تغییر مقطع داده شود؟)سپاسگزام
خواهش میکنم
در هردو فایل شما باید مقاطعو نهایی کنید همه قابها روی هم تاثیر دارن پس تمامش باید نهایی بشه
جفت فایل های شما ستونهاش روی اتوسلکته الان
ضمن اینکه در طراحی با آیین نامه Aisc نباید ترکیب بارها در 0.75 ضرب بشه که شما
در ترکیب بارهای تشدید یافته در 0.75 ضرب کردید