امتیاز موضوع:
  • 21 رأی - میانگین امتیازات: 3.05
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار جذب عضو هيات علمي در رشته‌ها و گرايش‌هاي مختلف در دانشگاه
#11


آغاز ثبت‌نام تکمیل ظرفیت فراخوان جذب از فردا/اعلام ظرفیت جدید جذب هیات علمی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92020905949
دوشنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
fewf.JPG

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از آغاز ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت فراخوان جذب هیات علمی بهمن ماه 91 از فردا خبر داد.

دکتر محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با اشاره به آغاز ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت فراخوان جذب هیات علمی بهمن ماه 91 از فردا،، گفت: متقاضیان ثبت‌نام در مرحله تکمیل ظرفیت فراخوان سراسری بهمن ماه 91 نیز می‌توانند از فردا سه‌شنبه 10 اردیبهشت ماه به مدت 15 روز به سامانه اینترنتی مرکز جذب به نشانی http://www.jazb.msrt.ir مراجعه کرده و برای انتخاب اولویت‌های خود در این مرحله اقدام کنند.

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به اعلام نیاز دانشگاه‌ها برای مرحله تکمیل ظرفیت جذب، گفت: تاکنون 101 دانشگاه و موسسه برای جذب 1641 عضو هیات علمی اعلام نیاز کرده‌اند، البته هنوز چند دانشگاه و موسسه در حال پیگیری برای اعلام نیاز جدید هستند که ممکن است این تعداد افزایش یابد.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#12

آغاز ارسال درخواست انتقالی از 16 خرداد

جزییات بخشنامه نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92022416297
سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۰
14-471.jpg

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ابلاغ بخشنامه نقل و انتقال اعضای هیات علمی دانشگاه، گفت:‌ درخواست مأموریت و انتقال اعضای هیات علمی از 16 خرداد تا 16 تیرماه برای نیمسال اول و از 15 آذرماه تا 15 دی ماه برای نیمسال دوم هر سال از طریق واحدهای مبدأ دریافت می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین بلندی با اعلام این خبر، اظهارکرد: درخواست مأموریت یا انتقال اعضای هیات علمی باید توسط خود متقاضی بر اساس مواد این بخشنامه تنظیم و به معاون آموزشی واحد مبدأ تسلیم و در همان واحد مبدأ ثبت شود و متقاضی شماره ثبت را جهت پیگیری دریافت کند.

وی افزود: معاون آموزشی واحد مبدأ نیز موظف است به ترتیب نسبت به اخذ نظر مراجع مربوطه یعنی واحد مبدأ، رئیس هیأت اجرایی جذب استان مبدأ، نظر واحد مقصد، رئیس هیأت اجرایی جذب استان مقصد، معاون آموزشی و رییس دانشگاه آزاد، حسب مورد اقدام کرده و نتیجه را به متقاضی اعلام کند.

بلندی با بیان اینکه در هر مرحله اگر مرجع مربوطه با درخواست متقاضی مخالفت کند، دیگر اخذ نظر از مراجع بعدی ضرورتی ندارد، تصریح کرد: بر این اساس، برای ثبت و پیگیری درخواست مأموریت و انتقال، از مراجعه حضوری یا ارسال نامه به حوزه ریاست دانشگاه یا دیگر معاونت­‌ها و یا جداً خودداری شود.

وی تاکیدکرد: دیگر معاونت­‌ها و حوزه ریاست دانشگاه در خصوص دریافت، ثبت و پیگیری تقاضاهای مأموریت و انتقال هیچگونه مسئولیتی ندارند.

مأموریت اعضای هیات علمی از واحد مبدا به واحد مقصد

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با اشاره به نحوه مأموریت اعضای هیات علمی از واحد مبدا به واحد مقصد، گفت: عضو هیات علمی از یک واحد به واحد دیگر (به استثنای استان­‌های تهران و البرز) با موافقت روسای واحدهای مبدا و مقصد و تأیید رییس هیات اجرایی جذب استان (برای استان­‌های متفاوت با تایید روسای هیات­‌های اجرایی جذب استان­‌های مبدأ و مقصد) و سپس با موافقت معاون آموزشی دانشگاه آزاد (سازمان مرکزی) و برای استان­‌های تهران و البرز با تایید معاون آموزشی دانشگاه و موافقت رییس دانشگاه آزاد بلامانع است.

وی در خصوص نحوه انتقال ماموریت از واحدهای برون مرزی به واحدهای داخل، گفت: ‌درخواست مأموریت عضو هیأت علمی واحدهای برون مرزی دانشگاه آزاد به واحدهای داخل کشور و بالعکس (دانشگاه آزاد اسلامی) پس از بررسی اولیه در معاونت بین­‌الملل و با موافقت روسای واحدهای مبدأ و مقصد و سپس با تأیید معاون آموزشی دانشگاه و موافقت رییس دانشگاه و با رعایت مقررات مربوطه امکان­پذیر است.

انتقال اعضای هیأت علمی از واحد مبدأ به واحد مقصد

بلندی افزود: برای انتقال عضو هیأت علمی از یک واحد به واحد دیگر، ابتدا عضو هیات علمی باید با رعایت ماده یک این بخشنامه حداقل دو سال متوالی به واحد مقصد مأمور شود و سپس در صورت نیاز و رضایت واحد مقصد از عملکرد علمی و عمومی، می‌تواند درخواست انتقال خود را به واحد مبدأ ارائه کند.

وی ادامه داد: ‌انتقال عضو هیأت علمی از یک واحد به واحد دیگر پس از دو سال مأموریت متوالی و رضایتمندی از عملکرد علمی و عمومی، با موافقت روسای واحدهای مبدأ و مقصد و تأیید رییس هیات اجرایی جذب استان (برای استان­‌های متفاوت با تأیید روسای هیأت­‌های اجرایی جذب استان­‌های مربوطه) و سپس با تأیید معاون آموزشی دانشگاه و موافقت رییس دانشگاه آزاد بلامانع است.

بلندی در خصوص شرایط موافقت با انتقالی متقاضیان، گفت: واحدها و روسای هیأت­‌های اجرایی جذب استان­‌ها فقط در صورتی که رشته مربوطه در واحد مقصد دایر باشد و پست سازمانی خالی در واحد مقصد وجود داشته باشد و از عملکرد علمی و عمومی متقاضی در واحد مبدأ رضایت کامل داشته باشند و مأموریت فرد در واحد مبدأ مشکلی برای گروه، دانشکده،‌ واحد و دانشجویان ایجاد نکند، می­‌توانند با رعایت کلیه مواد این بخشنامه با درخواست مأموریت و انتقال متقاضی موافقت کنند.

وی افزود: رسیدگی و تصمیم‌گیری در خصوص درخواست مأموریت و انتقال آن دسته از اعضای هیأت علمی که دارای شرایط و ضوابط خانواده شاهد و ایثارگران و بیماری­‌های خاص هستند با رعایت کلیه مواد این بخشنامه در اولویت می‌باشند.

وی با بیان اینکه زمان آغاز مأموریت و انتقال می­‌تواند اول هر ترم تحصیلی باشد و شروع مأموریت و انتقال در وسط ترم تحصیلی ممنوع است، اظهارکرد: مأموریت و انتقال اعضای هیأت علمی قراردادی، نیمه وقت و بورسیه­‌های در حال تحصیل امکان­پذیر نیست.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد افزود: اعضای هیأت علمی که در حال انجام تعهد بورس هستند، در صورت انتقال باید تعهدات خود را در واحد مقصد انجام دهند و واحد مقصد باید هزینه­‌های بورس تحصیلی را به نسبت زمان باقی مانده از تعهد به واحد مبدأ پرداخت کنند.

بلندی با بیان اینکه مأموریت و انتقال اعضای هیأت علمی سازمان سما با رعایت ضوابط و مقررات این بخشنامه فقط در واحدهای داخل آن سازمان امکان­پذیر است، گفت: این بخشنامه به تصویب شورای مرکزی دانشگاه و به تأیید رئیس دانشگاه آزاد اسلامی رسیده است و از نیمسال دوم سال تحصیلی 9291 لازم‌الاجراست و از زمان اجرا تمامی ضوابط و مقررات مغایر با این بخشنامه کان لم یکن تلقی می­‌شود.

وی افزود: روسا و معاونین آموزشی واحدها و روسای هیأت­‌های اجرایی جذب استان­‌های مبدأ و مقصد، مسوول اجرای دقیق این بخشنامه هستند و ارزیابی و نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه به عهده معاونت آموزشی دانشگاه آزاد (سازمان مرکزی) است.

انتهای پیام
پاسخ
#13


اعلام نتایج قطعی جذب هیات علمی تا شهریور/ زمان انتشار فراخوان جدید جذب
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92023020344
دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۰
fewf.JPG

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم با اشاره به اتمام مهلت ثبت‌نام مرحله تکمیل ظرفیت جذب اعضای هیات علمی در 25 اردیبهشت ماه، گفت: نتایج قطعی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها تا شهریور ماه اعلام می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکترمحمدرضا مردانی با اعلام این خبر، اظهارداشت: در این مرحله 4175 نفر برای جذب در هیات علمی دانشگاه‌ها ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد 1450 نفر متقاضی اهدای بورسیه از سوی دانشگاه‌ها، 796 نفر با اولویت جذب دکتری، 1681 نفر متقاضی جذب در مقطع کارشناسی ارشد به عنوان نیروی پیمانی و 248 نفر نیز متقاضی طرح سربازی در مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد بوده‌اند.

وی افزود: از این مرحله به بعد، دانشگاه‌ها باید افراد واجد شرایط را دعوت به مصاحبه کنند و بعد از انجام این مرحله مراحل جذب را پیش ببرند.

رییس مرکز جذب اعضای هیئت علمی در خصوص فراخوان جدید نیز، گفت: فراخوان جدید بر اساس مصوبه‌ شورای عالی ****** فرهنگی، شهریور ماه امسال اعلام می‌شود.

انتهای پیام.
پاسخ
#14


نحوه جذب و ارتقای اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد/آمار حق‌التدریس‌ها
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92030704044
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۵
101609bolandi1-hosein.jpg

معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به نحوه ارتقای اعضای هیات علمی، گفت: هرگونه گزارش تبدیل وضعیت باید تا اول شهریور 92 ارائه شود و تمامی تبدیل وضعیت­‌ها در وضعیت اجرایی جذب انجام می‌شود.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر حسین بلندی در نشست هیات­‌های اجرایی جذب که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن برگزار شد، بلندی درباره ارتقای اعضای هیات علمی، خاطر‌نشان کرد: تمامی مربیان حائز شرایط برای ارتقا به مرتبه بالاتر، موظف­ند تاییدیه صلاحیت علمی و عمومی را از هیات­های جذب بگیرند.

وی با بیان اینکه تمامی فرآیندهای ارتقا و جذب اعضای هیات علمی از هیات اجرایی جذب می­‌گذرد. اظهار کرد: تربیت نیروی انسانی یکی از مهم­ترین اولویت­‌هاست و امروز مدیریت منابع انسانی معیاری مهم است.

وی به تحریم ایران از سوی کشورهای دیگر اشاره و تصریح کرد: شرایط امروز و جهت­گیری­‌ها به سمتی است که باید از اقتصاد مقاومتی صحبت کنیم و اقتصاد مبتنی بر هر چیزی به جز نفت، مورد توجه است.

بلندی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که اساتید، فرماندهان جنگ نرم و دانشجویان، افسران این جنگ هستند، گفت:‌ جذب اساتید کارآمد، خلاق، متعهد، متخصص و خدامحور از اولویت­‌هاست.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه تربیت نیروی انسانی تنها با آموزش امکان­پذیر است، افزود: هر چه پیش می­­‌رویم، دانشگاه­‌ها از نظریه­‌پردازی به سمت تولید علم و فناوری حرکت می­‌کنند و مهم­ترین رکن این تلاش و فرآیند، اعضای هیات علمی هستند.

وی تأکید کرد:‌ افرادی جذب دانشگاه آزاد اسلامی می­‌شوند که پاسخگویی به تمام نیازها و الزامات کشور را به دوش بکشند.

بلندی با تأکید بر اینکه اعضای هیات علمی نباید از آموزش، پرورش و تعلیم غافل شوند، افزود: عضو هیات علمی باید انسانی متعهد، متدین، پیرو ولایت فقیه، خودباور و پایبند به اصول و برنامه­های تدوین شده کشور باشد.

معاون آموزشی دانشگاه آزاد با بیان اینکه فردی را باید به عنوان استاد جذب کنیم که علاوه بر آگاهی و درک، به نظام دلبستگی داشته باشد، دانش‌افزایی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید افرادی را جذب کنیم که از تخصص بالا و توانایی­‌های ویژه برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه آینده علمی دانشگاه، جذب و ارتقای اساتید در هیات­ های اجرایی جذب در 31 استان کشور انجام می­‌شود، گفت:‌ یکی از اقدامات مهم و عملیاتی در بحث هیات علمی، تعیین تکلیف و برنامه­‌ریزی اعضای هیات علمی با مرتبه مربی بوده است به طوری که تمام کسانی که مربی دانشگاه آزاد هستند، بدون در نظر گرفتن شرط سنی،‌ مسوولیت اجرایی و تدریس در واحد محل خدمت، در صورت اخذ پذیرش در دوره دکتری بورسیه این دانشگاه می­‌شوند.

آمار اعضای هیات علمی و حق‌التدریس‌های دانشگاه آزاد

بلندی با اشاره به اینکه حق التدریسی‌ها باید دارای تاییدیه صلاحیت علمی و عمومی باشند، گفت: دانشگاه آزاد دارای 27 هزار و 552 نفر عضو هیات علمی تمام وقت، 1902 عضو هیات علمی نیمه وقت و بیش از 50 هزار مدرس حق التدریس است.

وی با اشاره به اینکه تایید صلاحیت­‌های علمی و عمومی اعضای هیات علمی گروه معارف به عهده معاونت دفتر نهاد مقام معظم رهبری است، گفت: تمامی جذب­‌ها در دانشگاه آزاد بر اساس طرح جامع آموزشی و جذب استانی صورت می­‌گیرد و شورای گسترش در اختیار هیات امنای استانی است.

انتهای پیام
پاسخ
#15


اعلام میزان افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92031810051
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۳
154-10.jpg

میزان افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد.

به گزارش سرویس«دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران ، دانشگاه آزاد اسلامی در اطلاعیه‌ای جزئیات میزان افزایش حقوق کارمندان و اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی را اعلام کرد.

بر اساس این گزارش و بر اساس مصوبه مورخ 92/3/13 هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، حقوق کارمندان دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 1392 نسبت به سال 1391 به میزان بیست و پنج درصد (25%) افزایش می­‌یابد که پس از تصویب هیات امنای دانشگاه، از ابتدای فروردین سال جاری به همان نحوه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

همچنین بر اساس مصوبه مورخ 92/3/13 هیأت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی، حقوق اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال 1392 نسبت به سال 1391 به میزان بیست درصد (20%) افزایش می­‌یابد که پس از تصویب هیأت امنای دانشگاه، از ابتدای فروردین سال جاری به همان نحوه محاسبه و پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71022
پاسخ
#16


آخرین آمار جذب هیات علمی در دانشگاه‌های کشور
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92042213075
شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۰۸:۲۸
8-44.jpg

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم آخرین آمار جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌های کشور را تشریح کرد.

محمدرضا مردانی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با اشاره به تعدد اعضای هیات علمی جذب شده از مهر 87 تا تیرماه 92، گفت: در این مدت جمعا 23 هزار و 567 نفر به عنوان هیات علمی و بورسیه جذب شده‌اند که از این تعداد 3045 نفر در دانشگام پیام نور، 5098 نفر علمی کاربردی، 7680 نفر هیات امنا، 2427 نفر دانشگاه آزاد، 792 نفر روسا و 3612 نفر اعضای هیات موسس بوده‌اند.

وی با اشاره به بررسی 27 هزار و 95 پرونده در این مدت زمانی، اظهارکرد: از این تعداد 23 هزار و 787 پرونده مورد تایید قرار گرفته که 0.32 درصد قراردادی، 27.21 درصد رتبه تحصیلی، 4.88 درصد طرح سربازی، 42.84 درصد هیات علمی پیمانی، 12.90 درصد تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و 11.74 درصد تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی بوده‌ است.

مردانی با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال 92 از مجموع 1848 پرونده 1724 پرونده مورد تایید قرار گرفته است، تصریح کرد:‌از این تعداد 0.05 درصد قراردادی، 37.22 درصد رتبه تحصیلی، 3.67 درصد طرح سربازی،‌ 35.01 درصد هیات علمی پیمانی، 12.12 درصد تبدیل وضعیت پیمانی به رسمی آزمایشی و 11.90 تبدیل وضعیت از رسمی آزمایشی به رسمی قطعی هستند.

رییس مرکز جذب وزارت علوم درباره پرونده‌های بررسی شده مربوط به دانشگاه آزاد اسلامی در سه ماهه نخست 92، گفت: از مجموع 467 پرونده بررسی شده 403 پرونده تایید شدند که 42.82 درصد هیات علمی پیمانی، 50.92 رتبه تحصیلی و 6.20 درصد طرح سربازی یکساله موقت بوده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: از مجموع پرونده‌های فوق 9 مورد نیز فاقد اولویت شناخته شدند.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#17

ثبت‌نام فراخوان جذب از هفته آینده آغاز می‌شود

آخرین مهلت و آمار اعلام نیاز جذب هیات علمی دانشگاه‌ها
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 92051306901
یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
fewf.JPG

رییس مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم، از اعلام نیاز 5761 نفری دانشگاه‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای جذب هیات علمی در شهریور ماه سال 92 خبر داد.

محمدرضا مردانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه ثبت‌نام دانشگاه‌ها بر روی سامانه از 20 تیرماه آغاز شده است، گفت: سامانه مرکز جذب وزارت علوم تا 15 مرداد ماه سال جاری به منظور ثبت اعلام نیاز دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی ویژه هفتمین فراخوان سراسری جذب اعضای هیات علمی و راتبه تحصیلی شهریور ماه 92 فعال شده است.

وی با بیان اینکه از مجموع کل اعلام نیازها، 3876 نیاز مربوط به دانشگاه‌های دولتی است، اظهارکرد: از این تعداد 1080 اعلام نیاز برای بورس، 2203 پیمانی دکتری، 121 پیمانی ارشد و 457 نیاز برای طرح سربازی مطرح شده است.

مردانی درباره اعلام نیاز دانشگاه‌های غیرانتفاعی برای جذب هیات علمی نیز، تصریح کرد: از مجموع 1730 اعلام نیاز دانشگاه‌های غیرانتفاعی، 160 مورد بورس، 928 مورد پیمانی دکتری، 496 مورد پیمانی ارشد و 98 مورد طرح سربازی است.

به گفته رییس مرکز جذب وزارت علوم تاکنون 155 اعلام نیاز از سوی دستگاه‌های اجرایی در سامانه ثبت شده که از این تعداد 19 نیاز بورس، 75 نیاز پیمانی دکتری، 42 نیاز پیمانی ارشد و 19 نیاز سربازی مطرح شده است.

وی زمان آغاز ثبت‌نام داوطلبان جذب اعضای هیات علمی در فراخوان شهریور ماه 92 را از 20 مرداد تا 15 شهریور ماه 1392 اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی باید پس از دریافت مجوزهای لازم از هیات امنای مربوطه و حوزه معاونت آموزشی وزارت علوم، نیازمندی‌های خود را بر اساس برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران برای فراخوان شهریور 1392 از زمان‌های مذکور بر روی سامانه مرکز جذب بارگذاری کنند.

شایان ذکر است، پیش از این وزارت علوم مهلت ثبت‌نام در فراخوان جذب اعضای هیات علمی را پایان مهر ماه اعلام کرده بود که در اطلاعیه‌ای زمان مذکور را اصلاح کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#18


انتقاد از شرط مقاله در ارتقای اعضای هیات علمی
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 93062212709
شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲
70-42.jpg

‌عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه معتقد است: سیاست های نظام آموزش عالی کشور در زمینه ارتقای اعضاء هیات علمی بر اساس تعداد مقالات آنها، قدرت ریسک را از محققان کشور گرفته است.

دکتر هومن سالاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با انتقاد از شیوه وزارت علوم جهت ارتقاء اعضا هیات علمی بر اساس تعداد مقالات آنها اظهار کرد: در دهه گذشته نگاه وزارت علوم به توسعه علمی کشور، نگاه صرفا کمی بوده است.

وی افزایش تعداد مقالات کشور را نتیجه این دیدگاه عنوان کرد و افزود: اگرچه در شروع تغییر سیستم آموزش عالی ایران از سیستم صرفا آموزشی به سیستم آموزشی-پژوهشی در اوایل دهه هفتاد چنین سیاستی قابل قبول به نظر می رسید، اما با گذشته حدود دو دهه از آغاز این روند چگونگی امتیاز دهی به مقالات و رفتارهای پژوهشی اعضاء هیات علمی به بازنگری جدی نیازمند است.

وی با توجه به افزایش رتبه تولید علم ایران در دنیا اظهار کرد: قطعا با توجه به افزایش تولید علم توقع در خصوص افزایش سطح رفاه زندگی مردم و بهبود فضای کسب و کار امری منطقی است، اما متاسفانه در حال حاضر اگرچه رتبه علمی ایران بر اساس شاخص های مختلف بین 17 تا 25 در دنیا متغییر است، ولی در زمینه وضعیت کسب و کار رتبه بالای 150 را در دنیا داریم.

سالاری خاطرنشان کرد: این اعداد و ارقام نشان می دهد که عموما علم تولیدی ایران کارآ و اصیل نبوده و نتوانسته زندگی راحت تری برای مردم ایجاد کند، در حالیکه در بسیاری کشورها رابطه مستقیمی میان تولید علم و سایر شاخص های رفاهی جامعه وجود دارد.

سالاری نیاز بالای محققان و دانشجویان کشور به چاپ مقاله در جهت ارتقاء رتبه علمی، استخدام و یا تحصیل در مقاطع بالاتر را عاملی دانست تا برخی از آنها به پرداخت هزینه های کلان ارزی برای چاپ مقالات خود در مجلات بین المللی اقدام کنند.

وی راهکار حل این مسئله را امتیازدهی به پژوهش های خوب فارغ از انتشار مقاله دانست و افزود: باید سیستم آموزش عالی به سمتی برود که به یک پژوهش خوب حتی اگر تبدیل به مقاله هم نشد امتیاز بدهد.

سالاری خاطر نشان کرد: این امر موجب می شود تا محققین ما ریسک دست زدن به پژوهش هایی که شاید به نتیجه هم نرسد را پیدا کنند.

این عضو هیات علمی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: از سوی دیگر باید امتیاز دهی به مقالات بی کیفیت متوقف شده و امتیاز دهی به مقالات بر اساس کیفیت آنها صورت گیرد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد بازنگری جدی در ساختار ارتقاء رتبه اعضا هیات علمی دانشگاه ها و شیوه پذیرش دانشجویان بخصوص در مقطع دکترای تخصصی صورت پذیرد و در این بازنگری به کار کیفی بیش از کار کمی توجه شود.

انتهای پیام
پاسخ
#19


مهلت ثبت نام جذب هیئت علمی وزارت علوم تمدید شد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 93070704456
دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
22-334.jpg

مهلت ثبت نام سراسری جذب هیئت علمی وزارت علوم تا چهارشنبه 9 مهرماه تمدید شد.

به گزارش سرویس دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، فراخوان سراسری شهریورماه سال جاری تا ساعت 16 چهارشنبه 9 مهرماه در سامانه مرکز جذب وزارت علوم، تمدید شد.

متقاضیان می توانند تا تاریخ ذکر شده نسبت به ثبت نام و تعیین اولویت اقدام کنند.

اصلاحات صورت گرفته در اعلام نیاز دانشگاه ها در سامانه اطلاع رسانی مرکز جذب به نشانی news.mjazb.ir منتشر شده است.

انتهای پیام
پاسخ
#20

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان تهران خبرداد

آغاز بررسی صلاحیت داوطلبان هیات علمی دانشگاه آزاد
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 94013113070
دوشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
1411286591851_97-14.jpg

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد استان تهران یکی از اهداف جذب هیئت علمی دانشگاه آزاداسلامی را توسعه تحصیلات تکمیلی و ارتقای کیفیت آموزشی دانست.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، دکتر مهرداد نوابخش مشاور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، درباره جذب هیات علمی در سال جاری، گفت: جذب ۵۰۰۰ عضو هیئت علمی که ویژگی‌های علمی مد نظر دانشگاه را داشته باشند درحال انجام است و حدود ۳۲ گروه در زمینه‌های گوناگون علوم مشغول به بررسی سوابق ثبت نام کنندگان هستند.

وی افزود: پس از استقبال بی‌نظیری که از جذب هیات علمی صورت گرفت، بررسی سوابق علمی برخی از داوطلبان را آغاز کردیم. جذب هیات علمی با هدف توسعه تحصیلات تکمیلی دانشگاه و بالا بردن سطح کیفیت آموزشی صورت گرفته است، برای همین افرادی که جذب می‌شوند باید سوابق درخشان علمی و پژوهشی داشته باشند.

به گزارش مرکز حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، نوابخش ادامه داد: به همین منظور دانشگاه ۵ آیتم اصلی را درنظرگرفته است و با توجه به وضعیت تحصیلی داوطلبان در دوره‌های کار‌شناسی ارشد و دکتری، بررسی ویژگی‌های کیفی سوابق کاری آن‌ها مثل شرکت درسمینار‌ها و انتشار مقالات، تسلط کامل آن‌ها به زبان انگلیسی، تالیفات و انتشارات مقالات بین المللی برای عضویت در هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب خواهند شد.

معاون هماهنگی ستاد دانشگاه آزاداسلامی ادامه داد: در دو سال اخیر با تغییر برخی از زیرساخت‌های دانشگاه، توجه به وضعیت علمی اساتید و هیات علمی زیاد شده است، که این موضوع دقت در روند و گزینش افراد را برای جذب هیات علمی نسبت به گذشته سخت‌تر کرده است و بعد از گزینش، این افراد در دوره‌های آزمایشی قرار خواهند گرفت تا توان علمی آن‌ها محک زده شود.

نوابخش درخصوص تغییر برخی از سیاست‌های دانشگاه آزاداسلامی و همچنین تاکید دکتر میرزاده برای ارتباط دانشگاه با صنعت گفت: حوزه‌های علمی نوین و رشته‌های تخصصی جدید در دنیا رو به پیشرفت است و با توجه به شرایط کنونی کشور و مشکلاتی مثل عدم توانایی اقتصادی جوانان و مشکلات اجتماعی، دانشگاه به تبیین سیاست‌های جدید رو آورد، تا با استفاده از دانش نوین جهانی و دررابطه با معضلات جوانان کارآفرینی کند و به نوعی بخش تئوری دانشگاه را به صورت کاربردی به اشتغال زایی برساند.

انتهای پیام
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اخبار و اطلاعات دانشگاههای سراسری ( روزانه و شبانه ) keiivan 263 67,104 1396/7/8 ، 01:56 صبح
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار پیرامون صندوق رفاه و ستاد عمره دانشجویان و امور مربوط به خوابگاه های دانشجویی keiivan 49 18,262 1396/1/25 ، 01:31 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه آزاد keiivan 70 28,002 1395/11/1 ، 12:12 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه پیام نور/موسسات فراگیر keiivan 29 12,264 1394/12/5 ، 02:55 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه جامع علمي كاربردي keiivan 15 8,510 1394/11/1 ، 04:44 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  مقایسه بین چند دانشگاه و موسسات آموزش عالی FakeEngineer 0 1,784 1394/2/24 ، 03:22 عصر
آخرین ارسال: FakeEngineer
  صنعتی شریف و صنعتی اصفهان در جمع 400 دانشگاه برتر جهان keiivan 0 1,851 1394/2/2 ، 11:20 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  آذین: وزارت علوم از ادامه فعالیت دانشگاه ایرانیان جلوگیری کند keiivan 0 1,635 1393/9/25 ، 06:19 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  جزییات پرونده تخلفات مالی 19 تن از مسئولان و پرسنل دانشگاه آزاد keiivan 0 1,657 1393/8/19 ، 09:41 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار پیرامون ایجاد رشــــتـه هــای جدیــد در مقـــاطــع مختلف در دانشگاه ها keiivan 6 3,575 1393/7/7 ، 09:12 عصر
آخرین ارسال: keiivan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان