امتیاز موضوع:
  • 6 رأی - میانگین امتیازات: 2.67
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
طراحی برای %25
#11
(1394/5/24 ، 04:43 عصر)sh-mahnaz نوشته است: یه سوال مبتدی هم دارم که از کجا میتونم بفهمم کدوم ترکیب بارها بحرانی هستند و بعد از اینکه متوجه شدم باید فقط همون هارو در ضریب 25% ضرب کنم یا همه رو؟
با تشکر فراوان
باسلام

توضیحات مهندس بهنیا در چند پست متوالی سئوالات شمارا کاملا پوشش داده ولی با این سئوال به نظرم رسید دچار سو برداشت شده اید.
ببینید ما درایتبس تعدادی حالات بار تعریف می کنیم نظیر dead,live,wall,EX,Ey,.... وبرای بارها یی که از نوع زلزله هستند ضریب زلزله محاسبه شده دستی را در قسمت modify latral load
اختصاص می دهیم .این بارها از تایپ quake هستند.حال در فایل 25% به جای خودضریب زلزله قوق،25 درصد آنرا به کلیه حالات بارازنوع زلزله اختصاص می دهیم.در این روش ساده اصلا به ترکیب بار کاری نداریم.



(حاصل کار تیمی وهمکاری ، نتیجه برد-برد برای همه هست (یداله مع الجماعه
[URL=][/URL] برای دسترسی به فایل باید عضو سایت شوید (کلیک کنید)

پاسخ
#12

(1394/5/24 ، 08:56 عصر)miladezati نوشته است: یه سوال مبتدی هم دارم که از کجا میتونم بفهمم کدوم ترکیب بارها بحرانی هستند و بعد از اینکه متوجه شدم باید فقط همون هارو در ضریب 25% ضرب کنم یا همه رو؟

همون طور که آقای مهندس عزتی پاسخ دادند، ساده ترین راه اینه که ما ضریب زلزله ی C رو در 25% ضرب کنیم و به تمام بارهای جانبی تعریف شده اختصاص بدیم. اصلا خود شما هم همین کار رو کرده بودید اما برای همه ی بارها نه! یعنی فقط برای بارهایی که تحت پیچش تصادفی بودند ضریب زلزله رو در 25% ضرب کرده بودید.
-------
یک نکته و یک پرسش!
حالا یک کم دچار چالش بشید!
به لحاظ تئوری شما می تونید ضریب زلزله رو ثابت نگه دارید و مقادیر ضرایب بارهای جانبی رو در ترکیبات بار در 25% ضرب کنید. این کار رو اگر برای همه ی ترکیب بارها انجام بدید هیچ فرقی با اینکه ضریب زلزله ها رو تغییر بدید نداره. فقط چون تعداد ترکیب بارها زیاد تره یه مقدار کارتون سخت تر خواهد شد.

حالا یه چالش خیلی ساده !
فقط در یک مورد شما « فقط » باید برای تهیه فایل 25% برید سراغ ترکیب بارها و ضرایب بارهای جانبی رو در 25% ضرب کنید. یعنی جز این کار چاره ی دیگری ندارید.
لطفا فکر کنید و بگید اون تنها مورد کدامه ؟
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#13
ممنونم از این همه فعالیت !!!
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#14

آقای مهندس متاسفانه من پاسخ سوالتونو نمیدونم و خوشحال میشم بدونم این یک مورد کجاست....
اگه امکانش هست برای تسلط بیشتر بر روی مفاهیم و سوالاتی از این قبیل چند کتاب بهم معرفی کنید
(چون من در حد نیاز پروژه های متعارف اجرایی ، کار با نرم افزار را بلدم ولی در مفاهیم مشکل دارم و نمیخوام صرفا یک اپراتور باشم)
با تشکر فراوان
پاسخ
#15

چه حسن تصادفی
بابت تاخیرم پوزش میخوام من چند روزی درگیر بودم وسرم خیلی شلوغ بود
( این تاخیر را به حساب عدم پیگیری و بی اهمیتی نذارید)
پاسخ
#16

(1394/6/2 ، 01:16 عصر)sh-mahnaz نوشته است:
آقای مهندس متاسفانه من پاسخ سوالتونو نمیدونم و خوشحال میشم بدونم این یک مورد کجاست....

اگه امکانش هست برای تسلط بیشتر بر روی مفاهیم و سوالاتی از این قبیل چند کتاب بهم معرفی کنید

(چون من در حد نیاز پروژه های متعارف اجرایی ، کار با نرم افزار را بلدم ولی در مفاهیم مشکل دارم و نمیخوام صرفا یک اپراتور باشم)

با تشکر فراوان

این یک مورد در تحلیل دینامیکی هست.
در تحلیل دینامیکی چون شما با نیروی استاتیکی زلزله مثل EX و EY و ... سر و کار ندارید یا باید مقادیر برش پایه رو به 25% برسونید که روند آزمایش و خطا داره و یا در روش ساده تر باید ضرایب زلزله رو در ترکیب بارهای دینامیکی در 25% ضرب کنید.

در مورد منبع : متاسفانه من هم در بین کتابهای موجود رفرنسی پیدا نکردم که کاربردی باشه. بهترین کتابهای موجود در بازار صرفا دید به کاربر می دن و کاربر خودش باید خیلی چیز ها رو بره و تحقیق کنه. اما من در حال تالیف یک کتاب جامع بر اساس Etabs 2015 هستم . احتمالا کار تالیفش تا چند ماه دیگه تمام میشه. تمام سعی خودم رو هم کردم که این کتاب کاربردی باشه و مسائل ریشه ای رو هم در خودش جای بده.
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#17
[attachment=10581
]


فایل‌(های) پیوست شده بندانگشتی (ها)
   
رَّبِّ أَدْخِلْنِي مُدْخَلَ صِدْقٍ وَأَخْرِجْنِي مُخْرَجَ صِدْقٍ وَاجْعَل لِّي مِن لَّدُنكَ سُلْطَانًا نَّصِيرًا

شهدا در شادی وصلشان و در قهقهه مستانه شان عند ربهم یرزقون اند
پاسخ
#18

ممنون از پاسخ خوبتون ( بله تازه متوجه شدم )
تالیف چنین کتابی خیلی عالیه...
بهتون تبریک و خدا قوت میگم و امیدوارم به یاری خدا و پشتکار مهندسان دلسوز ومتعهدی امثال شما این خلا واقعی هرچه سریعتر برطرف بشه...
موفق و سربلند باشید.
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  مشاهده نتایج طراحی در فایل ذخیره شده ایتبس M_Fzl 1 540 1401/6/11 ، 02:55 عصر
آخرین ارسال: satyashakti
  معرفی ترکیب بارهای طراحی سازه فولادی به روش LRFD KONKORKONKOR 5 7,132 1400/8/19 ، 09:51 عصر
آخرین ارسال: aryian
  عدم وجود Results برای کنترل مد benyamin68 2 995 1400/8/8 ، 08:24 عصر
آخرین ارسال: civil92
  عدم حذف نوار طراحی در سیف 16 hajix8867 1 1,003 1400/8/8 ، 08:00 عصر
آخرین ارسال: civil92
  رفع مشکل صادر کردن فایل فولادی برای سازه نگار9 SK1970 1 709 1400/6/28 ، 12:02 عصر
آخرین ارسال: SK1970
  مشکل خاکستری بودن رنگ تیرها بعد از طراحی و پایین بودن آرماتورهای طولی aliagha007 1 1,237 1399/7/28 ، 09:54 عصر
آخرین ارسال: dolatkhah1
  پرسش و پاسخ در مورد طراحی با آقای حسین زاده فرشاد امن خانی 15 26,264 1399/6/28 ، 10:16 صبح
آخرین ارسال: Pooriakarimi
  روش طراحی در ایتبس ActioN 0 1,117 1399/5/12 ، 03:03 عصر
آخرین ارسال: ActioN
  عدم وجود Results برای کنترل مد benyamin68 0 748 1399/3/5 ، 08:36 صبح
آخرین ارسال: benyamin68
  مشکل در طراحی تیر کنسولی بتنی؟ kaka410 52 28,915 1399/3/2 ، 11:41 عصر
آخرین ارسال: yasermeithamy

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان