مای سیویل
کتاب روش اجزاء محدود یا روش المان محدود در مهندسی(نوشته Singiresu S. Rao) - نسخه‌ی قابل چاپ

+- مای سیویل (http://www.mycivil.ir/forum)
+-- انجمن: دانلود کتاب و جزوه های درسی (http://www.mycivil.ir/forum/Forum-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%AC%D8%B2%D9%88%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D8%B3%DB%8C)
+--- انجمن: لیست دروس (http://www.mycivil.ir/forum/Forum-%D9%84%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%B3)
+---- انجمن: جزوات متفرقه (http://www.mycivil.ir/forum/Forum-%D8%AC%D8%B2%D9%88%D8%A7%D8%AA-%D9%85%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%82%D9%87)
+---- موضوع: کتاب روش اجزاء محدود یا روش المان محدود در مهندسی(نوشته Singiresu S. Rao) (/Thread-%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D8%AC%D8%B2%D8%A7%D8%A1-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%DB%8C%D8%A7-%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%A7%D9%84%D9%85%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%AD%D8%AF%D9%88%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D9%85%D9%87%D9%86%D8%AF%D8%B3%DB%8C-%D9%86%D9%88%D8%B4%D8%AA%D9%87-Singiresu-S-Rao)



کتاب روش اجزاء محدود یا روش المان محدود در مهندسی(نوشته Singiresu S. Rao) - فرشاد امن خانی - 1393/1/21

کتاب روش اجزاء محدود یا روش المان محدود در مهندسی
نوشته Singiresu S. Rao استاد و رئیس هیئت مدیره گروه مکانیک و مهندسی هوافضا دانشگاههای University of Miami, Coral Gables, Florida, USA

روش اجزاء محدود یا روش المان محدود ( Finite Element Method) که به اختصار (FEM) نامیده می‌شود، روشی است عددی برای حل تقریبی معادلات دیفرانسیل جزئی و نیز حل معادله‌های انتگرالی. (کاربرد عملی اجزای محدود معمولا با نام تحلیل اجزا محدود (FEA) خوانده می‌شود) اساس کار این روش یا حذف کامل معادلات دیفرانسیل یا ساده سازی آنها به معادلات دیفرانسیل معمولی، که با روشهای عددی مثل اویلر حل می‌شوند، می‌باشد. در حل معادلات دیفرانسیل جزئی مسئله مهم این است که به معادله ساده‌ای که از نظر عددی پایداراست- به این معنا که خطا در داده‌های اولیه و در حین حل آنقدر نباشد که به نتایج نا مفهوم منتهی شود- برسیم. روشهایی با مزایا و معایب مختلف برای این امر وجود دارد، که روش اجزاء محدود یکی از بهترین آنهاست.
این روش درحل معادلات دیفرانسیل جزئی روی دامنه‌های پیچیده (مانند وسائل نقلیه و لوله‌های انتقال نفت)، یا هنگامی که دامنه متغیر است، یا وقتی که دقت بالا در همه جای دامنه الزامی نیست و یا اگر نتایج همبستگی و یکنواختی کافی را ندارند، بسیار مفید می‌باشد. به عنوان مثال در شبیه سازی یک تصادف در قسمت جلوی ماشین، نیازی به دقت بالای نتایج در عقب ماشین نیست، نیز در شبیه سازی و پیش بینی هوا روی کره زمین، هوای روی خشکی‌ها اهمیت بیشتری از هوای روی دریاها دارند.


[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)



[تصویر:  x12hx9i2rxy5lnhmyvo.gif]