امتیاز موضوع:
  • 51 رأی - میانگین امتیازات: 3.41
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
اخبار و اطلاعات دانشگاههای سراسری ( روزانه و شبانه )
#1
تقویم امتحانات 15 دانشگاه‌ بزرگ کشور منتشر شد: آغاز امتحانات از دهه دوم دی



» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91100804674
جمعه ۸ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۵



در آستانه آغاز امتحانات پایانی نیمسال اول 92-91 ، کلاس‌های درس برخی از دانشگاه‌های تهران و شهرهای دیگر از هفته گذشته پایان یافت.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه صنعتی شریف کلاس‌های درس این دانشگاه از ششم دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 11 دی شروع می‌شود و تا سی‌ام همین ماه ادامه پیدا می‌کند.

دانشگاه تربیت مدرس

کلاس‌های این دانشگاه از 21 دی ماه پایان می‌یابد. همچنین امتحانات این دانشگاه در دو بخش برگزار می‌شود: امتحانات دروس مدرسی از 24 الی 27 دی ماه است و دروس تخصصی از 30 دی شروع و تا 11 بهمن ادامه می‌یابد.

دانشگاه تهران

بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه تهران، کلاس‌های این دانشگاه تا 13 دی ماه ادامه دارد و امتحانات این دانشگاه نیز از 16 این ماه شروع شده و اول بهمن ماه پایان می‌یابد.

دانشگاه علم و صنعت
کلاس‌ها درسی نیمسال اول در این دانشگاه 13 دی ماه تمام می‌شود. بر این اساس امتحانات آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌ها از 16 دی شروع می‌شود و به مدت چهار روز ادامه دارد. همچنین امتحانات پایان نیمسال 24 دی تا چهار بهمن ماه برگزار می‌شود.

دانشگاه شهید بهشتی
زمان پایان کلاسِ‌های این دانشگاه 13 دی است و امتحانات آن نیز از 16 تا 30 دی برگزار می‌شود.

دانشگاه الزهرا
بر اساس تقویم آموزشی این دانشگاه، پایان کلاس‌های نیمسال اول سال تحصیلی 92-91، 14 دی است. امتحان دروس عمومی دانشجویان از 16 تا 18 دی ماه برگزار می‌شود و امتحانات دروس تخصصی روز بعد آن شروع و تا چهارم بهمن ادامه می‌یابد.

دانشگاه خواجه نصیر‌الدین طوسی
کلاس‌های دانشگاه تا هشتم‌ دی ماه ادامه دارد و امتحانات از 11 لغایت 29 دی برگزار می‌شود.

دانشگاه صنعتی اصفهان
پایان کلاس‌های این دانشگاه ششم دی ماه است و امتحانات آن از نهم دی ماه آغاز می‌شود.


دانشگاه اصفهان
کلاس‌های این دانشگاه در 13 دی ماه پایان می‌یابد و امتحانات از 15 دی شروع شده و تا اول بهمن ماه ادامه دارد.

دانشگاه علامه طباطبایی
در تقویم آموزشی این دانشگاه، پایان کلاس‌ها ششم دی ماه تعیین شده است و امتحانات آن در فاصله روزهای 9 تا 20 دی ماه برگزار می‌شود.

دانشگاه فردوسی مشهد
کلاس‌ها تا 13 دی ادامه دارد و امتحانات از 20 دی تا پنجم بهمن ماه اعلام شده است.

دانشگاه شیراز
پایان کلاس‌های این دانشگاه 13 دی است و امتحانات دروس عمومی و دروس پایه طی روزهای 15 تا 21 دی ماه برگزار می‌شود و دروس تخصصی از 16 دی ماه شروع می‌شود و تا اول بهمن ماه ادامه دارد.

دانشگاه شهید چمران اهواز
به گزارش ایسنا، پایان کلاس‌ها 13 دی تعیین شده و امتحانات آن در فاصله 16 تا 30 دی برگزار می‌شود.

دانشگاه امیرکبیر
کلاس‌ها ششم دی ماه به اتمام می‌رسد. امتحانات نیز از 11 تا 24 دی ماه برگزار می‌شود.

دانشگاه تربیت معلم
کلاس‌های این دانشگاه تا 13 دی ماه ادامه دارد و امتحانات آن در فاصله 16 تا 30 دی ماه تعیین شده است.

انتهای پیام


کد خبرنگار: 71432
پاسخ
#2


رییس دانشگاه صنعتی اصفهان: در صورت تامین بودجه پردیس دانشگاه ایجاد می‌شود
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91101308031
چهارشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۹:۳۰
Multimedia_pics_1388_9_Education_21.jpg

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به برخی مشکلات بودجه تغذیه دانشجویان در پایان سال، گفت: سعی شده تا با برنامه‌ریزی‌های دقیق، این مشکل را به گونه‌ای برطرف کنیم که فشاری به دانشجویان وارد نشود.

محمد اسماعیل همدانی گلشن در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: با توجه به شرایط اقتصادی فعلی، دانشگاه کمک‌های لازم را انجام می‌دهد تا بتواند مسئله تغذیه دانشجویان را با کمترین سختی حل کند.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در خصوص برنامه این دانشگاه در مورد جذب هیات علمی جدید بیان کرد: طبق برنامه راهبردی دانشگاه و طرح‌های جامع در حوزه‌های مختلف از جمله آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، در جهت جذب عضو هیات علمی جدید در رشته‌های دارای کمبود و همچنین تقویت سایر رشته‌ها اقدام کرده‌ایم.

وی ادامه داد: همچنین تلاش می‌شود تا رشته‌های به روز و جدید که مورد نیاز جامعه است تدوین شود که بیشتر آنها در ارتباط با صنعت است.

همدانی با اشاره به برنامه راهبردی پنج ساله این دانشگاه تصریح کرد: این برنامه برای سال‌های 97-92 تدوین شده است که در سال 91-90 به صورت آزمایشی به اجرا درآمد و خوشبختانه مطابق با برنامه پیشرفت داشت اما در برخی از بخش‌ها به دلیل وجود مشکلات داخلی و خارجی از برنامه عقب هستیم.

رییس دانشگاه صنعتی اصفهان در خاتمه گفت: یکی از اهداف این دانشگاه، تاسیس پردیس دانشگاهی است اما از آنجاکه تحقق آن نیازمند سرمایه‌گذاری وسیعی است، تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71432
پاسخ
#3

پاسخ وزیر علوم در خصوص احتمال کاندیداتوری در انتخابات

وزیرعلوم:فشاری برای برکناری رییس دانشگاه تهران وجود ندارد/تاسیس 24دانشگاه تک‌جنسیتی درکشور
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91101710069
یکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۴
I226.jpg

وزیر علوم در خصوص احتمال کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست جمهوری، گفت: بر اساس قانون احتمالات، احتمال هیچ چیز در دنیا رد نمی‌شود، اما من چنین ذهیتی در سر ندارم.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، کامران دانشجو امروز در نشستی مطبوعاتی که در حاشیه مراسم بزرگداشت شهدای جهاد علمی و اعطای نشان به خانواده‌های شهدای جهاد علمی برگزار شد، اضافه کرد: من تا زمانی که وزیر دولت احمدی‌نژاد هستم، وزیر احمدی‌نژاد خواهم بود و دوست دارم در این زمینه خدمت کنم.

وی افزود: کار اگر برای رضای خدا باشد، برکت پیدا می‌کند و نیت بنده، نیت خالصانه خدمت به مردم در راه خدا است و اصلا ذهنیت دیگری وجود ندارد.

وزیر علوم همچنین ادعای اولتیماتوم 30 روزه به وی برای برکناری برخی از روسای دانشگاه‌ها از جمله رییس دانشگاه تهران را تکذیب کرد و افزود: هیچ فشاری برای برکناری رییس دانشگاه تهران و دیگر مسائل به بنده وارد نشده است و این ادبیات در دولت وجود ندارد، چرا که ما با صحبت و مذاکره امور محوله را پیش می‌بریم.

برکناری بنده در دولت دهم مطرح نبوده است

دانشجو با بیان اینکه بحث برکناری وی در دولت دهم مطرح نبوده است، تصریح کرد: ارتباط صمیمانه و دوستانه میان بنده و رییس‌جمهور وجود دارد؛ اما هر زمانی که رییس‌جمهور به این جمع‌بندی برسد که مسوولیت را به فرد دیگری واگذار کند، حق وی است که این اقدام را انجام دهد.

وزیر علوم همچنین در خصوص خواسته همسر شهید دکتر شهریاری مبنی بر "فعالیت در بحث کاربرد پرتوها در دانشگاه‌ها که توسط دکتر شهریاری مورد پیگیری قرار می‌گرفت"، گفت: انشاءالله این اقدام با همکاری سازمان هسته‌ای در درون دانشگاه‌ها صورت می‌گیرد تا در این راستا پژوهشگاهی ایجاد شود.

به گفته دانشجو، در ارتباط با بحث هسته‌ای، علم هسته‌ای در ایران بومی شده است. حال دشمنان هر کاری می‌خواهند، انجام دهند.

به بحث حفاظت از دانشمندان کمک می‌کنیم

وی در خصوص بحث حفاظت از دانشمندان نیز گفت: وزارت علوم متولی چنین کاری نیست، ولی هر کمکی که در بعد حفاظت از ما خواسته شود، انجام می‌دهیم.

دانشجو در ادامه در خصوص تجمیع آزمون‌های سراسری و آزاد در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز گفت: در حال حاضر این تصمیم‌گیری شده است که آزمون‌های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی تجمیع شوند و ما مرحله به مرحله جلو می‌رویم، به نحوی که اگر در مرحله اول این تجمیع آزمون مثبت بود، می‌توان در بحث تجمیع آزمون مقطع کارشناسی ارشد نیز وارد شد.

تجمیع آزمون‌ها، دانشگاه‌ها را رقابتی‌تر می‌کند

وزیر علوم همچنین با اشاره به تجمیع آزمون‌های سراسری و آزاد در مقطع کارشناسی، گفت: با این اقدام رقابت بین دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی‌ها و همچنین دانشگاه‌های دیگر معنا پیدا می‌کند و هر جا بتوانیم این تجمیع‌ها را داشته باشیم، خوب است.

دانشجو در خصوص فعالیت‌ تشکل‌های دانشجویی و همچنین دیدار شخصیت‌های علمی با این تشکل‌ها، گفت: هر یک از شخصیت‌های علمی و سیاسی می‌توانند با تشکل‌های دانشجویی دیدار داشته باشند و در چارچوب‌های لازم نظرات خود را اعلام کند.

وزیر علوم همچنین درباره انتقاداتی مبنی بر کاهش فعالیت تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه‌ها گفت: ما در سال 84، 162 تشکل اسلامی داشتیم که این تعداد به 234 تشکل افزایش یافته است. همچنین می‌توانم عنوان کنم که کارکرد دولت نهم و دهم در دانشگاه‌ها به مراتب بهتر از دولت‌های قبلی بوده است.

بازنشستگی‌های خارج از مقررات در صورت وجود، اصلاح می‌شود

وی همچنین در خصوص بازنشستگی اعضای هیات علمی و انتقاداتی موجود در این راستا، گفت: اگر یک نفر خارج از مقررات بازنشسته شده است، ما آن را بررسی و اصلاح می‌کنیم.

استاد مبلغ سکولاریسم نمی‌خواهیم

دانشجو اضافه کرد: در بحث استاد و سکولار این نکته باید عنوان شود که ما استاد سکولاری که سکولاریسم را در دانشگاه تبلیغ می‌کند، نمی‌خواهیم.

وزیر علوم با اشاره به انتقاداتی از سوی برخی از اساتید دانشگاهی مبنی بر ورود فعالیت‌های فرهنگی در بحث ارتقای اعضای هیات علمی، گفت: برای اینکه مباحث فرهنگی به صورت سلیقه‌ای نباشد و شفاف صورت بگیرد، ما نگاه سلیقه‌ای را به قانون تبدیل کردیم و اگر ایرادی در بحث آیین‌نامه ارتقا وجود داشته باشد، در زمان بازنگری به نظرات اساتید رسیدگی می‌شود.

فعالیت 24 دانشگاه تک جنسیتی در کشور

وی همچنین با اشاره به بحث دانشگاه‌های تک جنسیتی، از فعالیت 24 دانشگاه تک جنسیتی در کشور خبر داد و گفت: 14 مورد از این دانشگاه‌ها دولتی و مابقی خصوصی هستند و این اقدامی است که بعد از ****** هیچ کس به دنبال آن نبوده است.

وزیر علوم ادامه داد: باید اقدامی صورت گیرد که در هر استان یک دانشگاه تک جنسیتی وجود داشته باشد تا در صورتی که دانشجویان تمایل داشته باشند که در دانشگاه‌های این چنینی درس بخوانند، این گزینه را انتخاب کنند.

دانشجو در خصوص اطلاع‌رسانی‌های خود در زمان انتخابات دولت دهم، گفت: من در آن زمان احساس می‌کردم که فتنه‌ای در راه است، بنابراین سعی می‌کردم که اطلاع‌رسانی داشته باشم و این اقدام را به عنوان فردی که دلم برای ****** می‌تپید، انجام می‌دادم.

وی اضافه کرد: عده‌ای هستند که تا همین لحظه یک جمله علیه فتنه نگفته‌اند، اما خود را دلسوز نظام و ولایت‌مداری می‌دانند.

وزیر علوم در خصوص علمی بودن و یا سیاسی بودن فعالیت‌های خود، گفت: بنده در بعد علمی کارهایم را انجام داده‌ام، اما بنده انسانی چند وجهی هستم.

دانشجو در خصوص فعالیت‌های برادر خود در دانشگاه آزاد اسلامی نیز گفت: ایشان در مبارزه علیه طاغوت و دلسوزی برای نظام حتما از من جلوتر است.

اقدامات وزارت علوم برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 92

وی در خصوص اقدامات وزارت علوم برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 92، گفت: هر کس با حفظ چارچوب می‌تواند در این زمینه در دانشگاه‌ها صحبت کند و دولت قبلی و فعلی برای ما ملاک نیست، اما باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که دانشگاه سکوی انتخاباتی نیست و افراد باید موضع خود را مشخص کنند.

تذکر قاطع در خصوص انتخابات به برخی از روسای دانشگاه‌ها

وزیر علوم همچنین در خصوص سلیقه‌ای عمل کردن برخی روسای دانشگاه‌ها برای حضور و سخنرانی افراد در درون دانشگاه‌ها، گفت: در این زمینه به برخی از روسای دانشگاه‌ها تذکر قاطع داده خواهد شد، چرا که فضای دانشگاه‌ها باید در راستای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات باشد.

وی در خصوص زمان فراخوان بورس 92 نیز گفت: در این زمینه ما باید خود را با شرایط ارزی کشور تطبیق دهیم.

دانشجو همچنین در زمینه بازداشت استاد دانشگاه صنعتی شریف «دکتر عطاردی» نیز گفت: ایشان خارج از عرف و ظالمانه در بند طاغوت است و آرزوی ما این است که هر چه سریعتر به کشور بازگردد و در این راستا اگر لازم باشد با وزارت امور خارجه نیز همکاری خواهیم داشت.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71189
پاسخ
#4


نحوه ثبت‌نام دانشجویان ارشد فاقد تاییدیه تحصیلی در دانشگاه شریف
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91110805088
یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۳
90.jpg

نحوه ثبت‌نام دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی 1391 دانشگاه صنعتی شریف که به علت عدم ارائه تاییدیه تحصیلی مقطع کارشناسی غیرمجاز شده‌اند، اعلام شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» ایسنا، کلیه دانشجویانی که به علت عدم ارائه تاییدیه تحصیلی مقطع کارشناسی، برای ثبت‌نام نیمسال 92-91 غیرمجاز شده‌اند، بدون هیچ‌گونه نگرانی و با هماهنگی دانشکده و اساتید راهنما، فرم مشاوره با استاد راهنما همراه با فرم ثبت‌نام با تاخیر را تکمیل نموده و پس از امضا و مهر دانشکده نزد خود نگاه داشته و یک نسخه نیز به تصحیلات تکمیلی دانشگاه ارائه داده و در کلاس‌های درس خود شرکت کنند.

این دانشجویان حداکثر تا 16 اسفند ماه مهلت خواهند داشت که کلیه مراحل فراغت از تحصیل کارشناسی خود را انجام داده و تاییدیه تحصیلی خود را به اداره پذیرش و نظام وظیفه دانشگاه تحویل دهند. بدیهی است در صورت ارائه مدرک تا موعد فوق، ثبت‌نام با تاخیر دانشجو مطابق فرم‌های ارائه شده و در صورت شرکت در کلاس‌های ثبت‌نام شده، انجام خواهد شد و مشکلی برای ثبت‌نام نیمسال 92-91 دانشجویان وجود نخواهد داشت. در غیر این صورت مطابق مقررات آموزشی با وی رفتار خواهد شد.

انتهای پیام

پاسخ
#5


رییس دانشگاه علم و صنعت: شرایط حضور کاندیداها در دانشگاه فراهم می‌شود
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91111106399
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۴
58-46.jpg

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران با اعلام سیاست‌های انتخاباتی دانشگاه، گفت: انتظار داریم که دانشجویان در معرفی قابلیت‌ها و برنامه‌های یک رییس جمهور مطلوب به جامعه نقش‌آفرینی جدی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمدسعید جبل‌عاملی در حاشیه چهارمین نشست روسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری و در جمع خبرنگاران گفت: وظیفه ما ایجاد شرایطی است که دانشگاهیان حضور گسترده در بحث انتخابات داشته باشند، باید گردش اطلاعات خوبی در این زمینه در دانشگاه‌ها انجام شود تا شناخت مناسبی برای کاندیداها و برنامه‌هایشان ایجاد شود.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها باید از بدنه دانشگاه صورت گیرد، تصریح کرد: وظیفه ما هماهنگی و مدیریت است و فعالیت‌های اصلی باید از بدنه دانشگاه ایجاد شود.

جبل عاملی با تاکید بر حمایت از میزگردها و جلسات آزاداندیشی و آزاد فکری، گفت: ما از میزگردها و جلسات آزاداندیشی درباره ارائه برنامه‌ کاندیداها حمایت می‌کنیم و سیاستمان این است که شرایط برای حضور کاندیداها در دانشگاه فراهم شود و بتوانند در قالب مقررات دانشگاه برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی با بیان اینکه فضای انتخاباتی در دانشگاه باید فضای علمی باشد، اظهار کرد: کار سیاسی در دانشگاه یعنی اینکه تحلیل سیاسی جامع انجام گیرد و دانشگاهیان در خط‌دهی به جامعه فعال و پیشرو باشد.

رییس دانشگاه علم و صنعت ابراز امیدواری کرد که جریان معرفتی در انتخابات از دانشگاه‌ها به جامعه منتقل شود و همانطور که دانشگاه‌ها در گذشته پیشرو بودند در انتخابات پیش‌رو نیز این اتفاق تکرار شود.

وی درباره وضعیت بودجه طرح‌های کلان ملی با توجه به نوسانات ارزی، گفت: فعالیت‌ها براساس بودجه‌ای که در ابتدای سال از سوی دولت و شورای عتف برای طرح‌های کلان ملی اعلام شده، انجام می‌شود.

جبل‌عاملی افزود: البته می‌دانیم که هیات دولت و معاونت پژوهشی وزارت علوم با جدیت به دنبال افزایش بودجه طرح‌های کلان ملی هستند، بنابراین ما هم با دورنمای بزرگتری فعالیت‌ها را پیش می‌بریم، اما هنوز بودجه جدیدی در این زمینه ابلاغ نشده است.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#6


رییس دانشگاه شهید بهشتی: نگرش به جذب اعضای هیات علمی باید تغییر کند
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91112816872
شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۲
Tehranchi.jpg

رییس دانشگاه شهید بهشتی گفت: در کنار ایمان به خدا و وحدت کلمه، دانشگاه‌ها در تقویت اقتدار کشور نقش اساسی دارند.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد مهدی طهرانچی در نشست هیات‌های اجرایی جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در دانشگاه شهید بهشتی، تاثیر گذاری دانشگاه‌ها را منوط به تقویت دو مولفه زیرساخت‌ها و امکانات و نیروی انسانی عنوان کرد.

وی با اعلام اینکه جذب اعضای هیات علمی کلید و محور اساسی تقویت نیروی انسانی دانشگاه‌هاست، تاکید کرد: در این مسیر علاوه بر تغییر فرآیند اجرایی که رخ داده، باید نگرش به جذب اعضای هیات علمی نیز تغییر یابد.

رییس دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در اقتدار نظام اسلامی، گفت: باید بهترین استعدادها که توانایی معلمی و شاگرد پروری را دارند، جذب دانشگاه‌ها شوند تا به رشد دانشجویان که از بهترین استعدادها هستند، کمک کنند.

وی افزود: از آنجا که دو سال اول تحصیل، بهترین زمان شکل گیری شخصیت دانشجویان است باید با تجربه‌ترین اعضای هیات علمی در تدریس به این دوره مشغول شوند‌، نه اینکه دانشجویان دکتری را در این بخش استفاده کنیم.

طهرانچی در پایان تاکید کرد: مسئولان دانشگاه‌ها و آموزش عالی باید تلاش کنند فرایند جذب اعضای هیات علمی به سرعت و دقت انجام شود و عضو هیات علمی که جذب می‌شود، دغدغه‌ای در خصوص انجام مراحل مختلف این فرایند از جمله صدور حکم، اخذ شماره استخدامی، تبدیل وضعیت و نظایر این‌ها نداشته باشد.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#7

رییس سازمان سنجش:

موضوع دانشجوی ستاره‌دار ربطی به دولت‌ها ندارد/آمار دانشجویان ستاره‌دار افزایش نداشته است
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91120301743
پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۷
forootan-11-64.jpg

رییس سازمان سنجش با رد طرح این مباحث که دانشجوی ستاره‌دار زیاد شده است، اظهارکرد: با توجه به آمار سازمان سنجش تعداد دانشجویان ستاره‌دار تغییر نکرده است.

دکتر ابراهیم خدایی در گفت و گو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزای دانشجویان ایران (ایسنا)، با تایید وجود دانشجوی ستاره‌دار گفت: از بعد از ****** اسلامی در کلیه دوران استعلام برای پذیرفته‌شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی وجود داشته است.

وی با بیان اینکه استعلام از وضعیت پذیرفته‌شدگان دوره‌های تحصیلات تکمیلی از نهادهای اطلاعاتی،‌ کمیته انضباطی دانشگاه‌ها و نیروی انتظامی انجام می‌شود، اظهارکرد: بر اساس نتایج این استعلام‌ها پذیرفته‌شدگان می‌توانند با تعهد یا بدون آن ادامه تحصیل دهند.

خدایی با رد برخی ادعاها که در برخی دولت‌ها دانشجوی ستاره‌دار وجود نداشته است این اظهارنظرها را غیرمنصفانه خواند.

وی افزود: استعلام از وضعیت دانشجویان قانون مصوبه شورای عالی ****** فرهنگی است و ربطی به دولت‌ها ندارد.

رییس سازمان سنجش ادامه‌داد: به عنوان مثال از تعداد 11 هزار پذیرفته شده دوره دکتری 91 حدود 32 تن به عنوان دانشجوی ستاره‌دار معرفی شدند که آنان نیز درخواست تجدیدنظر کرده‌اند بنابراین روند تعداد دانشجویان ستاره‌دار افزایشی نداشته است.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71201
پاسخ
#8

وزیر علوم خبر داد:

ابلاغ دستورالعمل انتخاباتی دانشگاه‌ها تا 10 روز آینده/آغاز زودهنگام امتحانات دانشگاه‌ها
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91120805517
سه‌شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۴:۱۱
I226.jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ابلاغ دستورالعمل فعالیت‌های انتخاباتی دانشگاه‌ها تا 10 روز آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی ایسنا، دکتر کامران دانشجو در حاشیه مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در خصوص برگزاری زودهنگام امتحانات دانشگاه‌ها به دلیل تداخل با انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: در این زمینه ما ماموریتی را به معاونت آموزشی وزارت علوم ابلاغ کردیم که طی نشستی با دانشگاه‌ها، دستور العملی در این زمینه ارایه کنند.

وی ادامه داد: این دستورالعمل در خصوص زمان برگزاری امتحانات به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد تا ضمن مشارکت حداکثری دانشجویان در انتخابات،به امتحانات و تحصیل دانشجویان نیز آسیبی نرسد.

وی افزود: ظرف 10 روز آینده آیین‌نامه اجرایی انتخاباتی به تمام دانشگاه‌ها ابلاغ خواهم شد تا دانشگاه‌ها به صورت یکسان و همسان عمل کنند تا بتوانند در انتخابات آینده ریاست جمهوری فعالیت موثری داشته باشند.

وی همچنین در خصوص اقدامات و دستاوردهای وزارت علوم در سال اقتصاد مقاومتی، گفت:‌ اقتصاد مقاومتی نباید فقط به پایان سال 91 محدود شود، این چیزی است که متخصصان به آن اعتقاد دارند و می‌گویند که مقاومت اقتصادی برای سالهای بعد نیز باید جریان داشته باشد. درست است که رهبر معظم امسال را به این نام نامگذاری کرده‌اند، این بدان معنی است که این نام یا این شاخصه در سال 91 نمود بیشتری دارد و ما باید در سالهای آینده اقتصاد مقاومتی را ادامه دهیم.

دانشجو در پایان تاکید کرد: ما باید به اقتصاد مقاومتی بر حسب تعریفی که رهبر معظم اشاره کرده‌اند پایبند باشیم و نباید به اقتصاد ریاضتی که در اروپا از آن صحبت می‌شود عمل کنیم چون این مسئله کاملا متفاوت است. ما نیز این بحث را در بین دانشجویان خود تدوین و به صورت علمی اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 90047
پاسخ
#9


اتمام امتحانات دانشگاه علامه قبل از انتخابات ریاست جمهوری
» سرویس: دانشگاه و حوزه - آموزشي
کد خبر: 91121308083
یکشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۰:۳۲
62.jpeg

رییس دانشگاه علامه طباطبایی درباره زمان پایان امتحانات پایان ترم این دانشگاه با توجه به ایام انتخابات ریاست جمهوری، گفت: امتحانات پایان ترم دوم، قبل از آغاز انتخابات پایان می‌یابد.

سید صدرالدین شریعتی در گفت‌وگو با خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، با بیان اینکه امتحانات نیمسال دوم دانشگاه علامه طباطبایی تا 18 خرداد ماه 92 به پایان می‌رسد، اظهار کرد: با توجه به اینکه سال تحصیلی دانشگاه در ترم اول از 17 شهریور و در ترم دوم از اول بهمن آغاز شده است، امتحانات نیز تا قبل از برگزاری انتخابات تمام می‌شود.

وی افزود: با این وجود دانشجویان فرصت خواهند داشت که حتی در زمان تبلیغات، در انتخابات ریاست جمهوری فعالیت پرشوری داشته باشند.

شریعتی در پایان تصریح کرد: تاکنون در این نیمسال، هفت تا هشت جلسه از کلاس‌ها برگزار شده است، بنابراین تمامی کلاس‌های این نیمسال به طور کامل برگزار می‌شود.

انتهای پیام

کد خبرنگار: 71448
پاسخ
#10

شرط وزارت علوم برای صدور مجوز دانشگاه علمی کاربردی

وزیرعلوم:‌ اختصاص سهمیه در آزمون‌ ورودی دانشگاه‌ها منوط به موافقت وزارت علوم است
» سرویس: دانشگاه و حوزه - صنفي، دانشجويي
کد خبر: 91121912063
شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۸:۴۳
Multimedia_pics_1389_3_education_10.jpg

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت:‌ تخصیص سهیمه آزمونی به ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف از سوی دانشگاه‌ها باید با موافقت و هماهنگی معاونت آموزشی وزارت علوم انجام شود.

دکتر کامران دانشجو در گفت‌و‌گو با خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در پاسخ به سوالی در مورد تخصیص سهمیه‌های خاص پذیرش به برخی از ارگان‌ها و سازمان‌ها از سوی برخی دانشگاه‌ها همچون دانشگاه پیام نور، گفت: این مساله در شرایط مختلف قابل بررسی است، به عنوان مثال اکنون دانشگاه جامع علمی کاربردی در کنار صنایع به وجود می‌آید و ما آن را به مسیر خود بازگردانده‌ایم، چرا که وظیفه این دانشگاه، ارتقای مهارت و کمک به حوزه کاربرد بود که در سالیان گذشته بعضا از این مسیر خارج شده بود.

وی با بیان اینکه مجوز ایجاد واحدهای علمی کاربردی به شرط حضور در حوزه کاربرد صادر می‌شود، گفت: بنابراین 70 درصد دانشجویان این دانشگاه‌ها در آن مجموعه کار می‌کنند. از طرفی علمی کاربردی‌ها تا حدی نیز خصوصی هستند، بنابراین می‌توانند در خصوص پذیرش دانشجو توافقاتی با حوزه کاربرد داشته باشند.

وزیر علوم همچنین درباره سهمیه‌های آزمون‌ فراگیر دانشگاه پیام‌نور نیز گفت: بر اساس قاعده، برای توافق دانشگاه‌ها با سازمانی خاص باید با معاونت آموزشی وزارت علوم هماهنگی صورت گیرد. بنابراین باید ببینیم این توافقات به چه نحوی صورت گرفته است، اگر خارج از ضوابط تعیین شده باشد، نمی‌توانند این سهمیه‌ها را اعمال کنند.

انتهای پیام
کد خبرنگار: 71448
پاسخ


موضوعات مرتبط با این موضوع...
موضوع نویسنده پاسخ بازدید آخرین ارسال
  اخبار پیرامون صندوق رفاه و ستاد عمره دانشجویان و امور مربوط به خوابگاه های دانشجویی keiivan 49 18,742 1396/1/25 ، 01:31 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه آزاد keiivan 70 28,673 1395/11/1 ، 12:12 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار جذب عضو هيات علمي در رشته‌ها و گرايش‌هاي مختلف در دانشگاه keiivan 23 12,226 1395/5/12 ، 05:06 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه پیام نور/موسسات فراگیر keiivan 29 12,560 1394/12/5 ، 02:55 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار و اطلاعات دانشگاه جامع علمي كاربردي keiivan 15 8,745 1394/11/1 ، 04:44 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اختصاص وام به دانشجویان روزانه دکتری keiivan 0 1,900 1393/8/3 ، 09:59 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار پیرامون ایجاد رشــــتـه هــای جدیــد در مقـــاطــع مختلف در دانشگاه ها keiivan 6 3,662 1393/7/7 ، 09:12 عصر
آخرین ارسال: keiivan
  اخبار پیرامون دانشگاه های پردیس keiivan 26 15,426 1392/8/13 ، 10:22 عصر
آخرین ارسال: keiivan

پرش به انجمن:


کاربرانِ درحال بازدید از این موضوع: 1 مهمان