ارسالها: 123
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: ارد 1391
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
با سلام دوستان ضمن تشکر از فایل داده شده برای محاسبه خیز تیر بتنی بر اساس آبا اگر بخواهم با combo مخصوص کنترل خیز در تیر بتنی با ترکیب 3DL+LLکنرل کنم حد مجاز آیین نامه برای ترکیب بار مرده و زنده جدا و ترکیب بار مرده جدا چند است ؟لطفا بند آ[/b]یین نامه را ذکر نمایید.
ارسالها: 1,850
موضوعها: 346
تاریخ عضویت: تير 1391
اعتبار:
63
سپاس ها 0
سپاس شده 20 بار در 83 ارسال
کنترل خیز در تیرها و سایر قطعات سازه های بتنی باید در حالت حدی بهره برداری انجام گیرد که در این حالت تمام ضرائب افزایش بار برابر 1 در نظر گرفته می شود و کافی است که بار مرده + بار زنده در نظر گرفته شود و نباید این بارها با ضرائب بزرگتر از 1 در نظر گرفته شود .
ارسالها: 157
موضوعها: 54
تاریخ عضویت: ارد 1391
اعتبار:
3
سپاس ها 35
سپاس شده 11 بار در 2 ارسال
کنترل خیز تیرچه به چه صورت هست؟
انتهای کنسول که تیرچه دوبل میشه.
ارسالها: 6,654
موضوعها: 3,871
تاریخ عضویت: فرو 1391
اعتبار:
216
سپاس ها 37
سپاس شده 480 بار در 917 ارسال
کنترل تیرچه ی انتهای کنسول هم مثل بقیه تیرچه ها هست و فرقی نمیکنه
دلیل اینکه انتهای کنسول از تیرچه ی جفت استفاده میکنن بخاطر وجود دیوار (المان خطی) در انتهای کنسول هست و برای جبران نیروی اضافی از تیرچه ی دوم استفاده میکنند
ارسالها: 123
موضوعها: 24
تاریخ عضویت: ارد 1391
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
سوال من در مورد حد مجاز آیین نامه است مثلا برای dl+llحد مجاز L/240 است یا L/360در مورد باز DLتنهاچطورو لطفا بند آیین نامه را نیز ذکر کنید؟
ارسالها: 360
موضوعها: 12
تاریخ عضویت: فرو 1391
اعتبار:
4
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 1 ارسال
سلام
برای کنترل خیز تیر بتنی در ایتبس چه تنظمیاتی باید انجام داد؟
ارسالها: 2,156
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: آذر 1391
اعتبار:
60
سپاس ها 3
سپاس شده 9 بار در 3 ارسال
1393/10/3 ، 01:49 صبح
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/10/3 ، 01:53 صبح، توسط حمید فلاح منش.)
سلام
جناب مهندس ترکیب بار نهایی بدترین حالت درست نیست
ضریب بار زنده و بار مرده باید بر اساس ضریب افزایش خیز ایین نامه محاسبه شود
و 2DL زیاده
و بار زنده به صورت مجموع خیز انی و دراز مدت می باشد