امتیاز موضوع:
  • 13 رأی - میانگین امتیازات: 3.15
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
نکانی پیرامون پایان نامه
#1
سلام.
تحقیق دو نوعه یا تحقیق آزمایشگاهی یا تحقیق تحلیلی. البته یک نوع عددی هم هست که من وارد نیستم. و یک نوعم تئوری است که کمتر سمتش میرن چون ریاضی قوی لازم داره.

مزیت تحقیق آزمایشگاهی در سادگی و روان بودن کار تحقیقه و عیبش در میزان هزینه و دقت وسایلی که شما باهاش کار می‌کنید. گفته میشه در تحقیقات آزمایشگاهی راحت‌تر مقاله استخراج میشه.


مزیت تحقیق تحلیلی در کم بودن هزینش و تثبیت اطلاعات گذشته و یادگیری نرم‌افزارهای جدید می‌باشد. اما عیبش در وقت گیر بودن و اغلب نیاز دارید اطلاعات نرم افزار رو با کار آزمایشگاهی صحت سنجی کنید. ضمن اینکه گفته میشه اگر شما با نرم افزار قفل شکسته کار کنید و بخواهید مقاله بین المللی معتبر در مجلات معتبر چا‍پ کنید به مشکل برخورد خواهید کرد.


روند کار به این صورته که یا شما موضوع دارید و به استادی پیشنهاد می‌دهید یا نزد استاد می‌رید و از اون موضوع می‌خواهید. اگر خودتون موضوع پیشنهاد بدهید اصل کار گردن خودتونه و اگر استاد پیشنهاد بده بستگی به استادتون داره. یعنی اینکه باید ببینید چه قدر وقت خالی داره، چه میزان اطلاعات داره و روی موضوع پیشنهادیش مسلطه یا نه. بعد روی موضوع بحث می‌شه و پروپزال تکمیل میشه.

چند نکته در تکمیل پروپزال هست:
سعی کنید تا حد امکان محدودیت درست نکنید، بجای اینکه بنویسید با آئین‌نامه x بنویسید با آئین‌نامه‌های معتبر.
سعی کنید حداقل‌ها را بنویسید نه حداکثرها. به جای اینکه بنویسید روی 2 یا 3 ارتفاع بنویسید در صورت امکان بیش از 1 ارتفاع.
در صورتی که کار شما روی روال افتاد می تونید به کارتان وسعت دهید.

تعیین موضوع بستگی به خود شما دارد. اگر فضای پیش روی شما تاریک و مبهم است توصیه می‌کنم روی موضوعاتی کار کنید که قبلا کار شده و در کتاب‌ها، پایان‌نامه‌ها و در آخر در مقالات اشاره شده. در هر صورت این هم تجربه‌ای برای شما می‌شود.


هر چه قدر بیشتر کتاب، آئین‌نامه، پایان‌نامه(دکتری و ارشد)، مقاله و....بخوانید و بیشتر با دیگر دانشجویان که خودشان پایان‌نامه انجام دادند مشورت کنید مسیر پیش روی شما روشن‌تر می‌شود.


به هر نویسنده مقاله‌ای نمی‌توان اطمینان کرد. در هر موضوعی چند نفر شاخص هستند که در حال پژوهش هستند هر چه قدر نویسنده شناخته‌تر شده باشد احتمال خطایش پایین‌تر می‌آید.

باید به منابع لاتین دسترسی پیدا کنید اگر دانشگاه شما به پایگاه‌های الزویر و asce متصل نیست دانشگاه تهران در روزهای چهارشنبه و دانشگاه تربیت مدرس هر روز ساعت 1 تا5 به دیگر دانشجویان سرویس می‌دهد. دانشگاه تربیت مدرس امکان برداشت 10 دانلود از دانلودهایتان را به شما می‌دهد و در ازایش مقدار ناچیزی پول می‌گیرد(البته اطلاعاتم برای سال پیشه شما به جاهای دیگه هم سر بزنید). اما اگر رفت و آمد برای شما سخت است سایت‌های واسطه‌ای هستند (به خوب و بدش کاری نداریم ) که به شما مقاله مستقیم می‌دهند یا اکانت کتابخانه دیجیتال دانشگاه واسطه‌ای برای برداشت در زمان معین مثلا 1 ماه هر روز تا 30 مقاله به شما می‌دهند. مثل سایت http://www.gigapaper.ir(گیگا پیپر).
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  پایان نامه فوق لیسانس سازه rasool ghazali 10 6,437 1394/12/13 ، 12:49 عصر
آخرین ارسال: fardinf
  موضوع پایان نامه sajadelyasi 0 1,808 1394/11/5 ، 12:44 عصر
آخرین ارسال: sajadelyasi
  درخواست پایان نامه اتوگالری (نمایشگاه فروش خودرو) alishoty 2 2,460 1394/2/21 ، 09:22 عصر
آخرین ارسال: ebrahimkazemi51
  پایان نامه کارشناسی ارشد(بررسی رفتار دینامیکی تیرهای بتن مسلح با افزایش ترک) فرشاد امن خانی 2 3,134 1392/9/26 ، 08:05 عصر
آخرین ارسال: sabet32
  در خواست پایان نامه معماری ( پلان خانه سالمندان ) سحر گازرپور 0 2,982 1392/1/28 ، 03:16 عصر
آخرین ارسال: سحر گازرپور
  در خواست پایان نامه مدارس هوشمند sabet32 4 5,668 1392/1/7 ، 09:08 عصر
آخرین ارسال: shadi13

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان