1394/2/20 ، 04:34 عصر
با سلام و عرض خسته نباشید خدمت مهندسین عزیز
من اطلاعاتی در زمینه کاشت آرماتور در بتن نیاز داشتم ، منبع و جزئیات زیادی در اینترنت نتونستم پیدا کنم ، گفتم در اینجا مطرح کنم تا شما راهنمایی کنید
برای کاشت آرماتور در بتن هم از واژه خمیر و هم از واژه چسب استفاده شده ، فرق این دو با هم چیه ؟؟؟ یکی هستن یا تفاوت هایی دارند ؟؟؟ اگر تفاوت دارند کدام یکی بهتر هستند ؟؟؟
برای کاشت آرماتور یک نوع چسب یا خمیر خاص داریم ، فرضاً هیلتی ، یا بسته به موقعیت ، مثل عمق سوراخ و قطر میلگرد متفاوت خواهد بود ؟؟؟؟
معایب و مزایای این روش نسبت به اینکه آرماتور مستقیما با بتن در تماس باشه چی هست ؟؟؟ تقریبا همون پوشش با بتن ایجاد خواهد شد یا خیر ؟ و اگر عیبی در این روش وجود دارد ، چیست ؟؟؟؟
این روش برای اجرا ، مشکلاتی هم خواهد داشت ؟؟؟؟
تنها آزمایش کششی برای تست کافی است و یا آزمایش های دیگری نیز دارند ؟؟؟ و اعداد ارقام و ضوابط و معیار مربوط به اجرای صحیح یا غلط ، چه خواهد بود ؟
در صورت اعمال نیروی برشی به اونها ، فرضا توسط صفحه عمود بر انها ، آرماتور بریده خواهد شد یا از بتن کنده می شود ؟؟؟؟؟
در سایت های شرکت های مختلف ، هر یک یک اسم برای مخصول خود ، حالا یا خمیر بوده یا چسب گذاشته ، اینها تولید داخل هستند یا خارجی و اینکه فرضا یک مقاومت فشاری ، خمشی و کششی برای محصول خود درج کردن ، برای تمامی آرماتور ها با هر عمقی قابل استفاده هست ؟؟؟ مثلا اگر می گوییم چسب هیتلی ، تنها یک نوع چسب دارد یا انواع و اقسام با مقاومت های مختلف دارد ؟؟؟ مثلا در یاست زیر در مورد چسب های هیلتی جدولی رو آورده که مربوط به چسب 200 هیلتی برای میلگردها با عمق های مختلف بوده
http://www.moghavemsazan.ir/html/fa/news...ews_id/24/
احیانا اگر سایتی یا مرجعی که اکثر چسب ها و مقاومت های اونها رو نام برده باشه در اختیاز دارید ، در اینجا اعلام کنید ممنون می شود ، مخصوصا اگر نتایج تست برروی میلگردهای مختلف رو هم داشته باشه
در آخر ، در یک سایت این جمله رو در مورد نحوه اجرای صحیح و یا ناصحیح آرماتور ها خوندم ، آیا درسته : جهت کنترل کیفی ارماتور کاشته شده در تست کشش ، اگر پاسخ مثبت باشد ، ارماتور بریده می شود و در صورت اشکال در اجرا و یا طراحی ، از بتن بیرون آمده و یا قلوه شکن می شود.
ممنون میشم راهنمایی کنید.
برای کاشت آرماتور در بتن هم از واژه خمیر و هم از واژه چسب استفاده شده ، فرق این دو با هم چیه ؟؟؟ یکی هستن یا تفاوت هایی دارند ؟؟؟ اگر تفاوت دارند کدام یکی بهتر هستند ؟؟؟
برای کاشت آرماتور یک نوع چسب یا خمیر خاص داریم ، فرضاً هیلتی ، یا بسته به موقعیت ، مثل عمق سوراخ و قطر میلگرد متفاوت خواهد بود ؟؟؟؟
معایب و مزایای این روش نسبت به اینکه آرماتور مستقیما با بتن در تماس باشه چی هست ؟؟؟ تقریبا همون پوشش با بتن ایجاد خواهد شد یا خیر ؟ و اگر عیبی در این روش وجود دارد ، چیست ؟؟؟؟
این روش برای اجرا ، مشکلاتی هم خواهد داشت ؟؟؟؟
تنها آزمایش کششی برای تست کافی است و یا آزمایش های دیگری نیز دارند ؟؟؟ و اعداد ارقام و ضوابط و معیار مربوط به اجرای صحیح یا غلط ، چه خواهد بود ؟
در صورت اعمال نیروی برشی به اونها ، فرضا توسط صفحه عمود بر انها ، آرماتور بریده خواهد شد یا از بتن کنده می شود ؟؟؟؟؟
در سایت های شرکت های مختلف ، هر یک یک اسم برای مخصول خود ، حالا یا خمیر بوده یا چسب گذاشته ، اینها تولید داخل هستند یا خارجی و اینکه فرضا یک مقاومت فشاری ، خمشی و کششی برای محصول خود درج کردن ، برای تمامی آرماتور ها با هر عمقی قابل استفاده هست ؟؟؟ مثلا اگر می گوییم چسب هیتلی ، تنها یک نوع چسب دارد یا انواع و اقسام با مقاومت های مختلف دارد ؟؟؟ مثلا در یاست زیر در مورد چسب های هیلتی جدولی رو آورده که مربوط به چسب 200 هیلتی برای میلگردها با عمق های مختلف بوده
http://www.moghavemsazan.ir/html/fa/news...ews_id/24/
احیانا اگر سایتی یا مرجعی که اکثر چسب ها و مقاومت های اونها رو نام برده باشه در اختیاز دارید ، در اینجا اعلام کنید ممنون می شود ، مخصوصا اگر نتایج تست برروی میلگردهای مختلف رو هم داشته باشه
در آخر ، در یک سایت این جمله رو در مورد نحوه اجرای صحیح و یا ناصحیح آرماتور ها خوندم ، آیا درسته : جهت کنترل کیفی ارماتور کاشته شده در تست کشش ، اگر پاسخ مثبت باشد ، ارماتور بریده می شود و در صورت اشکال در اجرا و یا طراحی ، از بتن بیرون آمده و یا قلوه شکن می شود.
ممنون میشم راهنمایی کنید.