امتیاز موضوع:
  • 7 رأی - میانگین امتیازات: 2.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
کوچک بودن مقاطع ( فولادی) در ایتبس( بررسی فایل ایتبس)
#1
سلام
لطفا فایل ایتبس در پیوست رو بررسی کنین.مقاطع کوچک بدست آمده . آیا به نظر شما منطقیه؟
آیین نامه طراحی : ubc97-asd . frame type : special CBF
پارامتر های طراحی:
تیر : minor LTB = 0.01
ستون : K major & minor = 1 ( دو جهت بادبند)
بادبند : unbraced length ratio major = 0.5 & major LTB = 0.7
ممنون واسه وقتی که اختصاص میدین.



فایل‌(های) پیوست شده
.rar   fooolad.rar (اندازه: 148.2 KB / تعداد دفعات دریافت: 19)
پاسخ
#2
سلام.
جناب اقای مهندس جرم مخصوص و وزن مخصوص بتن را شما صفر در نظر گرفته اید.طبیعی هست که برنامه وزن سقف را در تحلیل سازه
تاثیر نمی دهد ،بنابراین مقاطع ضعیف بدست می آیند.
سقف شما کامپوزیت هست ،چرا تیرهای فرعی (تیرهای کامپوزیت)را اختصاص نداده اید؟
اگر انها را هم اختصاص دهید وزن انها هم به سقف اضافه میشود ،و سازه با وزن واقعی خود تحلیل و طراحی میشود.
که قطعا مقاطع زیادی در پروژه فعلی شما جوابگو نخواهند بود.
موفق باشید.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#3
(1393/4/22 ، 07:07 عصر)siamak_meybodi نوشته است: سلام.
جناب اقای مهندس جرم مخصوص و وزن مخصوص بتن را شما صفر در نظر گرفته اید.طبیعی هست که برنامه وزن سقف را در تحلیل سازه
تاثیر نمی دهد ،بنابراین مقاطع ضعیف بدست می آیند.
سقف شما کامپوزیت هست ،چرا تیرهای فرعی (تیرهای کامپوزیت)را اختصاص نداده اید؟
اگر انها را هم اختصاص دهید وزن انها هم به سقف اضافه میشود ،و سازه با وزن واقعی خود تحلیل و طراحی میشود.
که قطعا مقاطع زیادی در پروژه فعلی شما جوابگو نخواهند بود.
موفق باشید.
سلام.1.وزن سقف به صورت دستی محاسبه شده ( با توجه به دیتایل سقف کامپوزیت) و روی کف اعمال شده دیگه نیازی نیست که تیرهای کامپوزیت رو رسم کرد و فقط جهت تیر ریزی مشخص میکنیم.
.2. همچنین چون وزن بتن قبلا به عنوان وزن سقف اعمال شده وزن مخصوص و جرم مخصوص رو صفر قرار میدیم .
ممنون از وقتی که گذاشتین

پاسخ
#4
(1393/4/22 ، 08:41 عصر)navkhas نوشته است:
(1393/4/22 ، 07:07 عصر)siamak_meybodi نوشته است: سلام.
جناب اقای مهندس جرم مخصوص و وزن مخصوص بتن را شما صفر در نظر گرفته اید.طبیعی هست که برنامه وزن سقف را در تحلیل سازه
تاثیر نمی دهد ،بنابراین مقاطع ضعیف بدست می آیند.
سقف شما کامپوزیت هست ،چرا تیرهای فرعی (تیرهای کامپوزیت)را اختصاص نداده اید؟
اگر انها را هم اختصاص دهید وزن انها هم به سقف اضافه میشود ،و سازه با وزن واقعی خود تحلیل و طراحی میشود.
که قطعا مقاطع زیادی در پروژه فعلی شما جوابگو نخواهند بود.
موفق باشید.
سلام.1.وزن سقف به صورت دستی محاسبه شده ( با توجه به دیتایل سقف کامپوزیت) و روی کف اعمال شده دیگه نیازی نیست که تیرهای کامپوزیت رو رسم کرد و فقط جهت تیر ریزی مشخص میکنیم.
.2. همچنین چون وزن بتن قبلا به عنوان وزن سقف اعمال شده وزن مخصوص و جرم مخصوص رو صفر قرار میدیم .
ممنون از وقتی که گذاشتین
مهندس من هنگام تحلیل وارنینگ دیدم
چرا اثر پی-دلتا فعال نکردید؟
فکر نکنم درست باشه مدل نکردن تیر کامپوزیت . . تیر کامپوزیت برای طراحی ایکون جدا داره و باید ایین نامه مربوطه ان انتخاب بشه رش گیر میخواد و غیره

تاپیک اموزش طراحی سقف کامپوزیت
http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...8%B1-ETABS
پاسخ
#5
دوست خوبم وزن یک متر مربع سقف کامپوزیت حدود 600 کیلوگرم بر متر مربع است.شما در پروژتون وزن مرده سقف را 380 کیلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته اید.میشه دتایل سقفتون را آپلود کنید.
اگر شما قبلا به روش دستی وزن سقف را محاسبه نموده اید ،و وزن مخصوص را صفر در نظر گرفته اید باید وزن سقف کامپوزیت شما حدود 600 کیلوگرم بر متر مربع باشد.
چرا طراحی تیرهای فرعی را به نرم افزار واگذار نمی کنید. تازه اگر به نرم افزار هم معرفی کنید ،به دلیل اینکه تیرهای فرعی مورب اجرا میشوند باید عرض موثر را هم دستی محاسبه نمایید و به نرم افزار معرفی نمایید. محاسبه ی برشگیر ها و ... دستی یکم وقت گیر نیست.
اگر تیر مرکب هم پاسخگو نباشد باید از ورق تقویتی استفاده کنید ،که دستیش زمان زیادی میبرد.
اگر تیر مرکب باشمع اجرا شود ،ترکیب بار مخصوصی دارد و اگر بدون شمع ترکیب باری دیگر همه ی این موارد را ایتبس به راحتی انجام میدهد ،و محاسبه ی دستی ان کاری وقتگیر هست.
برنامه های تحت اکسلی هم وجود دارند که باید با مثال کتابی مطابقت داده شوند،تا از صحت انها مطلع شد.
در ضمن احتمال میدهم سازه ی شما نیاز به تحلیل دینامیکی داشته باشه.
موفق باشید.
[تصویر:  laywpwrgymqaqvfrujf.jpg]
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#6
شرمنده نمیدونم چرا بزرگ کوچیک شد نوشته هام
پاسخ
#7
ممنون از دوست عزیز ailll .همونطور که دوستمون فرمودند فایل تحلیل شما همراه با خطا هایی هم هست.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ
#8
(1393/4/22 ، 09:44 عصر)siamak_meybodi نوشته است: دوست خوبم وزن یک متر مربع سقف کامپوزیت حدود 600 کیلوگرم بر متر مربع است.شما در پروژتون وزن مرده سقف را 380 کیلوگرم بر متر مربع در نظر گرفته اید.میشه دتایل سقفتون را آپلود کنید.
اگر شما قبلا به روش دستی وزن سقف را محاسبه نموده اید ،و وزن مخصوص را صفر در نظر گرفته اید باید وزن سقف کامپوزیت شما حدود 600 کیلوگرم بر متر مربع باشد.
چرا طراحی تیرهای فرعی را به نرم افزار واگذار نمی کنید. تازه اگر به نرم افزار هم معرفی کنید ،به دلیل اینکه تیرهای فرعی مورب اجرا میشوند باید عرض موثر را هم دستی محاسبه نمایید و به نرم افزار معرفی نمایید. محاسبه ی برشگیر ها و ... دستی یکم وقت گیر نیست.
اگر تیر مرکب هم پاسخگو نباشد باید از ورق تقویتی استفاده کنید ،که دستیش زمان زیادی میبرد.
اگر تیر مرکب باشمع اجرا شود ،ترکیب بار مخصوصی دارد و اگر بدون شمع ترکیب باری دیگر همه ی این موارد را ایتبس به راحتی انجام میدهد ،و محاسبه ی دستی ان کاری وقتگیر هست.
برنامه های تحت اکسلی هم وجود دارند که باید با مثال کتابی مطابقت داده شوند،تا از صحت انها مطلع شد.
در ضمن احتمال میدهم سازه ی شما نیاز به تحلیل دینامیکی داشته باشه.
موفق باشید.
[تصویر:  laywpwrgymqaqvfrujf.jpg]
چنتا فرق داره دیتایل من با شما.اصلی ترینش اینه که سربار تیغه طبق آیین نامه جدید جزء بار زنده حساب میشه و ضخامت دال بتنی هم کمتره.

پاسخ
#9
(1393/4/22 ، 09:43 عصر)ailll نوشته است:
(1393/4/22 ، 08:41 عصر)navkhas نوشته است:
(1393/4/22 ، 07:07 عصر)siamak_meybodi نوشته است: سلام.
جناب اقای مهندس جرم مخصوص و وزن مخصوص بتن را شما صفر در نظر گرفته اید.طبیعی هست که برنامه وزن سقف را در تحلیل سازه
تاثیر نمی دهد ،بنابراین مقاطع ضعیف بدست می آیند.
سقف شما کامپوزیت هست ،چرا تیرهای فرعی (تیرهای کامپوزیت)را اختصاص نداده اید؟
اگر انها را هم اختصاص دهید وزن انها هم به سقف اضافه میشود ،و سازه با وزن واقعی خود تحلیل و طراحی میشود.
که قطعا مقاطع زیادی در پروژه فعلی شما جوابگو نخواهند بود.
موفق باشید.
سلام.1.وزن سقف به صورت دستی محاسبه شده ( با توجه به دیتایل سقف کامپوزیت) و روی کف اعمال شده دیگه نیازی نیست که تیرهای کامپوزیت رو رسم کرد و فقط جهت تیر ریزی مشخص میکنیم.
.2. همچنین چون وزن بتن قبلا به عنوان وزن سقف اعمال شده وزن مخصوص و جرم مخصوص رو صفر قرار میدیم .
ممنون از وقتی که گذاشتین
مهندس من هنگام تحلیل وارنینگ دیدم
چرا اثر پی-دلتا فعال نکردید؟
فکر نکنم درست باشه مدل نکردن تیر کامپوزیت . . تیر کامپوزیت برای طراحی ایکون جدا داره و باید ایین نامه مربوطه ان انتخاب بشه رش گیر میخواد و غیره

تاپیک اموزش طراحی سقف کامپوزیت
http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...8%B1-ETABS
سقف مرکب هم مثل سقف تیرچه بلوکه.در تیرچه بلوک که ما تیرچه هارو مدل نمیکنیم در عوض بارشون رو اعمال میکنیم.تو همه پروژه ها بهتره که سقف مرکب (کامپوزیت) رو مدل نکنیم چون حجم مدل بی دلیل زیاد میشه.
تو ایتبس فقط و فقط برای ساده سازی کار کلیات و مدل می کنیم

پاسخ
#10
فرمایش شما درست بود.
اما شما که با ایین نامه ی جدید کار میکنید ،چند مورد را رعایت نکردید.
1-به روش تنش مجاز طراحی میکنید.
2-بار راهروها را طبق مبحث ششم 1392 وارد نکرده اید.بار پله را کنترل نکردم ،که ایا بر اساس مبحث ششم 1392 اعمال شده است؟
3-چینش بادبندها در جهت X مناسب نیست ،چون در کنار بازشوها قرار گرفته اند،و این قرار گیری باعث میشود تا نیروی زلزله ،هنگامیکه از دیافراگم صلب
میخواهد منتقل به بادبند شود ،با بازشویی رو به رو میشود و نمی تواند خود (نیروی زلزله) را به بادبند برساند.
البته تمامی موضوعاتی را که عرض کردم ،پیشنهاد بود.
موفق باشید.
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)
آموزش نرم افزار ایتبس به روش حدی
آموزش طراحی سازه های فولادی به روش حدی
تفسیر آیین نامه 2800 ویرایش چهارم

موسس و مدیر گروه پولاد سازه : مهندس سیامک حسین زاده


پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  قرمز شدن تیر کامپوزیت به خاطر ویبریشن در ایتبس 16 hajix8867 0 155 1399/8/29 ، 05:41 عصر
آخرین ارسال: hajix8867
Lightbulb انتخاب واحد در ایتبس فرخی 0 113 1399/8/1 ، 07:01 عصر
آخرین ارسال: فرخی
  مشکل خاکستری بودن رنگ تیرها بعد از طراحی و پایین بودن آرماتورهای طولی aliagha007 1 376 1399/7/28 ، 09:54 عصر
آخرین ارسال: dolatkhah1
  معرفی ترکیب بارهای طراحی سازه فولادی به روش LRFD KONKORKONKOR 4 5,437 1399/6/26 ، 04:08 عصر
آخرین ارسال: mohammadjavad69
  مشکل آبی شدن مقاطع empress 0 183 1399/6/22 ، 11:32 عصر
آخرین ارسال: empress
  مشکل عدم نمایش تکیه گاهها در فایل ایتبز aliagha007 0 221 1399/6/12 ، 08:52 عصر
آخرین ارسال: aliagha007
  روش طراحی در ایتبس ActioN 0 355 1399/5/12 ، 03:03 عصر
آخرین ارسال: ActioN
  مشکل در Import کردن فایل E2K علی بهنیا 0 243 1399/5/4 ، 09:38 صبح
آخرین ارسال: علی بهنیا
  مشکل مش بندی در ایتبس 2016 amir175 0 316 1399/4/22 ، 01:28 صبح
آخرین ارسال: amir175
  دلیل خروجی نگرفتن ایتبس بصورت .e2k Arya68 1 541 1399/3/14 ، 04:30 عصر
آخرین ارسال: فرشاد امن خانی

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان