ارسالها: 2,992
موضوعها: 172
تاریخ عضویت: اسف 1391
اعتبار:
82
سپاس ها 0
سپاس شده 5 بار در 0 ارسال
این مورد تقریبی می باشد . بهتر است فاصله بین مرکز جرم و مرکز سختی را از خروجی ایتبس بگیرید در صورتی که فاصله بین مرکز جرم و مرکز سختی در هر یک از امتدادهای متعامد ساختمان از مقدار 20 درصد در همان امتداد مورد نظر فراتر رود ساختمان نامنظم است . یکی از علتها همان چیدمان نامناسب سیستم مقاومت جانبی می باشد که این فاصله را افزایش داده است .
ارسالها: 15
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: تير 1393
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
سلام دوستان
با اجازه شما من هم دانسته های خودم رو خدمتون ارایه میدم
براساس تجربه در سازه های بتنی تقریبا 65 در صد از مشگل دیریفت رو با افزایش مقطع تیرها میشه حل کرد و فقط 35 درصد مربوط به ستونها میباشد.
زمان تناوب تئوری رو درایتبز میشه بدین شکل میشه بدست آورد که
ایتدا جهت محور ایکس رو درنظر میگیریم ومدهارو در این جهت بررسی میکنیم. اولین مدی که انرژی بیشتری جذب کرده باشد رو پیدا کرده و زمان تناوب انرا بعنوان زمان تناوب تئوری قبول میکنیم .
قابل ذکر است زمان تناوب تئوری همیشه بیشتر از زمان تناوب تجربی بدست میاد
از این زمان برای محاسبه دیریفت استفاده میگردد
مطابق آیین نامه ما باید دیریفت مرکز جرم رو حساب کنیم نه چیز دیگه . در ایتبز تحت عنوان
ارسالها: 15
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: تير 1393
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
1393/4/12 ، 01:45 صبح
(آخرین ویرایش در این ارسال: 1393/4/12 ، 02:06 صبح، توسط حمید کردی.)
بله دقیقا
توضیح اینکه ایتدا فایلی تحت عنوان drift ذخیره میکنیم و اولین کاری که انجام میدیم ترک خوردگیهارو اصلاح میکنیم و دو نوع بار در static load sases
تحت عنوان driftx و drift y میسازیم و پنجره انرا بدین ترتیب اصلاح میکنیم که T را همان زمان تناوب تئوری که از بیشترین جذب انرژی در ان جهت بوده را میگذاریم وباید توجه به این نکته داشته باشیم که چنانچه زمان تئوری ما از 7/0 ثانیه بیشتر شد باید شلاقی را هم در نظر بگیریم و از آیین نامه
UBC94 استفاده کنیم و در اینجا حتما از R تنش مجاز میبایست استفاده کرد.که خود این پنجره اشاره دارد به Rw
خلاصه اینکه برای جهت x ابتدا X Dir را تیک میزنیم و user defined را 35/0 در نظر میگیریم
زمان تناوب T را از جدول استخراج کرده و میگذاریم
IMPORTANCE FACTOR را اگر خاک تیپ 2 باشدو زمان تناوب بالای 7/0 باشد معمولا 26/1 بدست می اید و اگر خاک تیپ 3 باشد این عدد 72/1 بدست می اید
R ضریب رفتار تنش مجاز را میگذاریم
همین بار را هم برای جهت Y نیز میسازیم
حالا در NUMBER OR MODES در ازای هر طبقه سه مد فعال میکنیم
پس از ان تحلیل کرده وبه SHOW TABLES رفته و در قسمت انتخاب بارها DRIFT X یا Y را انتخاب کرده و ادامه
ارسالها: 2,156
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: آذر 1391
اعتبار:
60
سپاس ها 3
سپاس شده 13 بار در 4 ارسال
برای کنترل دریفت نباید ضرایب ترک خوردگی افزایش یابد
فقط برای محاسبه زمان تناوب اصلی دوجهت سازه ضرایب افزایش یافته
زمان تناوب محاسبه میشه
در فایل دریفت طبق ممان اینرسی های تکر خورده ، با ضریب زلزله جدیدی بدست آمده از زمان تناوب اصلی سازه
دریفت کنترل میشه
بهتر هم هست با UBC97 معادل بشه
مواردی دیدم که اشتباه حساب کرده UBC94
ارسالها: 15
موضوعها: 0
تاریخ عضویت: تير 1393
اعتبار:
1
سپاس ها 0
سپاس شده 0 بار در 0 ارسال
آقای مهندس بهترین راه کنترل دیریفت همین بود که عرض کردم
ترک خوردگی طبق ایین نامه باید تغییر یابد
از ubc97 هم میشه استفاده کرد
در واقع ما باید بازتاب ایرا ن رو به بازتاب امریکا تقسیم کنیم و ضریب حاصله رو در صورت ضریب زلزله ضرب کنیم
روشی رو که خدمتتون گفتم یکبار امتحان کنید جالب اینکه سازه ای که ستونهای اون در طبقه اول بنفش باشه و در طبقات دیگه زرد و سبز باشه دیریفت حتما جواب داده
ما اگر کارهای فوق رو انجام ندیم سازه بی نهایت سنگین میشه . واینا هم که گفتم آیین نامه است
تحقیق بفرمایید
ارسالها: 2,156
موضوعها: 67
تاریخ عضویت: آذر 1391
اعتبار:
60
سپاس ها 3
سپاس شده 13 بار در 4 ارسال
سلام
طبق کدوم بند و کدام آیین نامه برای دریفت ترک خوردگی باید تغییر کنه؟
منظورتون چه ترک خردگی هست؟