1395/11/10 ، 02:59 عصر
با سلام
در طراحی اتصالات تیر به تیر، نوع اتصال را در نرم افزار مفصلی تعریف میکنند چون لنگر صفر شود و پیچش ایجاد نشود، ولی در اجرا احتمال مفصلی اجرا شدن نزدیک صفر است برای اینکه سازه بتواند در واقعیت این لنگر را تحمل کند چه راهی وجود دارد آیا افزایش آرماتور فوقانی یا تحتانی تیر تاثیر گذار است؟
به عنوان متال تیر طره ای از درون تیر اصلی سازه برای اجرای دال بالکن اجرای میکنیم برای اینکه در عمل و اجرا میزان لنگری که از اتصال تیر طره به تیر اصلی به وجود می آید را مهار کنیم چه راهی پیشنهاد میکنید؟
افزایش میلگرد تیر اصلی یا افزایش میلگرد تیر طره ویا هردو انها؟
واینکه لنگر منفی ایجاد میشود؟
واگر لنگر منفی ایجاد میشود باید میلگردهای فوقانی تیر اصلی و تیر طره را به جای مبلگرد های تحتانی افزایش دهم؟