امتیاز موضوع:
  • 9 رأی - میانگین امتیازات: 2.78
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
چند سوال در رابطه با safe
#1

  1. با سلام. . لطفا راهنمایی بفرمایید... برای کنترل تنش زیر پی مقدار ماکزیمم و ومینیمم کانتورهای رنگ را چگونه باید تنظیم کرد؟(چند مدل دیدم ام نمیدونم کدوم درسته)
  2. با safe12 کارمیکنم و و توی تب بالا گزینه ی آنالیز و ندیدم برای تنظیم maximum iterations ??????
  3. توی etabs اگر مشکلی توی آنالیز warning میداد توی safe چه جوری از صحت آنالیز میشه مطمئن شد؟؟
یه نگاهی هم به فایلم بندازید ممنون میشم. . .


فایل‌(های) پیوست شده
.rar   safe.rar (اندازه: 667.26 KB / تعداد دفعات دریافت: 41)
پاسخ
#2
(1393/7/21 ، 08:04 عصر)hadi_kt نوشته است:
  1. با سلام. . لطفا راهنمایی بفرمایید... برای کنترل تنش زیر پی مقدار ماکزیمم و ومینیمم کانتورهای رنگ را چگونه باید تنظیم کرد؟(چند مدل دیدم ام نمیدونم کدوم درسته)
  2. با safe12 کارمیکنم و و توی تب بالا گزینه ی آنالیز و ندیدم برای تنظیم maximum iterations ??????
  3. توی etabs اگر مشکلی توی آنالیز warning میداد توی safe چه جوری از صحت آنالیز میشه مطمئن شد؟؟

باسلام

1- می توانید فقط مقدار حداکثر را برابر با تنش ماکسیمم مجاز خاک قرار دهید . و براساس کانکتور رنگی ناحیه مورد نظر را بررسی نمائید .

2- این گزینه صرفاً در Safe8 وجود دارد چون سیف 8 برخلاف سیف 12 نیاز به یک پروسه سعی و خطا تحلیلی غیر خطی برای غیر خطی ساختن خودکار ترکیب بارهای و حذف کشش خاک خواهد داشت . درصورتیکه در سیف 12 کاربر به صورت دستی نوع تحلیل را غیر خطی تعریف می نماید .

3- برای مشاهده روال انالیز و نتایج آن از منوی Run - Show Last Run Details استفاده کنید .

پاینده باشید



پاسخ
#3
(1393/7/21 ، 11:10 عصر)کیوان بابایی نوشته است:

1- می توانید فقط مقدار حداکثر را برابر با تنش ماکسیمم مجاز خاک قرار دهید . و براساس کانکتور رنگی ناحیه مورد نظر را بررسی نمائید .
مهندس ممنون.ببخشید در مورد سوال اول شبهاتی تو ذهنم هست. . .طبق جزوه ای که از خود سایت دانلود کردم گفته بود اگر تنش مجاز خاک مثلا 1.7 باشه میشه مینیمم و -1.7 و ماکزیمم و-1.69 .من مفهوم منفی قراردادن مقدار و متوجه نمیشم. . . !!! از یکطرفم اگر توی پروژم مازیمم 1.7 و مینیمم و صفر بدم کانتور کلا یکدست به رنگ مقدار مینیمم در میاد!!! لطفا این مطلب و فایل سیفم مطابقت بدید چون نمیتونم جلوتر از این برم و کارپروژم و انجام بدم. . .باز هم ممنون


پاسخ
#4
(1393/7/22 ، 12:12 صبح)hadi_kt نوشته است:
(1393/7/21 ، 11:10 عصر)کیوان بابایی نوشته است:

1- می توانید فقط مقدار حداکثر را برابر با تنش ماکسیمم مجاز خاک قرار دهید . و براساس کانکتور رنگی ناحیه مورد نظر را بررسی نمائید .
مهندس ممنون.ببخشید در مورد سوال اول شبهاتی تو ذهنم هست. . .طبق جزوه ای که از خود سایت دانلود کردم گفته بود اگر تنش مجاز خاک مثلا 1.7 باشه میشه مینیمم و -1.7 و ماکزیمم و-1.69 .من مفهوم منفی قراردادن مقدار و متوجه نمیشم. . . !!! از یکطرفم اگر توی پروژم مازیمم 1.7 و مینیمم و صفر بدم کانتور کلا یکدست به رنگ مقدار مینیمم در میاد!!! لطفا این مطلب و فایل سیفم مطابقت بدید چون نمیتونم جلوتر از این برم و کارپروژم و انجام بدم. . .باز هم ممنون

بهتر هستش مقدار Contour Range را برابر صفر قرار دهید و تنش مجاز پی را با حرکت دادن موس تحت اثر پوش ترکیب بار و مشاهده تنش حداکثر خاک با کانکتورهای رنگی بررسی نمائید .
پاسخ
#5
خیلی ممنونم مهندس از همین روش استفاده خواهم کرد . . یه سوال در رابطه با پله و آسانسور . . .قسمت سطح پله و آسانسور و رو هم باید توی پی در نطر گرفت یا از opning استفاده کرد؟ طبق متن هایی را که خواندم خیلی ها opning مدل میکنن ولی در حقیقت ما انجا مش بندی آرماتور داریم و. . . و همچنین اختلاف سطحی که وجود داره کمکی به باربری کلی پی خواهد کرد یا خیر!!!
پاسخ
#6
همکار عزیز جواب سوال خود را فردا پیگیری کنید . چون سوالات انجمن امشب یک مقدار زیاد است و باید به نوبت به تمام سوالات پاسخ داده شود .

باسپاس
پاسخ
#7
(1393/7/22 ، 01:04 صبح)hadi_kt نوشته است: خیلی ممنونم مهندس از همین روش استفاده خواهم کرد . . یه سوال در رابطه با پله و آسانسور . . .قسمت سطح پله و آسانسور و رو هم باید توی پی در نطر گرفت یا از opning استفاده کرد؟ طبق متن هایی را که خواندم خیلی ها opning مدل میکنن ولی در حقیقت ما انجا مش بندی آرماتور داریم و. . . و همچنین اختلاف سطحی که وجود داره کمکی به باربری کلی پی خواهد کرد یا خیر!!!

چاله آسانسور در SAFE : چاله آسانسور در نرم افزار Safe تنها یه صورت یک بازشو تعریف شده و با توجه به سادگی طراحی دستی آن امکان پذیر است. همچنین در پی های گسترده با تنظیمات در بخش Detailing می توان آرماتورهای گوشه های باز شو را مطابق آیین نامه بدست آورد .چون نرم افزار SAFE قادر به طراحی در حالتی که در پی اختلاف تراز وجود دارد، نیست و سطح را در یک تراز در نظر می گیرد، شاید بهترین راه طراحی دستی چاله آسانسور باشد، ولی چون چاله آسانسور ابعاد کوچکی دارد می توان عملکرد آن را با پی یکنواخت در نظر گرفت و پی را کلا در یک تراز طراحی کرد.اگر ابعاد چاله آسانسور بزرگ باشد به صورتی که عملکرد آن مجزا از پی باشد می توان چاله را به صورت یک پی مجزا در نرم افزار مدل و طراحی کرد.

پاسخ
#8
خیلی متشکر از راهنمایی هاتون مهندس . . .
پاسخ
#9
سلام یک سوال داشتم
اگر برش پانچ جواب ندهد ضخامت پی رو افزایش میدهیم. حالا اگر برش پانچ فقط برای یک یا 2 ستون چواب نداد افزایش ضخامت کل پی غیر اقتصادیه. میشه فقط برای آن 2 ستون این کار را کرد؟
چطور؟
ممنون
پاسخ
#10
برای تعریف دو ارتفاع متفاوت میشود دو مقطع پی تعریف کرد و موقع رسم اون قسمتها از مقطع با ضخامت بیشتر استفاده کنید
میشود از تقویت برای برش پانچ استفاده کرد



http://www.mycivil.ir/forum/Thread-%D9%8...9%86%DA%86
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  سوال در مورد سیف حسین شکوهی 4 3,330 1401/12/4 ، 12:13 عصر
آخرین ارسال: Morteza0121
  import etabs to safe nikyfar 3 4,112 1401/11/15 ، 06:05 عصر
آخرین ارسال: CureCloudMD
  Load case در SAFE 12 sotoodeh 8 5,260 1399/8/27 ، 10:38 صبح
آخرین ارسال: reyyos
  سوال در مورد safe . مهم (اعمال تغییرات etabs( One 3 3,014 1399/5/4 ، 11:47 صبح
آخرین ارسال: Saeed_asgari
  کنترل دال دوطرفه در ساختمان فولادی با دیوار برشی توسط نرم افزار safe nima141 0 982 1399/4/17 ، 01:55 عصر
آخرین ارسال: nima141
  راهنمایی در رابطه با ترکیبات بار سیف M-CIVIL 13 11,203 1397/12/4 ، 10:26 صبح
آخرین ارسال: aliavat
  معرفی ترکیب بارها در برنامه Safe علی خیرالهی 46 31,549 1397/5/12 ، 01:25 صبح
آخرین ارسال: علی خیرالهی
  سوال : چطور نیروی خاک رو به دیوار بدم (نحوه اعمال نیروی مثلثی ) hamidreza lord 1 2,094 1396/8/27 ، 12:21 عصر
آخرین ارسال: ali agahimand
  ترسیم پلان فونداسیون در اتوکد و انتقال به safe masoudmasoud 7 9,689 1396/7/8 ، 06:36 عصر
آخرین ارسال: zeynab.
Tongue وارد کردن بار دوار حائل در safe caspian72 0 1,727 1396/4/4 ، 11:25 صبح
آخرین ارسال: caspian72

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: