عکسهارو دیدم . اونایی که مشخص کردی به پروژه مربوط میشن . fc=20 , فاصله تیرچه ها = 55 / من اصلا /slab رو استفاده نکردم جایی
تنها مشکلم تو این که چرا مقدار آپ لیفتم زیاد در میاد !! حدود 80 - 90 تن !!!
شاید به خاطر آرایش مهاربند هاست . شما نظری برای مهاربندها ندارید ؟؟
و یه سوال دیگه این که تو حالت آنالیز هم باید ترکیب بار ها رو مشخص کنم یا
ترکیب بار فقط برای حالت دیزاین هست و برای دیزاین چه آئین نامه ای رو
بردارم (طراحی بر اساس تنش مجاز )
سلام مجدد خدمت شما
خواهش میکنم
نطر کلی من اینه که اشکالات کوچک باعث شدن که اینطوری بشه
اما در کل باز یک سری دیگه راهنمایی میکنم
دوست عزیز شما از سقف تیرچه استفاده کردین و فاصله تیر چه ها باید 50 در نطر بگیرین
در مورد بتن
بتن رو خیلی ضعیف گرفتین
اما در مورد مهار بند ها
درسته که شما تقارن رو رعایت کردین اما فکر نمیکنم جاهای درستی گذاشته باشین
معقول ترین کاری که اگه بتونین انجام بدین اینه که تو همون دو قسمت فقط دو دهانه رو تا انتها ادامه بدین
نه یک ردیف باشه یک ردیف نه
اما برای ترکیب بارها
شما ترکیب بار رو وارد میکنین
ایتبس خودش تک تک آنها رو تحلیل میکنه و در مرحله آخر طراحی میگه با ترکیب بار موجود سازه جواب گو است یا نه
و بعد از طراحی میتونین چک کنین که هر ترکیب بار باعث چه نیرویی در سازه شده
آیین نامتون برای روش تنش مجاز اکی است ولی الان دیگه این آیین نامه نباید استفاده شه چون معمولا از ال ار اف دی استفاده میکنند ( آیین نامه جدید)
اما تو بار های نقزه ای و خطی دیدم یک سری بار ها رو گذاشتین که نباید بذارین
مثلا بار
epx
بار خروج از مرکزیت رو در قسمت معرفی بار ها معرفی میکنیم و میزان
k و c
رو همونجا معرفی میکنیم و ایتبس خودش محاسبه میکنه
شاید دلیلش همین باشه چون شما فکر کن این سازه 2 برابر چیزی که باید رو تحمل میکنه
یکی اونی که خودش محاسبه میکنه
و یکی شما معرفی کردین.
در کل نظر نهاییم اینه
بنده هیچ علمی ندارم و هیج ادعایی هم ندارم
اما فکر میکنم اگه رو بارگذاریتون بیشتر تمرکز کنین به نتایج بهتری میرسین.
با سلام.
برای کاهش نیروی آپلیفت می توانید تعداد مهار بند ها را افزایش دهید،
یا از شمع کششی در زیر ستونی که مقدار آپلیفت زیادی دارید استفاده نمایید.
موفق باشید.
یعنی باید ترکیب بار ها رو دستی بهش بدم یا آئین نامه ایتبس ترکیب بار رو برام میسازه ؟ اگه میسازه چطور قبل از تحلیل باید این کار بکنم (که آئین نامه برام بسازه )
بازم ممنون از گذاشتن وقت ارزشمندت برای من حقیر
(1394/2/20 ، 10:27 عصر)sabet32 نوشته است: سلام مجدد خدمت شما
خواهش میکنم
نطر کلی من اینه که اشکالات کوچک باعث شدن که اینطوری بشه
اما در کل باز یک سری دیگه راهنمایی میکنم
دوست عزیز شما از سقف تیرچه استفاده کردین و فاصله تیر چه ها باید 50 در نطر بگیرین
در مورد بتن
بتن رو خیلی ضعیف گرفتین
اما در مورد مهار بند ها
درسته که شما تقارن رو رعایت کردین اما فکر نمیکنم جاهای درستی گذاشته باشین
معقول ترین کاری که اگه بتونین انجام بدین اینه که تو همون دو قسمت فقط دو دهانه رو تا انتها ادامه بدین
نه یک ردیف باشه یک ردیف نه
اما برای ترکیب بارها
شما ترکیب بار رو وارد میکنین
ایتبس خودش تک تک آنها رو تحلیل میکنه و در مرحله آخر طراحی میگه با ترکیب بار موجود سازه جواب گو است یا نه
و بعد از طراحی میتونین چک کنین که هر ترکیب بار باعث چه نیرویی در سازه شده
آیین نامتون برای روش تنش مجاز اکی است ولی الان دیگه این آیین نامه نباید استفاده شه چون معمولا از ال ار اف دی استفاده میکنند ( آیین نامه جدید)
اما تو بار های نقزه ای و خطی دیدم یک سری بار ها رو گذاشتین که نباید بذارین
مثلا بار
epx
بار خروج از مرکزیت رو در قسمت معرفی بار ها معرفی میکنیم و میزان
k و c
رو همونجا معرفی میکنیم و ایتبس خودش محاسبه میکنه
شاید دلیلش همین باشه چون شما فکر کن این سازه 2 برابر چیزی که باید رو تحمل میکنه
یکی اونی که خودش محاسبه میکنه
و یکی شما معرفی کردین.
در کل نظر نهاییم اینه
بنده هیچ علمی ندارم و هیج ادعایی هم ندارم
اما فکر میکنم اگه رو بارگذاریتون بیشتر تمرکز کنین به نتایج بهتری میرسین.
با سلام و احترام خدمت شما و مهندس میبدی عزیز
خواهش میکنم
کاری نکردم
وظیفه بود
اما در مورد ترکیب بارها
من دو تا عکس براتون گذاشتم
البته میدونم که میدونین اما باسه اطمینان دوباره توضیح میدم
در عکس یک شما بار هاتون رو وارد میکنین که شما به درستی این کار رو کرده بودین
و در عکس 2 شما ترکیب بار ها رو مطابق با آیین نامه های موجود ایران و نوع سازه مشخص میکنین
اما سئوالتون که گفتید مگه ایتبس خودش وارد نمیکنه
حقیقتش رو بخوای زمانی که شما آیین نامه رو انتخاب میکنین ایتبس تمامی موارد نصبت به اون آیین نامه رو در نطر میگیره
اما چون مستقیما آیین نامه ایران رو نداره باید یک سری تغییرات در انتها ایجاد کنیم
مثل خیلی از ضرایب و ترکیب بار ها
به همین خاطر همیشه از آیین نامه ای استفاده میکنیم که عدد های ما نزدیک اونا باشه
و معمولا جواب گو است
چون اکثرا ما از دیگر کشور ها آیین نامه رو کپی میکنیم و ر نهایت یکسرس تغییرات میدهیم و به نام خودمون میزنیم.
بازم سوالی بود بفرمایین
اگه بلد بودم جواب میدم اگه نه حتما دوستان راهنماییتون میکنند.
موفق باشید
محمد