مهندسی عمران مای سیویل

ایتبس سیف سپ طراحی آموزش

دانلود جزوه

فیلم Etabs Safe

مای سیویل
راهنمایی
[-]
آخرین ارسالی ها
مشکل در کشیدن پلان فونداسیون
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:علی بهنیا پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:84 زمان:1395/09/15
زووم در اتوكد
شروع کننده:Shoranguz آخرین ارسال توسط:farshidp1 پاسخ ها:2 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:38 زمان:1395/09/15
آینده ی کاری یک مهندس عمران
شروع کننده:vhdmzh آخرین ارسال توسط:farshidp1 پاسخ ها:26 کار آفرینی-خلاقیت و نوآوری مشاهده:547 زمان:1395/09/15
ارور کریتینگ در ایتبس
شروع کننده:kian_jahan آخرین ارسال توسط:kian_jahan پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ مشاهده:40 زمان:1395/09/14
پلان پی کنی
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:crywolf222 پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:55 زمان:1395/09/14
بار انفجار در آباکوس
شروع کننده:mehdi069 آخرین ارسال توسط:داریانی پاسخ ها:1 سایر مشاهده:1181 زمان:1395/09/13
طراحی نوار ها در safe
شروع کننده:m.xatooni آخرین ارسال توسط:m.xatooni پاسخ ها:0 پرسش و پاسخ در مورد Safe مشاهده:63 زمان:1395/09/13
ثبت شرکت و کسب و کار
شروع کننده:aftab1122 آخرین ارسال توسط:aftab1122 پاسخ ها:0 متفرقه مشاهده:51 زمان:1395/09/13
از کجا بدانیم که در طراحی فولادی چه مقاطعی را باید تعریف کرد
شروع کننده:m_dey آخرین ارسال توسط:مهندس پوریا پاسخ ها:13 پرسش و پاسخ مشاهده:3632 زمان:1395/09/13
مشکل کپی کردن در اتوکد
شروع کننده:crywolf222 آخرین ارسال توسط:Cadkhoda پاسخ ها:3 پرسش و پاسخ در مورد AutoCad مشاهده:138 زمان:1395/09/13

آموزش های غیر رایگان و ویژه سایت
/ ویژه*دانلود تمام نشریات عمرانی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت*ویژه / / آموزش گام به گام طراحی پی های متعارف در سازه ها با استفاده از نرم افزار SAFE v12 / / آرشیو کامل سایت مای سیویل(شامل بیش از 2000 هزار مطلب و آموزش عمرانی)(دانلود یا پست) / / فروش ویژه مجموعه کامل و بی نظیر نرم افزارهای عمرانی شامل جدیدترین نرم افزارهای موجود در دنیا + بی نظیر ترین آموزش های نرم افزاری + آرشیو کل سایت(بیش از دو هزار فایل) / / آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در SAFE / / ویژه دانلود مجموعه 62 قسمتی آموزش نرم افزار sap2000 (فیلم فارسی) ویژه / / فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) این مجموعه رو از دست ندید / دانلود 33 قسمت فیلم آموزش فارسی AutoCad 2012 3D اتوکد سه بعدی (650 دقیقه فیلم) / / دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) / / دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) /

ارسال موضوع ارسال پاسخ
 
امتیاز موضوع:
  • 67 رأی - میانگین امیتازات: 2.28
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کنترل خیز تیر بتن آرمه
1391/10/05 , 06:38 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1391/10/05 09:15 ب.ظ، توسط فرشاد امن خانی.)
ارسال: #1
کنترل خیز تیر بتن آرمه
با سلام ، روند کنترل خیز تیر بتنی به صورت دستی پس از مشاهده مقدارش در ایتبس به چه صورت است؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1391/10/05 , 09:15 ب.ظ
ارسال: #2
RE: کنترل خیز تیر
در این باره میتوندی به صفحه ی 253 آیین نامه مبحث 9 مراجعه کنید

[تصویر:  psck3clqn634iyso.gif]

به طور کلی مقدار خیز نباید برای کف طبقات از L/360 و در بام L/240 بیشتر بشه.

فروش مجموعه نرم افزار های مهندسی عمران+ فیلمهای آموزش عمرانی + آرشیو کل سایت http://goo.gl/80OzPv
آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در (Safe) http://goo.gl/20kasW
فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) http://goo.gl/TlWlvw
دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) http://goo.gl/NRuR94
دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) http://goo.gl/GsLsyv
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1391/10/08 , 12:17 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1391/10/08 12:18 ب.ظ، توسط elya.)
ارسال: #3
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
ممنون و
(کنترل خیز در تیرها در حالت حدی بهره برداری ، ضرائب افزایش بار برابر 1 در نظر گرفته می شود و کافی است که بار مرده + بار زنده در نظر گرفته شود یه سوال که برام پیش اومده اینه که من باید این بارها رو توی لیست کامبو که همون اول طراحی میکنم بدم یعنی با توجه به1.4dl+1.7ll یه بار dl+ll دیگه هم وارد کنم به لیست
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1391/10/08 , 02:01 ب.ظ
ارسال: #4
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
آره درست میگی

به این صفحه هم یه سری بزن
http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%DA%A...9%86%DB%8C

فروش مجموعه نرم افزار های مهندسی عمران+ فیلمهای آموزش عمرانی + آرشیو کل سایت http://goo.gl/80OzPv
آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در (Safe) http://goo.gl/20kasW
فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) http://goo.gl/TlWlvw
دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) http://goo.gl/NRuR94
دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) http://goo.gl/GsLsyv
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1391/10/08 , 02:15 ب.ظ
ارسال: #5
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
کنترل عرض ترک خوردگی:

در طراحی به دو علت لازم است که عرض ترک در حداقل نگه داشته شود, ظاهر و پایایی. ترکهای قابل رویت باعث عدم اطمینان از سازه و نفوذ رطوبت و مواد خورنده از طریق ترک و در نتیجه زنگ زدن میلگردها در داخل بتن می شوند که با افزایش حجم همراه است. افزایش حجم میلگرد باعث پوسته شدن بتن پوششی و زنگ زدن میلگرد باعث کاهش سطح مقطع آن می گردد. برای تیرهایی که در نما دیده نمی شوند(بتن در تماس با هوای داخل ساختمان), حداکثر عرض ترک نباید از 0.4 میلیمتر تجاوز کند و برای تیرهایی که در نما دیده می شوند(بتن در تماس با هوای خارج), حداکثر عرض ترک به 0.35 میلیمتر محدود می شود.



محدود کردن fy محاسباتی به 500 نیوتن بر میلیمترمربع و استفاده از میلگرد آجدار از عوامل محدودکنندة دیگر برای کنترل عرض ترک می باشد. همچنین استفاده از میلگرد به قطر کم و تعداد زیاد, به جای قطر بزرگ و تعداد کم, تاثیر مثبت در کاهش عرض ترک دارد.

طبق آئین نامة بتن ایران در دالهای دو طرفه, محاسبة عرض ترک خوردگی الزامی نیست و تنها رعایت ضوابط مربوط به آرماتور حرارتی و جمع شدگی کافی تلقی می شود.

برای تیپ های مختلف تیرهای طبقات, عرض ترک محاسبه شده است و با مقادیر مجاز آن مقایسه شده است, ملاحظه می شود که همة آنها در حد قابل قبولند.

بعنوان مثال برای ترک عرضی وسط دهانة تیر تیپ 1 واقع در طبقة اول داریم:

با توجه به پوشش 40 میلیمتری برای میلگردها و عرض 400 میلیمتری تیرها داریم:

dc=40 mm

bw=400 mm



برای تیر مذکور از 2 میلگرد آجدار نمره 22 استفاده شده است, در نتیجه مساحتی از بتن که حول یک میلگرد را احاطه کرده است برابر می شود با:

A=2 dcbw/تعداد میلگردها=2×40×400/2=16000 mm2

مقدار تنش در میلگردها تحت بارهای بهره برداری که طبق آئین نامة بتن ایران می توان برابر با 0.6 تنش تسلیم گرفت برابر است با:

fs=0.6fy=0.6×400=240 N/mm2

در نتیجه عرض ترک حاصله برابر خواهد بود با:

w=13×10-6fs3√dcA=13×10-6×240×(40×16000)1/3=0.27 mm < 0.35 mm

با توجه با پلان تیپ بندی تیرها که در گام 10 آورده شده بود, این تیر در نما دیده می شود و در تماس با هوا خارج خواهد بود در نتیجه حداکثر عرض ترک مجاز در آن برابر با 0.35 میلیمتر خواهد بود که بیشتر از ترک ایجاد شده است در نتیجه عرض ترک ایجاد شده قابل قبول است.

کنترل خیز تیرها تحت اثر بارهای بهره برداری:

برای اینکه یک سازه مقصودی را که از آن انتظار می رود برآورده سازد, باید:

1- ایمن.

2- خدمت پذیر.

باشد. سازه ای را ایمن می گویند که بتواند بارهای وارد بر آن را با حاشیة اطمینان کافی بدون ایجاد خرابی در هیچ یک از نقاطش, حمل نماید. خدمت پذیری سازه بدین معناست که تغییرشکل و سایر عوامل(از قبیل عرض حداکثر ترک و غیره) تحت بارهای خدمت از مقدار مجاز تجاوز نکند. تغییرشکل زیاد عوامل نامطلوب زیر را باعث می شود:

1- آسیب رساندن به نازک کاریها, در و پنجره و تزئینات داخلی ساختمان.

2- لرزش زیاد که باعث پریشانی خاطر استفاده کنندگان می گردد.

3-ارتعاش تحت تاثیر حرکات و دورانهای ماشین آلات که نتیجة آن هم از دقت و تنطیم خارج شدن ماشین آلات و هم بلااستفاده ماندن ساختمان است.

بنابراین لازم است که تغییرشکلهای ناشی از بارهای خارجی و سایر عوامل در سازة بتن مسلح با دقت کافی قابل محاسبه و پیش بینی باشد.

تغییرشکل موردنظر در یک سازه آن تغییرشکلهایی هستند که تحت بارهای خدمت بوجود می آیند. در حالت خدمت, سازه تمام بار مرده(شامل وزن خود سازه) و قسمت یا تمام بار زندة محاسباتی را بطور دائم تحمل می نماید. قسمتی از بار زنده بطور غیردائمی و بطور لحظه ای بر سازه وارد می گردد. ضرایب ایمنی بکار رفته در هنگام طراحی, باعث می شود که تنشfs فولاد و fc بتن تحت بار خدمت(بدون ضریب) در محدودة الاستیک خطی قرار داشته باشد. به همین علت تغییرشکلهایی که بلافاصله بعد از وارد آمدن بار در سازه به وجود می آیند و تغییرشکلهای آنی نامیده می شوند با استفاده از روشهای موجود بر مبنای رفتار الاستیک سازه قابل محاسبه می باشند.

علاوه بر تغییرشکلهای آنی به واسطة بعضی خواص بتن نظیر خزش و افت, تغییرشکلهای دیگری به علت تاثیر درازمدت بار در سازة بتن مسلح ایجاد می شود. با گذشت زمان از شدت افزایش تغییرشکل کاسته می شود تا آنکه پس از گذشت چند سال, تغییرشکل به مقدار ثابتی می رسد که به تغییرشکل درازمدت معروف است و گاهی تا چند برابر تغییرشکل آنی می رسد.

چون تیرهای این ساختمان دیوارهای غیرسازه ای و پارتیشنها را نگهداری می کنند, بطوریکه افتادگی زیاد باعث ایجاد خساراتی در این اعضا می شود, بنابراین محاسبة دقیق افتادگی در تیرهای این سازه الزامی است.

به عنوان یک دستورالعمل ساده تر, آیین نامة بتن ایران در تیرهای سراسری منشوری(ممان اینرسی ثابت) اجازه می دهد که محاسبات تغییرشکل بر اساس ممان اینرسی مقطع وسط دهانه انجام شود.

تیرهای این ساختمان متصل به اعضای غیرسازه ای می باشند که در افتادگی زیاد احتمالاً آسیب نمی بینند, بنابراین در این تیرها تفاضل افتادگی اولیة ایجاد شده و خیز بعدی نباید از یک دویست و چهلم طول دهانه تجاوز نماید

در تیرها فرض می شود که 20% بار زنده بطور دائم بر تیر اثر دارد و 80% آن بطور لحظه ای وارد می شود.

افتادگی حداکثر تیرها تحت اثر بارهای دائمی و آنی محاسبه شده و آن قسمت از افتادگی که باعث آسیب رسیدن به جداسازها می شود نیز محاسبه و با مقدار مجاز آن مقایسه و کنترل شده است, همانطور که ملاحظه می شود تمامی این خیزها در حد قابل قبول و مجاز می باشند, بعنوان مثال برای تیر تیپ 3 واقع در طبقة همکف داریم:

در این تیر در وسط دهانه, از 2 آرماتور کششی نمرة 22 و 2 آرماتور فشاری نمرة 12 استفاده شده است, حداکثر لنگر بهره برداری مثبت برابر 51 کیلونیوتن متر و حداکثر لنگر بهره برداری منفی برابر با 79.5 کیلونیوتن متر است که از نتایج تحلیل کامپیوتری Etabs برای بارهای بهره برداری بدست آمده است,

Ec=5000√fc=25000 N/mm2



Es=2×105 N/mm2



n=Es/Ec=8



As=2×380.1=760.3 mm2



A's=2×113.1=226.3 mm2



B=b/(nAs)=400/(8×760.3)=0.07



r=(n-1)A's/(nAs)=(8-1)×226.3/(8×760.3)=0.26



پوشش روی آرماتورها=40 mm



d'=40 mm



d=500-40=460 mm



kd=(√(2dB+1)-1)/B=101.97



ممان اینرسی کل مقطع ترک نخورده(Ig)=400×5003/12=4166666667 mm4



ممان اینرسی مقطع ترک خوردة تبدیل یافته(Ict)=bk3d3/3+nAs(d-kd)2+(n-1)A's(kd-d')2=927090056 mm4



لنگر خمشی حداکثر در مقطع موردنظر تحت بارهای بهره برداری Ma= 51 KN.m



مدول گسیختگی بتن fr=0.6√fc=0.6×5=3 N/mm2



فاصلة تار خارجی کششی تا محور خنثای مقطع بتنی yt=40 mm



لنگر ترک دهنده Mcr = frIg/yt = 3×4166666667/40 = 312500000 N.mm



ممان اینرسی موثر Ie=Ict+(Ig-Ict)(Mcr/Ma)3=3974613777 mm4<4166666667 mm4



با فرض زمان بارگذاری 5 سال یا بیشتر, تابع زمان(ζ) برابر با 2.0 می باشد که در نتیجه ضریب تغییرشکل درازمدت متوسط که به عمر بارگذاری و درصد فولاد فشاری مقطع بستگی دارد, بصورت زیر در می آید:



ρ'=A's/bd=226.3/(400×460)=0.0012



λ=ζ/(1+50ρ')=1.88




برای وسط دهانه, افتادگی آنی تحت بارهای دائمی بصورت زیر در می آید:







افتادگی درازمدت تحت اثر بار دائمی,

δt,sus=λ δi,sus=1.88×0.9578=1.8046 mm



افتادگی کل تحت بارهای دائمی,

δsus= δt,sus+ δi,sus=1.8046+0.9578=2.7623 mm



نسبت بار کل به بار دائمی در این تیپ تیر بصورت 2.14 است, چون افتادگیها با بار متناسب است, خیز آنی برای بار کل برابر خواهد بود با:



δi,tot=2.14× δi,sus=2.14×0.9578=2.0496 mm



حال برای محاسبة افتادگی آنی تحت اثر بار لحظه ای, باید از مقدار فوق افتادگی آنی بار دائم را کم کنیم,

δi,sh= δi,tot- δi,sus=2.0496-0.9578=1.0918 mm



در نتیجه افتادگی کل برابر خواهد بود با:

δtot= δi,sh+ δsus=1.0918+2.7623=3.8541 mm



فرض می شود که در این سازه, 70% بار مرده قبل از ساخت جداسازها بر سازه وارد می شوند, در نتیجه افتادگی ناشی از این مقدار از بار مرده برابر خواهد بود با:



δ=0.4789 mm



با کم کردن مقدار فوق از تغییرمکان کل δtot , آن مقدار از افتادگی را که سبب آسیب رساندن به دیوارهای جداساز می شود را محاسبه می کنیم,



خیز مخرب : ∆=3.8541-0.4789=3.3753 mm



∆/l=3.3753/5100=1/1511 < 1/240



بنابراین خیز حاصله کمتر از خیز مجاز بوده و قابل قبولست. محاسبة خیز و کنترل آن در جداول صفحات بعدی آورده شده است.


کنترل خیز دالها:

محاسبه و کنترل خیز دالها در گام دوم, یعنی در مرحلة طراحی خود دالها آورده شده بود که همة خیزها در حد قابل قبول بودند در اینجا نیز فقط جدول محاسبه و کنترل آن در ادامه آورده شده است.

[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

فروش مجموعه نرم افزار های مهندسی عمران+ فیلمهای آموزش عمرانی + آرشیو کل سایت http://goo.gl/80OzPv
آموزش طراحی سالن های صنعتی(سوله) با برنامه ی SAP&ETABS و طراحی پی در (Safe) http://goo.gl/20kasW
فیلم آموزش طراحی یک ساختمان فلزی از اول تا آخر در ایتبس و طراحی پی در سیف(Etabs&Safe) http://goo.gl/TlWlvw
دانلود 35 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد دو بعدی 2012 توسط استاد آریانی (400دقیقه) http://goo.gl/NRuR94
دانلود 40 قسمت فیلم فارسی آموزش اتوکد 2012 سه بعدی توسط استاد آریانی (7ساعت) http://goo.gl/GsLsyv
مشاهده وب‌سایت کاربر یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
 سپاس شده توسط elya ، drim_w3 ، Civil5 ، Drzhivago
1393/06/08 , 11:01 ب.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/06/09 12:35 ق.ظ، توسط drim_w3.)
ارسال: #6
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
سلام

1- منظور از کف هایی که به قطعات غیرسازه ای متصل هستند، چیست؟ (مثل چی؟)

2- یک جدولی داریم تحت عنوان "رواداری های سازه های بتنی متعارف" جدول 9-9-1 صفحه 144 مبحث 9 ویرایش 88

که در ردیف 2 نوشته انحراف زیرین تیرها، حداکثر 19 میلیمتر در کل طول تیر است.

منظور از این 19 میلیمتر، چیست؟

3- منظور از L در عکس ارسال دوم، طول خالص بین دو تکیه گاه است یا C/C تکیه گاه ها؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/06/09 , 01:00 ب.ظ
ارسال: #7
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
drim_w3 ,

1- قطعات و یا اعضای غیر سازه ای ، اعضایی می باشند که نقش باربری در سازه ندارند ( ثقلی و جانبی ) و تنها وزن خود را متحمل هستند . همانند کاذب کاری ، تیغه های داخلی و نماها یا دیوارهای غیر باربر و ...

2- انحراف از امتداد سطح منظور هم خط تراز زیر تیر می باشد که مرتبط است به خطاهای ساخت همانند قالببندی

3- طول دهانه موثر تیر ( مرکز به مرکز )

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/06/09 , 08:03 ب.ظ
ارسال: #8
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
(1393/06/09 01:00 ب.ظ)کیوان بابایی نوشته شده توسط:  drim_w3 ,

1- قطعات و یا اعضای غیر سازه ای ، اعضایی می باشند که نقش باربری در سازه ندارند ( ثقلی و جانبی ) و تنها وزن خود را متحمل هستند . همانند کاذب کاری ، تیغه های داخلی و نماها یا دیوارهای غیر باربر و ...

2- انحراف از امتداد سطح منظور هم خط تراز زیر تیر می باشد که مرتبط است به خطاهای ساخت همانند قالببندی

3- طول دهانه موثر تیر ( مرکز به مرکز )

سلام

ممنون از توضیحاتی که فرمودید.

جناب مهندس الان برای یک تیر با طول موثر 795 سانتیمتر، حداکثر خیز مجاز در طول اجرای اسکلت بتنی، چه میزان می تواند باشد؟

(سازه 6 طبقه که تا طبقه سوم اجرا شده باشد و طبیعتا هنوز بارگذاری آن نیز کامل نشده است)
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/06/09 , 09:21 ب.ظ
ارسال: #9
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
خواهش می کنم .

در حالت کلی تغییر شکل در تیرها در سه معقوله زیر می باشد .

تغیر شکل قائم تیر تحت رواداریها -------» زمان اجرا و قالبندی ( تحت اثر وزن خود تیر و جابجایی های احتمالی )
تغییر شکل آنی تیر ---------» تحت اثر بارگذاری های اولیه سازه ( تحت اثر بارمرده و زنده )
تغییر شکل درازمدت تیر --------» تحت اثر بارگذاری های متناوب و با گذشت زمان ثابت ( خزش ، افت )

* تمامی موارد بالا به صورت تفکیک شده در مبحث نهم وجود دارد . گفتنی است با توجه به مقدار دهانه زیاد نیاز به سایز بالا و تمهیدات بیشتری در زمان اجرا خواهید بود . هر چند نیاز به خیز منفی در این تیر ضروری به نظر می رسد .

انجام پروژه های ساختمانی از قبیل محاسبات و طراحی ، اجرا ، ترسیم نقشه معماری و سازه ، معماری ساختمان ، ترمیم و نوسازی ساختمان بافت کهنه ، پروژه های دانشجویی
مهندس بابایی 09197250097

Instagram : keyvan.mycivil
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
1393/06/10 , 11:33 ق.ظ (آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/06/10 11:35 ق.ظ، توسط sogand.)
ارسال: #10
RE: کنترل خیز تیر بتن آرمه
(1393/06/09 09:21 ب.ظ)کیوان بابایی نوشته شده توسط:  خواهش می کنم .

گفتنی است با توجه به مقدار دهانه زیاد نیاز به سایز بالا و تمهیدات بیشتری در زمان اجرا خواهید بود . هر چند نیاز به خیز منفی در این تیر ضروری به نظر می رسد .
سلام
آقای مهندس ، اینا میدونم که در حین اجرا ،خیز منفی در تیرچه ها را با شمع ایجاد می کنند. در تیر بتنی با چه روشی خیز منفی ایجاد میشه؟
یافتن تمامی ارسال‌های این کاربر
نقل قول این ارسال در یک پاسخ
ارسال موضوع ارسال پاسخ


موضوع‌های مرتبط با این موضوع...
موضوع: نویسنده پاسخ: بازدید: آخرین ارسال
  چه پارامترهایی را با قاعده 30-100 کنترل کنیم ؟؟ hossein faridpour 1 272 1395/03/05 11:23 ق.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  کنترل دریفت در سازه بتنی hamidreza4822 19 5,197 1394/04/05 02:24 ق.ظ
آخرین ارسال: صفرکیلومتر
  کنترل های طراحی پروژه فولادی و بتنی behruz_civil 1 766 1394/01/02 04:38 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  کنترل دریفت asra0044 1 873 1393/12/04 07:36 ب.ظ
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی
  کنترل خیز تیر بتنی eaglesweem 8 8,962 1393/10/03 01:49 ق.ظ
آخرین ارسال: حمید فلاح منش
  نحوه صحیح کنترل دریفت و شاخص پایداری و ضریب ترک خوردگی حمید فلاح منش 20 15,749 1393/07/04 02:36 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  کنترل زمان تناوب naresi 8 2,718 1393/07/04 01:14 ق.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
Rainbow طراحی و کنترل های پس از طراحی m.m1313 1 869 1393/04/07 12:22 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی
  کنترل فایل 25درصد بتنی marsello 2 1,419 1393/02/31 01:21 ب.ظ
آخرین ارسال: kazembvo
  درخواست کنترل موقعیت دیوار برشی aref71 2 2,133 1392/09/08 05:51 ب.ظ
آخرین ارسال: کیوان بابایی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 2 مهمان